Vihreä Liitto

  • 1 401 555
  • 10 652

Erkka Lapanen

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK - FC Liverpool
Näinkin sen voi nähdä ja menee silloin Hakkaraisen kanssa lähes samaan nippuun. Erona toki se, että Hakkarainen ei haittaa ilmailuliikenteen sujuvuutta eikä vaaranna muiden jatkolentoja.
Niin. Hakkarainen väärinkäyttää veronmaksajien rahoja ja pahoinpitelee työtovereitaan. Kumpi nyt sitten on pahempi...
 

Steegil

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit 1967-2014, Ducks sympatiat Coyotes & Jets
Hauskinta tässä on, että kyseisen uunon nyt luulisi tajuavan, että ei turvapaikanhakijaa nippusiteissä niin vain heitetä ulos. Karkoitettava on hyvinkin voinut olla kovasta rikoksesta tuomittu rikollinen.

Niin. Hakkarainen väärinkäyttää veronmaksajien rahoja ja pahoinpitelee työtovereitaan. Kumpi nyt sitten on pahempi...

Hakkarainen toiminta on itseasiassa hyvin lähelle sitä samaa, mitä vihervasemmiston poliitikot ja kannattajat harrastavat. Siinä missä Hautalat teettävät pimeitä remppoja ja Kalliossa asuva elämäntaiteilija huijaa sosiaalietuuksia, niin Hakkaraisen toiminnalla pääsee hyvin siihen samaan kerhoon.

On hyvin helppo myös ennustaa, että kun vaaliväittelyt alkavat, niin tämän Aallon jo nyt käpöiset eväät syödään heti kättelyssä. Vihreille voi hyvinkin jäädä se 10% raja saavuttamatta. Toisaalta minua se ei nyt hetkautaisi, vaikka Vihreiden kannatus olisi 35%, koska puolue on kuitenkin samassa globalisteja kannattavassa blockissa kaikkien muiden eduskuntakuntapuolueiden kanssa (pl Persut). Vihreiden ero näihin muihin on se, että he ovat vielä sen verran urpoja ja jäävät helpommin kiinni kaikesta älyttömyydestä. Lisäksi siitäkin on toki haittaa, että vaikka iso osa nuoresta toimittajakunnosta on Vihreiden kulmassa, niin ne todelliset vaikuttajat ja päätoimittajat, jotka vastaavat propagandan sisällöstä ovat edelleen muiden puolueiden hallussa.
 
Viimeksi muokattu:

Cobol

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomalainen jääkiekko
Niin. Hakkarainen väärinkäyttää veronmaksajien rahoja ja pahoinpitelee työtovereitaan. Kumpi nyt sitten on pahempi...

Kyllä mä laittaisin ainakin lähes samalle viivalle sen, jos estäisi poliisia ja Finnairia toimittamasta rikollista maasta ulos. Mutta mä olen vain tällainen liberaalikonservatiivi, joka kannattaa laillista järjestystä ja on sitä mieltä, että kun ei turvapaikkaa 24-48 kk tutkimustenkaan jälkeen kuulu antaa, sitä ei kuulu antaa.
 

Fordél

Jäsen
Vihreät voivat menestyä hallitusneuvotteluissa, mutta onhan tuo kokematonta väkeä ja - anteeksi kaikki vihreät - Touko Aalto vähän sellainen kuin jääkiekkoilija vitseissä on. Huima ero vaikkapa Ville Niinistöön tai Pekka Haavistoon. Mielenkiintoista seurata myös Vihreiden teesejä ennen vaaleja ja mahdollisessa neuvottelussa hallituspaikasta.

Ensin pitäisi päästä hyvistä asemista sinne hallitusneuvotteluihin. Touko Aalto ei ole kuitenkaan vakuuttanut missään vaiheessa puoluejohtajana. Sääli Vihreiden kannalta, kun nyt olisi ollut historiallinen tilaisuus tehdä todella kova vaalitulos. No tuskin Toukokaan pystyy tunaroimaan tätä tilannetta ja historiallinen tulos tullee joka tapauksessa. Niinistön tai Haaviston johdolla puhuttaisiin varmasti vielä ihan eri lukemista.

Toivoisin jämäkkää ja suoraselkäinen johtamista. Turha piilotella suurten kannatuslukujen takana ja pelata varman päälle. Tässä Finnair-tapauksessakin voisi hyvin todeta, että ei kannata tällaista toimintaa vaikka palautuksiin liittyisikin epäkohtia. Asioita pitää ddemokraattisessa oikeusvaltiossa ajaa muilla keinoilla, joilla ei tuoteta ongelmia sivullisille (Finnair ja kanssamatkustajat).

Mielenkiintoista tosiaan nähdä puolueen linjaukset ennen vaaleja. Todennäköisesti hyvin vasemmalle kallellaan olevia ja populistisiakin linjauksia tulossa. Toivottavasti edes joku tolkku säilyisi, mutta varmaan Rinteen vanavedessä ajatusten Tonava virtaa mitä ihmeellisempää tuotosta...
 
Viimeksi muokattu:

Kaljuenkeli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Miehitetty

Radiopää

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Greta Thunberg
Eli et seuraa uutisia, vaan käyt pyörähtämässä Jatkoajassa muutaman kerran päivässä.

Toki seuraan. ”Vihreiden lainsäädäntösihteeri” kuulostaa niin mediaseksittömältä titteliltä, ja lentokoneessa häiriköivistä suomalaisista uutisoidaan tämän tästä, etten nähnyt asiaa mielenkiintoiseksi. Olisi nyt ollut joku oikeasti merkittävä tyyppi, niin olisin saattanut kiinnostua.

Joskus vain tämän palstan keskustelu on mielenkiintoisempaa kuin niitä koskevat uutiset. Seuraan median lisäksi sitä, miten mediasta keskustellaan. Olenhan perustanut tänne kaksi mediaa koskevaa ketjua.

Näen itse tapausta mielenkiintoisemmaksi sen jatkon, eli mahdolliset korvaukset ja muiden vihreiden kommentit. Tuleeko esimerkiksi joskus tietoon, onko puolue osallistunut korvauksiin.

Mä ymmärrän tuon mielenilmaisun koska siinä on perusteltu aate mukana. Paikkojen hajoittamista muuten vain ja väkivaltaa en siedä. Toista poskea ei kuitenkaan pidä kääntää.

Hienoa. Arvostan näkemystä, jossa mielenosoitukselle annetaan ymmärrystä (joskus jopa hyväksyntää), vaikka ei jakaisikaan samoja ajatuksia. On helpompi olla tekemättä mitään kuin ottaa kantaa.

Toivottavasti saadaan 30 minuutin myöhästymiselle nyt hinta. Osaan sitten hakea korvauksia kun kone on seuraavan kerran 30 minuuttia myöhässä.

Haha. Eikö juuri viime viikolla uutisoitu, että Finnair ei maksa korvauksia, joita sen pitäisi. Olisi todella hauskaa, jos tämä osuisi vielä Finnairin omaan jalkaan, sillä useammin koneet ovat myöhässä muusta syystä kuin matkustajien aiheuttamista ongelmista.
 

Erkka Lapanen

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK - FC Liverpool
Kyllä mä laittaisin ainakin lähes samalle viivalle sen, jos estäisi poliisia ja Finnairia toimittamasta rikollista maasta ulos. Mutta mä olen vain tällainen liberaalikonservatiivi, joka kannattaa laillista järjestystä ja on sitä mieltä, että kun ei turvapaikkaa 24-48 kk tutkimustenkaan jälkeen kuulu antaa, sitä ei kuulu antaa.
Ensinnäkään turvapaikahakija ei ole rikollinen. Ei vaikkei turvapaikkaa saisikaan. Toisekseen en ole ottanut tekoon kantaa enkä aio sitä tehdäkään. Itse en moista toki tekisi. Kansalaistottelemattomuuden ja rikollisuuden väliin vedän kyllä viivan. On ihan eri asia pahoinpidellä lentoemäntää kuin kieltäytyä istumasta alas. Ihan esimerkkinä.
Itse olen vain liberaali, konservatiivisuus pysyköön kaukana minusta.
 

Tadu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Jaa, ai vihreätkin käyttävät lentokoneita? Olisi vain pysynyt arvoilleen uskollisena ja veistänyt kaarnasta purkin jolla olisi voinut soutaa Saksaan.
Ehkä se yhtäkkiä tajusi millainen hiilijalanjälki lentämisestä tulee ja päätti iskeä kaksi kärpästä yhdellä iskulla.

Vakavasti ottaen. Onhan tuo aika surullista, että Vihreiden (Aalto) mukaan kansalaistottelemattomuus on OK vaikka ei edes tiedetä mistä on kyse. Kohtuullisen radikaali puolue kyllä tämä.
 

Tadu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Ensinnäkään turvapaikahakija ei ole rikollinen. Ei vaikkei turvapaikkaa saisikaan. Toisekseen en ole ottanut tekoon kantaa enkä aio sitä tehdäkään. Itse en moista toki tekisi. Kansalaistottelemattomuuden ja rikollisuuden väliin vedän kyllä viivan. On ihan eri asia pahoinpidellä lentoemäntää kuin kieltäytyä istumasta alas. Ihan esimerkkinä.
Itse olen vain liberaali, konservatiivisuus pysyköön kaukana minusta.
Kyseistä henkilöähän nyt epäillään rikoksesta, josta voi saada puoli vuotta vankeutta. Eikö tämä nyt sitten ole rikollisuutta?
 

erku

Jäsen
Suosikkijoukkue
Leijonat
Hienoa. Arvostan näkemystä, jossa mielenosoitukselle annetaan ymmärrystä (joskus jopa hyväksyntää), vaikka ei jakaisikaan samoja ajatuksia. On helpompi olla tekemättä mitään kuin ottaa kantaa.

Minä kannatan oikeutta mielenilmauksiin, mutta minusta mielenilmauksen tulisi kohdistua poliittiseen päätöksentekoon eikä yksittäiseen hallinnolliseen päätökseen ja siitä todennäköisesti seuranneeseen juridiseen päätökseen, jonka perusteet eivät mielenosoittajalla olleet tiedossa edes vähää alusta. Demokraattiseen päätöksentekoprosessiin kuuluu mielenilmaukset, mutta kun demokraattisesti on päätetty lait, pitää minusta oikeusvaltioperiaatteen nojalla virkamiehille ja tuomioistuimille antaa työrauha tehdä töitään näitä lakeja soveltaen.
 

Cobol

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomalainen jääkiekko
Ensin pitäisi päästä hyvistä asemista sinne hallitusneuvotteluihin. Touko Aalto ei ole kuitenkaan vakuuttanut missään vaiheessa puoluejohtajana. Sääli Vihreiden kannalta, kun nyt olisi ollut historiallinen tilaisuus tehdä todella kova vaalitulos. No tuskin Toukokaan pystyy tunaroimaan tätä tilannetta ja historiallinen tulos tullee joka tapauksessa. Niinistön tai Haaviston johdolla puhuttaisiin varmasti vielä ihan eri lukemista.

Todennäköisesti juuri näin. Yksi syy Vihreiden kannatuksen laskuun on ainakin ulkopuolisin silmin se, että Aalto ei ole profiloitunut poliittisesti mihinkään.

Toivoisin jämäkkää ja suoraselkäinen johtamista. Turha piilotella suurten kannatuslukujen takana ja pelata varman päälle. Tässä Finnair-tapauksessakin voisi hyvin todeta, että ei kannata tällaista toimintaa vaikka palautuksiin liittyisikin epäkohtia. Asioita pitää ddemokraattisessa oikeusvaltiossa ajaa muilla keinoilla, joilla ei tuoteta ongelmia sivullisille (Finnair ja kanssamatkustajat)..

Lisäksi jos edistää laittomin keinoin The Asiaa (pakkopalautusten vastustaminen), olisi hyvä perehtyä tapaukseen edes sen verran, että tietäisi millaista henkilöä taustoineen ollaan karkoittamassa.

Ensinnäkään turvapaikahakija ei ole rikollinen. Ei vaikkei turvapaikkaa saisikaan.

Enpä kirjoittanut turvapaikanhakijan olevan rikollinen. Sen sijaan kirjoitin, että "jos estäisi poliisia ja Finnairia toimittamasta rikollista maasta ulos". Poliisi on voinut kuljettaa rikollista maasta pois. Vihreä sankari totesi itsekin ettei tiennyt koko casesta mitään.
 

Erkka Lapanen

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK - FC Liverpool
Kyseistä henkilöähän nyt epäillään rikoksesta, josta voi saada puoli vuotta vankeutta. Eikö tämä nyt sitten ole rikollisuutta?
Kyllä vain. Pennasen protesti ei rikollisten karkoituksia vastaan kohdistunutkaan. Tältäkin osin mielenilmaus meni ohi. Karkoitusperuste on todennäköisesti joku muu kuin epäilty rikos. Oikein tai ei, näinhän se taitaa mennä.
 

Tadu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Kyllä vain. Pennasen protesti ei rikollisten karkoituksia vastaan kohdistunutkaan. Tältäkin osin mielenilmaus meni ohi. Karkoitusperuste on todennäköisesti joku muu kuin epäilty rikos. Oikein tai ei, näinhän se taitaa mennä.
Taisin lukea väärin edeltävän viestisi. Sori siitä.
 

Saxon-747

Jäsen
Suosikkijoukkue
Chelsea
Kyllä vain. Pennasen protesti ei rikollisten karkoituksia vastaan kohdistunutkaan. Tältäkin osin mielenilmaus meni ohi. Karkoitusperuste on todennäköisesti joku muu kuin epäilty rikos. Oikein tai ei, näinhän se taitaa mennä.


Onko sulla jotain tietoa nippusiteissä olleesta kaverista ja siitä miksi oltiin palauttamassa?

Pennanenhan nimittäin vastusti nimenomaam tämän henkilön palautusta, tietämättä miksi toveri oli nippusiteissä matkalla Berliiniin.
 

Ilmari Ahde

Jäsen
Suosikkijoukkue
Haukiputaan huorakuoro
Hauska veto pyytää muita apuun... eikä edes oma perheensä noussut tukemaan.

Finnairin henkilöstö ja poliisi tuntuivat toimivan hyvin ja keräsivät pisteet tästä .
Onkohan Aino käskyttänyt ukkoaan kovin sanankääntein nousemaan. Mukava reissu tiedossa eikä halua jättää väliin, ”kyllähän minä nousisin armaimpani, mutta kun turvavyö on jumissa...”
 

Saxon-747

Jäsen
Suosikkijoukkue
Chelsea
Onkohan Aino käskyttänyt ukkoaan kovin sanankääntein nousemaan. Mukava reissu tiedossa eikä halua jättää väliin, ”kyllähän minä nousisin armaimpani, mutta kun turvavyö on jumissa...”

Ainakin videolla ukko ja muksu istuu ihan hiljaa... ehkä olivat hyvillään kun äipälle tuli mutka matkaan.
 

Erkka Lapanen

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK - FC Liverpool
Onko sulla jotain tietoa nippusiteissä olleesta kaverista ja siitä miksi oltiin palauttamassa?

Pennanenhan nimittäin vastusti nimenomaam tämän henkilön palautusta, tietämättä miksi toveri oli nippusiteissä matkalla Berliiniin.
Ei ole.
Mutta väitän, ettei Pennasen protesti kohdistunut nimenomaan tähän henkilöön vaan kuka tahansa turvapaikanhakija samassa tilanteessa olisi aiheuttanut saman mielenilmauksen. Muutenhan Pennasen olisi pitänyt ajoittaa matkansa juuri tälle lennolle, jos kyse olisi ollut nimenomaan tästä kyseisestä henkilöstä.
 

DonTirri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Stadilaiset jengit sarjasta ja lajista riippumatta
Naurettavaa perseilyä kyllä tollanen ja vielä naurettavampaa että jotkin kansanosat eivät pelkästään hyväksy vaan jopa suosittelevat sitä.
Eiköhän jokainen pakkopalautus ja käännytys ole täysin laillinen. Ja jos ongelma on lainsäädännössä, tarjoaa Demokratia oivat työkalut sen muuttamiseen. Paitsi jos muut eivät jaa näkemystäsi. Joka on myös voitto demokratialle.
 

Saxon-747

Jäsen
Suosikkijoukkue
Chelsea
Ei ole.
Mutta väitän, ettei Pennasen protesti kohdistunut nimenomaan tähän henkilöön vaan kuka tahansa turvapaikanhakija samassa tilanteessa olisi aiheuttanut saman mielenilmauksen. Muutenhan Pennasen olisi pitänyt ajoittaa matkansa juuri tälle lennolle, jos kyse olisi ollut nimenomaan tästä kyseisestä henkilöstä.

Pennanenhan kertoo itse että teko oli spontaani ja hän halusi estää koneen lähdön koska siellä oli toveri nippusiteissä. Oliko kyseessä turvapaikanhakija tai rikollinen Pennanen ei tiennyt.
 

Jesus Shaves

Jäsen
Suosikkijoukkue
Dorados de Sinaloa
Ei ole.
Mutta väitän, ettei Pennasen protesti kohdistunut nimenomaan tähän henkilöön vaan kuka tahansa turvapaikanhakija samassa tilanteessa olisi aiheuttanut saman mielenilmauksen. Muutenhan Pennasen olisi pitänyt ajoittaa matkansa juuri tälle lennolle, jos kyse olisi ollut nimenomaan tästä kyseisestä henkilöstä.

Olisikohan tuon mielenilmauksen kyennyt hoitamaan jollain järkevämmällä tavalla varsinkin kun kyseessä ei ollut tämä nimenomainen henkilö? Piti sitten mennä kusemaan muutaman kymmenen tai noin sadan muun ihmisen lento ja aiheuttaa sähläämistä aivan turhan vuosi.

Kuinka paljon ajattelet palautusprosessien-ja käytöntöjen muuttuvan tämän yhden tapauksen vuoksi - tapauksen joka ei auttanut edes kohteena sattumanvaraisesti ollutta piruparkaa? Mikäli asioihin haluaa oikeasti vaikuttaa sitä ei tehdä estämällä spontaanisti koneen lentoonlähtöä. Mikäli taasen haluaa maksimaalisen mediahuomion itselleen ja puolueelleen - koneen lentoonlähdön estäminen on varsin oiva keino.
 

DAF

Jäsen
Suosikkijoukkue
se kolmikirjaiminen. PISTI PALLON MAALIIN
Eiköhän jokainen pakkopalautus ja käännytys ole täysin laillinen.

Ottamatta tähän tapaukseen kantaa: ei ole, tai ei ainakaan ole ollut. Julkisessa uutisoinnissa on ollut lukuisia tapauksia, joissa pakkopalautus on pantu toimeen kesken valitusprosessin ja turvapaikka on myönnetty sen jälkeen kun hakija on pakkopalautettu Kabuliin tms. paikkaan. Tässäkin työssä sattuu sekä muoto- että harkintavirheitä.
 

DonTirri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Stadilaiset jengit sarjasta ja lajista riippumatta
Ottamatta tähän tapaukseen kantaa: ei ole, tai ei ainakaan ole ollut. Julkisessa uutisoinnissa on ollut lukuisia tapauksia, joissa pakkopalautus on pantu toimeen kesken valitusprosessin ja turvapaikka on myönnetty sen jälkeen kun hakija on pakkopalautettu Kabuliin tms. paikkaan. Tässäkin työssä sattuu sekä muoto- että harkintavirheitä.
Noh. Itse luotan valtion viranomaisiin senverran että jos satun palautuksen näkemään, luotan sen olevan laillinen.
 

Dee Snider

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jatkoaika Cancer Fighters
Eikös näistä lentokonesekoiluista yleensä läiskäistä mojovat rapsut, tilanteesta riippumatta? Ehkä nyt sitten Finnair antaa olla ja se saattaa olla ihan hyväkin veto. Näitä pseudoliberaaleja ei kukaan halua kimppuunsa somehyökkäyksineen, boikottikamppiksineen ja rasismisyytöksineen.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös