Tämän palstan perusteella ainakin sinua kovasti kiinnostaa erilaiset ihmiset...
Vaikka sinä ilmeisen aktiivisesti seuraat, mitä minä milloinkin erilaisiin ketjuihin kirjoitan, niin silti et kuitenkaan ilmeisen selvästi tajua ollenkaan, mitä luet. Sanon vielä kerran, minua ei vähimmässäkään määrin kiinnosta sellaiset erilaiset ihmiset, joiden erilaisuus ei johdu omasta valinnasta. Onko tämä nyt selvä? Minua ei kiinnosta, kummalla kädellä ihminen kirjoittaa eikä minua kiinnosta, mitä kaksi tasa-arvoista aikuista ihmistä makuuhuoneissaan tekevät. Myönnän toki avoimesti, että homoseksuaalisuus on mielestäni todella sairasta, mutta se on minun ongelmani, koska homoilu on nykyään laillista. Minua ei myöskään kiinnosta, vaikka sinä TosiFani juoksentelisit ympäri metsiä etsimässä jälleen yhtä hirveä, jota pääsisit panemaan. Siitä vaan, sillä sekin on laillista eli todettu "normaaliksi" toiminnaksi.
Miten gay pride -kulkue eroaa esimerkiksi sambakarnevaalien kulkueesta?
Monellakin tavalla. Ensimmäisessä toitetaan omaa (synnynnäistä?) erilaisuutta toisiin nähden. Jälkimmäisessä pidetään hauskaa harrastuksen/kulttuurin tiimoilta.
Jos ihminen on Saipan kannattaja niin mitä varten siitä pitää tehdä numeroa kun ei se nykyaikana kiinnosta oikeasti ketään? Mitä varten sinun suosikkijoukkueesi kohdalla lukee Saipa, eikö jokainen ihminen ole ensisijaisesti ihminen? Entä nimimerkin käyttö, eikö se ole vähän liikaa; etkö sinä olekaan ensisijaisesti ihminen? Sinuna pyytäisin modeilta kirjoitusoikeuksien poistoa.
Sulle ei kyllä ehkä enää pitäisi edes vastata mitään, sen verran outoja höpiset. Vertaatko tosissasi vapaaehtoista SaiPan kannattamista, nimimerkin käyttöä ja Jatkoaika-palstalle kirjoittamista (synnynnäiseen?) homoseksuaalisuuteen, vasenkätisyyteen tai muihin synnynnäisiin ominaisuuksiin? Ihan oikeasti?
Tähän mennessä gay pridea ja homoseksuaalisuutta on verrattu metallimusafestareihin, jääkiekkojoukkueen (erityisesti SaiPan) kannattamiseen kulkueessa ja sambakarnevaaleihin.
Koko "ongelma" siis on edelleen ristiriita gaypriden omaa erilaisuutta yliampuvasti korostavassa ilmeessä ja seksuaalisen tasavertaisuuden tavoitteet ja erityisesti argumentti mitä itse olen kuullut monelta homolta/lesbolta: "homoseksuaalisuus on normaalia".
Ja se kulkue ei nyt ole tässä mitään muuta kuin symboloimassa sitä ristiriitaisuutta, mitä ns. sateenkaaritoiminnassa on.
Hyvä kirjoitus. Juuri noin. Jos homoseksuaalisuus on kerran niin normaalia, niin miksi siitä pitää tehdä numeroa? Ja kertokaas joku, joka osaa, että miten noissa gay pride -tapahtumissa ajetaan homoseksuaalien oikeuksia? Miten se siellä gay pridessa tapahtuu käytännössä?
ps. sana synnynnäinen suluissa siksi, että mielestäni ainakaan jokainen homo ei ole synnynnäisesti homo. Ja huom, mielestäni, ettei tästäkin tarvitse tapella.