Varmaan kirjoittaja itse sen sinulle osaisi selittää. Minä en ymmärrä miksi tätä vielä jauhetaan kun twiittaaja itse sanoi tehneensä virheen.Mitenköhän tuon tekstin voi muotoilla ettei sen ajatus taustalla muutu?
Varmaan kirjoittaja itse sen sinulle osaisi selittää. Minä en ymmärrä miksi tätä vielä jauhetaan kun twiittaaja itse sanoi tehneensä virheen.Mitenköhän tuon tekstin voi muotoilla ettei sen ajatus taustalla muutu?
Varmaan kirjoittaja itse sen sinulle osaisi selittää. Minä en ymmärrä miksi tätä vielä jauhetaan kun twiittaaja itse sanoi tehneensä virheen.
Vanhoilla ikäluokilla on suhteettoman helppo pääsy mediaan. Näillä epuilla, röyhkillä ym. harvoin on mitään järkevää sanottavaa musiikin ulkopuolisista asioista. Kun keski-ikäiseltä kysytään näkökulmia arvokeskusteluihin, saadaan useimmiten kuulla 70-80-luvulla rakentuneiden identiteettien ilmaisuja. Julkisuusarvosta johtuen heille annetaan kuitenkin mikrofoni käteen myös asioissa, joista heillä ei ole mitään koherenttia sanottavaa.
Suomeksi: Laiti kuuntelisi yhteiskunnallisen kehityksen (mitä ikinä tarkoittaakaan) tiimoilta ennemmin nuorempia ikäluokkia.”Ukkolan esiinnostamat ’sananvapauden rajoittamisesta’ huolissaan olevat henkilöt Röyhkä, Krohn, Syrjä, Saisio, ovat 60–70-vuotiaita. Kaikella kunnioituksella (Pantse Syrjää lukuunottamatta), se ei ole ikäluokka, jota minä kuuntelisin yhteiskunnallisen kehityksen tiimoilta.”
Kerros nyt vielä että miksi joku ansaitsee lisää vastikkeetonta tukea?.
Jos olisit lukeneempi niin tietäisit että nostin Saision esiin poikkeuksena ihan tällä samalla sivulla.
koska se muodostaa kontekstin myös tälle em. twiitille.
Saisio on oiva esimerkki liberaalista, joka on vanhuuttaan muuttunut konservatiivisemmaksi. Jaksoin häntä joskus aikoinaan arvostaa, kun mielipiteet olivat vielä jokseenkin progressiivisia.
Itse tulkitsin tuon alkuperäisen twiitin kritiikkinä sitä kohtaan, että yhteiskunnallinen keskustelu on näiden 50+-vuotiaiden hallussa.
Olenko ainoa joka näkee tämä kohun huikean paradoksaalisuuden? Setämiehet kritisoivat nykyistä ilmapiiriä jossa ei saa sanoa enää mitään, joku saakelin avustaja kommentoi ettei häntä kiinnosta vanhojen pierujen mielipiteet ja tästä pöyristyttävän epäkorrektista lausunnosta tulee sellainen kohu, että hän joutuu vetämään sanansa takaisin. Monty Python ja pahkasika ovat kuolleet tarpeettomina. Toivottavasti Röyhkä pyydetään paneeliin kommentoimaan kohua.
Googlen mukaan se joka tästä keksi pahastua oli 17v lukiolainen ja vasuri. Hyvä että keksi, sillä muuten olisi voinut koko kohu jäädä pahastumatta. Kuitenkin niinkin tärkeä henkilö kuin avustaja teki silleen tyhmästi että sanoi hölmösti.Eli setämiehet ovat käsikirjoittaneet ja myös esittävät tämän sketsin ihan ite
Googlen mukaan se joka tästä keksi pahastua oli 17v lukiolainen ja vasuri. Hyvä että keksi, sillä muuten olisi voinut koko kohu jäädä pahastumatta. Kuitenkin niinkin tärkeä henkilö kuin avustaja teki silleen tyhmästi että sanoi hölmösti.
Jos kyse ei ole ansaitsemisesta, niin ei kannata puhuta ansaitsemisesta. Kun itse kerran sanoit että he ansaitsevat "vappusatasen".Ei kyse ole ansaitsemisesta, vaan ihmisyyteen perustuvasta (minun henkilökohtaisesta halusta, nämä eivä ole objektiivisia asioita) halusta luoda mahdollisimman monelle mahdollisimman hyvät elinolosuhteet.
Jos kyse ei ole ansaitsemisesta, niin ei kannata puhuta ansaitsemisesta. Kun itse kerran sanoit että he ansaitsevat "vappusatasen".
Toki se että 30v työssäkäyvältä YH-vanhemmalta aletaan siirtämään rahaa eläkeläisille, on ihanan vasemmistolaista, mutta tulevaisuuden näkymiä se heikentää. Haluan lisäksi korostaa että itse kannatan avoimesti hyvinvointiyhteiskuntaa, mutta vastustan sen tulevaisuuden heikentämistä jotta nyt voidaan syytää lisää rahaa jonnekkin.
Tutkimusten lisäämistä ja niiden hyötykäyttöä kannatan.Niin, tässä pitää löytää se taso, jolla yksilön tilanetta ei heikennetä kansantaloutta heikentävästi. Hyvä esimerkki on se, mistä olen puhunut muissa ketjuissa, eli se koska verotuksen nosto aiheuttaa merkittävää maaltamuuttoa. Oikeisto esittää aina verojen korotusta vastaan tämän argumentin ja toisaalta työnteon vähenemisen, ja myönnän ilmiöiden olevan olemassa, mutta pitää tehdä tutkimusta, joissa eri toimien vaikutukset selvitetään mahdollisimman tarkasti tilastollisen aineston eikä yksittäistapausten kautta ja tämän jälkeen päätetään toimenpiteistä. Tai ainakin argumenteista siten, että jos huomataan että toimenpiteellä X ei ole vaikustusta Y, niin sitä ei myöskään vastusteta argumentilla Y.
Näin myös tässä tapauksessa pitää selvittää, mikä on ansiotuloveron tason vaikutus syntyvyyden vähenemiseen, ja muokata sekä päätöksiä että argumennteja tämän perusteella. Esim. lauseesi ''Toki se että 30v työssäkäyvältä YH-vanhemmalta aletaan siirtämään rahaa eläkeläisille, on ihanan vasemmistolaista, mutta tulevaisuuden näkymiä se heikentää.'' jää täysin ilmaan, eikä siihen tässä muodossa voi edes vastata, koska ekaksi pitäisi selventää:
Tuloverotusta voi kompensoida monella tapaa, mutta kaikenlaiset ylimääräiset tulonsiirrot ovat mielestäni turhan tehoton tapa. Tai ei välttämättä tehotonkaan (siis saavutetun hyödyn näkökulmasta), vaan turhahko ja kuluja lisäävä tapa.Kuka on väittänyt, että nimenomaan YH vanhemmalta siirretään rahaa. Eikö tuloverotusta voin kompensoida vaikka lapsilisää nostamalla, harrastusmahdollisuuksien tukemisella, päivähoitomaksujen alentamisella poistamisella?
Nykyhallitusta sanoisin vasemmistolaiseksi (tai ainakin vasemmalle laidalle kallellaan olevaksi). Eläkkeiden nostot taas heikentävät työikäisten (huom, työikäiset, ei pelkästään työssäkäyvät) asemaa. Seuraava kohta liittyy myös tähän.MIksi väite on vasemmistolainen? Kuka vasemmistolainen kannattaa yh-vanhempien aseman heikentämistä?
Yksinkertaisin syy on verokiila, työntekijän tarvitsema, käteen jäävä, palkka on aika paljon pienempi kuin mitä työnantaja hänestä maksaa. Eli esimerkkinä 10e ansaitakseen, työntekijä joutuu tekemään 20e edestä tulosta, ilman että työnantaja hyötyy mitään (eli työntekijän tulos kattaa ainoastaan hänet itsensä, ei tilojen vuokraa/korkoa/lainaa, ei tuo tuottoa työnantajalle jne). Tämä yhdistettynä erilaisiin tukiin, aiheuttaa sen että työllistäminen/työllistyminen on vaikeaa. Eli rahaa joudutaan jostain ottamaan (taikaseinää ei lasketa) jotta eläkkeitä saadaan maksettua lisää. Tämä aiheuttaa yleisesti joko välillisesti tai välittömästi kulujen/verojen/maksujen nousua. Yksi iso kulu, jonka hyöty kyseiselle yksikölle on mitätön, on eläkemaksut palkasta. Kokonaisuudessaan suuruus on n. 25% ja arvioitu hyöty tuosta on n. 8%*.MIten heikentää tulevaisuuden näkymiä?
Ja tämä eroaa vaikkapa Persuista... miten?Vihreät eroavat muista jääristä siten, että he uskovat tavallista kovemmin olevansa oikeassa ja yrittävät ojentaa muita kuin kurittomia lapsia.
Ja tämä eroaa vaikkapa Persuista... miten?
Juu, ei kai tässä gallupeista ollut kyse. Lähinnä että mustavalkoinen ajattelu (mitä ei kaikki Vihreät edusta, mutta äänekkäimmät saa eniten huomiota kuten somessa) ei liene mitenkään Vihreiden yksinoikeus.Ei erityisen paljon, siinä 5-6 %-yksikköä parin tuoreimman gallupin mukaan.
Lähinnä siten, että kun muut puolueet yrittävät myydä sanomaansa äänestäjille, niin vihreät haluaisivat antaa jälki-istuntoa väärin ajatteleville.Ja tämä eroaa vaikkapa Persuista... miten?
Mä ilmeisesti olen ihan kuvitellut suvakit, vihervassarit, fillarikommunistit ja mitä näitä muita olkiukkoja onkaan kenen syytä kaikki aina on ja joilla on väärät mielipiteet.Lähinnä siten, että kun muut puolueet yrittävät myydä sanomaansa äänestäjille, niin vihreät haluaisivat antaa jälki-istuntoa väärin ajatteleville.
Vihreiden tyypillinen reaktio eriävään mielipiteeseen on ylimielinen suuttumus ja sitä seuraava läksytys.
Eihän se ole mikään ongelma, että joku haluaa kasvisruokaa. Se taas on, että joku katsoo oikeudekseen määrätä mitä muutkin syö.
Kouluissa ovat halukkaat saaneet kasvisruokansa jo pitkään.