Mainos

Vitutusketju

  • 10 707 401
  • 56 255

CreaseMonkey

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK
Vituttaa, kun työpaikalla on sen miljoona eri järjestelmää eri asioiden hoitamiseen, ja kaikista pitäisi muistaa salasanat. Tämä tällainen järjestelmä-ähky on yksi nykyisen työelämän pahimpia vitsauksia.

Onko mahdollista käyttää salasanalompakkoa, jossa kaikki salasanat olisi säilössä yhden salasanan takana? Jos on mahdollisuus, niin suosittelen lämpimästi.

Esim. KeePass on ollut itselle toimiva.
 

nummenkallio

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Onko mahdollista käyttää salasanalompakkoa, jossa kaikki salasanat olisi säilössä yhden salasanan takana? Jos on mahdollisuus, niin suosittelen lämpimästi.

Esim. KeePass on ollut itselle toimiva.

Kiitti vinkistä, tuo on tottakai hyvä systeemi, mutta enpä usko, että isossa organisaatiossa saa tuollaisia koneelle asennella. Pitää kuitenkin varmistaa.
 

benicio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Onko mahdollista käyttää salasanalompakkoa, jossa kaikki salasanat olisi säilössä yhden salasanan takana? Jos on mahdollisuus, niin suosittelen lämpimästi.
Olen suosiolla kertonut googlelle salasanani ja helpottaa elämää merkittävästi kun se muistaa ne myös kännykkäsovelluksissa ym.
Eri sivustojen ja palveluiden ym salasanoja näyttää olevan 380kpl (osa tuplia/vanhoja, ehkä joku 250kpl todellinen luku). Muistaisin niistä ehkä 5.
Onko tässä mitään järkeä, en tiedä, mutta elettävä on.
Ja tosiaan toimii vain jos on omat laitteet, ts voi olla kirjautuneena google-tililleen.
 

CreaseMonkey

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK
Kiitti vinkistä, tuo on tottakai hyvä systeemi, mutta enpä usko, että isossa organisaatiossa saa tuollaisia koneelle asennella. Pitää kuitenkin varmistaa.

Älä ole ennakkoluuloinen! Itsekin tutustuin tuohon valtion virastossa, jossa se oli ihan luvan kanssa ladattavissa Software Centeristä.

IT-nörtit ymmärtävät kyllä salasana ongelmat.
 

JiVe

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Tottenham
Autokauppias.

Alunperin sovittu luovutuspäivä (tänään) lähestyy, mutta ei kauppiaasta ei kuulu mitään. No itse sitten soitin perjantaina juuri liikkeen sulkemisaikaan, että mahtaako olla maanantaina? No änkytykseksihän se meni ja ei ainakaan maanantaina onnistu. Lupasi soittaa tänään.

Soitto tulikin heti aamusta ja nyt luovutus sovittiin huomiselle. Tunnin päästä soi puhelin uudelleen. Kauheasti oli pahoillaan, kun nyt jo olivat huomanneet, että oli tullut tilattua auto väärillä varusteilla. Hyvä puoli kuulemma oli, että tämä olisi nyt halvempi. Jestas, että pisti veren kiehumaan!
 

Valapatto

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Posti.

Jo toisen kerran lähiaikoina pakettiautomaattiin tilattu paketti meneekin postiin, josta se pitää noutaa. Ei siinä mitään, mutta kun postina toimii pikkukauppa, jossa aina helvetilliset jonot ja myyjä hoitaa kolmea hommaa yhtä aikaa.

Valitsen aina jonkun toisen kuljetusmuodon jos mahdollista.
 

Tadu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
2,5 vuotta asuttu tässä ja keittiötoimittaja tekee edelleen vuosikorjauksia. Vitun vaikeeta näyttää olevan saada muutama keittiöovi oikean kokoisina, saman värisinä ja ilman kolhuja paikalle.

Pitäs laittaa tämä keväällä myyntiin, joten olisi kiva jos keittiö olisi edes silloin kunnossa.
 

Glove

Jäsen
Miksei tästä kerrottu näkyvämmin? Pietarsaaren uuden Tokmannin avajaisissa olisi tänään ollut jaossa tuhat ilmaista ämpäriä.
Nyt on varmasti jo myöhäistä kaahata Jeppikseen :(
Onkohan avaamisaikaan ollut tuhat jonossa kahden metrin turvavälillä. Eli 2 km jono.
 

Sistis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Posti.

Jo toisen kerran lähiaikoina pakettiautomaattiin tilattu paketti meneekin postiin, josta se pitää noutaa. Ei siinä mitään, mutta kun postina toimii pikkukauppa, jossa aina helvetilliset jonot ja myyjä hoitaa kolmea hommaa yhtä aikaa.

Valitsen aina jonkun toisen kuljetusmuodon jos mahdollista.

Tuo on niin tuttua. Olen muutamankin kerran avautunut samasta asiasta täällä. Matkahuolto ja Schenker ovat ne, joita suosin aina kun mahdollista. Saisivat vain verkkokaupat tarjota enemmänkin noita vaihtoehtoisia toimitusmenetelmiä. Joitain kertoja joku verkkokauppa on menettänyt rahani, kun heillä ei ole ollut kuin Postin palvelut tarjolla. Kilpailijalla on etulyöntiasema aina kun Matkahuollon kautta tilaaminen on mahdollista.
 

Sämppäri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Vituttaa kun ei vituta edes mikään

Jo toisen kerran lähiaikoina pakettiautomaattiin tilattu paketti meneekin postiin, josta se pitää noutaa.
Matkahuolto ja Schenker ovat ne, joita suosin aina kun mahdollista.
Matkahuolto ja Schenker kuskailee myös noihin pakettiautomaatteihin.

Jos automaatti on täynnä, tai paketti on liian iso, se menee sitten muualle. Ei oikein kuljetusfirma voi sille mitään.
 

Sistis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Vituttaa kun ei vituta edes mikään



Matkahuolto ja Schenker kuskailee myös noihin pakettiautomaatteihin.

Jos automaatti on täynnä, tai paketti on liian iso, se menee sitten muualle. Ei oikein kuljetusfirma voi sille mitään.

Näin ne tekevät jossain päin. Täällä meillä eivät, vaan niillä on noutopiste läheisen R-kioskin tiskillä. Sieltä sen saa aina noutaa. Postilla on samassa paikassa automaatti, ja joskus Postin paketin saa myös noutaa tiskiltä automaatin ollessa täynnä. Usein se menee kuitenkin joko puolen kilometrin tai kahden kilometrin päässä olevaan automaattiin tai vielä useammin pääpostiin, jonne on neljä kilometriä matkaa. Autoton moderni ihminen kiittää.

Jos joku kysyy, että miksi en maksa kotiinkuljetuksesta, niin siksi, että täällä meillä päin siitä palvelusta ei ole mitään hyötyä. Se toimii klo 10-14, jolloin olen töissä (onneksi nyt etänä enemmän, mutta normaaliaikoina on tilanne toisin). Silloin maksaisin turhasta, kun joutuisin hakemaan paketin kuitenkin illalla sieltä neljän kilometrin päästä.

Posti toimii omalla strategiallaan, mutta heidän palvelunsa ei vastaa minun tarpeita, niin siksi suosin noita kahta muuta. Jollain toisella kuluttajalla voi olla toisinpäin. Siksi toivoisin, että verkkokaupat tajuaisivat tämän, ja tarjoaisivat vähintään kahta eri kuljetysyhtiötä. Minun vähillä ostoksilla tuo on jopa kilpailuvaltti, kun saatan ostaa vähän kalliimmalla, jos halvemman vaihtoehdon myyjä ei tarjoa kuin Postin kuljetuspalvelua.
 

Sämppäri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Jos joku kysyy, että miksi en maksa kotiinkuljetuksesta, niin siksi, että täällä meillä päin siitä palvelusta ei ole mitään hyötyä. Se toimii klo 10-14, jolloin olen töissä (onneksi nyt etänä enemmän, mutta normaaliaikoina on tilanne toisin). Silloin maksaisin turhasta, kun joutuisin hakemaan paketin kuitenkin illalla sieltä neljän kilometrin päästä.
Kuljetusohjeisiin kun kirjoittaa, että paketin voi jättää vaikka kuistille pressun alle, niin problem solved
 

pepsi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jukka Seppäsen pelipaikaton fantasia
Näin ne tekevät jossain päin. Täällä meillä eivät, vaan niillä on noutopiste läheisen R-kioskin tiskillä. Sieltä sen saa aina noutaa. Postilla on samassa paikassa automaatti, ja joskus Postin paketin saa myös noutaa tiskiltä automaatin ollessa täynnä. Usein se menee kuitenkin joko puolen kilometrin tai kahden kilometrin päässä olevaan automaattiin tai vielä useammin pääpostiin, jonne on neljä kilometriä matkaa. Autoton moderni ihminen kiittää.

Jos joku kysyy, että miksi en maksa kotiinkuljetuksesta, niin siksi, että täällä meillä päin siitä palvelusta ei ole mitään hyötyä. Se toimii klo 10-14, jolloin olen töissä (onneksi nyt etänä enemmän, mutta normaaliaikoina on tilanne toisin). Silloin maksaisin turhasta, kun joutuisin hakemaan paketin kuitenkin illalla sieltä neljän kilometrin päästä.

Posti toimii omalla strategiallaan, mutta heidän palvelunsa ei vastaa minun tarpeita, niin siksi suosin noita kahta muuta. Jollain toisella kuluttajalla voi olla toisinpäin. Siksi toivoisin, että verkkokaupat tajuaisivat tämän, ja tarjoaisivat vähintään kahta eri kuljetysyhtiötä. Minun vähillä ostoksilla tuo on jopa kilpailuvaltti, kun saatan ostaa vähän kalliimmalla, jos halvemman vaihtoehdon myyjä ei tarjoa kuin Postin kuljetuspalvelua.

Siihen nähden kuinka paljon Postia mollaat, luulisi ettet kuuna päivänä heidän palveluitaan käyttäisi. Ja joka kerta se "huono palvelu" taitaa tulla yllätyksenä(?). En tietenkään tarkoita etteikö palautetta saisi antaa, muutoinhan ei koskaan muutosta tapahdu. Lähinnä vain mietin, että itse todennäköisesti vastaavassa tilanteessa lähestyisin postia. Voihan toki olla, että joku Postilainen lukee Jatkoaikaa ja ottaa koppia.
 

nummenkallio

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Työni tarjoaa nykyään aika tanakkaa vitutusta. Päivät ovat niin täynnä palavereja, ettei niitä varsinaisia töitä meinaa ehtiä tehdä. Yleensä niitä pääsee tekemään klo 15-16. Silloin ei ole enää työteho ihan huipussaan, kun on vetänyt jonkun megapalaverin sekä aamupäivällä että iltapäivällä. Nytkin on pakko tehdä pari hommaa viikonloppuna, kun deadline painaa päälle. Sanottakoon, että isoista viestinnän uudistusprojekteista on kyse. Onneksi työkaverit ovat pääosin mukavia. Pitää kai olla tyytyväinen siihenkin. Olisihan se melkoista horroria tehdä näitä hommia täysien mulkkujen kanssa. Sekin on toki joskus koettu.
 

Sistis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Kuljetusohjeisiin kun kirjoittaa, että paketin voi jättää vaikka kuistille pressun alle, niin problem solved

Toki. Mutta jos tilaan jotain arvokkaampaa, niin tuo ei ole ratkaisu.
 

Sistis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Siihen nähden kuinka paljon Postia mollaat, luulisi ettet kuuna päivänä heidän palveluitaan käyttäisi. Ja joka kerta se "huono palvelu" taitaa tulla yllätyksenä(?). En tietenkään tarkoita etteikö palautetta saisi antaa, muutoinhan ei koskaan muutosta tapahdu. Lähinnä vain mietin, että itse todennäköisesti vastaavassa tilanteessa lähestyisin postia. Voihan toki olla, että joku Postilainen lukee Jatkoaikaa ja ottaa koppia.

Olen minä tästä Postin chatissa joskus jutellut, mutta siellä olevilla henkilöillä ei oikein ollut ihan ymmärrettävästi valtuuksia tehdä asioille mitään. He palvelivat hyvin, ja hoitivat varmasti henkisesti ikävän työnsä kiitettävästi.

Oletko koskaan katsonut Postin palautekanavaa? Siellä on valmiit lomakkeet, mutta yksikään näistä ei sovellu tällaiseen yleiseen palautteeseen. Ja yleistä palautetta varten heillä ei ole kanavaa. Postille ei siis ainakaan mitenkään helposti pysty antamaan tällaista palautetta - ellei sitten tilanne ole juuri hiljattain muuttunut. Viimeksi ihmettelin ja manasin hiljaa tätä pari kuukautta sitten.

Minusta en mollaa Postia, vaan kritisoin heidän palveluaan.
 

Valapatto

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Vituttaa kun ei vituta edes mikään



Matkahuolto ja Schenker kuskailee myös noihin pakettiautomaatteihin.

Jos automaatti on täynnä, tai paketti on liian iso, se menee sitten muualle. Ei oikein kuljetusfirma voi sille mitään.

Eipä tuo maksavana asiakkaana juuri kiinnosta, jos yritys ei osaa hoitaa tarjoamaan palvelua oikein.
 

vastaantulija

Jäsen
Suosikkijoukkue
Määrätietoisesti HPK
Eilen tuli Telialta lasku HPK-paketista, joka on siis jäänyt viime talvena irtisanomatta, ja alkoi vaihvihkaa taas rullaamaan.

Muuten kai jees, mutta tilasin kauden alkaessa Cmoren, jonka sovelluksella pystyy jopa niinkin vaativaan hommaan kuin peilatun tallenteen kelaamiseen.

Miten voi saatana tulla kauden ensimmäinen lasku marraskuun lopussa?

että laskutus ehtii varmasti pari kuukautta rullata ennen kuin tilaaja tajuaa perua sen
 

cottonmouth

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo & Philadelphia Flyers
Ystäväni mies tekee pelastuslaitosesimiestyönsä ohelle vielä ajoittain kenttävuoroja ensihoitajana ja mahtavuutta taas. Viikolla oli tullut soitto sydänpysähdyksestä ja erikoislanssi paikalle. Tilanne olikin muuttunut nopeasti siihen, että "apua tarvinnut" pariskunta olikin käynyt ambulanssihenkilökunnan kimppuun tarkoituksena ryöstää auton lääkearsenaali. Narkit saatiin kuitenkin lopulta nippuun, mutta eilen oli selvinnyt, että pariskunta oli samalla streamannut toimiaan YouTubeen ja hehkuttanut, että näin sitä hakataan ensihoitajat ja ryöstetään ambulanssi, katsokaapa. Ja ihmiset on tulossa auttamaan. Voihan vittu.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös