Veti surulliseksi / hiljaiseksi

  • 1 446 887
  • 4 852

dana77

Jäsen
Suosikkijoukkue
vaikea selittää
Lepistö puhkesi itkuun – ura ohi?

Lepistön vasemman jalan ulkosyrjä on niin kipeä nilkan seudulla kohdassa, johon luistin osuu, että ura on mahdollisesti ohi. Toivottavasti tällä Espoolaislähtöisellä MM- ja olympiaurheilijalla on suunnitelmat kunnossa uran jälkeiseen aikaan.
 

Leon

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Stars, Panthers
Lepistö puhkesi itkuun – ura ohi?

Lepistön vasemman jalan ulkosyrjä on niin kipeä nilkan seudulla kohdassa, johon luistin osuu, että ura on mahdollisesti ohi. Toivottavasti tällä Espoolaislähtöisellä MM- ja olympiaurheilijalla on suunnitelmat kunnossa uran jälkeiseen aikaan.
Hetken kuvittelin lukevani uutista Sami Lepistöstä. Taisi olla tarkoituskin. Hyvin laitettu.
 

sampio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Menestyvin, sympatiat muille hyville.
Rajoitin tuossa taannoin erään vähemmistön edustajan oikeutta ilmaista itseään tunnilla. Tätä melko tahditonta oman kulttuuriarvojensa toteuttamista tämä kansallispukuun pukeutuva nuorukainen oli harrastanut läpi yläkoulu-uransa eri opettajien tunneilla. Mun tunnillani sitten tilanne eskaloitui niin, että päädyimme syleilemään toisiamme ei niin lempeissä merkeissä, minä lähinnä pidin nuorukaista kiinni, kun hän pyrki toteuttamaan itseään velvollisuudestaan livistääkseen. Tämän seurauksena päädyimme sovittelupöytään tänä iltana, kun suoria housuja harrastavan nuorukaisen vanhemmat päättivät ilmoittaa tapahtuneesta poliisille. Paidastakin lähti nappi. Oli kuulemma Dressmannin takuuommel.

Kyllä, minä tein virheen, kun koskin häneen. Olisi vain pitänyt antaa jatkaa meuhoamistaan, häiritä tuntia ja luistaa velvollisuuksistaan luokanvalvojaansa kohtaan. Myönsin toki virheeni sovittelussa, se oli ilmiselvä. Nuorukainen ei missään vaiheessa myötänyt mitään omassa käytöksessään olleen väärin, koska kyse oli vain siitä, että minä olin koskenut häneen. Opettajan on tiedettävä rajansa, koska on itse työnsä valinnut. Juu, teoriassa asia on näin, mutta kukapa ottaa huomioon sitä, ettei tässäkään ollut kyse vain mustavalkoisesti siitä, että minä yhtäkkiä tartuin kiinni hellantelttuun. Vittu jätkä on terrorisoinut heimohomokaverinsa kanssa koulua pitkin vuotta. Luokanvalvoja on lataamokamaa. Ja tämä kaikki keskivertoa paremmassa koulussa.

Pistää hiljaiseksi kaikki tämä. Oma fiilis on jotain vihaan viittaavaa kai. Sanotaan nyt ainakin se, etten taida hirveästi korvaani lotkauttaa muutamien ihmisryhmien huuteluille, mutta ikävähän se on muiden oppilaiden kannalta, kun kohtelu ei ole tasavertaista. Pistää miettimään myös tätä työtä, josta tykkään todella paljon. Hyvän ja huonon päivän ero vain on niin tolkuton. Yleensä ja parhaimmillaan saa nauttia opettamisesta, fiksuista ja hauskoista oppilaista sekä siitä, että saa jengin tajuamaan jotain. Sitten on näitä päiviä, kun pohditaan ensin oppilaan perhesuhteita ja mielenterveysongelmia, juostaan kiireessä ympäri koulua, kauppoja ja menoja, ja lopuksi otetaan vastaan totaalinen nöyryytys, kun on toiminut periaatteessa vain oikeudenmukaisesti. Siinä sivussa joutuu sanomaan omille lapsille, että pelataan myöhemmin, kun isillä on nyt vähän kiire ja töitä tekemättä.

Mietityttää myös se, että missä vaiheessa tämä systeemi alkaa romahtaa, kun jengiä integroidaa enemmän ja enemmän yleisopetukseen. Ei kyse ole siitä, että tämä olisi teoriassa mahdollista. Kukaan ei vain taida huomioida sitä, miten opet jaksavat kantaa mukanaa sitä paskaa, mikä niskaan ladataan jo pelkän monimuotoisen opetuksen muodossa. Siihen päälle vielä integroitujen mukanaan tuomat järjestysongelmat, niin helei vaan. Minä pääsen isokokoisena miehenä vielä suht helpolla, mutta muutama naisopettaja on todella kovilla meilläkin. Onko se sitten hirveän kustannustehokasta, että opettaja palaa loppuun ennen eläkeikää?
 

JMA

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Nyt puhuu hakattu bussikuski. Netti-tv | Iltalehti.fi

Ennen täysin normaali työtään tekevä ihminen ja nyt lähes täysi invalidi. Haaveilee leveä hymy suupielissään työhönsä paluusta, toivottavasti ei tule rankka pudotus kun kuulee ettei se taida ikinä olla enää mahdollista.

Saatanan pilvenpolttaja nisti sekopäät. 5v linnaa ja lähes 50 000e korvauksia hakevat mutta Suomen oikeuslaitoksen tuntien sieltä tulee 2v ehdollista ja 3000-5000e korvauksia. Toisen ihmisen loppuelämä on lähes pilalla! Onneksi mies jaksaa hymyillä.

JES! 4,5v linnaa ja 40 000e korvaukset. Eiväthän ne ole lähellekään riittävät mutta silti Suomen oikeuslaitos yllätti positiivisesti. Normaalistihan tuosta olisi tullut 9kk ehdollista ja 2000e korvaukset jne.

Bussikuskin pahoinpitely: Nuorukaisille kovat tuomiot | Kotimaan uutiset | Iltalehti.fi
 

KiVi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Nanna Karalahti
JES! 4,5v linnaa ja 40 000e korvaukset. Eiväthän ne ole lähellekään riittävät mutta silti Suomen oikeuslaitos yllätti positiivisesti. Normaalistihan tuosta olisi tullut 9kk ehdollista ja 2000e korvaukset jne.
Milloin "normaalisti"? Ei tuolla julkisuusrumballa ole mitään tekemistä tuomion kovuuteen. Tuollaisesta teosta tulee tuollainen tuomio.
 

tiuke

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa
Milloin "normaalisti"? Ei tuolla julkisuusrumballa ole mitään tekemistä tuomion kovuuteen. Tuollaisesta teosta tulee tuollainen tuomio.

Normaalilla siinä varmasti tarkoitettiin tätä Suomen erittäin lepsua rangaistuskäytäntöä. Rikollisten kannattaa tulla Suomeen tekemään rikoksensa, kun täällä niistä selviää helpolla.
 
Suosikkijoukkue
HIFK
JES! 4,5v linnaa ja 40 000e korvaukset. Eiväthän ne ole lähellekään riittävät mutta silti Suomen oikeuslaitos yllätti positiivisesti. Normaalistihan tuosta olisi tullut 9kk ehdollista ja 2000e korvaukset jne.
Suomessa noi korvaukset on kyllä ihan räkää, bussikuskin liksoilla tuo on jotain 1.5-2 v. liksa. Kuitenkin kaverilla olisi työuraa ollut edessä vaikka kuinka. Miksei sitä lasketa ansionmenetyksen mukaan, tästä kaveristahan ei suurella todennäköisyydellä tule mitään bussikuskia enää.

Hyvät istumiset kyllä tuli, vaikka olisi saanut olla pidempää. Eikös ensikertalainen lusi tuomiosta vain puolet? No toivottavasti pojat saa motoristeilta munaa oikein kunnolla.
 

TosiFani

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
...Kyllä, minä tein virheen, kun koskin häneen. Olisi vain pitänyt antaa jatkaa meuhoamistaan, häiritä tuntia ja luistaa velvollisuuksistaan luokanvalvojaansa kohtaan...

Olet oikeassa teit virheen, kun päästit kaverin pääsi sisään. Opettajan tärkein ominaisuus selviytymisessä tämän kaltaisten tapausten kohdalla on tiedostaa, että koulu ottaa vastaan kaikki yhteiskunnan tuottamat ongelmat ja käsittelee ne niillä resursseilla mitä yhteiskunta tarjoaa.
 
Suosikkijoukkue
Susanna Pöykiö
Normaalilla siinä varmasti tarkoitettiin tätä Suomen erittäin lepsua rangaistuskäytäntöä. Rikollisten kannattaa tulla Suomeen tekemään rikoksensa, kun täällä niistä selviää helpolla.
Eikä tarvitse joutua vankilaan, sillä täällä on vankeinhoitolaitos. Kansallisuudesta viis.

Vetää hiljaiseksi, kun niin monet suomalaisten taparikollisten lisäksi nauttivat lukuisia vuosiaan vankeinhoitolaitoksissa, ja samaan aikaan jostakin pitäisi valtion säästää.
 

Berrie

Jäsen
Suosikkijoukkue
Flyers, Ilves
Vaikka onhan Timo T.A. Mikkonen melkoinen sankari, niin karusti taisi miehelle kyllä nyt käydä.

7 päivää: Timo T.A. Mikkonen sai aivohalvauksen ja sokeutui - Kotimaa - HS.fi

Ei varmaan noinkaan kova kaveri tuosta entiseen loistoon nouse. Tokihan tuossa on aina 7 päivää-lehti optio, mutta jos Hesarikin aiheesta kirjoittaa niin ei liene ihan täyttä tuubaa.

Ja tokihan Steve Jobsin kohtalokin hiljentää. Syöpä on omassa lähipiirissäkin turhan tuttu kaveri.
 

trap

Jäsen
88-vuotiaan alzheimerin tautia sairastavan mummoni näkeminen veti hiljaiseksi ja vaikka harvoin tulee itkettyä niin kyyneleitäkin on joutunut nieleskelemään. Sairaalassa "tavattiin", ei hän minua nimeltä muista mutta tiesi kuitenkin tutuksi. Kyllä se vetää hiljaiseksi tavata hieno ihminen sellaisessa tilassa, ihan pari vuotta sitten kuitenkin oli vielä liikuntakykyinen joskin tietty jossain määrin rajallisesti, ja pystyi puhumaan kaikkea, vaikka muisti olikin huono ja jutut vähän sitä sun tätä. Korvakuuloke ja tekaritkin oli jääneet vanhainkotiin. Kyllähän sieltä juttua tuli, mutta lähinnä samojen yksinkertaisten asioiden toistelua. Juottaa piti nokkamukista jne, vähän kuin pienen vauvan kanssa olisi ollut tekemisissä, niin kauhealta kuin se kuulostaakin. Hymyä en kuitenkaan koskaan unohda, enkä sitä miten nukahti kun pidin häntä kädestä kiinni.

Surettaa myös kun välimatka on niin pitkä, olisi edes läheisten hoivattavana. Laajemmassakin mittakaavassa tietty vetää hiljaiseksi se, että minkälaista "elämää" monet vanhukset "elävät" viimeiset vuotensa.

Ei ehkä pitäisi henk.koht asioista tänne pahemmin avautua - toki tästä ois saanut niin paljon pidemmänkin viestin - mut oli vaan pakko. Koville ottaa.
 
Suosikkijoukkue
JYP, NY Rangers
88-vuotiaan alzheimerin tautia sairastavan mummoni näkeminen veti hiljaiseksi...
Samanlaista oli oman (edesmenneen) pappani kohdalla muutamia vuosia sitten. Vielä n. 83-vuotiaana hän oli oikein terhakka ja suorastaan "menevä" ihminen, ja yhtäkkiä pari vuotta myöhemmin hänen elämänsä koostuikin lähinnä pään sisäisistä taisteluista ryssiä vastaan. Uskoisin, että alzheimer on sellainen sairaus, jonka sivusta katsominen on tuskallisempaa kuin itse sairastaminen.
 

aceman81

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät. Pesäkarhut.
88-vuotiaan alzheimerin tautia sairastavan mummoni näkeminen veti hiljaiseksi

Mä oon ollu kymmenen kun ukkini lähti näiltä kulmilta. Ei kauhean vahvoja muistikuvia hänestä. Sairaalassa loppuajan vuodepotilaana, käytiin kattomassa, tuon ikästä penskaa säikäytti kun hän muistisairaudesta johtuvan turhautumisen takia huusi ja kiroili. Voin vain kuvitella miltä äidistäni ja hänen sisaristaan tuntui nähdä isänsä siinä kunnossa.

Vaikka saattahan se olla edessä itselläkin. Välillä on sellasia nostalgisia ja haikeita mielialoja, kun ajattelee ajan kulumista. Esim. äskein katsoin pätkän Jere Lehtisen peliuran jälkeisestä vierailusta Stars-peliin, yleisö taputti seisaaltaan jne. Lehtisen liikuttuminen oli silmiinpistävää. Yhden hienon jääkiekkoilijan uran päättyminen kietoutu omissa mielikuvissa menneisiin vuosiin. Muistan vaikkapa missä olin kun Stars vei kyseenalasella maalilla Stanley Cupin Sabresin nenän edestä 1999. Olin Lappeenrannassa, mökillä Saimaan rannalla. Tulin aivan varta vasten käymään kaupungissa jotta voisin nähdä matsin. Ja tietysti nukahdin puoli tuntia ennen pelin alkua ja missasin kaiken.

Tässä kolmenkympin kynnyksellä tajuaa jo, ettei elämä ole loputon virta vaan kaikki päättyy aikanaan. Asiat muuttuu, ihmiset vanhenee, kaikki lähtevät. Toiset ennemmin, toiset myöhemmin. Aika jännä.
 

ms.qvist

Jäsen
Suosikkijoukkue
Red Wings, Хокейний Клуб Донбас
Mä oon ollu kymmenen kun ukkini lähti näiltä kulmilta. Ei kauhean vahvoja muistikuvia hänestä. Sairaalassa loppuajan vuodepotilaana, käytiin kattomassa, tuon ikästä penskaa säikäytti kun hän muistisairaudesta johtuvan turhautumisen takia huusi ja kiroili. Voin vain kuvitella miltä äidistäni ja hänen sisaristaan tuntui nähdä isänsä siinä kunnossa.

En tietenkään tiedä mitä muistisairautta ukkisi sairasti (muistisairauksia on monia alzheimerintaudista lewyn kappalen tautiin) mutta osassa muistisairauksista aivojen rappeutuminen saa aikaan sen, että ihmisen persoonallisuus muuttuu estottomammaksi ja hän ryhtyy kiroilemaan, käyttäytymään epäsovinnaisella tavalla. Pahimmillaan sairastuneen mieliala ja tila voi muuttua hetkessä "rauhallisesta" hyvinkin rivoksi ja epäsovinnaisia juttuja huutelevaksi persoonaksi, oireisiin saattaa jopa liittyä "sekavuuskohtauksia", joiden aikana potilas voi jopa riisua vaatteensa sun muut paikassa kuin paikassa, jopa keskellä kauppaa, jos tilanne tällaiseksi etenee.

Muistisairaudet ovat siitä "pirullisia" sairauksia, että toistaiseksi niihin ei ole löydetty parantavaa lääkettä, on vain joitain lääkkeitä, jotka hidastavat oireiden etenemistä mutta eivät lopeta niitä. Riippuen muistisairaudesta ja siitä missä vaiheessa diagnoosi tehtiin, sairaus "tappaa" keskimäärin 2-15 vuoden kuluessa. Osa sairauksista etenee huomattavankin nopeasti, osa vastaavasti hitaasti mutta kaikkien lopputulos on sama - kuolema. Usein omaiset kokevat tämän kuoleman odottamisen raskaampana, koska he näkevät muutokset läheisessään, tämä itse kun ei välttämättä sairauden tietyn vaiheen ylityttyä enää tajua sairastavansa mitään vaan pitää olotilaa "normaalina".

Ja kyllä, muistisairaan alzheimerpotilaan hivuttavaa kuolemaan on aika raskasta katsoa, sitä toivisi nopeampaa kuolemaa - erityisesti omaisten kannalta tämä nopeampi kuolema olisi helpompi. Tai näin itse koin seuratessani mummini kitumista tk:n vuodeosastolla useamman vuoden ajan ja parisen viimeistä vuotta meni käytännössä vuodepotilaana. Eikä hän loppuaikoina tunnistanut minua tai veljeäni, eli omissa maailmoissaan mykkänä, tuntien korkeintaan äitini äänen ja reagoiden siihen liikuttamalla sormeaan tai kättään. Mutta tiesikö hän, että siinä oli äitini vai kuvitteliko hän äitini tilalla olevan jonkun muun? Näinkin on mahdollista...

vlad.
 
Suosikkijoukkue
Die Nationalmannschaft, Bayern München, HIFK
Oma faijani kuoli taannoin lähes 80 vuoden iässä. Alzheimerilla oli osuutensa asiassa, joskin papan lähtö johtui ensisijaisesti sydämen heikosta kunnosta. Pumppu remontoitiin 90-luvun alussa perusteellisesti, jonka ansiosta pappa sai lähes 20 vuoden jatkoajan. Ilman tuota remonttia edessä olisi ollut pikainen kanttuvei. Papan eläkevuosista kauniit kiitokset lääketieteelle ja osaavalle hoitohenkilökunnalle.

Isäni sai kokea leppoisaa vanhuutta pitkälle viime vuosiin saakka. Muistisairauden etenemisestä saatiin viitteitä 2000-luvun jälkipuoliskolla, kun arkisissa asioissa alkoi ilmetä erikoisia töppäilyjä. Pappa ajoi autoa vielä viimeisiin vuosiin saakka, ja vasta varsinainen alzheimer-diagnoosi vei ajokortin, kuten oikein olikin. Autoilun viimeiset pari vuotta olivat aika riskaabelia touhua, onneksi ei ikinä sattunut mitään.

Alzheimer on edetessään aika helvetillinen sairaus. Ihan varmasti potilas itse huomaa matkan varrella mihin suuntaa homma etenee. Oman isäni tapauksessa onni oli siinä, että suht korkea ikä ja muut sairaudet jouduttivat kuolemaa. Näin traagisin loppuvaihe jäi kokematta ja elämä päättyi ennen kun isä olisi ollut täysi kasviksena ja muiden armoilla. Viimeinen vuosi meni hänenkin tapauksessa laitoshoidossa.

Mikään nuorten sairaus alzheimer ei ole. Silti diagnoosi tehdään joskus selvästi nuoremmille kuin omalle isälleni, jolloin ikä ja muut sairaudet eivät välttämättä armahda potilasta loppuvaiheen kokemuksilta. Äitini totesi isää seuratessaan osuvasti tyyliin "on hullua että lemmikkieläimen saa tappaa kun elämä käy liian raskaaksi, mutta ihmisen täytyy kärsiä loppuun saakka".

Tapasin isäni viimeisen kerran tasan viikko ennen hänen kuolemaansa. Isäni oli varjo entisestä, mutta hän tunsi minut, vaimoni ja lapsenlapset suht hyvin, sikäli kun saatoin tulkita. Vanhat asiat olivat jääneet mieleen ja niistä puhuttiin kuten monet kerrat aiemmin, mutta viimeisten minuuttien tai tuntien tapahtumat olivat aika hämärän peitossa. Saman keskustelun aikana puhutut asiat unohtuivat pikavauhtia.

Sovittiin sitten että kokoan lapset 80-vuotisjuhliin ja tullaan seuraavan kerran porukalla kahville. Lämmin tiukka kädenpuristus ja pappa jäi vuoteelle makaamaan, toivotti kaikkea hyvää. Sanoi vielä että nyt on hyvä olla kun kaikki tärkeät asiat on tehty eikä velkaa ole kenellekään. Muutaman päivän kuluttua tie vei välttämättömään leikkaukseen, joka oli finaaliin asti edeneelle sydämelle lopulta liikaa. Hautajaiset pidettiin seuraavassa kuussa perhepiirissä.
 

-FNM-

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Eräälle maajoukkuejalkapalloilijalle toivotan hyviä aikoja. Lapseniapsi potkii ja mummi katselee, sieltä ylempää.
 
Viimeksi muokattu:

Surukuku

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sanaan Sepot ja muut jemeniläiset kiekkoseurat
88-vuotiaan alzheimerin tautia sairastavan mummoni näkeminen veti hiljaiseksi ...

Äidilläni on Alzheimerin tauti pitkälle edenneenä eikä hän enää oikeastaan tunnista meitä lapsiakaan saati esim. lastenlapsia - hiljaiseksi se aina vetää.

Tässä omien vaikeuksieni kanssa taistellessani minua on jäänyt eniten surettamaan, että me kaksi emme koskaan ehtineet jutella kunnolla kaikesta siitä, mikä minua omassa lapsuudessani on ahdistanut. Ennen kuin aloin oikeasti ymmärtää oman sairauteni lainalaisuuksia, äitini sairaus vei meiltä tuon mahdollisuuden iäksi.

Toisaalta, se on ollut elämän antama opetus siitä, että on parempi elää "tässä ja nyt" kuin "sitku".
Eli - elämä jatkuu, aurinko paistaa, juuri nyt kutsuu ulos lenkille...
 

cottonmouth

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo & Philadelphia Flyers
Suosikkijoukkue
Die Nationalmannschaft, Bayern München, HIFK
Väärin. Muistisairaiden parissa työskennellyt opettajani on hoitanut alzheimerpotilasta, jolla on ollut ikää vasta 27-vuotta. Nuorten kohdalla tauti etenee usein hyvin nopeasti ja kuolema voi tulla jo parissa kolmessa vuodessa.
Edellä cottonmouth jo puki pitkälle sanoiksi sen ajatuksen, jota alkuperäisessä tekstissä tavoitin sanoa. Tilastoja sairastuneiden ikäjakaumasta diagnoosin hetkellä minulla ei ole, enkä niitä ryhdy kaivamaan tätä varten. Uskallan ilmankin väittää, että kysessä on ennen muuta vanhusväestön sairaus. Ilmaisua on mielestäni sopivaa käyttää siitäkin huolimatta, että alzheimeriin on mahdollista sairastua melko nuorella iällä. En tarkoittanut ettei se olisi mahdollista. Silti tuollainen 27-vuotias on alzheimer-potilaiden joukossa varsin poikkeuksellinen tapaus.

Ikävä juttu myös siksi, että nuori ja usein fyysisesti hyväkuntoinen ihminen joutuu todennäköisesti kärsimään sairaudesta sen myöhäisvaiheeseen asti. Kuten isäni tapauksessa kävi, muut vaivat saattavat armahtaa iäkkään alzheimer-potilaan ennen täysvihannekseksi päätymistä.
 

ms.qvist

Jäsen
Suosikkijoukkue
Red Wings, Хокейний Клуб Донбас
Aika jyrkkä mielipide, koska kuitenkin puhutaan näiden 27-vuotiaiden kohdalla lähinnä anekdooteista. Se että tautia voi esiintyä myös näinkin nuorissa ikäryhmissä ei mielestäni kumoa tuota Kääpiön toteamusta mitenkään. Mutta tämä nyt OT:sta.

Ehkäpä 27-vuotias kuuluu näihin poikkeustapauksiin mutta jo minun ikäisillä (noin 40 v) eri dementoivia sairauksia voi ilmetä muutakin kuin sattumanvaraisesti eli voidaan puhua jo muustakin kuin tilastollisista poikkeamista. Toki mitä vanhemmaksi mennään ,sitä yleisempiä dementoivat sairaudet ovat ja tulevaisuudessa niiden määrä tulee kasvamaan, johtuen väestön ikääntymisestä ja keskimääräisen iän kasvamisesta. Tämä siis ennusteena jos dementoiviin sairauksiin ei löydy parantavaa lääkitystä. Nykyiset sairauden etenevistä hidastavat lääkkeet eivät tuo laadukasta elinaikaa lisää kovinkaan paljon ja tällöinkin sairaus on todettava riittävän varhaisessa vaiheessa, jotta lääkkeestä on muutakin kuin nimellistä hyötyä.

Mutta tämä minunkin puolesta ot:sta.

vlad.
 

mice

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Flames, Juventus, Parma
Ei jumalauta. Nyt kyllä pysäytti tämä video. Kuulemma vieläpä kuoli myöhemmin sairaalassa. Kyse siis parivuotiaasta kiinalaistytöstä, jonka päälle ajoi kaksi autoa Linkki Staran nettisivujen videoon, jossa pikkutyttö jää auton alle. Ohitse menee lukuisa määrä ihmisiä, mutta kukaan ei piittaa tytöstä. Ei hemmetti tätä maailman menoa. Näin meillä kiinassa. Kylläpä tulikin huono fiilis tästä.
 

Grainger

Jäsen
Suosikkijoukkue
La Decimoquarta
Hyi helvetti. Viime viikolla katsoin videon kiinalaisen turkistarhan touhusta. Siellä muun muassa nyljettiin kettuja elävältä ja tapettiin kituvia eläimiä potkimalla päähän.

Kyllä kiinalaisia tosiaan on vähän liikaa. Noin suunnilleen 1 336 718 015 kappaletta liikaa. Sairas kansa.
 

Uleåborgir

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Päätalo, Huovinen, Sympathy For The Devil
Velipojan paras kaveri kuoli tänään 20-vuotiaana sairauksien uuvuttamana. Itku tuli, ei voi mitään. Toivottavasti nuoren vainajan vanhemmat saavat jostakin voimaa kestää.
 

sampio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Menestyvin, sympatiat muille hyville.
Aamulehti

Aika surullista, että tuollaista edes kyetään pohtimaan. Vastasyntynyt on moraalisesti merkityksetön, joten vanhemmilla pitäisi olla oikeus tappaa vauva. Olipa kyse vammaisista tai ei, uskomattoman oksettavaa tuo on.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös