On hämmentävää miten usein kuulee näitä isännöitsijätarinoita, missä isännöitsijä ei tiedä ihan perusvastuitaan. Vesivahinko, no odotellaan jos menisi ohi. Mitä koulutusta tuommoiseen isännöitsijän hommaan yleensä vaaditaan? Oman kokemuksen mukaan joku MS Office alkeet riittänee.
Varmaan aiemmin täällä kertonutkin, mutta itsehän muinoin ostin kerrostaloasunnon missä kylppärissä oli rakennusvirhe (ei kaatoa lainkaan), minkä johdosta vettä oli valunut eteisen parketille. Sinänsä mitään vakavaa ei ollut tapahtunut. Isännöitsijä oli kirjoittanut johonkin, olisiko ollut talonkirjaote, merkinnän tuosta rakennusvirheestä. Myös kappakirjassa tuo luki. Kun sain kämpän haltuuni, soitin isännöitsijälle, että koska tulet korjaamaan ton rakennusvirheen, joka tekijästä ei siis ollut varmuutta. Hän väitti, että kun olen tietäen virheestä ostanut ton, niin minun pitää se vanha lattia purkaa ja tehdä uusi.
Kerroin sille, että kannattas varmaan olla lakimieheen yhteydessä, koska siinä tapauksessa minä korjautan sen ja haen oikeusteitse rahoja taloyhtiöltä ja sinulla on 0% mahdollisuus voittaa. Hän oli ja soitti ihan hetken kuluttua takaisin, että taloyhtiö korjaa perustasoon. Ihmettelen vaan miten helvetin pihalla voi olla isännöitsijä joka hoitaa isojen kerrostalojen isännöitiä ja varmasti tuhansia asukkaita.