Ville Peltonen – HIFK:n päävalmentaja

  • 581 071
  • 4 341

redpecka

Jäsen
Nää on kakspiippusia. Jos joskus tehdään tällainen ulostulo niin ehkä tässä kohtaa vielä voi. Pleijareissa on pakko pitää jopa naurettavuuksin asti pokka ja omien puolta.

Piri Eloranta tuomitsi Lahden (jonkunnimisen) jengin perseilyn joskus ja voitti puolelleen varmasti kansanedustajat, mutta kyllä lätkäpiireissä mietittiin lojaliteettia omalle jengille/työnantajalle.

Mulla ei ole vielä ihan selvää visioo mitä mieltä olen Peltosen muuvista, mutta jään mielenkiinnolla odottamaan jatkoa ja miten mikin taho tähän reagoi. Voi olla briljantti twisti ennen kevään tärkeimpiä pelejä tai sitten Peltosen osalta viimeinen kevät kun Suomessa pääsarjatasolla koutsaa.
 
Suosikkijoukkue
HIFK
Hyväksymme alisuorittamisen. Hyväksymme säälipleijarit. Hyväksymme ettemme voita kannua. Hyväksymme, että Taponen ajellaan, hyväksymme että meillä on surkea kakkosveska, hyväksymme ettei meillä ole peliä tekevää sentteriä tai laadukasta puolustusta. Hyväksymme Saipaa vastaan käydyn upean taistelun

Emme hyväksy nelosketjun taistelijan filmiä (peliämme auttavaa) umpisurkeassa tärkeässä pelissä.

Tämä ei ole minun HIFK
 

-Kantor-

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK
Hyväksymme alisuorittamisen. Hyväksymme säälipleijarit. Hyväksymme ettemme voita kannua. Hyväksymme, että Taponen ajellaan, hyväksymme että meillä on surkea kakkosveska, hyväksymme ettei meillä ole peliä tekevää sentteriä tai laadukasta puolustusta. Hyväksymme Saipaa vastaan käydyn upean taistelun

Ihan mielenkiinnosta, kuka nämä asiat hyväksyy?
 

Kettumainen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Respect Peltoselle! En ymmärrä miksi seuran arvomaailma olisi vain joukkueen sisäinen asia. Se on koko seurayhteisön yhteinen asia ja muulle jääkiekkoa seuraavalle yleisölle se ydin, josta mielikuva seurasta muodostetaan. Se että uskalletaan nostaa käsi pystyyn virheen merkiksi on rohkeutta ja merkki siitä, että on tärkeämpiäkin asioita kuin lätkäjoukkueiden iänikuiset koodistot ja kangistuneet tavat toimia.
 

Stratman

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Peltonen kuitenkin yritti valmentajana ottaa hyödyn irti siitä jäähystä, jonka hänen pelaajansa oli hankkinut filmauksella. Olisi sitten itse ollut sanojensa mittainen mies ja peluuttanut koko ylivoiman vain neljää pelaajaa. Se olisi sitä paitsi ollut taktisestikin viisasta, kun ylivoima oli niin surkeaa.
 

Incognito

Jäsen
Itse hyväksyn tuon Peltosen ulostulon siksi, että kaikki sen videolta pystyy näkemään, että taklaus ei osu päähän. Jos ei oltaisi tultu asian kanssa ulos, niin se olisi ollut vähän merkki siitä, että näitä on OK kalastella.

Muuta: päin persettähän tämä runkosarjan loppu meni ja itse pilattiin koko homma. Vähän särmempi kauden loppu ja oltaisiin oltu jopa neljänsiä. Tämä ei silti sulje sitä, että joulun jälkeen on painettu n. 2.1 pistekeskiarvolla, kun saatiin joukkueen pahimmat puutteet paikattua. Kokonaisuus tietysti ratkaisee ja sitä surkeaa alkukautta ei unohtaa voi, mutta katson kyllä vielä Villen kolmannen kauden. Niin valuvikainen duunarijengi tämä on, että joulun jälkeinen aika on oikeasti materiaaliin suhteutettuna vedetty hyvin. Jaksonakaan se ei ole ihan lyhyt otanta.
 

FASlapsi

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Erikoinen homma tämä Peltosen julkinen oman pelaajan dumaaminen. En oikein näe miten tosta on omalle jengille mitään hyötyä, että valmentaja oman pelaajan omaa jengiä auttavaa temppua - joskin vähän noloa sellaista - mollaa julkisesti? Voisko olla että jos noin ei Peltonen tekisi, Hifk ei saisi niin iisisti ylivoimia jatkossa? Enpä usko. Ois nyt jotain jargonia selittänyt että joukkueen sisällä keskustellaan, ja siellä pukukopissa sitten ripittänyt Åstenia jos filmaus niin kovasti sieluun käy.

Åstenin temppu oli nolo, Peltosen tyhmä. HIFK tekee sen itse.
 

Simolainen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Länsirannikko
Hyvä että jotkut ajattelee samoin. Jos jotain tuontyyppistä pohdittavaa/sanottavaa on, niin voi käydä kahden kesken ne keskustelut pelaajan kanssa. Nyt umpisurkean kotipeliin jälkeen tuon nosti.
Varsinkin, kun kaikki lätkästä ymmärtävät katsojat ymmärsivät filmin saman tien ;)
 
(1)
  • Tykkää
Reactions: BOL

ketjuruletti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Peltosen kommenttien perusteella odotin, että Åsten olisi vähintään istunut loppupelin penkillä (ymmärtääkseni pelasi pelin loppuun?) seuran arvojen vastaisesta toiminnasta. Mediapeliä sanon minä.
Pelaajan oikeusturvan takia en ihan periaatteesta hyppäsi johtopäätöksiin kesken pelin (ellei Åsten sitten itse tunnustanut filmanneensa erätauolla). Pelataan peli loppuun, tutkitaan kaikessa rauhassa videoita sun muualta, tarvittaessa hutkitaan. Joukkueen sisäisesti.
 

ketjuruletti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Peltonen kuitenkin yritti valmentajana ottaa hyödyn irti siitä jäähystä, jonka hänen pelaajansa oli hankkinut filmauksella. Olisi sitten itse ollut sanojensa mittainen mies ja peluuttanut koko ylivoiman vain neljää pelaajaa. Se olisi sitä paitsi ollut taktisestikin viisasta, kun ylivoima oli niin surkeaa.
Tai käskee jotain pelaajaa ottamaan tasoittavan 2 min jäähyn vaikka suunsoitosta.
 

ketjuruletti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Erikoinen homma tämä Peltosen julkinen oman pelaajan dumaaminen. En oikein näe miten tosta on omalle jengille mitään hyötyä, että valmentaja oman pelaajan omaa jengiä auttavaa temppua - joskin vähän noloa sellaista - mollaa julkisesti?
Tästä on se hyöty, että pleijareissa kukaan HIFK:ssa tuskin sortuu samanlaiseen tämän ripityksen jälkeen. Ja pleijareissa tämmöinen urpoilu voisi kostautua todella kalliisti esim. näyttelystä saadun jäähyn ja sitä seuraavan ylivoimamaalin muodossa.
 
(1)
  • Tykkää
Reactions: BOL

Luke

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Pelaajan oikeusturvan takia...
Täh? Se nyt tästä saagasta vielä puuttuisikin, että pelaajat vie HIFK:n raastupaan penkityksistä. Vaikka olisihan se tietysti näky, kun IS:n lööpissä Dyk, Roy ja Hedberg istuvat rosiksessa hupparit silmillä, kun työnantaja estää heitä harjoittamasta ammattiaan.
 

Sportsguy

Jäsen
Erikoinen homma tämä Peltosen julkinen oman pelaajan dumaaminen. En oikein näe miten tosta on omalle jengille mitään hyötyä, että valmentaja oman pelaajan omaa jengiä auttavaa temppua - joskin vähän noloa sellaista - mollaa julkisesti? Voisko olla että jos noin ei Peltonen tekisi, Hifk ei saisi niin iisisti ylivoimia jatkossa? Enpä usko. Ois nyt jotain jargonia selittänyt että joukkueen sisällä keskustellaan, ja siellä pukukopissa sitten ripittänyt Åstenia jos filmaus niin kovasti sieluun käy.

