Juu, onpa tässä tullut ihan omistusasuntoa katseltua viime aikoina, itse asiassa tänään kävin yhtä jopa katsomassa, mutta siinä eivät minun tarjoukseni oikein törmänneet pyyntiin, joka mielestäni oli huomattavan paljon liian korkea asunnon hintaan nähden. Onpa tuossa yksi toinenkin mielessä, siinä olisi putkistot ja ikkunat rempattu jo valmiiksi.
Mites, onko porukalla kokemusta minkä hintaisia nuo putkirempat ja ikkunarempat yleensä ovat n. 50-60 neliöisessä kaksiossa, mikäli sitten kuitenkin päätyy asuntoon, jossa nuo tulevat tulevaisuudessa eteen?
Samalla mietiskelin, että jos ottaa omiin nimiinsä n. 90000 euron lainan, niin kuinkahan helpolla sellaisen saa, pohjakassaa on vähän? Omat tulot vaikuttavat, mutta jos miettii, että kuukausitulot alkavat kakkosella ja vähän lähempänä kolmea tuhatta kuin kahta tuhatta? Tässähän vissiin vaikuttavat nekin seikat, että olen ensiasunnon ostaja, jolloin siinä on kai jotain omia juttujaan, plus sitten mahdolliset valtiontakausseikat.
Itse olen ajatellut ottaa lainani annuiteettilainana, mutta siinä ilmeisesti on vaarana nuo korkoheilahtelut, onko kellään kokemuksia kumpi sitten on fiksumpi lopulta, annuiteetti- vai tasalyhennyslaina?