Uncle Becker
Jäsen
- Suosikkijoukkue
- HIFK, Україна
Ainahan voi heittää fläppitaulun kentälle, kuten mestari tekisi.Tai käskee jotain pelaajaa ottamaan tasoittavan 2 min jäähyn vaikka suunsoitosta.
Ainahan voi heittää fläppitaulun kentälle, kuten mestari tekisi.Tai käskee jotain pelaajaa ottamaan tasoittavan 2 min jäähyn vaikka suunsoitosta.
Jep. Niin hyvä valmentaja, että ei saa tuosta rosterista edes 40 % tehoja ulos ja omaa ammattitaitoaan korostaen siirtää kaiken huomion yksittäisen nelosketjun pelaajan yksittäiseen tekoon, jolla ei ollut minkäänlaista merkitystä ottelun kulun kannalta. Näitä todellakin kaivataan Suomeen lisää, koska ehkä sitten myös IFK:lla olisi mahdollisuus menestyä. Kun itsellä ei ole mielenkiintoa kehittyä, niin kannattaa toivoa, että muut taantuvat.Ehdottomasti vuoden urheiluteko! Peltonen näytti ettei ole mikään rivivalmentaja, vaan selvä suunnannäyttäjä. Mies joka kulkee omia polkujaan. Toivotaan, että tälle uudelle polulle saadaan tulevaisuudessa myös lisää uusia kulkijoita.
Tarkoitin kuvaannollista oikeusturvaa. Jos joukkueen sisällä tai julkisuudessa rangaistaan pelaajaa esim. poppareilla tai joillain joukkueen sisäisillä sakoilla tms., olisi hyvä käsitellä asia ensin ihan rauhassa ja huolellisesti.Täh? Se nyt tästä saagasta vielä puuttuisikin, että pelaajat vie HIFK:n raastupaan penkityksistä. Vaikka olisihan se tietysti näky, kun IS:n lööpissä Dyk, Roy ja Hedberg istuvat rosiksessa hupparit silmillä, kun työnantaja estää heitä harjoittamasta ammattiaan.
Åstenin eilinen vastuuton tekeminen maksoi myös 0-2 maalin, ihan vaan huomiona.Nelonen oli eilen kenties IFK:n toimivin osa. Joukkue teki eilen hyvin tärkeässä ottelussa kotonaan nolla maalia, ja valmennus oli täysin aseeton vastustajan puolustusta vastaan. Åsten hankki oletetulla filmailullaan sentään joukkueelle ylivoimamahdollisuuden. En ole filmailun kannalla, mutta Åstenin eilisten tekemisten pitäisi olla se pienin huoli Peltosen mielessä.
Joukkueen sisällä luulen kaikkien toivovan, että tällaiset asiat käsitellään puhtaasti kopin sisällä eikä mediassa.
Ei ole. Itse turhauduin eilen vain tilanteeseen että lähdetään arvoista ym puhumaan ja vedetty just täysin vihkoon ja pelokkaasti kuusi erää. Mutta se tästä.No olihan se tilanne åstenilta aivan saatanan oksettava filmi. Mitä vitun bussin alle heittämistä se on, että sanoo kuten asia on, ei todellakaan ole koskaan kuulunut HIFKn arvoihin filmata. Kuten joku yllä totesikin, niin täysin vastaavaa teki ruutu aikanaan jokereissa ja sai siitä paskaa niskaan joka suunnasta. Onko åsten niin suojeltu kulttihahmo, että hänestä ei saa pahaa sanoa?
Oma turhautuminen liittyi omien surkeaan esiintymiseen. Koko kauden olen odottanut jnkl analyysiä epäonnistumisten jälkeen. Itse filmauskommentti ok. Kai sääleihin pääsykin on yksi pitkäjänteisen työn tuoma onnistuminen.Huh huijaa ja vieraat pöydät. Tarkoitus ei ole kuittailla, tai mitenkään lällätellä. Eihän tässä ole edes oma seura kyseessä, joten tämän viestin saa (ja oikeastaan jopa kannattaa) jättää huomiotta.
Vähän vain ihmetyttää, että yllättävän suuri osa omaan silmään sattuneista viesteistä vaikuttaisi olevan mallia "tämä oli Peltoselta väärin tehty ja minä en hyväksy".
Kun IFK on kuitenkin niitä joukkueita, jotka identifioivat itsensä tiettyyn pelityyliin ja se pelityyli ei omissa mielikuvissa ole koostunut tarpeettomasta teatterista ja filmaamisesta.
Uskoisin, että Peltonen on useasti tehnyt joukkueelle selväksi mitä haluaa nähdä ja mitä ehdottomasti ei halua rikkeiden korostamisen saralla suljettujen ovien sisällä.
Tämä toki täysin arvailua, mutta tuskin päävalmentajan suhtautuminen mitenkään puskista loppukaudella tulee ja tuskin ihan varoittamatta paiskasi teidän legendaanne bussin alle.
Itse näin porilaisena junttina olisin ylpeä oman seuran selkeästä viestistä tällaisessa tilanteessa.
Toki porilaisena tuo viesti saattaisi olla masentavan kauden huippuhetki, että sikäli ymmärrän turhautumisen Peltoseen. Silti oma sormi osoittaisi tässä tilanteessa hieman muualle kuin päävalmentajaan. Åsten on kuitenkin niin IFK-pelaaja kuin vain mahdollista.
Muutenkin pitää ihmetellä brändiuskollisten IFK-fanien reagointia oman pelaajan sukelteluun. Toki valmentaja voi olla umpipaska ja muutenkin kujalla, mutta ainakaan ei katso filmaamista läpi sormien. Omasta mielestä se on kuitenkin pitkässä juoksussa hyvä asia. Minä en haluaisi Ässien voittavan yksittäistä ottelua jonkun pelaajan typerän filmauksen vuoksi (Tiivola ja Kivenmäki viime kausilta mainittu).
Toki Ässät nyt harvemmin voittaa muutenkaan.
Olet täysin oikeassa, mutta haluaisin kovasti kysyä seuralta ja valmennusjohdolta oliko Ville Peltonen täysin tyytyväinen joukkueen runkoon 22 syksyllä. En vain jaksa usko myöskään sitä että VP olisi kovin pettynyt ollut runkoon kauden alkaessa. Ja onko millä tavalla painetta annettu ylöspäin hankintoihin.Ymmärrän täysin, että Ville saa paskaa näistä peliesityksistä. Varmasti on aihettakin. Silti haluaisin nähdä mihin Ville pystyy oikeasti kilpailukykyisellä joukkueella. Viime kausi meni vituiksi hyvän alun jälkeen koronan takia. Okei, HIFK ei ollut ainoa, kenellä koronaa oli.
Tämä kausi nyt menee aivan vihkoon ja kyllä mun papereissa suurin syy siihen on aivan päin persettä koottu joukkue. Tänään meiltä oli pois hyökkäyksestä Jääskä ja Nättinen. Kaksi ukkoa. Kesken pelin Koivistoinen siirrettiin ykköseen ja loput kentät olivatkin aivan huumori tasoa sen jälkeen.
Hirvonen - Kaskimäki - Teissala
Seppälä - Paajanen - Dyk
Åsten - Väänänen - Tallberg
Voiko joku rehellisesti sanoa, että ylläolevilta ketjuilta on realistista odottaa maaleja?
Puolustajistakin sanottava, että ei sielläkään ollut oikeastaan yhtäkään onnistujaa tänään. TPS kun antoi painetta meidän pakeille, niin ei sieltä tullut mitään peliä edistävää. Kaikilla oli hirveä kiire ja roiskimiseksi meni.
Tuota toista kuvakulmaa kun kelailee, niin näyttää että osuisi, mutta tosiaan toista kuvakulmaa katsoen ei näyttäisi osuvan. Ehkä se sitten oli puhdas 100% filmi kun Peltonen niin kärkkäästi siihen otti kiinni.Häh? Kun katsoo tuosta Haapasen takaa kuvatusta kuvakulmasta, niin Åstenin leuan näkee koko törmäyksen ajan eikä siihen osu mitään.
Ei kukaan mitään filmailua arvosta. Jalkapallokentillä nämä. Näkisin kuitenkin, että Peltonen tällä omalla avautumisellaan veti huomion pois omasta suorituksestaan mikä oli umpipaskaa.Muutenkin pitää ihmetellä brändiuskollisten IFK-fanien reagointia oman pelaajan sukelteluun. Toki valmentaja voi olla umpipaska ja muutenkin kujalla, mutta ainakaan ei katso filmaamista läpi sormien.
Se että pakit joutuvat roiskimaan johtuu yleensä siitä ettei ole paikkoja (lue omia pelaajia) joille avata. Ei ole ollu ennen näkemätöntä tällä kaudella. Kyllä meidän pakistossa on riittävästi käsiä avaussyötön antamiseen jos on kenelle antaa. Tietysti oma liike myös auttaa asiaa, voi olla että sekin jäi eilen vajaaksi. Eli oliko ongelma pelitavallinen vai suoritustasolla, vastuu viimein on valmennuksella.Ymmärrän täysin, että Ville saa paskaa näistä peliesityksistä. Varmasti on aihettakin. Silti haluaisin nähdä mihin Ville pystyy oikeasti kilpailukykyisellä joukkueella. Viime kausi meni vituiksi hyvän alun jälkeen koronan takia. Okei, HIFK ei ollut ainoa, kenellä koronaa oli.
Tämä kausi nyt menee aivan vihkoon ja kyllä mun papereissa suurin syy siihen on aivan päin persettä koottu joukkue. Tänään meiltä oli pois hyökkäyksestä Jääskä ja Nättinen. Kaksi ukkoa. Kesken pelin Koivistoinen siirrettiin ykköseen ja loput kentät olivatkin aivan huumori tasoa sen jälkeen.
Hirvonen - Kaskimäki - Teissala
Seppälä - Paajanen - Dyk
Åsten - Väänänen - Tallberg
Voiko joku rehellisesti sanoa, että ylläolevilta ketjuilta on realistista odottaa maaleja?
Puolustajistakin sanottava, että ei sielläkään ollut oikeastaan yhtäkään onnistujaa tänään. TPS kun antoi painetta meidän pakeille, niin ei sieltä tullut mitään peliä edistävää. Kaikilla oli hirveä kiire ja roiskimiseksi meni.
Jäi ehkä vähän piippuun minulta tuosta puolustuksesta kirjoittaminen. Mielestäni myös hyökkäyspäädyssä suurimman osan ratkaisut olivat lähes umpisurkeita. Viime aikoina loistavasti esiintynyt Kåsastulkin oli aika heikko ja suuria vaikeuksia oli saada mitään peliä edistävää aikaan hyökkäysalueella. Ei häneltä sitä lähtökohtaisesti tietysti odoteta, mutta nyt oli erittäin köykäistä ja kiire tuli useaan kertaan. Kaikkia pakkeja tuntui myös vaivaavan se, että vedot jäi järjestäen ensimmäiseen TPS pelaajaan.Se että pakit joutuvat roiskimaan johtuu yleensä siitä ettei ole paikkoja (lue omia pelaajia) joille avata. Ei ole ollu ennen näkemätöntä tällä kaudella. Kyllä meidän pakistossa on riittävästi käsiä avaussyötön antamiseen jos on kenelle antaa. Tietysti oma liike myös auttaa asiaa, voi olla että sekin jäi eilen vajaaksi. Eli oliko ongelma pelitavallinen vai suoritustasolla, vastuu viimein on valmennuksella.
Dykin peluuttaminen ykkösen laidalla oli hölmöä, ehkä Teissalakin olisi saanut enemmän uhkaa aikaiseksi. Toinen vaihtoehto olisi nostaa Väänäsen ykkösen keskelle ja Seppälä nelosen keskelle.
Vähän vain ihmetyttää, että yllättävän suuri osa omaan silmään sattuneista viesteistä vaikuttaisi olevan mallia "tämä oli Peltoselta väärin tehty ja minä en hyväksy".
Kun IFK on kuitenkin niitä joukkueita, jotka identifioivat itsensä tiettyyn pelityyliin ja se pelityyli ei omissa mielikuvissa ole koostunut tarpeettomasta teatterista ja filmaamisesta.
@BOL onko aivan poissuljettu vaihtoehto, että VP ei vaan osaa? Tulokset ainakin puhuvat sen puolesta, että huonompaan valmentajaan vaihdoimme. Toki, tämä kausi vielä kesken, mutta eikö se jotain kerro, että VPn aikana tuloksellisesti ollaan otettu askeleita jatkuvasti taaksepäin. Viime kaudella nippanappa suora pudotuspelipaikka ja suoraan ulos puolivälierässä. Tällä kaudella ei välttämättä edes sitä. Tällaiseen suoritustasoon eivät kyenneet edes paljon parjatut Selin ja Pikkarainen.
Ville Peltosella ei ollut mitään voittavia näyttöjä tullessaan Suomeen valmentajaksi ja eikä nyt kotimaassa edelleenkään mitään erityisiä näyttöjä. Osa ongelmista menee joukkueen kokoajille (Salmelainen lähinnä tulilinjalla), mutta itse olen kallistunut lopullisesti myös siihen suuntaan, että Ville ei vaan osaa. Villestä ei taida tulla laatuvalmentajaa, jota kysytään töihin ja joka voi itse määritellä palkkansa.@BOL onko aivan poissuljettu vaihtoehto, että VP ei vaan osaa? Tulokset ainakin puhuvat sen puolesta, että huonompaan valmentajaan vaihdoimme. Toki, tämä kausi vielä kesken, mutta eikö se jotain kerro, että VPn aikana tuloksellisesti ollaan otettu askeleita jatkuvasti taaksepäin. Viime kaudella nippanappa suora pudotuspelipaikka ja suoraan ulos puolivälierässä. Tällä kaudella ei välttämättä edes sitä. Tällaiseen suoritustasoon eivät kyenneet edes paljon parjatut Selin ja Pikkarainen.
Liigan huonoin päävalmentaja. Kauden tärkeimmät pelit ja joukkue aivan sekaisin
Vaikka et minuun tässä ensimmäisessä kappaleessa viitannut suoraan niin minähän en missään vaiheessa ole ”ottanut rusinoita pullasta” vaan päinvastoin olen ollut skeptinen Peltosen osaamiseen koko ajan. Hänen näyttönsä kahdelta kaudelta rajoittuvat kahteen kuumaan putkeen. Muuten todella epätasaista vailla minkäänlaista rutiinia, joka ei ole voittavan joukkueen ja valmennuksen merkki. Tällaista VPn peliä pelaavat keskitason seurat. Eikö se muuten ole Peltosen tehtävä saada joukkue pelaamaan riittävän hyvin silloin kuin pitäisi?Mulla ei valitettavasti ole riittävää kompetenssia sanoa, onko kyse osaamisesta. Mutta emme voi tässäkään asiassa ottaa rusinoita pullasta ja todeta, että silloin, kun HIFK häviää, Peltonen ei osaa ja silloin, kun HIFK voittaa, se tapahtuu Peltosesta huolimatta. Mutta luulen, että Peltosen osaamisesta HIFK:n menestys ei jää kiinni. Sen sijaan se voi jäädä kiinni siitä, että joukkue ei pelaa riittävän hyvin silloin, kun pitäisi.
Mä yritän viimeiseen asti välttää mustavalkoisia näkemyksiä tai kovin radikaaleja sanavalintoja asioista, joista mun faktatietoni on kovin ohuet. Viime kaudesta jäi paljon jossiteltavaa koronan takia. Pikkaraisen kaudesta sama homma. Mutta sen olen huomannut, että Pikkarainen ja Peltonen "käyttävät" samoja pelaajia hyvin eri tavalla ja se näkyy kyllä pelaajien henkilökohtaisissa peliesityksissä.
Ei pidä tulkita, että väittäisin Peltosen olevan täydellinen, koska en sellaista väitä. Mutta mä en sellaista edes ole odottanut.
Ei minun mielestäni, joku muu voi olla eri mieltäEikö Marjis olekaan?