World Trade Center ja salaliittoteoriat

  • 1 265 228
  • 11 333

Scissors

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Eiköhän se ole kuitenkin niin, ettei oikeasti kukaan ulkopuolinen tutkija ole asian uudelleen tutkimista vaatinut. Jonesin porukkaa ei kai kukaan vakavissaan pidä sen enempää asiantuntijana kuin kovin uskottavana tutkijanakaan?

En jaksa ottaa kantaa viestisi vanhaan samaan jaaritteluun, mutta tuohon on pakko kysyä että miksi ? Miksei pidä asiantuntijoina ? Ja kuka ei pidä ? Itselleni ei ole vielä tullut mieleen olla pitämättä kaveria asiantuntijana.

Ja dana77 voi ihan itse noita sivuja etsiä, niitä kuitenkin on. Ehkä huomenna jaksan itse sulle linkitellä niitä taas, nyt on taas hieman liian hektinen ajankohta siihen. Edelleen, en tajua miksi hypetät(te) debunkkaussivuja jotenkin korkeampina ja laadukkaampina sisällöltään kuin noita muita.

http://patriotsquestion911.com/professors.html Tuolta löytyy muutama ulkopuolinen tutkija joka kyseenalaistaa koko paskan. Mutta eivät nuo varmaankaan ole niitä uskottavia oikeita tutkijoita, joten sinänsä linkitin taas turhan listan.
 
Viimeksi muokattu:

Stonewall

Jäsen
Suosikkijoukkue
RoKi, Liverpool
En jaksa ottaa kantaa viestisi vanhaan samaan jaaritteluun, mutta tuohon on pakko kysyä että miksi ? Miksei pidä asiantuntijoina ? Ja kuka ei pidä ? Itselleni ei ole vielä tullut mieleen olla pitämättä kaveria asiantuntijana.

Tätäkin asiaa on jauhettu täällä väsyksiin asti, mutta todetaan nyt vielä että tiedeyhteisön mukaan hänen hypoteesinsa ja todisteiden tulkintansa eivät täyttäneet tieteelle asetettuja vaatimuksia, ja hänet jouduttiin laittamaan virkavapaalle. Myöhemmin hän sitten erosikin virasta kokonaan ja on ryhtynyt elättämään itsensä kehittelemällä salaliittoteorioita.

Ihmettelen vaan edelleen, että jos asiassa olisi jotain epäselvää, niin miksei kukaan tutkija hankkiudu maailman maineeseen todistamalla asiaa? Ei keksimällä tekaistuja asioita, vaan ihan sillä perusteella mitä oikeasti ja todistettavasti tapahtui? Aikaakin on mennt kohta kymmene vuotta.
 

Stonewall

Jäsen
Suosikkijoukkue
RoKi, Liverpool
Esimerkkejä löytyy sadoista länsimaisen kasvatuksen saaneista nuorista, jotka ovat hylänneet entisen elämän ja hakeutuneet koulutukseen aikomuksenaan taistella, joko asemiehenä tai perinteisenä terroristina länttä vastaan.

Niin, yllättävän monet itsemurhapommittajistakin ovat kohtuullisen korkeasti koulutettuja, kuten 9/11 terroristeistäkin. Nyt uusin ilmiö on yritys rekrytoida jollain EU passilla varustettu yliopistokoulutettuja naisia. Naisten uskotaan pääsevän lähemmäs haluttuja kohteita. Lännessä ei ole tehty vielä yhtään iskua, jossa al-Qaida olisi käyttänyt naisia, mutta se lienee vain ajan kysymys.
 

Scissors

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Niin, onko tuolla listalla jotain epäpäteviä ihmisiä jotka eivät saisi vastustaa virallista tarinaa ?
 

Scissors

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Tuonne NIST:in cumulusvideotietokanta-topikin alle on mielenkiintoisia videoita postattu. Yksi video jossa kaksi palomiestä väittää olleensa keskellä räjähdyksiä. En tiedä, onko tuo video vanha pätkä jossa viralliseen selitykseen uskovat väittävät palomiesten valehtelevan, tai onko se otettu tuolta NIST:in vasten tahtoaan julkaisemista videoista. Niistäkin osaa on kuuleman mukaan muokattu NIST ja virallinen selitys-ystävällisimmiksi, mutta ihan varmasti löytyy jotain mielenkiintoista vielä noista kaikista julkaistuista pätkistä.
 

Maple Leaf

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Toronto Maple Leafs, Pat Quinn -lahko
Niin, onko tuolla listalla jotain epäpäteviä ihmisiä jotka eivät saisi vastustaa virallista tarinaa ?

Omituinen kysymyksenasettelu, sillä saahan kuka hyvänsä vastustaa virallista tarinaa. Vastustaminen ei kuitenkaan tarkoita sitä, että olisi oikeassa.
 

Tuamas

Jäsen
Niin, onko tuolla listalla jotain epäpäteviä ihmisiä jotka eivät saisi vastustaa virallista tarinaa ?

Niin, vastavia listoja löytyy myös tiedemiehistä ja "tiedemiehistä", jotka valintansa mukaan uskovat joko Ufoihin, kreationismiin tai liskomiehiin.

Tuollaisen listauksen arvo on samaa luokkaa kuin muillakin nettiadresseilla, jos sen pohjalta ei tapahdu mitään...
 

Scissors

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Hah, olet oikeassa. Jotenkin vaan tuollaiset limbot tunkeutuvat mukaan näihin viesteihin välillä tässä ketjussa. En suinkaan ole kuitenkaan ainoa jolle näin käy. Muotoilen kysymyksen uudestaan : onko tuolla listalla henkilöitä joilla ei ole kompetenssia ottaa kantaa virallisen tarinan puutteisiin ? Täynnähän tuo on lisäksi kaiken maailman lääkäreitä ja sosiaalialan proffiakin mutta tarkoitan näiden käsiteltyjen alojen henkilöitä.
 

Scissors

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Niin, vastavia listoja löytyy myös tiedemiehistä ja "tiedemiehistä", jotka valintansa mukaan uskovat joko Ufoihin, kreationismiin tai liskomiehiin.

Tuollaisen listauksen arvo on samaa luokkaa kuin muillakin nettiadresseilla, jos sen pohjalta ei tapahdu mitään...

Täh, nyt viittaat epäolennaisuuksiin. Nuo kaikki ovat tavalla tai toisella kytköksissä tähän aiheeseen, esimerkiksi perustamiensa järjestöjen kautta. Ei tuo ole mikä tahansa lista, perustele miksi pidät tuon listan arvoa vähäisenä ? Äläkä viittaa oletuksiin tai ympäripyöreisiin epäolennaisuuksiin kuten yllä teit.

Ja luuletko, ettei tästä kyseisestä aiheesta ole adresseja täytelty ? Sehän on ilmiselvää ettei tätä tutkintaa halua Yhdysvaltain hallinto uudestaan tutkittavaksi.
 

Scissors

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Kukaan muuten nähnyt David Ray Griffinin puhetta aiheesta palomiesten lausunnot ? Ovatko nuo siis valehtelevia palomiehiä olleet kaikki ja onko tuo Griffin ihan täysi hörhö joka tuollaista julkaisee ?
 

palle fontän

Jäsen
Suosikkijoukkue
RDS
Niin, onko tuolla listalla jotain epäpäteviä ihmisiä jotka eivät saisi vastustaa virallista tarinaa ?

Mitä jos ensin itse kertoisit, että keitä ihmisiä siellä voi pitää pätevinä arvioimaan tapahtunutta sekä siitä tehtyjä tutkimuksia? Muuten olet ainoastaan tyhjänpäiväinen linkittelijä, jota suoltaa tänne linkkejä ilman minkäänlaista lähdekritiikkiä ja vaatii muita tarkistamaan sivustojen sisällön. Kovin hedelmätöntä toimintaa, jota on täällä harrastettu jo satojen sivujen verran.

Sen verran voi avittaa, että tuolla sivulla ei ainakaan ole käytetty minkäänlaista filtteriä, vaan maatalouden professori näyttää olevan ihan samalla viivalla lujuuslaskennan professorin kanssa. Ilmeisesti halu on ollut vain saada aikaan mahdollisimman kattava nimilista. Jokaisen kommentit eroavat kuitenkin toisistaan, joten minkäänlaita konsensusta on mielipiteistä ei voi vetää. Osan mielestä rakennuksia räjäytettiin, osa pitää ainoastaan tutkimusta liian leväperäisenä.
 
Viimeksi muokattu:

Scissors

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Mitä jos ensin itse kertoisit, että keitä ihmisiä siellä voi pitää pätevinä arvioimaan tapahtunutta sekä siitä tehtyjä tutkimuksia? Muuten olet ainoastaan tyhjänpäiväinen linkittelijä, jota suoltaa tänne linkkejä ilman minkäänlaista lähdekritiikkiä ja vaatii muita tarkistamaan sivustojen sisällön. Kovin hedelmätöntä toimintaa, jota on täällä harrastettu jo satojen sivujen verran.

Sen verran voi avittaa, että tuolla sivulla ei ainakaan ole käytetty minkäänlaista filtteriä, vaan maatalouden professori näyttää olevan ihan samalla viivalla lujuuslaskennan professorin kanssa. Ilmeisesti haluan on ollut vain saada aikaan mahdollisimman kattava nimilista. Jokaisen kommentit eroavat kuitenkin toisistaan, joten minkäänlaita konsensusta on mielipiteistä ei voi vetää. Osan mielestä rakennuksia räjäytettiin, osa pitää ainoastaan tutkimusta liian leväperäisenä.

Eihän se ihan noinkaan ole. Ei tuo lista ole mikään lista professoreita jotka suoranaisesti esimerkiksi WTC-tornien ja seiskan mahdollisia räjähdejäämiä olisivat kykeneväisiä tutkimaan. Tajusitko sen vai yleistitkö tahallasi? Tuo sinun yleistäminen ja muiden yllä kirjoittamat epäolennaisuuksiin viittaamiset, sekä turhanpäiväisten toissijaisuuksien jauhamiset tässä ketjussa on sitä hedelmätöntä toimintaa, mun mielestä. Tuo sivu listaa henkilöt aloittain tuonne, joten se ei todellakaan aseta vaikka maatalouden proffaa samalle linjalle lujuuslaskennan proffan kanssa.

Voin itsekin lukea sitä ja kertoa ketkä noista ovat mielestäni kompetenssiltaan kykeneväisiä käsittelemään iskuja ja niiden seurauksia teknisellä tasolla. En arvannut sen olevan noin vaikeata, ja että olen itse turha linkittelijä kun yleisellä tasolla olen kiinnostunut muiden mielipiteistä. No, katselen noita iltapäivällä kun tulen töistä, niin kaikki ovat tyytyväisiä. Huvittavaa, mutta menkööt.
 

Tshekki77

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, HJK, Maajoukkue (lajista riippumatta)
onko tuolla listalla henkilöitä joilla ei ole kompetenssia ottaa kantaa virallisen tarinan puutteisiin ?

Viralliset ovat kehitelleet kreationistien kaltaisen systeemin, jossa jokainen, joka ei kyseenalaista pyhää kirjaa (nist raporttia) ja uskonnollisia rituaaleja (tieteellisten prosessien kaikkivoipaisuus ja riippumattomuus inhimillisistä tekijöistä), on hyvä ja pyhä ihminen. Jos joku kuitenkin näistä linjoista poikkeaa, tulee hänestä syntinen (mielenvikainen, rahanahne, yms) ja siten hänen puheitaan ei tarvitse ottaa todesta. Selvää on, ettei tällaiseen kreationismin kaltaiseen maailmankuvaan mahdu, kuin oikeaksi yhdessä sovittuja asioita. Edes "syntisten" jatkuvasti kasvava joukko ei hetkauta maailmankuvaa, koska se on niin täydellisesti rakennettu.

"hörhöillä" voi elämän jokaisella osa-alueella, jopa tiedemaailmassa. Tieteissä ja niiden prosesseissa ei välttämättä ole vikaa, mutta niitä suorittaa lähes poikkeuksetta ihmiset. Inhimillisten tekijöiden tahaton tai tarkoituksellinen unohtaminen on, jos ei suoraan hörhöilyä, niin hyvin lähellä sitä.
 

palle fontän

Jäsen
Suosikkijoukkue
RDS
No palautetaanpa mieliin se sinun alkuperäinen heittosi.

http://patriotsquestion911.com/professors.html Tuolta löytyy muutama ulkopuolinen tutkija joka kyseenalaistaa koko paskan. Mutta eivät nuo varmaankaan ole niitä uskottavia oikeita tutkijoita, joten sinänsä linkitin taas turhan listan.

Ja vastaus on, että suuri osa tuolla ei ole millään tavalla uskottavia tutkijoita tähän aiheeseen liittyen. Toki olisit itsekin voinut jonkinlaista analyysiä tehdä, edelleenkään tuollainen linkittely ei johda mihinkään ja ennen pitkään ihmiset eivät enää jaksa tarttua näihin täkyihin. Tee itse työsi noiden sivujen sisällön analysoimisen suhteen, äläkä kehota muita tekemään sitä puolestasi.

Eihän se ihan noinkaan ole. Ei tuo lista ole mikään lista professoreita jotka suoranaisesti esimerkiksi WTC-tornien ja seiskan mahdollisia räjähdejäämiä olisivat kykeneväisiä tutkimaan. Tajusitko sen vai yleistitkö tahallasi?

Anteeksi, mitä minä yleistin? Ei tunnu olevan mitään punaista lankaa näkyvissä tuossa, joten voitko selventää? Itsehän sinä tuolle kyselit aikaisemmin, että ovatko nämä niitä uskottavia tutkijoita?

Tuo sivu listaa henkilöt aloittain tuonne, joten se ei todellakaan aseta vaikka maatalouden proffaa samalle linjalle lujuuslaskennan proffan kanssa.

Sinänsä kyllä, mutta miksi ihmeessä joltain maatalouden proffalta pitää ottaa tuonne kommentteja vastaavalla tavalla kuin lujuuslaskennan proffalta? Määrä korvaa laadun tuolla listalla. Eikä siinä, minä kommentoin tässä listaa kokonaisuudessaan. Ei tuon maatalouden proffan kommentti laske lujuuslaskennan proffan osaamistasoa, tosin itse en ehkäpä haluaisi tulla mainituksia tuollaisessa listassa, jos olisin oikeasti pätevä analysoimaan aihetta.

En arvannut sen olevan noin vaikeata, ja että olen itse turha linkittelijä kun yleisellä tasolla olen kiinnostunut muiden mielipiteistä. No, katselen noita iltapäivällä kun tulen töistä, niin kaikki ovat tyytyväisiä. Huvittavaa, mutta menkööt.

No itse heitit tuon linkit ja aloit heti limboilemaan, kun ei tullut vastauksia. Varmemmin saat niitä muiden mielipiteitä, jos itse pohjustat aihetta.
 

palle fontän

Jäsen
Suosikkijoukkue
RDS
Viralliset ovat kehitelleet kreationistien kaltaisen systeemin, jossa jokainen, joka ei kyseenalaista pyhää kirjaa (nist raporttia) ja uskonnollisia rituaaleja (tieteellisten prosessien kaikkivoipaisuus ja riippumattomuus inhimillisistä tekijöistä), on hyvä ja pyhä ihminen. Jos joku kuitenkin näistä linjoista poikkeaa, tulee hänestä syntinen (mielenvikainen, rahanahne, yms) ja siten hänen puheitaan ei tarvitse ottaa todesta...

Viimeiset N viestiä on ollut samanlaista sisältöä. Oman näppiksesi säästämiseksi voinet jatkossa kopioida lainaamaani viestiä, ja aikaakin säästyy samalla - kaikilta. Itse en ainakaan jaksanut lukea kuin hädin tuskin tuon lainaamani osuuden, enkä usko, että kukaan muukaan tässä ketjussa vakituisesti vieraileva vaivautuu.
 

dana77

Jäsen
Suosikkijoukkue
vaikea selittää
Niin, onko tuolla listalla jotain epäpäteviä ihmisiä jotka eivät saisi vastustaa virallista tarinaa ?
Varmasti ovat oikein päteviä ihmisiä omilla aloillaan. En heidän kanssaan lähtisi väittelemään kielitieteestä, Geologiasta, humanistisista aineista tai englannin kieliopista.
 

