Tykkään paljon pyöräillä töihin talvellakin, mutta välillä tuo pukeutuminen vituttaa.
Aamulla saattaa olla 15 astetta kylmempää kuin töistä päästessä. Tämän takia kerrospukeutuminen on paras ratkaisu. On aluspaita, lämmin kerros, vedenpitävä heijastinkangastakki (tämä aina pimeällä käytössä, kun kuljen ajotien laitaa). Ja pakkasilla se kaulan ja kasvojen suojaaminen pakkaselta on kyllä myös kerrospukeutumisen multihuipentuma, varsinkin kun kypäräkin pitää mahtua päähän.
Lisäksi ikivanhat toppahousut on olleet muotia silloin kun lahkeet oli super leveät. Tuolleen pyöräillessä ei kyllä kovin kätevää, joten siinä on tyylikkäästi päällä joltain mummolta ostetut leveävartidet villasukat.
Helposti menee 10min pukea itsensä niin että pakkasella on kiva polkea. Onneksi sain sentään ostettua kunnolliset kengät niin varpaat ei jäädy heti alkumatkasta.
EDIT: tämä kaikki myös todistaa että olen vanha ja nolo. Mulla on päässä kypärälakki! Hyi! Ja minulla on myös sivujakaus ja se on nykynuorison mielestä kaikkein nolointa maailmassa.