Parisen viikkoa sitten soitin Telialle aikeissa uusia nettisopimus, joka oli tulossa päätökseensä. Pakettiini on siis jo monta vuotta kuulunut Telian netti, sekä digiboksi. Nyt sanoivat, että lähettävät uuden modeemin ja yllätyksenä tuli myös uusi digiboksi, joka ainakin ulkonäöltään oli samanlainen kuin vanhempikin.
No ensimmäinen yllätys oli jo puhelun jälkeen kun huomasin, että pakettiin oli lisätty liigapassi + Cmore tilaus 2 vuoden sopimuksella. Mistään tuollaisesta en todellakaan ollut puhunut yhtään mitään vaan ainoa juttu, jonka halusin tehdä oli uusia nettisopimus. Tuo liigapassi siis itselläni on ollut koko kauden, mutta ilman määräaikaa. Tämä ei edes ollut ensimmäinen kerta kun Telia on pistänyt itselle Liigapassin määräaikaisena tilauksena päälle, ilman että sitä olisin tilannut. Esimerkiksi yksi kesä huomasin ihan sattumalta, että mikäs hemmetin liigapassi täällä oikein on tilattuna.
No parin päivän ja usean puhelun, sekä vierailun Telialiikkeessä jälkeen sain pudotettua tuon liigapassi + Cmore sopimuksen uudesta paketista.
Samassa myös sanoivat, että Viasat jääkiekko kanavapaketti poistuu, että kannattaa ottaa tämä V Premium tilalle. No senhän otin.
Nyt eilen Telia tv (sovellusta) avaessa huomasin, että mitäs hemmettiä, täällähän ei liiga näykkään, vaikka paketti on ollut tilauksessa jo syksystä asti. Soitto asiakaspalveluun, jossa ei osattu kertoa syytä. Siitä sitten chattiin, jossa keskustelu kesti tunnin ja tulivat siihen tulokseen, että syy miksi liiga ei näy on se, että se tilaus on tehty vanhalle liittymälle.
Sain siis viikko sitten uuden digiboksin, mutta nettimodeemia ei vielä näy, joten täytyy siihen asti mennä vanhalla reitittimellä. Tällä hetkellä siis tilauksessa on vanhalla digiboksilla Liigapassi, Viasat jääkiekko ja Cmore Sport, sekä uudella digiboksilla Viasat Premium. Eivät myös voi kuulemma pistää poikki noita vanhalla digiboksilla olevia tilauksia ennen Maaliskuun puoliväliä. Mitä helvettiä?
Jos nyt siis haluaisin liigan näkyviin niin se pitäisi änärin tapaan ottaa tuplatilauksena.
Aina ennen kun Telia on lähettänyt päivitetyt laitteet niin ne tilauksessa olleet kanavapaketit ovat siirtyneet suoraan myös uudelle digiboksille, mutta nyt tällä kertaa ne ovat kuin kaksi eri tilausta. Esim 2 vuotta sitten sain uuden reitittimen ja uuden digiboksin ja tilauksessa olleet kanavapaketit siirtyivät suoraan sille uudelle boksille.
Nyt muummoassa Viasatin kanavista joudun pitämään päällä tuplatilausta, eli maksan jääkiekkopaketeista joita en näe, koska ne ovat vanhalla digiboksilla ja Viasat premiumista jonka sentään näen uudella digiboksilla. Lisäksi liigapassia ja Cmore Sport tilausta joudun pitämään kuukauden päällä, vaikka en näitä edes pysty katsomaan, koska ovat myös siellä vanhassa boksissa.
Miten voi simppeli sopimuksen uusiminen mennä näin vaikeimman kautta?
Eikä tämä nyt varmasti vielä tässä ollut vaan saa nähdä, mitä yllätyksiä vielä tulee ennen kuin uusi reititin on saapunut.