Vihreä liitto

  • 1 496 032
  • 10 958
Suosikkijoukkue
Porin Ässät ja muut altavastaajat
Harjanne valittiin Vihreiden pormestariehdokkaaksi. Minusta paras mahdollinen valinta. Vaikka en ole läheskään kaikesta samaa mieltä, niin edustaa minulle sellaista "soininvaaralaista" järkivihreyttä ja keskittyy asioihin identiteettipolitiikan sijasta.


Mielenkiintoista nähdä, miten vahvasti näissä vaaleissa taktikoidaan. Periaatteessa punaviherblokilla on mahdollisuus keskittämällä saada oma ehdokas virkaan.
 

Ann Arbor

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Kaikki on toki mahdollista, mutta vaikea uskoa, että ainakaan kovin laajalti Vihreät tulisivat SDP:n ja Vasemmistoliiton kannattajilta taktisia ääniä saamaan, etenkin kun Atte Harjanne kuuluu puolueensa oikeistosiipeen, eikä itse asiassa niin paljoa eroa Kokoomuksen pormestariehdokkaasta Daniel Sazonovista, joka taasen lukeutuu Kokoomuksen liberaalisiipeen.

Muutenkin "punavihreiden keskinäisessä" juuri Vihreillä on tällä hetkellä eniten haasteita synnyttää yleistä pöhinää ja voi olla, että saattavat jäädä kuntavaaleissa jopa neljännelle sijalle.
 

hablaa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lügan kaaosseura
Tulipahan tässä vain mieleen, että vaikka Vihreät ovat perinteisesti aika vahvoilla Helsingissä, niin tunnetusti populismi toimii ja kuntavaalit tulossa. Ja tässä vastikään ulkoistettu urakoitsija meni tärvelemään kirsikkapuut. Niin tämän voisi ottaa teemaksi. Kenen vastuu? Ja ennen kaikkea, mikä on PENSAAN HINTA?
 
Suosikkijoukkue
Porin Ässät ja muut altavastaajat
Vhreät(tai ainakin Harjanne) näköjään lähteneet syyllistämään Demareita ja Heinäluomaa autoilun puolustajiksi. Tällä tempulla varmaankin halutaan nuorehkojen punavihreiden naisten ääniä.
 

Tadu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Vhreät(tai ainakin Harjanne) näköjään lähteneet syyllistämään Demareita ja Heinäluomaa autoilun puolustajiksi. Tällä tempulla varmaankin halutaan nuorehkojen punavihreiden naisten ääniä.
Äkkiseltään voisi kuvitella tuovan molemmille puolille ääniä, sillä noinhan se on. Eivät demareiden äänestäjät mitään autoilun vastustajia ole. Vihreiden taasen voivat ollakin.
 

Harzan

Jäsen
Suosikkijoukkue
Joe DeLoach
Fatim Diarra:
"Kenenkään ei ole pakko lentää Jyväskylästä Helsinkiin"




Nähtävästi kuitenkin Taiwaniin on pakko lentää:
 

Patarouva

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Fatim Diarra:
"Kenenkään ei ole pakko lentää Jyväskylästä Helsinkiin"




Nähtävästi kuitenkin Taiwaniin on pakko lentää:

Toisaalta tämä oli oikeastaan ympäristöä säästävää toimintaa, koska nyt käytettiin puolison kanssa kimppakyytiä.
 

Jerry100

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vihdoin Oranssi
Fatim Diarra:
"Kenenkään ei ole pakko lentää Jyväskylästä Helsinkiin"




Nähtävästi kuitenkin Taiwaniin on pakko lentää:



Tämä on tätä nykymeininkiä. Niin raivostuttavaa, läpinäkyvää ja tekopyhää. Tämä vituttaa erityisen paljon politiikassa minua.

Tässä oikeamielinen Diarra jeesustelee ja kiillottaa kilpeään kuinka kamalasti on tehty. On totta ettei kenenkään ole pakko lentää tuota matkaa.
Samaan aikaan Diarra matkustaa miehensä kanssa ystävyysryhmän tapaamiseen toiselle puolelle maapalloa.
 

Snakster

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Jos nyt ajatellaan, että matkoja kuitenkin jonkin verran tehdään, niin kai tässä ajattelussa on kysymys myös siitä, mikä on järkevin (myös ilmaston kannalta) tapa matkustaa mitäkin väliä. Jyväskylästä pääsee tosiaan Helsinkiin ihan kohtuullisen näppärästi muutenkin kuin lentokoneella, mutta Taiwaniin mentäessä ei varmaan tarvitse pohtia, otatko junan, laivan, auton vai lentokoneen?

Ja onko siis niin, että koska henkilö X on matkustanut joskus kaukomaille lentokoneella, niin henkilöllä Y ei ole oikein muuta järkevää vaihtoehtoa kuin tasapuolisuuden nimissä myös lentää Jyväskylästä Helsinkiin tapahtuva matkansa?
 

Patarouva

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Jos nyt ajatellaan, että matkoja kuitenkin jonkin verran tehdään, niin kai tässä ajattelussa on kysymys myös siitä, mikä on järkevin (myös ilmaston kannalta) tapa matkustaa mitäkin väliä. Jyväskylästä pääsee tosiaan Helsinkiin ihan kohtuullisen näppärästi muutenkin kuin lentokoneella, mutta Taiwaniin mentäessä ei varmaan tarvitse pohtia, otatko junan, laivan, auton vai lentokoneen?

Ja onko siis niin, että koska henkilö X on matkustanut joskus kaukomaille lentokoneella, niin henkilöllä Y ei ole oikein muuta järkevää vaihtoehtoa kuin tasapuolisuuden nimissä myös lentää Jyväskylästä Helsinkiin tapahtuva matkansa?
Diarra ajoi vihreistä eniten taksimatkoja, eduskunnan kortilla, joten näkisin lähinnä naurettavana piikitellä maakunnan kansanedustajia lentomatkoista.
 

Cobol

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomalainen jääkiekko
Jos nyt ajatellaan, että matkoja kuitenkin jonkin verran tehdään, niin kai tässä ajattelussa on kysymys myös siitä, mikä on järkevin (myös ilmaston kannalta) tapa matkustaa mitäkin väliä. Jyväskylästä pääsee tosiaan Helsinkiin ihan kohtuullisen näppärästi muutenkin kuin lentokoneella, mutta Taiwaniin mentäessä ei varmaan tarvitse pohtia, otatko junan, laivan, auton vai lentokoneen?

Ja onko siis niin, että koska henkilö X on matkustanut joskus kaukomaille lentokoneella, niin henkilöllä Y ei ole oikein muuta järkevää vaihtoehtoa kuin tasapuolisuuden nimissä myös lentää Jyväskylästä Helsinkiin tapahtuva matkansa?

Jotenkin vaikuttaisi siltä, että Diarran kritisointi ei johdu hänen työmatkastaan kaukomaille. Vaan siitä, että otti ulkopuolisen seuralaisen mukaan, jolla ei ole mitään tekemistä itse matkan sisällön kanssa. Päästöt ovat isot noin pitkällä lennolla x 2 x 2. Kun muistetaan Diarran taksikäyttäytyminen, onhan tässä kunnon kaksoisstandardit Diarran arvostellessa muiden liikkumista.
 

Snakster

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Jotenkin vaikuttaisi siltä, että Diarran kritisointi ei johdu hänen työmatkastaan kaukomaille. Vaan siitä, että otti ulkopuolisen seuralaisen mukaan, jolla ei ole mitään tekemistä itse matkan sisällön kanssa. Päästöt ovat isot noin pitkällä lennolla x 2 x 2. Kun muistetaan Diarran taksikäyttäytyminen, onhan tässä kunnon kaksoisstandardit Diarran arvostellessa muiden liikkumista.

Jos nyt unohdetaan hetkeksi Diarra ja keskitytään siihen, mitä hän sanoi, niin mitä mieltä sinä olet lentokoneen valitsemisesta kulkuneuvoksi Jyväskylän ja Helsingin väliselle matkalle?
 

Tadu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Jos nyt unohdetaan hetkeksi Diarra ja keskitytään siihen, mitä hän sanoi, niin mitä mieltä sinä olet lentokoneen valitsemisesta kulkuneuvoksi Jyväskylän ja Helsingin väliselle matkalle?
Niin pitkään kun junalippua ja lentolippua ei saa ketjutettua, on järkevintä lenkää maakunnista jatkolennolle. Eli nykyisellään kun juna on myöhässä ja myöhästyy lennolta, ei VR tai lentoyhtiö korvaa tai hanki uusia lippuja kohteeseen.

Pitäisikö kansanedustajien sitten näyttää esimerkkiä ja kulkea silti junalla? Kyllä.
Pitäisikö valtion lopettaa maakuntakenttien tukeminen? Kyllä.
 
Jos nyt unohdetaan hetkeksi Diarra ja keskitytään siihen, mitä hän sanoi, niin mitä mieltä sinä olet lentokoneen valitsemisesta kulkuneuvoksi Jyväskylän ja Helsingin väliselle matkalle?
Mikä ihmeen järki olisi unohtaa hetkeksi Diarra, kun hän on koko keskustelun ytimessä? Tietysti näin saa ohjattua keskustelua sivuun ohi kiusallisen aiheen. Mitä jos unohdetaankin hetkeksi lentokoneen valitseminen kulkuneuvoksi Jyväskylän ja Helsingin väliselle matkalle ja keskitytään siihen miten Diarra on lennellyt Taiwaniin ja ajellut taksilla ympäri kyliä, niin mitä mieltä sinä olet?

Ja omasta mielestäni lentäminen Jyväskylän ja Helsingin välillä on turhaa.
 

Ann Arbor

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Diarra on hyvin mielenkiintoinen persoona ja poliittinen hahmo. Vaikka kyse on vasta ensimmäisen kauden kansanedustajasta, julkisuuden henkilöhän hän on ollut jo pitkään, kun hän on ollut näkyvä hahmo Helsingin kunnallispolitiikassa. Ellei Harjanne yllätä oikealta, tai Saara Hyrkkö vasemmalta, oletan Diarran olevan Vihreiden seuraava puheenjohtaja.

Sikäli olisi mielenkiintoista tietää, kuinka tyytyväisiä Vihreiden kenttäväki on puheenjohtaja Sofia Virtaan. Hänhän on ehtinyt olla puheenjohtajana jo hyvän tovin, mutta hän ei ole juuri kyennyt nostamaan puolueen kannatusta, vaikka oppositiosta käsin se olisi hyvin mahdollista. Vihreät ovat jääneet jopa Vasemmistoliiton jalkoihin.
 

molari

Jäsen
Jos nyt unohdetaan hetkeksi Diarra ja keskitytään siihen, mitä hän sanoi, niin mitä mieltä sinä olet lentokoneen valitsemisesta kulkuneuvoksi Jyväskylän ja Helsingin väliselle matkalle?

Tässä on YLEN tekemä juttu Hki-Jlä, juna vs lentokone, vihreät vs Kok, huomioitavaa tuossa vielä se, että "lentokonevaihtoehdossa" lisäksi matkustetaan 2 kertaa taksilla, aika vähäinen tuo ero on.
 

Boogey

Jäsen
Suosikkijoukkue
Voittamisen kulttuuri
Helpointa olisi vaan että lopetettaisiin nämä maakuntalentoihin rahan pumppaaminen ja katsotaan sitten mitenkä moni niistä kantaa markkinaehtoisesti. (Vastaus toki tiedetään).

Ei tarvitsisi käydä koko keskustelua.

Jos onnistuu jo laiva + juna ja auto + juna ni ei se lentokone + juna oikeasti voi niin vaikeaa olla. Jos kysyntää on.

Ja jos on tarvetta piipahtaa päiväseltään euroopassa ja keretä illaksi kotiin niin ehkä siinäkin voi arvioida hoidetaanko osa tapaamisista etänä ja mennään sitten kerralla useaksi päivää keskustelemaan F2F asioita läpi.

Firmoissa toki tätä politiikanmuutosta ollaan tehtykin mutta tuntuu piikki olevan enemmän auki joidenkin osalta edelleen.
 

Snakster

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Mikä ihmeen järki olisi unohtaa hetkeksi Diarra, kun hän on koko keskustelun ytimessä? Tietysti näin saa ohjattua keskustelua sivuun ohi kiusallisen aiheen. Mitä jos unohdetaankin hetkeksi lentokoneen valitseminen kulkuneuvoksi Jyväskylän ja Helsingin väliselle matkalle ja keskitytään siihen miten Diarra on lennellyt Taiwaniin ja ajellut taksilla ympäri kyliä, niin mitä mieltä sinä olet?

Ja omasta mielestäni lentäminen Jyväskylän ja Helsingin välillä on turhaa.

- Taksi on oleellisesti ekologisempi vaihtoehto kuin oman auton hankinta.
- Kansanedustajan on varmaan ollut ihan perusteltua tutustua puolijohdeteollisuuteen tällaisen kauppakumppanuuden näkökulmasta. En osaa isosti paheksua sikäli kun tuo liittyy kansanedustajan tehtävän hoitamiseen. Enemmän pitäisin haitallisena, jos ulkomaille tapahtuva suhdetoiminta lopetettaisiin kokonaan.
 

Snakster

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Niin pitkään kun junalippua ja lentolippua ei saa ketjutettua, on järkevintä lenkää maakunnista jatkolennolle. Eli nykyisellään kun juna on myöhässä ja myöhästyy lennolta, ei VR tai lentoyhtiö korvaa tai hanki uusia lippuja kohteeseen.

Pitäisikö kansanedustajien sitten näyttää esimerkkiä ja kulkea silti junalla? Kyllä.
Pitäisikö valtion lopettaa maakuntakenttien tukeminen? Kyllä.

Oliko tässä siis kyseessä joku jatkolento? Minä olen ehkä huonosti lukenut uutisia, kun olin käsityksessä, että puhuttiin vain Jyväskylä-Helsinki -välistä.
 

Tadu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Oliko tässä siis kyseessä joku jatkolento? Minä olen ehkä huonosti lukenut uutisia, kun olin käsityksessä, että puhuttiin vain Jyväskylä-Helsinki -välistä.
Ymmärsin tästä sinun kysymyksestä, että kysyit asiasta yleisellä tasolla. Ymmärsin varmaan väärin.
Jos nyt unohdetaan hetkeksi Diarra ja keskitytään siihen, mitä hän sanoi, niin mitä mieltä sinä olet lentokoneen valitsemisesta kulkuneuvoksi Jyväskylän ja Helsingin väliselle matkalle?
 

Ann Arbor

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Diarra on kuten kuka tahansa muukin vihreä poliitikko; tehkää kuten minä sanon, älkää kuten minä teen.

Ja kohta taas paheksutaan kun duunari-Pena edelleen käyttää polttomoottoriautoa sähköauton sijaan.
Suurelle yleisölle Vihreät valitettavan usein näyttäytyvät kieltämättä hyvin usein juurikin lillukanvarsiin tarttumisesta ja monenlaisesta "näpertelystä".

Vihreillä voisi olla täydet mahdollisuudet nousta Suomen suurimmaksi puolueeksi, mikäli he kykenisivät kääntämään esim. ilmastoahdistuksen pikemminkin voimavaraksi, - Tehdään Suomesta menestyvä, kasvava ja hyvinvoiva uuden teknologian uranuurtajamaa. Vähän kuin liberaalimpi versio Kokoomuksesta, Tanskan Venstre-puolueen (Tanskan perinteisesti suurin porvaripuolue.), tai Ruotsin Liberaalisen kansanpuolueen hybridi. Kaveria ei myöskään jätetä, mutta telaketjusosialismi on mennyttä aikaa. Hyvävelikapitalismin sijaan aitoa markkinaliberalismia ja päälle selvä irtaantuminen identiteettipolitiikasta ja hyvesignaloinnista.

Voin toki olla täysin väärässä, mutta mielestäni tällaisella reseptillä Vihreillä olisi mahdollisuus uuteen nousuun.
 

Boogey

Jäsen
Suosikkijoukkue
Voittamisen kulttuuri
Voin toki olla täysin väärässä, mutta mielestäni tällaisella reseptillä Vihreillä olisi mahdollisuus uuteen nousuun.

Valitettavasti eläkeläisdemografian Suomessa tämä ei onnistu. Kokoomuskin kääntyi houkuttelemaan lisä-ääniä sieltä missä ne on saatavilla.

Liberaali Suomi ja ikääntyvä Suomi ei mahdu samaan lauseeseen.
 

Cobol

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomalainen jääkiekko
Jos nyt unohdetaan hetkeksi Diarra ja keskitytään siihen, mitä hän sanoi, niin mitä mieltä sinä olet lentokoneen valitsemisesta kulkuneuvoksi Jyväskylän ja Helsingin väliselle matkalle?

Kannatan lentämistä. Jos on mikä tahansa syy lentää, siitä vaan. Jos perusteluita joku olisi kysymässä, avasin niitä eilen jo aiemmin toisessa ketjussa. Kiire ja turvallisuus. Aika on monille rahaa ja istuminen junassa/bussissa maksaa paljon, jos siihen kuluu enemmän aikaa. Tuohon voi lisätä jatkolentoturvan.

Paheksujille tiedoksi. Suomessa lennetään tosin vähän Live Flight Tracker - Real-Time Flight Tracker Map | Flightradar24
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös