Edit. Myöskään en tarkoita että kenenkään pitäisi tykätä homoista
Jos ollaan kerran normaaleja, niin vittuako tarvitsee järjestää jotain paraateja sen kunniaksi tai kantaa mitään sateenkaarihihamerkkejä.
Hollannissa ilmapiiri tosin on myönteisempi kuin Suomessa, mutta niin kauan kuin ilmapiiri on sellainen kuin persu-Suomessa, on pridet tarpeellisia.
Sama asia kuin jotakin vituttaisi ihmiset, jotka tuovat vaatetuksellaan ja huudoillaan ilmi, millaista musiikkia kuuntelee. Esimerkiksi Tuska on täynnä tällaisia ihmisiä. Heavy-pride.
Sama asia kuin jotakin vituttaisi ihmiset, jotka tuovat vaatetuksellaan ja huudoillaan ilmi, millaista musiikkia kuuntelee. Esimerkiksi Tuska on täynnä tällaisia ihmisiä. Heavy-pride.
Todellisuudessa asia ei edes kiinnosta ketään.
Mutta mistä sen voi tietää, että pride-marssit muuttavat yleistä mielipidettä homomyönteisempään suuntaan?
Syrjimättömyyden pitäisi olla ihan oletusarvo kaikkialla, ei siihen mitään prideja tarvita. Vaan ihan sitä että kunhan ollaan vaan, kaikki tuntuvat tajuavan tämän paitsi aktivistihomot jne muu väki jotka sinne pride-kulkueeseen haluavat päästä.
Jos priden takia yksikin ihminen uskaltaa, on se askel myönteisempään yleiseen mielipiteeseen.
mutta ihan varma en ole siitä, miten marssiminen tähän kiinnostuneisuuteen vaikuttaa.
Mennään aika aiheen vierestä, jos Vihreä Liitto on aiheena
Homoudestaan pitäisi olla ylpeä siksi, että homous on joskus ollut rikos? Pitäisikö esiaviollisesta seksistä ja runkkaamisestakin olla ylpeä siksi, että kirkko opetti joskus kivikaudella niiden olevan syntiä? Pitäisikö mun olla inkvisition takia ylpeä siitä, että en ole katolinen?
Sen sijaan se, että on ylpeä omasta seksuaalisesta suuntautumisestaan, on minusta aika typerää.
On hyväksyttävää olla häpeämättä, mutta typerää olla ylpeä?
Minun mielestäni homous on neutraali ominaisuus, jossa ei ole sen paremmin mitään ylpeyden kuin häpeämisenkään aihetta yhtään enempää kuin vaikkapa heteroudessa tai suomalaisuudessa.
Kyllä, juuri näin. Minun mielestäni homous on neutraali ominaisuus, jossa ei ole sen paremmin mitään ylpeyden kuin häpeämisenkään aihetta yhtään enempää kuin vaikkapa heteroudessa tai suomalaisuudessa.
Paraateilla on muukin tarkoitus kuin homoseksuaalinen tapa juhlia ja korostaa omaa seksuaalista suuntautumistaan. Esimerkiksi Amsterdamissa iso rooli paraatilla on firmoilla, jotka haluavat ilmaista olevansa homomyönteinen työpaikka. Ovat mukana hyvässä tarkoituksessa ja saavat näkyvää mainontaa.
Saavatko homot olla ylpeitä siitä, että he asuvat maassa, jossa homous ei ole rikos ja vähemmistöparaatit ovat sallittuja?
En ymmärrä, mitä se on toiselta pois, jos joukko ihmisiä marssii kadulla laillisesti. Vituttaako sinua samalla tavalla jääkiekkofanien järjestämät marssit, joilla he tuovat esille mitä joukkuetta kannattavat?
Miehet väheksyivät ja naureskelivat aikanaan naisten touhuja, ihan kuten sinä tänä päivänä pride-kulkueita.
Minun mielestäni tuossa Kisapuiston linkittämässä videossa Tampereen marssilta oli paljon fiksun oloista porukkaa, mutta nuo FDL-porukalle uhonneet teinarit olivat mielestäni pullon heittelyineen yhtä noloa sakkia kuin ne FDL-jätkätkin.
Hän luonnehti hevimetallisteja huumorintajuttomiksi, kalseiksi ja tunnekuolleiksi lahkolaisiksi.
Pointti nyt vaan on se, että varsinkaan suomessa ei ole mitään syytä lähteä marssimaan homojen ihmisoikeuksien puolesta. Suomessa se syrimättömyys on kuitenkin ihan lailla turvattu.
Jos nuoria kasvatetaan sillä tavalla, että on ok olla millä tahansa tavalla seksuaalinen, (paitsi niillä tavoilla mitkä ovat laittomia) niin mitää pridekulkueita ei tarvita.
Miten on ok olla millä tavalla tahansa seksuaalinen jos asiasta ei saisi puhua eikä asia näkyä?
Filosofiaa nojatuolista käsin. Oletko itse homo vai millä perusteella pystyt arvioimaan sen miten homot itse asiansa kokevat? Eikä mikään laki vielä sinänsä mitään takaa eikä kaikkeen sosiaaliseen ym. syrjintään ole edes mahdolilista vaikuttaa lain voimalla.
Pride-kulkueiden tarkoitus ei liene kasvatuksellinen, mutta muuten kyllä puhut itsesi kanssa ristiin. Miten on ok olla millä tavalla tahansa seksuaalinen jos asiasta ei saisi puhua eikä asia näkyä? Ja tuosta kaapista ja sieltä ulos tuloon liittyen on pakko toistaa kysymys: mistä sinä sen tiedät? Onko omia kokemuksia?