Oma käsitys on se, että psychodad ei anna tuumaakaan periksi yhdessäkään asiassa, ei myönnä ikinä olleensa väärässä eikä anna viralliselle teorialle yhtään siimaa. Toisaalta nähdäkseni täällä on paljon lukijoita/kirjoittajia, jotka eivät ole valinneet mitään yhtä puolta asiassa. Ovat pikemminkin avoimia kaikelle eivätkä pidä mitään täytenä mahdottomuutena.
Mielestäni kaiken hyväksyminen ehdoitta, ilman epäilyksiä ja muita mahdollisuuksia on enemmänkin tyhmää kuin järkevää.
Kyllahan mina voin olla vaarassa joissain asioissa, varsinkin niissa yksityiskohdissa joihin en ole kayttanyt hirveasti aikaa (esim. tuossa kun Will toi esiin etta mihin seinaan Pentagonissa olisi ollut helpompi osua jne). En viitsi niista kinata hirveasti koska kiinnostus on hieman vahaisempi. Viralliselle tarinalle annan siimaa, mutta siina on vissi ero antaako sille hiukan anteeksi vai kirjoittaako sen itse uusiksi, yrittaako sita keksia jokaiselle mahdottomuudelle jonkun "jarkevan selityksen" eli tekosyyn.
Monet tosiaan tekevat sita, ja ehka se on heille helpompaa kun he uskovat tassa olevan vain muutamia yksityiskohtia jotka eivat tasmaa. Itse tiedan paremmin koska olen kayttanyt niin paljon omaa aikaani asian tutkimiseen vuositolkulla. Tiedan ne lukemattomat alyttomyydet virallisessa tarinassa, josta monet pintapuolisesti aiheeseen tutustuneet eivat tieda, ja ne kasaantuvat aivan absurdiksi vyyhdeksi. En kuitenkaan voi lahtea tekemaan kenenkaan puolesta sita tutkimustyota, joten yritan saada ihmiset kiinnostumaan niista isoimmista ongelmista jotka ovat helpoiten todistettavissa.
Missaan nimessa itsellani ei ole niin paljon aikaa ja hermoja etta selittaisin ja kavisin lapi koko vasta-argumentointiprosessin esim. aiheesta "miksei yksikaan lentaja laittanut transponderiin koodia 7500 kaappauksen merkiksi vaikka se vie vain sekunteja ja on ensimmainen asia joka heidan on tarkoitus tehda kun saavat jotain vihia kaappauksesta" tai "olivatko raportoidut kannykkapuhelut mahdollisia/uskottavia". Itse tiedan kylla mita ne ongelmat naissa ovat ja miksi ne ovat erittain merkittavia, mutta tiedan myos sen etta minun pitaisi henkilokohtaisesti tehda iso maara kirjoitustyota todistavani pointtini, ja vastapuoli vain quottaisi jotain popular mechanicsin tai debunkkaussivuston perustelematonta heittoa hamaan loppuun asti, niin kuin se toisto ja herjaava savy jotenkin puhuisi heidan argumenttinsa puolesta.
Ja ulkopuoliselle, asiaan perehtymattomalle se saattaisi silti nayttaa etta nama argumentit voittavat. Ihmiset eivat mielellaan lahde itse tutkimaan ongelmaa, vaan ottavat mukavan "valitut palat" tiivistelman ja se puoli joka esittaa kantansa vastustajaa pilkaten ja naennaisen asiantuntevasti, usein vetoaa satunnaislukijaan ja he valitsevat puolensa sen mukaan kumman kelkkaan on helpompi menna...ei sen mukaan kumpi on lopulta totuutta edustava puoli.
Parempi siis kaikille osapuolille on ensinnakin kiinnostua aiheesta ja tutustua itse kattavasti argumentteihin seka puolesta etta vastaan ja katsoa kummasta muodostuu uskottavampi tarina. Se on oikeasti tyolasta, koska pitaa usein lukea useampia kerroksia vastavaitteita. Siihen harvalla riittaa into, ja usein luetaan vain niin pitkalle etta katsotaan se "horhojen" vaite ja jos siihen loydetaan joku vasta-argumentti niin sitten naureskellaan horhoille. Vaikka pienella etsimisella olisikin paljastunut etta "horhot" ovat todistaneet sen vasta-argumentin roskaksi. Usein kay niin etta nama debunkkaajien "haha typerat horhot ei edes tajunnu etta toi sula metalli on alumiinia" selitykset eivat ole se viimeinen sana, he vain haluavat uskoa etta se on ja heille jaa kasitys siita etta "on ne salaliittoteoreetikot kylla helvetin tyhmia kun eivat tuollaista edes ajatelleet". Kyllahan ne ajatteli, todisti vasta-argumentin kaytannon kokeilla typeraksi, mutta moniko jaksoi lukea debaattia siihen asti? Ei ainakaan ne, jotka halusivat vain syita naureskella horhoille. Jostain syysta nahdaan myos sellainen ilmio etta jos "horho" on yhdestakin yksityiskohdasta vaarassa, sita lypsetaan loputtomiin ja kiinnostuneille sivustaseuraajille annetaan kuva etta ne kaikki salaliittoteoreetikkojen vaitteet on yhta hataralla pohjalla.
Vahan sama kuin olisi jaakiekossa tappiolla 10-0 ja vastustaja tekee yhdennentoista maalinsa potkaisemalla kiekon maaliin. Siina vaiheessa alettaisiin kitisemaan etta "tommosia ne on kaikki 10 maalia ollu" vaikka osa olisi lapiajoista, siniviivavedoista jne. Jostain syysta vaan tassa aiheessa yleisolle nayttaa menevan lapi etta jos yksikin maali hylataan niin 10-0 voitolla oleva haviaa silti?
Hienoa kuitenkin etta valilla aurinko paistaa risukasaan ja tulee vastaan ihmisia jotka EIVAT ole taysin sulkeutuneita erilaisille vaihtoehdoille ja jaksavat jopa ottaa joistain asioista itse selvaa ennen kuin muodostavat lopullisia mielipiteita mistaan. Siita kiitos sinulle ja muille sellaisille jotka luottavat sen verran kaytannon jarkeensa etta pystyvat kyseenalaistamaan asioita kuten WTC-7:n romahduksen. Moni haluaa niin syvasti uskoa senkin olleen luonnollinen, etteivat anna intuitionsa ja maalaisjarkensa ajatella mitaan muuta vaihtoehtoa.