Näin ne tekevät jossain päin. Täällä meillä eivät, vaan niillä on noutopiste läheisen R-kioskin tiskillä. Sieltä sen saa aina noutaa. Postilla on samassa paikassa automaatti, ja joskus Postin paketin saa myös noutaa tiskiltä automaatin ollessa täynnä. Usein se menee kuitenkin joko puolen kilometrin tai kahden kilometrin päässä olevaan automaattiin tai vielä useammin pääpostiin, jonne on neljä kilometriä matkaa. Autoton moderni ihminen kiittää.
Jos joku kysyy, että miksi en maksa kotiinkuljetuksesta, niin siksi, että täällä meillä päin siitä palvelusta ei ole mitään hyötyä. Se toimii klo 10-14, jolloin olen töissä (onneksi nyt etänä enemmän, mutta normaaliaikoina on tilanne toisin). Silloin maksaisin turhasta, kun joutuisin hakemaan paketin kuitenkin illalla sieltä neljän kilometrin päästä.
Posti toimii omalla strategiallaan, mutta heidän palvelunsa ei vastaa minun tarpeita, niin siksi suosin noita kahta muuta. Jollain toisella kuluttajalla voi olla toisinpäin. Siksi toivoisin, että verkkokaupat tajuaisivat tämän, ja tarjoaisivat vähintään kahta eri kuljetysyhtiötä. Minun vähillä ostoksilla tuo on jopa kilpailuvaltti, kun saatan ostaa vähän kalliimmalla, jos halvemman vaihtoehdon myyjä ei tarjoa kuin Postin kuljetuspalvelua.