Vitutusketju

  • 10 529 542
  • 56 126

vilperi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Kauhajoen Karhubasket
Nyt alkaa vituttamaan tämä kesken unien heräily josta on kyllä syksystä alkaen muodostunut paha tapa. Toistunut liian usein. Joskus saan helposti uudelleen unen päästä kiinni, joskus kuten nyt se on näemmä hankalampaa.

Hassua tietenkin perjantai-iltana valittaa näistä asioista kun iso osa ei ole vielä edes harkinnut nukkumaan menemistä mutta minulla se on huomennakin duunipäivä. Ja nyt en kovin herkästi voi jäädä heikkojen yöunien takia kotiinkaan sillä kukaan ei tosiaan varmaan mielellään viikonloppuna tuuraile ketään.

Ja enkä nyt tiedä onko ne heikosti nukutut yöt nyt muutenkaan pätevä syy jäädä heti kotiin etenkään kun olen taas jo palkkasuhteessa. Työkokeilussa se nyt vielä oli ihan ok. Sitä on vaan niin karseassa kunnossa heikon yön jälkeen että oikein hirvittää se seuraava työvuoro.

Voikohan tähän unen katkonaisuuteen hakea jotain apua myös kun on kuitenkin toistunut viime kuukausina aivan liian usein? Sitä melatoniinia säännöllisesti käytän ja se auttaa kyllä nukahtamiseen mutta ei näemmä siihen että pysyy unessa koko yön.
 

vilperi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Kauhajoen Karhubasket
Sekin auttaa kun jättää sen puhelimen avaamatta kun herää ja keskittyy jatkamaan unia.

Tämä on aivan totta. Liian usein siihen puhelimen näpertelyyn tulee silti sorruttua. Ja sitten siellä ruudulla tapahtuu jotain sellaista että alkaa sitä miettimään.

No, mutta sainhan sitä unta sitten taas lopulta. Yhteensä kuitenkin varmaan sellaiset 8 tuntia vaikka näytti yhdessä vaiheessa huonolta. Nyt taas jaksaa!
 

MacRef

Jäsen
Suosikkijoukkue
KuPS - elä laakase, naatittaan
@vilperi Olen ymmärtänyt, että menet usein / toisinaan nukkumaan todella aikaisin. Tyyliin seitsemän ja kahdeksan välillä. Vaikka tarvitseekin herätä aamulla aikaisin, niin ei nyt välttämättä ennen ysiä kannata unille painua. Varsinkin kun sinun ei tarvitse herätä ihan vuorokauden ensimmäisten parin - kolmen tunnin aikana. Parempi nukkua yhtäjaksoisesti vaikka vähän lyhyemmät unet kuin yhteensä vähän pidemmät, jos siinä välillä olet hereillä ja vielä stressaat uudelleen nukahtamisesta. Ei aikuisen ihmisen elimistö suht normirytmillä taida olla valmis yöunille niin aikaisin kuin mitä sinä välillä menet.

Tämä puhtaasti omaa mielipidettäni, jonka olen omalta osaltani havainnut.

Puhelimen osalta asia on juuri noin, mitä Malkkinen totesi. Puhelimesta saatavien ärsykkeiden lisäksi näytön sininen valo vaikeuttaa nukahtamista. Siitä on ihan tutkittuakin tietoa, joten tämä ei ole pelkästään mielipidettäni.
 

Valapatto

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Vituttaa paskasti työtään tekevät henkilöt. Oli sovittu tänään terveysasioissa puhelu klo 10, mutta vielä sitä ei ole kuulunut, enkä toki enää aio vastatakaan, koska menee henkilö vaihtoon. Ymmärrän, jos on tullut jotain muuta, mutta ei varmaan kovin iso asia olisi ollut laittaa vaikka viestiä.

Vituttaa myös nämä kauppakeskuksissa heiluvat tyypit, jotka yrittävät tyrkyttää mitä lie sähkösopimuksia ja puhelinliittymiä. Kilpailu lienee kovaa ja osa näistä ääliöistä pyrkii aivan iholle. Kun tekee puhetyötä, niin ei todellakaan työpäivän jälkeen kiinnosta kommunikoida näiden kanssa kaupassa käydessään. Pari viikkoa olenkin vain kävellyt ohi kommunikoimatta mitenkään, vaikka välillä se on vaikeaa kun nämä tulevat blokkaamaan kulkulinjaa.
 

Iisoppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, FC Lahti, Lahden Ahkera, LHS
Viime yönä tuuli repi meidän kasvihuoneen oven ja yksi muovipaneeli lähti tuulen mukana liikkeelle. Se löytyi naapurin pellolta. Kun hain sitä niin hanki petti alta ja kenkiin meni lunta sekä oli hyvin raskasta päästä paikalle. Ovi on nyt tuulen voimasta ihan rempallaan enkä usko että sitä karannutta levyä saa siihen koskaan asetettua. Ja sekin vituttaa että tiesin että ovi on huonossa kunnossa mutta en tehnyt mitään korjatakseni tilanteen. Ehkä en edes tiennyt mitä olisi pitänyt tehdä suojatakseni oven ensi kevääksi ja miten se korjataan. Enkä konsultoinut miestäni asiasta. Mennyt mikä mennyt mutta ketuttaa kunnolla.
 

Glove

Jäsen
Viime yönä tuuli repi meidän kasvihuoneen oven ja yksi muovipaneeli lähti tuulen mukana liikkeelle. Se löytyi naapurin pellolta. Kun hain sitä niin hanki petti alta ja kenkiin meni lunta sekä oli hyvin raskasta päästä paikalle. Ovi on nyt tuulen voimasta ihan rempallaan enkä usko että sitä karannutta levyä saa siihen koskaan asetettua. Ja sekin vituttaa että tiesin että ovi on huonossa kunnossa mutta en tehnyt mitään korjatakseni tilanteen. Ehkä en edes tiennyt mitä olisi pitänyt tehdä suojatakseni oven ensi kevääksi ja miten se korjataan. Enkä konsultoinut miestäni asiasta. Mennyt mikä mennyt mutta ketuttaa kunnolla.
Jeesusteippi pelastaa.
 

Iisoppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, FC Lahti, Lahden Ahkera, LHS
Jeesusteippi pelastaa.
Sitä minäkin ajattelin ja sanoin miehelle että vedetään ovi jesarilla kasaan. Pyöritteli silmiä mulle. Voisi se onnistua ja ehkä se yhden kesän kestäisi. Uusi kasvihuone tarvitaan kyllä.
 

Lepranmies

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Vaasan Sport, Philadelphia Flyers
Vituttaa Nordea. 28 tuntia sitten alkoi palvelukatko, joka jatkuu tässä vielä edelleen. Pankkipalvelut eivät ole käytettävissä, kiitämme kärsivällisyydestäsi.

Noh, onneks on sentään maanantai ja pääsee taas töihin.
 
Suosikkijoukkue
Tappara, Setämiehet
Pualen vuaden sisään toisen kerran "pakkosaikulle" ja koronatestiin. En vähättele siis tyänantajan määräyksiä, mutta kun se lentsu on mulla joka vitun vuasi helmi-maaliskuussa sekä loka-marraskuussa...
 

Ollakseni

Jäsen
Suosikkijoukkue
Detroit Red Wings
Vituttaa kun HS:n uusi talousliite on tollanen pöhinäoksennus. Suunnattu ihmisille joilla on maksimissaan minuutin keskittymisjänne.

EDIT: Ei se nyt niin huono olekaan kun olen lukenut juttuja ja tutustunut, olin vaan aamulla herätessä näreissäni push-ilmoituksista.
Jotenkin huvittavaa haukkua jotakin keskittymiskyvyn puutteesta kun ollaan luettu vain otsikot ja vedetty siitä johtopäätökset.
 

Glove

Jäsen
Ilma on kuin morsian, yhtä kylmä ja kuiva. Pyörittelin päässäni lenkkeilyhaaveita, mutta sitten tarkistin ulkolämpötilan. -17 ja tuuli päälle = -23. Juu ei ole lenkkikeli. Saa riittää kun kävelen tuohon kauppaan ja takaisin. Tulee siitäkin kilometrin verran.
 

Turha Kaukalo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, RM, Hyvinkään Tahko, Leijonat
Ilma on kuin morsian, yhtä kylmä ja kuiva. Pyörittelin päässäni lenkkeilyhaaveita, mutta sitten tarkistin ulkolämpötilan. -17 ja tuuli päälle = -23. Juu ei ole lenkkikeli. Saa riittää kun kävelen tuohon kauppaan ja takaisin. Tulee siitäkin kilometrin verran.

Toivottavasti kauppa on viinakauppa. Missä on tuollainen sää? Ei kai täällä Helsingin niemellä? Ei voi olla. Meillä on muita harmeja kyllä riittämiin (maalaiset, Ilmalan palloseura, hipsterit jne.).
 

Glove

Jäsen
Toivottavasti kauppa on viinakauppa. Missä on tuollainen sää? Ei kai täällä Helsingin niemellä? Ei voi olla. Meillä on muita harmeja kyllä riittämiin (maalaiset, Ilmalan palloseura, hipsterit jne.).
Oulu - Uleåborg. On tuo pakkanen vähän hellittänyt tuosta. Ihan vaan tuossa lähi Salessa käväisin. Teillä se taidetaan tuntea nimellä Alepa.
 

Turha Kaukalo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, RM, Hyvinkään Tahko, Leijonat
Oulu - Uleåborg. On tuo pakkanen vähän hellittänyt tuosta. Ihan vaan tuossa lähi Salessa käväisin. Teillä se taidetaan tuntea nimellä Alepa.

Alepa on hieno kauppa! Siitä on lyhyt matka Roskapankkiin. (Oikeasti asun West Endissä mutta ei kerrota kenellekään.)
 

Hera80

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Olen lyönyt aamun aikana kolme, KOLME vitun kertaa takaraivoni keittiön kaapin oveen. Tää mun touhu on tällä hetkellä suoraan jostain Harold Lloydin mykkäleffasta. Kohta, ihan kohta noi kaappien ovet lähtee ja ei, ne ei lähde ruuvaamalla, vaan REPIMÄLLÄ!
 
Suosikkijoukkue
Tappara, Setämiehet
Olen lyönyt aamun aikana kolme, KOLME vitun kertaa takaraivoni keittiön kaapin oveen. Tää mun touhu on tällä hetkellä suoraan jostain Harold Lloydin mykkäleffasta. Kohta, ihan kohta noi kaappien ovet lähtee ja ei, ne ei lähde ruuvaamalla, vaan REPIMÄLLÄ!
Ymmärtäisin tämän rva. Heran kohdalla, istuessaan hajareisin siinä tiskipöydällä samalla kun teet taikojasi. Mutta miten helvetissä ite oot onnistunu tässä? Jotain nykymuodin mukasta "roleswapping" pöhinää teitillä?
 

444

Jäsen
Olen lyönyt aamun aikana kolme, KOLME vitun kertaa takaraivoni keittiön kaapin oveen. Tää mun touhu on tällä hetkellä suoraan jostain Harold Lloydin mykkäleffasta. Kohta, ihan kohta noi kaappien ovet lähtee ja ei, ne ei lähde ruuvaamalla, vaan REPIMÄLLÄ!
Voin antaa tähän saman jälkiviisaan ohjeen, jonka itse sain aikanaan vaelluksella kompuroituani ojaan. Siis lyhyt pätkä tien viertä, huomio herpaantui ja astuin reunalle ja siitä kolmoissalchowilla ojan pohjalle selälleen ja kamat yllättäen läpimäriksi. Kaveri tuli vähän hallitummin perässä auttelemaan ylös ja totesi melko lakoniseen sävyyn: ”Ei olis kannattanut”. Kommentti oli siihen hetkeen niin absurdi, ettei vain voinut kuin nauraa.

Toivottavasti sinuakin naurattaa, kun kerron, että ei olisi kannattanut.
 

Czescku

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Stadin Keltamustat
Nyt nuo kai rupesivat korjaamaan noita. Hieman vitutti kun pari minuuttia aamuseiskan jälkeen rupesi talo tärisemään kun katupora alkoi jyskyttämään. Tuon lisäksi vielä tuo naapurirapun hissiremontti niin todella "rauhallinen" työpiste tämä oma koti tällä hetkellä.
Pitää lainata omaa viestiä kun tuo hissiremontti siirtyi nyt tähän rappuun. Viime viikolla purkivat vanhan hissin parissa päivässä ja häiritseviä ääniä kuului yllättävän vähän (toki vetivät klo 20 asti illalla hommia, mutta jos urakkahomma niin tekivät ainakin kolme päivää nopeammin kuin naapurirapussa).

Mutta nyt rupesivat rakentamaan uutta niin eilen aamulla alkoi meteli klo 8:30 ja kesti aikansa. Sitten taas hiljaista ennen kuin tänään klo 14:30 alkoi ihan järjetön pari tuntia kestänyt meteli. Toivottavasti ovat ottaneet opiksi ekan rapun remontista ja hoitavat tuon rakentamisenkin nopeammin niin ei tarvitsisi kovin kauaa tuota kuunnella. Alakerrassa kyllä lappu että kuukauden loppuun kestää remontti, mutta toivottavasti ei.
 

Vanha Len

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Boners
Vituttaa, että Löylyhuoneen keskusteluissa asiat rönsyää aivan ulos aiheesta.
 

ace

Jäsen
Ennenkin on vituttanut täällä, mutta miten hankalaa on yhdistää luurit Bluethoothiin puhelimen kanssa. Iphone ja JBL Dive kuulokkeet, joka vitun kerta se on ihan saatanan hankalaa. Oonko vaan näin kädetön, vai onko näiden yhdistämisessä käytettävä jotain korkeampia voimia? Kaikkiin muihin laitteisiin yhdistäminen sujuu ilman kirosanoja.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös