Veti surulliseksi / hiljaiseksi

• 1 495 071
  • 5 065

WarWas

Jäsen
Suosikkijoukkue
ÅIFK. Kaikki Fin maajoukkueet. 99+
Ilmeisesti välit olivat jo aiemmin menneet poikki isoon osaan läheisistä, joita Norjasta löytyy. Se saattoikin olla yksi syy sille, että näin kammottavaan tekoon päätyi.
Epätoivo kaikkeen kun poikkis jättää ja sit tekee mitä tekee...
Parisuhdemurhia on aivan liikaa ihan kotosuomessa ja tämä ei edes ollut mikään narkkien välinen.
Liian nuorena lähti tämä rohkea mies kuka uskalsi tulla asian kanssa ulos mikä monelle tabu.

peksa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Crystal Palace, Tappara ja HIFK
Epätoivo kaikkeen kun poikkis jättää ja sit tekee mitä tekee...
Parisuhdemurhia on aivan liikaa ihan kotosuomessa ja tämä ei edes ollut mikään narkkien välinen.
Liian nuorena lähti tämä rohkea mies kuka uskalsi tulla asian kanssa ulos mikä monelle tabu.

Erotilanteet ovat aina arvoituksellisia ja vähän tuntuu siltä että Rolf oli omistuksenhaluinen ja Janne oman asemansa vuoksi vähän huonossa tilanteessa. Sitten kun uskallusta riitti lähteä pois suhteesta joka ei ollut itselle hyvä niin käy näin.

Itse olen vieläkin järkyttynyt tapahtuneesta ja saattaa mennä vielä aikaa ennenkuin parempi fiilis :/

peksa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Erehdyin ottaan @vilperi kanssa keskustelun Jannesta kun oli pakko saada sitä painetta ulos. Ja sitten tuli taas melkein itku. Ei voi tajuta miten tärkeä tyyppi itselle lähti yhtäkkiä pois. Tää on kyllä rankkaa sinänsä... Eteenpäin, silti....

Suosikkijoukkue
Lahen Pelsu, Dallas Stars, Leksand, Orlando Magic
Erehdyin ottaan @vilperi kanssa keskustelun Jannesta kun oli pakko saada sitä painetta ulos. Ja sitten tuli taas melkein itku. Ei voi tajuta miten tärkeä tyyppi itselle lähti yhtäkkiä pois. Tää on kyllä rankkaa sinänsä... Eteenpäin, silti....
Mä ymmärrän sua hyvin ja tiiän että tää on klisee mutta vaikka aika ei kokonaan poista surua, jossain vaiheessa opit elämään menetyksen kanssa. Anna itelles aikaa käsitellä suruasi ja itke jos tarvii. Sulla on siihen täysi oikeus. Voimia!

peksa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Mä ymmärrän sua hyvin ja tiiän että tää on klisee mutta vaikka aika ei kokonaan poista surua, jossain vaiheessa opit elämään menetyksen kanssa. Anna itelles aikaa käsitellä suruasi ja itke jos tarvii. Sulla on siihen täysi oikeus. Voimia!

Kiitos, kyllä tämä aikaa myöten tästä paranee. En kyllä olisi uskonut että tämä ottaa näin koville mutta tällaista tää on.

Nick Neim

Jäsen

peksa

Jäsen
Suosikkijoukkue

Tämä ihmisten julkisuushakuisuus ja henkilön kuolemalla ratsastaminen on kyllä jotain niin älytöntä, kaikkea ne ihmiset huomion takia tekevätkin. Noin tekevällä ihmisellä on toki vähän enemmänkin ongelmia, mutta silti. Surullista.

Tämä sopii hyvin noiden kuvioon jotka tekevät somea päätyökseen. Itselle Janne oli sellainen hyvän mielen kaveri jonka kanssa viestiteltiin tasaisin väliajoin. Viime ajat puhuttiin Petollisten juonenkäänteistä jne niin tuli vähän järkytyksenä itselle tämä.

Nelfor

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Eläinrakkaana ihmisenä tämä tapaus vetää todella surulliseksi. Etenkin, kun lienee todennäköistä, että koiran ampunut ei ilmeisesti joudu vastaamaan teostaan millään tavalla.

Toki tuossa on koiran omistajakin toiminut huolimattomasti, joka on osittain tämän tilanteen aiheuttanut, mutta silti koiran ampumiselle ei näiden tietojen valossa ollut mitään pakottavaa syytä. Päinvastoin, ampuminen itsessään aiheutti suurimman vaaran koko tilanteessa - myös paikalla olleiden ihmisten kannalta.

En uskalla edes kuvitella, että miten olisin itse tuossa tilanteessa reagoinut, jos olisi oma koira ammuttu viereen ilman pakottavaa syytä.

Eläinrakkaana ihmisenä tämä tapaus vetää todella surulliseksi. Etenkin, kun lienee todennäköistä, että koiran ampunut ei ilmeisesti joudu vastaamaan teostaan millään tavalla.

Toki tuossa on koiran omistajakin toiminut huolimattomasti, joka on osittain tämän tilanteen aiheuttanut, mutta silti koiran ampumiselle ei näiden tietojen valossa ollut mitään pakottavaa syytä. Päinvastoin, ampuminen itsessään aiheutti suurimman vaaran koko tilanteessa - myös paikalla olleiden ihmisten kannalta.

En uskalla edes kuvitella, että miten olisin itse tuossa tilanteessa reagoinut, jos olisi oma koira ammuttu viereen ilman pakottavaa syytä.

Hyvin koulutettu koira, kun alkaa hihaan tarttumaan. Omistaja tietysti vähättelee asiaa. Eikös koiria ole laitonta pitää vapaana muutenkin?

Simolainen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Länsirannikko

7-vuotiaana naapurin kiltti cockerspanieli otti loikan minua kohti ja jäi roikkumaan käteeni, täysin yllättäen ja puun takaa. Arvet ovat yhä tallella.
Sen jälkeen pelkäsin koiria monta vuotta. Sittemmin en ole voinut sietää koirien omistajia jotka eivät hallitse koiraansa tai antaa sen juosta vapaana siellä missä ei saa pitää koiraa vapaana.
Reaktioni susikoiraan roikkumassa seppälöissä olisi saattanut olla sama kuin SP:n.
Se ei tarkoita sitä, etteikö minulla olisi ollut muita lemmikkejä ja olen joskus ollut jopa kesäduunissa eläinten parissa.

Jyyd

Jäsen
Suosikkijoukkue
♠️, Flyers
7-vuotiaana naapurin kiltti cockerspanieli otti loikan minua kohti ja jäi roikkumaan käteeni, täysin yllättäen ja puun takaa. Arvet ovat yhä tallella.
Sen jälkeen pelkäsin koiria monta vuotta. Sittemmin en ole voinut sietää koirien omistajia jotka eivät hallitse koiraansa tai antaa sen juosta vapaana siellä missä ei saa pitää koiraa vapaana.
Reaktioni susikoiraan roikkumassa seppälöissä olisi saattanut olla sama kuin SP:n.
Se ei tarkoita sitä, etteikö minulla olisi ollut muita lemmikkejä ja olen joskus ollut jopa kesäduunissa eläinten parissa.
Menee vähän OT:n puolelle, mutta mua kävi kans kimppuun kihlattuni kaverin koira noin 4-5 vuotta sitten. Rottweiler, joita oli kaksi meillä hoidossa yön yli. Toinen tais olla joku 4-v ja tämä sekoversio olikohan sillon 1-2-v.

Oltiin lenkillä ulkona ja se sai jonkin sekokohtauksen, lumisella polulla ja veti mut jäisen kohdan päällä liukastuen siihen maahan, ja puri takkini läpi habaan. Pieni jälki siinä oli hetken, ei sen kummempaa. Takkiin tuli reikä hampaista.

Samaisena iltana vielä kodin sisällä vastaavaa tapahtui, alkoi juosta kohti purren ja hyppien. Jossain kohtaa tilanne meni niin pitkälle, että koiran juostessa ja hypätessä kohti, potkaisin koiraa vatsaan puolustautuessani, ja juoksin makkariin vetäessäni oven perässä kiinni. Enpä muista ikinä ennen joutuneeni vastaavaan tilanteeseen koiran kanssa, saati olleeni peloissani koiran kanssa. Täysikasvuinen, selkeästi ei-päästään kuosissa/kouluttamaton rotikka sai mut hetkeksi pelkäämään.

En tiedä onko tällä muutaman kaljan jälkeen kerrotulla tarinalla sen kummempaa merkitystä tai tarkoitusta, mutta ei tuo itselleni myöskään sen syvempiä arpia koirista jättänyt. Liekö sen vuoksi, kun meillä nykyään nuo pari (kult.noutaja/lapukka & maremmano-mix) karvakuonoa. Tuohon aikaan meillä oli nykyään 11v kult/lapukka, mutta sillon hoidossa anopilla. Että koiriin on saanut tottua jo ennen.

En epäile silti hetkeäkään, etteikö koira voisi saada koiriin tottumatonta ihmistä sellaiseen pelkotilaan, että pelkää kuollakseen.

Mun mielestä varhaiskasvatukseen/kouluun voisi hyvin tuoda jonkin koiriin/lemmikkeihin liittyvän pienen kurssin, jotta kasvavat lapset ja ihmiset osaavat käsitellä koiraa kohdatessaan mahdollisimman oikein. Tietyt rodut ovat herkempiä tietyille jutuille kuin toiset. Työni puolesta kun käyn ihmisten kotona fiksaamassa ongelmia ja usein sisätiloissa, kohtaan ihan vähintään joka kolmannella kerralla koiran, siltä se tuntuu. Ja mulla ei ole siis mitään pelkoa sikäli koiria kohtaan eli osaan lähestyä tietynlaisia koiria kädet esillä antaen haistaa sen sijaan, että tekisin äkkinäisiä liikkeitä ja mahdollisesti en yrittäisi kommunikoida yhtään koiran kanssa, tai sivuuttaisin sen täysin.

Työkaverini totesi muutama kuukausi takaperin kun menimme yhdessä omakotitalon pihaan ja sellaisen 130cm aitauksen eteen, että "mee sä vaa ensin". Työn kuvauksessa oli jostain koiran läsnäolosta lukenut, ei mitään ihmeellistä. Lopulta mentiin sisään, ja siellä oli joku säärenkorkuinen pikkukoira.

Koiria ei tarvitse pelätä, mutta niiden kanssa saa olla varuillaan, etenkin kun sä olet koiralle tuntematon henkilö. Jaloille/nivusiini hyppi juuri viimeksi torstaina asiakkaan yli-innokas joku keskikokoinen lyttykuonoinen koira. Olisi hyvin vaikea toimia tuollaisessa tilanteessa, jos ei olisi mitään kokemusta koirista aiemmin.

Meillä on itellä tää nuorempi painos (maremmano-hovawart-irlanninsetteri) sen verran innokas tapaus, että uusia kiinnostavia tuttavuuksia päin saattaa mennä vauhdilla ja hyppien. Kokonsa puolesta on ongelmallista, jos vastaanottaja on joku pieni lapsi joka ei tunne koiraa. Ei ole yleinen tilanne, mutta joskus lenkillä ollessa joku kiltti lapsonen on kysynyt, saako silittää, ja se on ihan oikein. Lapsillekin on hyvä opettaa, ettei tuntemattomia koiria lähestytä kysymättä. Lapsista kasvaa joskus aikuisia, jotka pitävät opitut asiat sisällään.

Sen kummemmin ylläolevaan tapaukseen kantaanottamatta, aika paljon saisi nykyään koira tehdä, että ampuisin sellaisen kuoliaaksi. Ase kädessäni todennäköisesti ase putoaisi ensimmäisenä, ja yrittäisin estää hyökkäykset käsin. En voi väittää, että asia olisi samoin ilman, että puolisoni olisi omistanut koiran tavatessamme.

Viimeksi muokattu:

Nelfor

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Hyvin koulutettu koira, kun alkaa hihaan tarttumaan. Omistaja tietysti vähättelee asiaa. Eikös koiria ole laitonta pitää vapaana muutenkin?
Kyllä omistaja tuossa toimi väärin monellakin tapaa, mutta koiran välitön ampuminen on silti todella äärimmäinen ratkaisu. Etenkin sotilaspoliisilta, jolla pitäisi olla ymmärrys siitä, millainen voimankäyttö on missäkin tilanteessa tarpeellista.

Sotilaspoliisit käyttävät tietääkseni asetta virantoimituksessa ihan äärimmäisen harvoin. Suurin osa ei käytä koskaan. On mielestäni todella erikoista, että tässä tilanteessa kyseinen sotilaspoliisi päätyi käyttämään asetta lähes välittömästi. Ja vieläpä koiran omistajan ollessa lähes vieressä.

Minä en ainakaan tuntisi oloani turvalliseksi kyseisen sotilaspoliisin läsnä ollessa.

haepis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tuomarit, KooKoo, Red Wings
Hiljaiseksi on vetänyt alkuviikon myrskyt Espanjassa, etenkin Valenciassa. Tiistaina satoi useassa kylässä/pienessä kaupungissa yli 300mm vettä 8 tunnin aikana. Pahimmat mittauslukemat tuli Túrisin kylästä: 10 minuutin korkein lukema 42mm, tunnin 179,4mm ja tiistaipäivän aikana satoi 618mm vettä. Túrisissa oli satanut vuoden 2023 alusta tämän viikon tiistaihin asti saman verran vettä, kuin mitä sitä tuli tiistain kolmen rankimman tunnin aikana, reilut 440mm. Vertailun vuoksi Helsingin vuotuinen sademäärä on noin 650mm.

Tällä hetkellä kuolleiden määrä on 202 ja ainakin 1900 ihmistä on kateissa.

ketjuruletti

Jäsen
Suosikkijoukkue
yks jengi Stadista
Hiljaiseksi on vetänyt alkuviikon myrskyt Espanjassa, etenkin Valenciassa. Tiistaina satoi useassa kylässä/pienessä kaupungissa yli 300mm vettä 8 tunnin aikana. Pahimmat mittauslukemat tuli Túrisin kylästä: 10 minuutin korkein lukema 42mm, tunnin 179,4mm ja tiistaipäivän aikana satoi 618mm vettä. Túrisissa oli satanut vuoden 2023 alusta tämän viikon tiistaihin asti saman verran vettä, kuin mitä sitä tuli tiistain kolmen rankimman tunnin aikana, reilut 440mm. Vertailun vuoksi Helsingin vuotuinen sademäärä on noin 650mm.

Tällä hetkellä kuolleiden määrä on 202 ja ainakin 1900 ihmistä on kateissa.
Uh, tuo 1900 ei kuulosta yhtään hyvältä.

Kuningas, kuningatar ja pääministeri ovat olleet tänään vierailulla Paiportassa. Eihän se hyvin päättynyt Sanchezin ja hänen autonsa kannalta.

Asesino ja Fuera -huudot raikaa, ja kuningaspari päälle sataa mutaa. Tunteet epäilemättä hyvin pinnassa porukalla.

Myös sitä kuuluisaa misinformaatiota taitaa olla liikkeellä. Lueskelin x:sitä kertomuksia, joiden mukaan joissain yrityksissä työntekijöitä ei päästetty lähtemään ja tästä aiheutui kuolonuhreja. Sitten näiden twiittien totuudenmukaisuudesta vältellään.

Varmaan pahin tragedia Espanjassa vähintään sitten Madridin junapommi-iskujen. Olikos tuo vuonna 2004, jos oikein muistan. Kuolonuhrien määrä saattaa nyt olla lopulta vielä isompi. Mutta mentaalitasolla samaa luokkaa.

V-G-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Oli kieltämättä aika vaikea torstai työmatkalla, kun yksi konffan osanottajaorganisaatioista tuli Espanjasta, ja heidän ryhmästään yksi oli kotoisin Valenciasta. Onneksi tuo kadonneiden määrä on tullut todella paljon alas sitten ensi tietojen. Silti aivan kammottava juttu.

Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy