Nyt on sitten edessä vaihto omakotitalosta rivitalo-osakkeeseen, ja alkaa kaduttaa jo nyt. Naapurit kyllä vaikuttaa ihan mukavilta, mutta isännöinti vaikuttaa melko jäykältä. Tarkoitus on tehdä asunnosta omannäköinen, eli ainakin keittiö ja wc menee remonttiin. Ajattelin ilmoittaa asiasta isännöitsijälle, että aloitellaan hommia tässä joku päivä. Paitsi että ei kuulemma voidakkaan ennen kuin on haettu kirjallista lupaa, jossa on ilmoitettu mm. LVI ja sähköurakoitsijat.
Tiedän kyllä että osakeyhtiössä sähkö- ja putkityöt pitää teettää ammattilaisella, mutta ei kai sitä vielä voi tietää että mikä firma sinne sitten ehtii tulemaan kun aika on. Aikaisemmin olen tehnyt kyseiset hommat aina itse niin voi olla varma työn laadusta, ulkopuolinen taho on sitten mitannut sähköt ja koeponnannut putket. Tämä ei kuitenkaan käy isännöitsijälle, ja olihan se odotettavissakin.
Mutta pirun jäykkää tuntuu touhu olevan, ainakin omasta mielestäni kun olen tottunut omassa kämpässä tekemään vähän väliä jonkinlaisia remontteja.