Mennään aika aiheen vierestä, jos Vihreä Liitto on aiheena, mutta mietitään hieman tätä vähemmistöjuttua. Monissa tv-ohjelmissa tai haastatteluissa musta, nainen tai homo tuo helposti esiin "vähemmistöisyytensä" ja kokee toimivansa vähemmistönsä puolesta. Koska itse olen valkoinen, hetero ja mies en ole ikänä kuulunut mihinkään ryhmään, minkä takia olisin heikommalla. En voi kuvitellakaan tilannetta minkä äitini koki 60-luvulla matkatessaan Yhdysvalloissa ja huoltoasemalla oli vessat "Miehet, Naiset ja Mustat". Ehkä enemmistönedustajana helpommin kokee itsensä vain yksilönä, eikä minkää ryhmän osana, koska itse/kaverin/vanhempien ei ole tarvinnut taistella saadakseen tasavertaiset mahdollisuudet. Voi olla että oma asenteeni olisi kovasti erilainen, jos yläasteen jälkeen olisi todettu ettei ole asiaa lukioon, koska miehenä ei älyni riitä todelliseen opiskeluun ja olisi ohjattu johonkin yksinkertaiseen fyysiseen työhön. Ehkä seksuaali vähemmistöillä on tietty tarve juhlia nykytilannetta, missä he ovat jo liki tasavertaisia muiden ihmisten kanssa oltuaan milloin rikollisia, milloin sairaita yhteiskunnan hylkiöitä.