uutisessa on käytännössä kyse luvasta tappaa oma lapsensa.
No eihän ole.
Ensinnäkin tuo on ihan puhdasta pohdintaa, jonka kieltäminen
Aika surullista, että tuollaista edes kyetään pohtimaan... uskomattoman oksettavaa tuo on.
on minusta vielä itse aihetta huimasti rujompaa. Miksi jonkun asian pitäisi olla sellainen tabu, että siitä
ei saisi puhua? Ja kyllä nuo mainitut tappouhkaukset kertovat myös jotain tuttua vastapuolesta.
Kuten varmasti itsekin luit, niin tuossa puhuttiin vammaisena syntyneestä lapsesta ja
jos tuollaista lakia jossain päin maailmaan joskus ryhdyttäisiin puuhaamaan, niin eiköhän nuo vammaisuuden kriteerit olisi melko kovat. Kyllä tuossa logiikassa se perä on, että miksi olisi jotenkin jalompaa abortoida sikiö vammaisuuden takia, mutta toisaalta ei sitten lopettaa jo syntynyttä yksilöä, jos ko. vamma tuleekin yllätyksenä?
Jos tuollainen jossain sallittaisiin, niin voi vain kuvitella miten tarkasti säädeltyä se olisi ja eiköhän jokainen reaalimaailmassa elävä tiedosta kuinka vaikeaa päätöksen tekeminen vanhemmille olisi. Tuollaiset "
antaa vanhemmille oikeuden tappaa lapsensa"-heitot minusta halventavat näitä ihmisiä ja "elämän pyhyyttä" huimasti enemmän kuin itse asioista
keskusteleminen.
En itse missään olosuhteissa kannata kyseistä toimintatapaa ja oma rakas serkkunikin on CP-vammainen, mutta onhan tuo nyt ihan töykeän junttia vastustaa edes itse keskustelun herättämistä, josta tuossa uutisessa oli pohjimmiltaan kyse.
Ei millään pahalla.