Tuamas

Jäsen
Ei tuo ole mikä tahansa lista, perustele miksi pidät tuon listan arvoa vähäisenä ? Äläkä viittaa oletuksiin tai ympäripyöreisiin epäolennaisuuksiin kuten yllä teit.

Ja luuletko, ettei tästä kyseisestä aiheesta ole adresseja täytelty ? Sehän on ilmiselvää ettei tätä tutkintaa halua Yhdysvaltain hallinto uudestaan tutkittavaksi.

Siten, että keskustelun kannalta ja itse asian kannalta nettiadressien todistusarvo on joko nolla tai ainakin hyvin lähellä nollaa.

Sitten kun nettiadressin kautta tapahtuu jotakin tai vaikkapa joku allekirjoittaneista julkaisee jotakin joka menee läpi vertaisarvioinnissa ja on edes etäisesti tieteellisesti pätevää aiheen tiimoilta, voidaan puhua siitä että noilla olisi jotakin merkitystä tämän asian tiimoilta.
 

Powerplay

Jäsen
Suosikkijoukkue
Blues, Jokerit, NHL
Siten, että keskustelun kannalta ja itse asian kannalta nettiadressien todistusarvo on joko nolla tai ainakin hyvin lähellä nollaa.

Sitten kun nettiadressin kautta tapahtuu jotakin tai vaikkapa joku allekirjoittaneista julkaisee jotakin joka menee läpi vertaisarvioinnissa ja on edes etäisesti tieteellisesti pätevää aiheen tiimoilta, voidaan puhua siitä että noilla olisi jotakin merkitystä tämän asian tiimoilta.

Niin tämän asian tiimoilta. Onko ns. virallinen totuus tieteellisesti todistettu faktaksi, siis tämän asian tiimoilta? Jos ei ole, niin onko sen merkitys nolla tai ainakin hyvin lähellä nollaa ja onko sillä merkitystä tämän asian tiimoilta?
 

Tuamas

Jäsen
Niin tämän asian tiimoilta. Onko ns. virallinen totuus tieteellisesti todistettu faktaksi, siis tämän asian tiimoilta? Jos ei ole, niin onko sen merkitys nolla tai ainakin hyvin lähellä nollaa ja onko sillä merkitystä tämän asian tiimoilta?

"Virallinen totuus" on käsitykseni mukaan vertaisarvioinnin läpikäynyttä ja tieteellisin metodein tutkittua tietoa, jota ei ole tieteen menetelmin pystytty ainakaan vielä käytännössä miltään osin kiistämään.
Tähän "viralliseen totuuteen" kuuluu mm. NISTin raportointi asiasta sekä esim. yleisesti maailman arvostetuimpiin alan tutkijoihin kuuluvana pidetyn Z.B. Bažantin julkaisut asian tiimoilta.

Eli lyhyesti vastattuna: on.
 

Tuamas

Jäsen
Siis sen arvo on nolla, vai on faktaa? Toivon mukaan et tosissasi väitä sen olevan faktaa.

No, jos et ymmärtänyt, niin sanotaanko näin että se on tähän mennessä parhaiten todistettu teoria.
Jos olisin Psychodad, sanoisin että se kiistatonta faktaa, mutta koska en ole, totean että se on esitetyistä teorioista lähimpänä totuutta.

Sinulle ei siis selviä mikä ero tieteellisin metodein toteutetun ja vertaisarvioidun tutkimuksen sekä nettiadressin välillä on?
 

Powerplay

Jäsen
Suosikkijoukkue
Blues, Jokerit, NHL
Sinulle ei siis selviä mikä ero tieteellisin metodein toteutetun ja vertaisarvioidun tutkimuksen sekä nettiadressin välillä on?

Missä vaiheessa olen verrannut nettiadresseja tieteellisin metodein toteutetun ja vertaisarvioidun tutkimuksen eroja? Ja missä vaiheessa olen sanonut että tämä ero ei selviä? Toki jos sopulina uskot kaiken mitä ns. virallinen totuus sinulle toitottaa, niin voithan pitää sitä faktana. Olisi aika ihmeellistä jos esim. kaikki palomiesten puheet räjähteistä WTC-torneissa olisi paskaa. Miksi ihmeessä valehtelisivat. Mukana on varmasti erinäisiä sivustoja jotka ihan huvin vuoksi hakevat näkyvyyttä ja keksivät tarinoita, mutta ovatko kaikki - siihen en usko.
 

Major Julli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Puttosen, Järvelän ja Ranniston potkut
Edelleenkään ei ole tullut salaliittoon uskovilta vastauksia siihen että miksi tällainen valtava ja sortumisherkkä (pun intended) rakennelma olisi rakennettu, jos motiivina olisi vain Afganistaniin hyökkäämisen oikeutus.

Eritoten ihmetyttää salaliittoteoriassa nämä ristiriidat koneiden vaihtoineen - miksi ihmeessä vaihtaa konetta Pentagoniin / Pennsylvaniaan kun sillä ei saavuteta kuin harmia ja miksi panostaa tornit sortumaan kun pelkkä lentokoneiden törmääminen niihin olisi jo riittänyt tavoitteisiin pääsyyn.

Odotan vastauksia.
 

Tuamas

Jäsen
Missä vaiheessa olen verrannut nettiadresseja tieteellisin metodein toteutetun ja vertaisarvioidun tutkimuksen eroja? Ja missä vaiheessa olen sanonut että tämä ero ei selviä? Toki jos sopulina uskot kaiken mitä ns. virallinen totuus sinulle toitottaa, niin voithan pitää sitä faktana. Olisi aika ihmeellistä jos esim. kaikki palomiesten puheet räjähteistä WTC-torneissa olisi paskaa. Miksi ihmeessä valehtelisivat. Mukana on varmasti erinäisiä sivustoja jotka ihan huvin vuoksi hakevat näkyvyyttä ja keksivät tarinoita, mutta ovatko kaikki - siihen en usko.

Itse kysyit:
"Onko ns. virallinen totuus tieteellisesti todistettu faktaksi, siis tämän asian tiimoilta? Jos ei ole, niin onko sen merkitys nolla tai ainakin hyvin lähellä nollaa ja onko sillä merkitystä tämän asian tiimoilta?"

Tähän vastasin yo. viesteilläni, joilla koitin hakea rautalangalla sitä että asiasta on tehty tieteellisin metodein tutkimusta, joka on päätynyt ainakin tämän hetkisen tiedon mukaan siihen, että "virallinen totuus" on tähän mennessä esitetyistä teorioista totuudenmukaisin. Vastapuolelta ei ole tullut täällä jo mainitun, varsin kyseenalaisen, "nanotermiittitutkimuksen" lisäksi YHTÄKÄÄN vertaisarvioinnin läpäissyttä tutkimusta, joka edes pieneltä osin kyseenalaistaisi virallisen teorian.
Kuitenkin jos asiat ovat niin selviä, että maallikkokin voi sanoa että "virallinen totuus" on skeidaa, niin luulisi että edes joku tiedemaailmassa olisi tarttunut asiaan viimeisten vuosien aikana.

Niin, no jos tämä on ainoa huuhaa-juttu jota sinulle on tullut vastaan, niin ymmärrän tämän näkökulman.

Kuitenkin vastapuolen argumentointitapa ja muu vastaa hyvin paljon sitä mitä tulee vastaan keskusteluissa mm. kreationismista, NWO:sta, liskomiehistä, verkostomarkkinoinnista, ufoista ja muusta mukavasta.
Yo. aiheistakin on vähintään yhtä paljon sivustoja, kuin on tästä WTC:stäkin.
 

dana77

Jäsen
Suosikkijoukkue
vaikea selittää
Olisi aika ihmeellistä jos esim. kaikki palomiesten puheet räjähteistä WTC-torneissa olisi paskaa.
Mikä on lähde, että WTC-torneissa olisi palomiesten mukaan ollut räjähteitä?
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös