Mercyrock IFK
Jäsen
- Suosikkijoukkue
- HIFK, Bayern, Liverpool
Kauneinta ketjussa on kuitenkin turkulaisoletetun mielikuvitusolentoihin uskovan kepulaisen kommentointi. Voi Hesus.
Hyväksymme alisuorittamisen. Hyväksymme säälipleijarit. Hyväksymme ettemme voita kannua. Hyväksymme, että Taponen ajellaan, hyväksymme että meillä on surkea kakkosveska, hyväksymme ettei meillä ole peliä tekevää sentteriä tai laadukasta puolustusta. Hyväksymme Saipaa vastaan käydyn upean taistelun
Varsinkin, kun kaikki lätkästä ymmärtävät katsojat ymmärsivät filmin saman tien ;)Hyvä että jotkut ajattelee samoin. Jos jotain tuontyyppistä pohdittavaa/sanottavaa on, niin voi käydä kahden kesken ne keskustelut pelaajan kanssa. Nyt umpisurkean kotipeliin jälkeen tuon nosti.
Pelaajan oikeusturvan takia en ihan periaatteesta hyppäsi johtopäätöksiin kesken pelin (ellei Åsten sitten itse tunnustanut filmanneensa erätauolla). Pelataan peli loppuun, tutkitaan kaikessa rauhassa videoita sun muualta, tarvittaessa hutkitaan. Joukkueen sisäisesti.Peltosen kommenttien perusteella odotin, että Åsten olisi vähintään istunut loppupelin penkillä (ymmärtääkseni pelasi pelin loppuun?) seuran arvojen vastaisesta toiminnasta. Mediapeliä sanon minä.
Tai käskee jotain pelaajaa ottamaan tasoittavan 2 min jäähyn vaikka suunsoitosta.Peltonen kuitenkin yritti valmentajana ottaa hyödyn irti siitä jäähystä, jonka hänen pelaajansa oli hankkinut filmauksella. Olisi sitten itse ollut sanojensa mittainen mies ja peluuttanut koko ylivoiman vain neljää pelaajaa. Se olisi sitä paitsi ollut taktisestikin viisasta, kun ylivoima oli niin surkeaa.
Tästä on se hyöty, että pleijareissa kukaan HIFK:ssa tuskin sortuu samanlaiseen tämän ripityksen jälkeen. Ja pleijareissa tämmöinen urpoilu voisi kostautua todella kalliisti esim. näyttelystä saadun jäähyn ja sitä seuraavan ylivoimamaalin muodossa.Erikoinen homma tämä Peltosen julkinen oman pelaajan dumaaminen. En oikein näe miten tosta on omalle jengille mitään hyötyä, että valmentaja oman pelaajan omaa jengiä auttavaa temppua - joskin vähän noloa sellaista - mollaa julkisesti?
Täh? Se nyt tästä saagasta vielä puuttuisikin, että pelaajat vie HIFK:n raastupaan penkityksistä. Vaikka olisihan se tietysti näky, kun IS:n lööpissä Dyk, Roy ja Hedberg istuvat rosiksessa hupparit silmillä, kun työnantaja estää heitä harjoittamasta ammattiaan.Pelaajan oikeusturvan takia...
Aina ei urheilussakaan mietitä miten oma jengi tästä hyötyy. Ville on vanhan liiton jätkä, joka ei hyväksy tuollaista pelleilyä vakavalla (päävammat) asialla. Hyvä Ville!Erikoinen homma tämä Peltosen julkinen oman pelaajan dumaaminen. En oikein näe miten tosta on omalle jengille mitään hyötyä, että valmentaja oman pelaajan omaa jengiä auttavaa temppua - joskin vähän noloa sellaista - mollaa julkisesti? Voisko olla että jos noin ei Peltonen tekisi, Hifk ei saisi niin iisisti ylivoimia jatkossa? Enpä usko. Ois nyt jotain jargonia selittänyt että joukkueen sisällä keskustellaan, ja siellä pukukopissa sitten ripittänyt Åstenia jos filmaus niin kovasti sieluun käy.
Åstenin temppu oli nolo, Peltosen tyhmä. HIFK tekee sen itse.
Ulkopuolisena sanoisin, että filmailu tässä oli se mikä oli brändin vastaista. Toki oletin, että olisi ollut ulosajo kyseessä. Ehkä vähän turhaa tällaisiin kakkosiin tarttua. Sitä paitsi kyllähän tuollaisesta pienestä kontaktista rintaan filmaaminen on suhteellisen linjassa Muulin henkilökohtaisen brändin kanssa. En ihmettele, jos Peltonen vanhemman liiton miehenä ei pidä suuressa arvossa kaveria.Siis kakkosen arvoisen taklauksen jälkeen Peltonen heitti seuralegendan bussin alle? Tyylikästä. Brändillä terve meininki.
Peltonen kuitenkin yritti valmentajana ottaa hyödyn irti siitä jäähystä, jonka hänen pelaajansa oli hankkinut filmauksella. Olisi sitten itse ollut sanojensa mittainen mies ja peluuttanut koko ylivoiman vain neljää pelaajaa. Se olisi sitä paitsi ollut taktisestikin viisasta, kun ylivoima oli niin surkeaa.
PäävalmentajaIhan mielenkiinnosta, kuka nämä asiat hyväksyy?
…
Minä väitän, että on. Jos edes 25%:lle tuomareista muodostuu käsitys, että HIFK:ssa ei filmata eikä omatkaan sellaista arvosta, se pilli saattaa soida 50-50 tilanteessa vastustajan rikkeen merkiksi helpommin.
Veikkaan, että asia on käsitelty Muulin kanssa ihan erikseen ja Ville kertonut, miksi sanoi, kuten sanoi, eikä kyseessä ole mitään henkilökohtaista. Ville kuitenkin peluutti Muulia vielä tuonkin jälkeen ja vilttiketju kutsui vasta myöhemmin ja sekin tapahtui ihan heikkojen pelillisten ”ansioiden” takia.
Äläs nyt, ottelun aikana täällä hifkin puolella kaikki oli sitä mieltä, että hidastuksesta näki että päähän osui. Siinä mielessä(kin) hyvä, että Ville korjasi, muutenhan täällä edelleen ihmeteltäs miksei tullut vitosta.Itse hyväksyn tuon Peltosen ulostulon siksi, että kaikki sen videolta pystyy näkemään, että taklaus ei osu päähän. Jos ei oltaisi tultu asian kanssa ulos, niin se olisi ollut vähän merkki siitä, että näitä on OK kalastella.
Muuta: päin persettähän tämä runkosarjan loppu meni ja itse pilattiin koko homma. Vähän särmempi kauden loppu ja oltaisiin oltu jopa neljänsiä. Tämä ei silti sulje sitä, että joulun jälkeen on painettu n. 2.1 pistekeskiarvolla, kun saatiin joukkueen pahimmat puutteet paikattua. Kokonaisuus tietysti ratkaisee ja sitä surkeaa alkukautta ei unohtaa voi, mutta katson kyllä vielä Villen kolmannen kauden. Niin valuvikainen duunarijengi tämä on, että joulun jälkeinen aika on oikeasti materiaaliin suhteutettuna vedetty hyvin. Jaksonakaan se ei ole ihan lyhyt otanta.
Unohdit mainita Pyyhtiän filmin! Yllättyneet Matti ja TeppoÄläs nyt, ottelun aikana täällä hifkin puolella kaikki oli sitä mieltä, että hidastuksesta näki että päähän osui. Siinä mielessä(kin) hyvä, että Ville korjasi, muutenhan täällä edelleen ihmeteltäs miksei tullut vitosta.
Siinä oli muutaman muukin tilanne, jossa kotijoukkuuen pelaajt koittvat hyppiä jäähyjä vastustajalle ja välillä onnistuikin (mm taponen).
Saisi muutkin valmentajat ojentaa omiansa, niin ehkä moinen vähenisi. Ainakin vois kuvitella ettei hifkiläiset ihan samaan tapaan hetkeen filmaile. Iso hatunnosto Peltoselle!
Toinenkin turkulainen punaisessa paidassa taisi liukastella pariin otteeseen. HymiöUnohdit mainita Pyyhtiän filmin! Yllättyneet Matti ja Teppo