UnenNukkuja
Jäsen
- Suosikkijoukkue
- Aika moni, kunhan on turkulainen
Lapsilta vielä huonoa käytöstä ja tyhmiä kommentteja jotenkin ymmärtää, mutta kaikenlaisia aaseja löytyy aikuisista ihmisistä.
Kohtauksen saanut ei sillä hetkellä tiedosta eikä hallitse mitään mitä ympärillä tapahtuu. Ympärillä pyöriviltä aikuisilta toki olettaisi aikuisempaa käytöstä. Olen kuullut myös tapauksesta, jossa epilepsiakohtauksen saanutta kuvattiin kännyköillä kun samaa aparaattia voisi myös käyttää häkeen soittamiseen.
Olen minäkin joskus vapissut ala-asteikäisenä kevätjuhlan lattialla hopeinen ranneke kädessä limaa suusta valuen hölmön näköisenä kuin soutuveneen pohjalla sätkivä lahna. Onneksi omat oireeni jäivät ainakin toistaiseksi lapsuuteen.
Epilepsiakohtaus saattaa monelle näyttää myös pelottavammalta kuin vaikka sydänkohtaus, jossa selkeästi on jo vaarantilanne päällä ja vaatii toimintaa.
Itse olen tavallaan onnekas, etten kohtausteni kanssa ensiapua tarvitse, mutta tällaisesta on todella tärkeä puhua. Tietoisuutta ei koskaan ole liikaa. Ja monen tietoisuus vaatii päivittämistä.
Viimeksi muokattu: