Äääh, pakko purkaa vitutus nyt johonkin.
PUHELIMET. Tuosta laitteesta on tullut sellainen kanava nauttia kaikkea paskaa tahtomattaan, otsasuoni katkeaa kohta. Omassa puhelimessa on markkinointikielto, ei oikein tunnu toimivan. Nämä häiriköt ovat aiheuttaneet sen, että en yksinkertaisesti enää vastaan muihin kun tuttuihin numeroihin, tuskin menetän tässä silti mitään. Tärkeän asian onnistunee jättämään viestillä.
Uusin villitys on se, että nyt myös työpuhelimeen alkanut tulla tätä. Siihen on vähän pakko vastata, kun tosi paljon tulee soittoja vieraista numeroista muutenkin. Hiljattain oli yksi mikä pilasi päiväni pitkäksi aikaa, en hillitse sitä vittuuntumista yhtään, pakko myöntää. Joku kaveri esittäytyy ihan fiksusti ja kertoo tekevänsä tutkimusta suuhygieniasta. Kerron hänelle että tämä on työpuhelin ja kirjoitan tässä just yhtä juttua valmiiksi. Tämä kestää noin kaksi minuuttia, "valitse sopivin vaihtoehto numeronäppäimillä" ..ookoo.
Sitten lähtee: "mikäli teillä olisi mahdollisuus saada 199€ arvoinen sähköhammasharja tutustumishintaan 19,90.."
Tässä kohtaa meikän päässä kilahtaa. Huudan puhelimeen HAISTA VITTU! ja lyön luurin kiinni. Tämän jälkeen mulla meni varmaan kaksi tuntia rauhoittua, en pystynyt keskittymään enää mihinkään. Äsken joku vieras numero soitti työpuhelimeen ja hetken hiljaisuuden jälkeen joku kysyy huonolla englannilla onko siellä mr. X. Taas nanosekunnissa huudan fuck you.
Tämä oli ihan joku +358 50.. tuli vasta minuutin päästä mieleen mitä jos se olikin joku oikea juttu. Noh, ei ainakaan Fonecta tunnista numeroa, eli tuskimpa vaan oli mitään mikä pitäisi työpuhelimessa hoitaa.
Mutta joo, mikä oikeus tähän häiriköintiin oikeasti on, tässä maailmassa?
Monet puhelut kyllä loppuu siihen kun kerron että minulla on markkinointikielto, mutta nykyään en päädy edes kertomaan tätä. ..koska en edes vastaa. Päivä menee näistä piloille, vitutuksen tunne on aivan suunnaton kun joku pääsee luikertelemaan läpi. Minulla tuo raivo on niin primitiivinen reaktio että en pysty hillitsemään sitä yhtään, vaikka kelailen juttua etukäteen ja valmistaudun.
Vaikka nämä puhelut onnistuu päättämään kauniisti, jää jotenkin huono fiilis. Toivoisin kovasti että tähän paskaan tulisi jotain sääntöjä. On sekin aika väärin jos työpäivä häiriintyy oleellisesti, vaikka minun vastuulla tuo periaatteessa on. VITTU.