Åstenin temppu oli nolo, Peltosen tyhmä. HIFK tekee sen itse.
Aina ei urheilussakaan mietitä miten oma jengi tästä hyötyy. Ville on vanhan liiton jätkä, joka ei hyväksy tuollaista pelleilyä vakavalla (päävammat) asialla. Hyvä Ville!

On eri asia näyttää tuomarille, että hei mua rikotaan tässä, kuin feikata olematonta.
 

huhheijaa

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Siis kakkosen arvoisen taklauksen jälkeen Peltonen heitti seuralegendan bussin alle? Tyylikästä. Brändillä terve meininki.
Ulkopuolisena sanoisin, että filmailu tässä oli se mikä oli brändin vastaista. Toki oletin, että olisi ollut ulosajo kyseessä. Ehkä vähän turhaa tällaisiin kakkosiin tarttua. Sitä paitsi kyllähän tuollaisesta pienestä kontaktista rintaan filmaaminen on suhteellisen linjassa Muulin henkilökohtaisen brändin kanssa. En ihmettele, jos Peltonen vanhemman liiton miehenä ei pidä suuressa arvossa kaveria.
 

knttrtknkn1

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Peltonen kuitenkin yritti valmentajana ottaa hyödyn irti siitä jäähystä, jonka hänen pelaajansa oli hankkinut filmauksella. Olisi sitten itse ollut sanojensa mittainen mies ja peluuttanut koko ylivoiman vain neljää pelaajaa. Se olisi sitä paitsi ollut taktisestikin viisasta, kun ylivoima oli niin surkeaa.

Voi olla että Peltonen on pelin jälkeen ajatellut, että olisi pitänyt pelata neljällä. Tilanteet tulee niin nopeasti että tuollaisen ratkaisun tekeminen ei käy ihan tuosta vaan pelin aikana.

Suomessa ei muutenkaan ole sellaista kulttuuria että autettaisiin tuomaria jos tuomari esim tekee väärän tulkinnan. Esim. kiekko katsomoon tilanteissa jos kiekko muuttaa suuntaa pelaajasta ja tilanne tuomitaan väärin niin se pelaaja joka tietä että muutti suuntaa itsestä ja että meni väärin voisi sanoa tuomarille asiasta. Mutta tämä ei kuulu suomalaisiin tapoihin. Keski-Euroopassa saattaa olla hieman toisin.
 

TO41

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK


Minä väitän, että on. Jos edes 25%:lle tuomareista muodostuu käsitys, että HIFK:ssa ei filmata eikä omatkaan sellaista arvosta, se pilli saattaa soida 50-50 tilanteessa vastustajan rikkeen merkiksi helpommin.

Veikkaan, että asia on käsitelty Muulin kanssa ihan erikseen ja Ville kertonut, miksi sanoi, kuten sanoi, eikä kyseessä ole mitään henkilökohtaista. Ville kuitenkin peluutti Muulia vielä tuonkin jälkeen ja vilttiketju kutsui vasta myöhemmin ja sekin tapahtui ihan heikkojen pelillisten ”ansioiden” takia.

Vielä kymmenisen vuotta sitten tein tätä ”(media)peliä” koripallossa pelin sisällä penkityksillä ja näkyvillä nuhteilla. Minua valmentajana pänni periaatteellisesti filmaaminen. Muita pelaajia jopa vitutti filmaaminen. Katsomossa nolotti filmaaminen. Ja mikä hienointa, kyseinen haasteellinen avainpelaaja myönsi pienen hiiltymisen jälkeen itse, että hävetti tunnetilan päästäminen huonoksi harkintakyvyksi. Monta kertaahan saman joutui tekemään kauden aikana, mutta pikkuhiljaa kehityttiin. Tuomareiden inhimillisyys näkyi lähes poikkeuksetta välittömänä positiivisena vasteena.

Mitä Tapola olisi muuten tehnyt? Vaatinut pelikieltoja vastustajalle? Tämä oli ihan hyvä ja loppujen lopuksi muutama sivulause kysyttäessä, joten ihan turha haloo. Keskitytään tärkeämpiin ongelmiin.
 

PJ

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tulevat Mestarit
Peltonen ja eilinen lehdistötilaisuus on omassa kategoriassaan parasta markkinointia, ikinä.

Joka vuosikymmenellä tämä mies yllättää mut positiivisesti.

Jännä nähdä miten ensi viikolla selvitään urheilullisesti.

Pienestä se lopulta on kiinni, tuossa olisi kaikki elementit menestyäkin.

Henkinen puoli ratkaisee. Materiaalierot ovat niin pienet.
 

Mutanen

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Itse hyväksyn tuon Peltosen ulostulon siksi, että kaikki sen videolta pystyy näkemään, että taklaus ei osu päähän. Jos ei oltaisi tultu asian kanssa ulos, niin se olisi ollut vähän merkki siitä, että näitä on OK kalastella.

Muuta: päin persettähän tämä runkosarjan loppu meni ja itse pilattiin koko homma. Vähän särmempi kauden loppu ja oltaisiin oltu jopa neljänsiä. Tämä ei silti sulje sitä, että joulun jälkeen on painettu n. 2.1 pistekeskiarvolla, kun saatiin joukkueen pahimmat puutteet paikattua. Kokonaisuus tietysti ratkaisee ja sitä surkeaa alkukautta ei unohtaa voi, mutta katson kyllä vielä Villen kolmannen kauden. Niin valuvikainen duunarijengi tämä on, että joulun jälkeinen aika on oikeasti materiaaliin suhteutettuna vedetty hyvin. Jaksonakaan se ei ole ihan lyhyt otanta.
Äläs nyt, ottelun aikana täällä hifkin puolella kaikki oli sitä mieltä, että hidastuksesta näki että päähän osui. Siinä mielessä(kin) hyvä, että Ville korjasi, muutenhan täällä edelleen ihmeteltäs miksei tullut vitosta.

Siinä oli muutaman muukin tilanne, jossa kotijoukkuuen pelaajt koittvat hyppiä jäähyjä vastustajalle ja välillä onnistuikin (mm taponen).

Saisi muutkin valmentajat ojentaa omiansa, niin ehkä moinen vähenisi. Ainakin vois kuvitella ettei hifkiläiset ihan samaan tapaan hetkeen filmaile. Iso hatunnosto Peltoselle!
 

Frankie

Jäsen
Suosikkijoukkue
평양시 IFK, Philadelphia Flyers, Arsenal FC
Äläs nyt, ottelun aikana täällä hifkin puolella kaikki oli sitä mieltä, että hidastuksesta näki että päähän osui. Siinä mielessä(kin) hyvä, että Ville korjasi, muutenhan täällä edelleen ihmeteltäs miksei tullut vitosta.

Siinä oli muutaman muukin tilanne, jossa kotijoukkuuen pelaajt koittvat hyppiä jäähyjä vastustajalle ja välillä onnistuikin (mm taponen).

Saisi muutkin valmentajat ojentaa omiansa, niin ehkä moinen vähenisi. Ainakin vois kuvitella ettei hifkiläiset ihan samaan tapaan hetkeen filmaile. Iso hatunnosto Peltoselle!
Unohdit mainita Pyyhtiän filmin! Yllättyneet Matti ja Teppo
 

aquanqua

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Nelonen oli eilen kenties IFK:n toimivin osa. Joukkue teki eilen hyvin tärkeässä ottelussa kotonaan nolla maalia, ja valmennus oli täysin aseeton vastustajan puolustusta vastaan. Åsten hankki oletetulla filmailullaan sentään joukkueelle ylivoimamahdollisuuden. En ole filmailun kannalla, mutta Åstenin eilisten tekemisten pitäisi olla se pienin huoli Peltosen mielessä.

Joukkueen sisällä luulen kaikkien toivovan, että tällaiset asiat käsitellään puhtaasti kopin sisällä eikä mediassa.
 

charger

Jäsen
Suosikkijoukkue
Se Puree! , Україна
Ehdottomasti vuoden urheiluteko! Peltonen näytti ettei ole mikään rivivalmentaja, vaan selvä suunnannäyttäjä. Mies joka kulkee omia polkujaan. Toivotaan, että tälle uudelle polulle saadaan tulevaisuudessa myös lisää uusia kulkijoita.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös