Pystyn samaistumaan tähän vitutukseen täydellisesti. Tosin en nyt viime aikoina ole noiden korppikotkien saalistusalueilla käynyt, mutta kuitenkin. Muutettiin Turusta maalle reilu kaksi vuotta sitten ja kun tämän myötä vierailut Turun keskustassa ovat merkittävästi vähentyneet, niin noiden feissarien sun muiden häiriköiden runsas määrä pistää nyt siellä vieraillessa silmiin ja korviin ihan eri tavalla kuin aiemmin. Joko niitä on vain nykyään enemmän, tai sitten niihin ehti aiemmin tottumaan, ehkä molempiakin.Käytiin kaupungissa (Jyväskylä) ja vittu että oli taas liittymämyyjiä, sähkömyyjiä, rahankerääjiä yms tunkemassa iholle kokoajan.
Käytiin kaupungissa (Jyväskylä) ja vittu että oli taas liittymämyyjiä, sähkömyyjiä, rahankerääjiä yms tunkemassa iholle kokoajan.
Feissarit haistaa maalaiset kaukaa ja iskevät kiinni.Käytiin kaupungissa (Jyväskylä) ja vittu että oli taas liittymämyyjiä, sähkömyyjiä, rahankerääjiä yms tunkemassa iholle kokoajan.
Luulisi, että korona-aikaan nämä pysyisivät kauempana. Omalla pienellä lähiostarilla on kokoonsa nähden ollut hyvin paljon kaikenlaisia feissareita. Eilen oli kuulema neljä erilaista pistettä pystyssä, ainakin Hesari, SPR (tai vastaava), liittymäkauppias ja joku neljäs. Onneksi kauppaan pääsee kätevästi sivuoven kautta ja välttää yleensä kaikki näistä.
Mutta olisivat vaan siellä tiskin takana ja ottaisivat kiinnostuneet saaliiksi ja päästäisivät meidät viattomat ohi.
Se on suunniteltava reitti aina siten ettei kulje kompassia läheltäkään. Vapaudenkadulta kun menee Seppään tai Foorumille niin harvempaan pakkomyyjään törmää. Itse olen myös ehkä niin persaukisen oloinen tai muuten pakkomyyjiä karkoittavan tuntuinen että useimmiten kojuilla oleskelevat eivät ole niin häirinneet, kulkufeissarit pyrkivät toki iholle jos tarkkuus herpaantuu hetkeksikään.Käytiin kaupungissa (Jyväskylä) ja vittu että oli taas liittymämyyjiä, sähkömyyjiä, rahankerääjiä yms tunkemassa iholle kokoajan.
Ja seuraavaksi se sinulle juttelemaan tullut tulee tähän samaan ketjuun avautumaan, kun keskustelukumppanit tuijottavat vain ja ainoastaan kännykän näyttöä tauot, eivätkä keskity toisen kanssa kommunikointiin.Vituttaa välillä, kun haluis töissä vaan pitää tauon ja syödä rauhassa omissa oloissaan, mutta joku tulee jutteleen. Eikä tajua lopettaa, vaikken edes katso häntä kohti ja katson vaikka kännykkää
Antakaa mun olla!
Firman intrassa varoiteltiin näistä soitoista alkuviikosta. Heti seuraavana päivänä itsellenikin soitti joku "Microsoftin" tyyppi. Eka soitti minulle 047-alkuisesta numerosta ja sitten oli toisella yrityksellä Iso-Britannian suuntanumero.Mistähän pirusta meikäläisen numero on alkanut leviämään, aina ollut tarkkana, ettei sitä pistä minnekään. Ennen osasi soittaa puhelinmyyjä varmaan kerran kahdessa kuukaudessa. Nyt tulee puheluita pari kertaa viikossa ja kruununa soitti joku intialainen englantia puhuva kaveri, että meillä täällä Microsoftin päässä on huomattu, miten sun kone näyttää tänne meille päin erroria. Mitähän etäyhteyksien avaamista, tai ohjelmien asentamista tai muuta olisi pyytänyt. Katkaisin ja vissiin sama kaveri soitti kymmenen minuutin päästä tällä kertaa ihan suomalaisesta numerosta, punaista luuria puolen sanan jälkeen. Taustalta kuului kauhea pölinä, mitä ryhmähuijausta ne siellä vetää.
Jokseenkin vituttaa. En halua olla kuin muutaman ihmisen tavoitettavana, mutta kun ei sitten ikinä tiedä työelämän puolesta, kuka milloinkin soittaa.
Mullekin soitteli ”Microsoft ” kaveri samoilla asioilla...kysäisin että anteeksi mitä...kaveri kertoi asiansa uudelleen....räjähdin nauramaan ja löin luurin kaverille korvaan. Eipä oo sen koomin soitellutMistähän pirusta meikäläisen numero on alkanut leviämään, aina ollut tarkkana, ettei sitä pistä minnekään. Ennen osasi soittaa puhelinmyyjä varmaan kerran kahdessa kuukaudessa. Nyt tulee puheluita pari kertaa viikossa ja kruununa soitti joku intialainen englantia puhuva kaveri, että meillä täällä Microsoftin päässä on huomattu, miten sun kone näyttää tänne meille päin erroria. Mitähän etäyhteyksien avaamista, tai ohjelmien asentamista tai muuta olisi pyytänyt. Katkaisin ja vissiin sama kaveri soitti kymmenen minuutin päästä tällä kertaa ihan suomalaisesta numerosta, punaista luuria puolen sanan jälkeen. Taustalta kuului kauhea pölinä, mitä ryhmähuijausta ne siellä vetää.
Jokseenkin vituttaa. En halua olla kuin muutaman ihmisen tavoitettavana, mutta kun ei sitten ikinä tiedä työelämän puolesta, kuka milloinkin soittaa.
Eihän sun numeron ole tarvinnut mihinkään levitä noita puheluita varten.Mistähän pirusta meikäläisen numero on alkanut leviämään, aina ollut tarkkana, ettei sitä pistä minnekään. Ennen osasi soittaa puhelinmyyjä varmaan kerran kahdessa kuukaudessa. Nyt tulee puheluita pari kertaa viikossa ja kruununa soitti joku intialainen englantia puhuva kaveri, että meillä täällä Microsoftin päässä on huomattu, miten sun kone näyttää tänne meille päin erroria. Mitähän etäyhteyksien avaamista, tai ohjelmien asentamista tai muuta olisi pyytänyt. Katkaisin ja vissiin sama kaveri soitti kymmenen minuutin päästä tällä kertaa ihan suomalaisesta numerosta, punaista luuria puolen sanan jälkeen. Taustalta kuului kauhea pölinä, mitä ryhmähuijausta ne siellä vetää.
Minä en katso kännykkää. Katselen vaikka ikkunasta tai taulua seinällä. Silti aina ihmiset tulevat puhumaan. Ihan turhista asioista. Ei minua kiinnosta teidän kummilastenne häät eikä siskojenne lomamatkat. Olkaa vittu hiljaa, älkää puhuko minulle. Älkääkä ainakaan odottako kiinnostumista tai vastausta.Vituttaa välillä, kun haluis töissä vaan pitää tauon ja syödä rauhassa omissa oloissaan, mutta joku tulee jutteleen. Eikä tajua lopettaa, vaikken edes katso häntä kohti ja katson vaikka kännykkää
Antakaa mun olla!
Minä en katso kännykkää. Katselen vaikka ikkunasta tai taulua seinällä. Silti aina ihmiset tulevat puhumaan. Ihan turhista asioista. Ei minua kiinnosta teidän kummilastenne häät eikä siskojenne lomamatkat. Olkaa vittu hiljaa, älkää puhuko minulle. Älkääkä ainakaan odottako kiinnostumista tai vastausta.
Kyläilyä korona-aikana? Rajoita ny hyvä ihminen niitä sosiaalisia kontakteja, pidä turvaväli ja käytä maskia.Sitten on kyläily. Ei jumal'auta! Miksi pitää käydä kylässä? Siellä on ihmisiä. Ja siellä pitää "keskustella".
Kyläilyä korona-aikana? Rajoita ny hyvä ihminen niitä sosiaalisia kontakteja, pidä turvaväli ja käytä maskia.
Vituttaa, kun työpaikalla on sen miljoona eri järjestelmää eri asioiden hoitamiseen, ja kaikista pitäisi muistaa salasanat. Tämä tällainen järjestelmä-ähky on yksi nykyisen työelämän pahimpia vitsauksia.
Onko mahdollista käyttää salasanalompakkoa, jossa kaikki salasanat olisi säilössä yhden salasanan takana? Jos on mahdollisuus, niin suosittelen lämpimästi.
Esim. KeePass on ollut itselle toimiva.
Olen suosiolla kertonut googlelle salasanani ja helpottaa elämää merkittävästi kun se muistaa ne myös kännykkäsovelluksissa ym.Onko mahdollista käyttää salasanalompakkoa, jossa kaikki salasanat olisi säilössä yhden salasanan takana? Jos on mahdollisuus, niin suosittelen lämpimästi.