Kuolinsyy selviää lopullisesti, jos ruumiin ympärille kiedottujen lukittujen kahleiden avaimet löydetään.Ja samalla hyppäsi ikkunasta, muutama luoti lävisti myös selkäpuolelta.
Kuolinsyy selviää lopullisesti, jos ruumiin ympärille kiedottujen lukittujen kahleiden avaimet löydetään.Ja samalla hyppäsi ikkunasta, muutama luoti lävisti myös selkäpuolelta.
Tämä olisi "loogista", että Prigozhin vähintäänkin vangitaan, mutta mistä näitä tietää. Loogista siis niillä mafia-säännöillä, joilla Venäjällä pelataan. Tuollaista nöyryytystä ei voi jättää kostamatta, mutta ei tuosta Venäjän touhusta toisaalta ota enää mitään tolkkua. Ei sitä pysty järjen kanssa enää ymmärtämään.Olisi se kyllä kiva tietää, että mitä ihmettä sille Prigozinille on luvattu, jotta hänet saatiin kääntymään. Tämä minua hämmästyttää ja ihmetyttää suuresti. Kyllä hänen pitäisi ymmärtää, että miestä saattaa hyvin todennäköisesti odottaa kuolema tuon tempauksen jälkeen, vaikka saikin ”diilin”.
Itse pidin ja pidän mahdollisena, että käy juuri päinvastoin. Pigožinin tulo Valko-Venäjälle johtaa vähintään epäsuoraan (ei välttämättä valtiolliseen) toimintaan Ukrainaa vastaan Wagnerin tapaan.
Tämä tulee olemaan mielenkiintoinen kulma, itse olen skeptinen että Prigozhin pystyisi agitoimaan ainakaan valko-venäläisiä joukkoja toimintaan, kun Lukashenkakaan ei siihen kyennyt.
Toki jos siirtää Wagnerin joukkoja perässään, niin voinee saada jotain aikaankin.
Djuminista puheenollen, mahdollisesti Shoigun tilalle tulossaJos tässä hommassa oli joku taustapeluri, niin epäilen, että kyseessä oli Alexei Djumin, jota Karikin on pohtinu Putinin mahdolliseksi seuraajaksi ja tällä heikennettiin Putinin asemaa Djumin eduksi.
Aleksey Dyumin - Wikipedia
en.m.wikipedia.org
Luulisi edes jonkun ihmettelevän sitäkin, että aseelliseen kapinaan ryhtynyt rikollinen päästetään kuin koira veräjästä, kun tavalliset venäläiset saavat samaan aikaan kovia tuomioita sodanvastaisista mielipiteistään.
Kun on tarpeeksi kavereita korkeissa viroissa ja lisäksi rahaa, millä mällätä, niin eipä tuo ole mikään ihme. Lisäksi kokki on tehnyt taatusti lukuisia pimeitä hommia, joita ei koskaan saada selville, minitsaarin hyväksi, joten tämä lienee ihan tyytyväinen lopputulokseen. Prigozin ei ole mikään Ano Turtiainen, vaan kovissa tilanteissa karaistunut tappaja, joka taatusti tietää kaikki minitsaarin salaisuudet, joten on Putinin kannalta parempi olla kohtalaisen hyvissä väleissä tämän kanssa kuin polttaa sillat tämän kanssa.Luulisi edes jonkun ihmettelevän sitäkin, että aseelliseen kapinaan ryhtynyt rikollinen päästetään kuin koira veräjästä, kun tavalliset venäläiset saavat samaan aikaan kovia tuomioita sodanvastaisista mielipiteistään.
Heh, kaveri on juuri väitetysti hyökännyt ja suuntana oli Moskova. Jos tekee jotain muuta kuin kuolee tai joutuu vankilaan niin kyseessä oli pelkkää kaalisoppaa. Tarkoitan siis, että jos hommat Prigolla jatkuvat "business as usual" -tyyliin niin tämän ei pitäisi olla mitenkään mahdollista tässä tilanteessa. Heilutat tyhjää paperiarkkia Moskovassa niin voit saada 15 vuotta linnaa.Luulisi edes jonkun ihmettelevän sitäkin, että aseelliseen kapinaan ryhtynyt rikollinen päästetään kuin koira veräjästä, kun tavalliset venäläiset saavat samaan aikaan kovia tuomioita sodanvastaisista mielipiteistään.
Tulee mieleen tarina, en muista mistä fiktiivisestä mediasta, venäläisestä presidentistä joka joutui ongelmiin ja joutui eroamaan. Hän valitsi seuraajakseen nuoren politikon jolle kirjoitti kaksi kirjettä. Antaessaan kirjeet hän sanoi, kun joudut ensimmäsen kerran ongelmiin avaa ensimmäinen kirje. Kun joudut toisen kerran ongelmiin, avaa toinen. Ei kestänyt kauaa kun tuore presidentti oli kusessa ja joutui avaamaan ensimmäisen kirjeen. Siinä luki” syytä minua kaikesta”. Uusi presdentti teki näin, ja ongelmat kuitattiin sillä. Kohta presdentti joutui taas ongelmiin, ja joutui avaamaan toisen kirjeen. Siinä luki” Istu alas ja kirjoita kaksi kirjettä..”En sulkisi pois myöskään sitä vaihtoehtoa, että Putin voisi kuitenkin myös astua syrjään, ilman vallankaappausta. Kuten on todettu, tämä oli iso särö Putinin imagolle ja taustalla aivan varmasti porisee. On aiemminkin todettu, että Venäjän toimia ei voi ajatella rationaalisesti, en siltikään voi olla ajattelematta seuraavia skenaarioita.
Putin on selkeästi huomannut Ukrainan operaation epäonnistumisen ja on jatkuvasti epävarmempi asemastaan. Shoigu luultavasti korvataan ja varmasti muitakin. Miksi ei Putin voisi katsoa samalla seuraajaa itselleen? Putin on diktaattori, joka ei luovu vallasta, mutta onko kuitenkaan? Pitää muistaa miten hän itse tuli valtaan. Jeltsinin kannatus oli romahtanut ja hänet olisi syrjäytetty, jos ei hän olisi itse määrännyt itselleen seuraajaa ja astunut syrjään. Putin järjesti hänelle koskemattomuuden saadessaan valtikan.
Tulee mieleen tarina, en muista mistä fiktiivisestä mediasta, venäläisestä presidentistä joka joutui ongelmiin ja joutui eroamaan. Hän valitsi seuraajakseen nuoren politikon jolle kirjoitti kaksi kirjettä. Antaessaan kirjeet hän sanoi, kun joudut ensimmäsen kerran ongelmiin avaa ensimmäinen kirje. Kun joudut toisen kerran ongelmiin, avaa toinen. Ei kestänyt kauaa kun tuore presidentti oli kusessa ja joutui avaamaan ensimmäisen kirjeen. Siinä luki” syytä minua kaikesta”. Uusi presdentti teki näin, ja ongelmat kuitattiin sillä. Kohta presdentti joutui taas ongelmiin, ja joutui avaamaan toisen kirjeen. Siinä luki” Istu alas ja kirjoita kaksi kirjettä..”
Mä en enää tiedä näistä kaalisoppajutuistakaan, kun ei tuolla Venäjällä näytä yhtään mikään toimivan kuten sivistyneessä maailmassa eikä mitkään niiden tekemiset ole millään muotoa ennustettavissa/järjellä selitettävissä. Voi olla tai voi olla olematta. Onneksi vaimo oppi jo yli kolmekymmentä vuotta sitten, että kaalia ei päädy mun lautaselle missään muodossa tai missään olosuhteissa.Heh, kaveri on juuri väitetysti hyökännyt ja suuntana oli Moskova. Jos tekee jotain muuta kuin kuolee tai joutuu vankilaan niin kyseessä oli pelkkää kaalisoppaa. Tarkoitan siis, että jos hommat Prigolla jatkuvat "business as usual" -tyyliin niin tämän ei pitäisi olla mitenkään mahdollista tässä tilanteessa. Heilutat tyhjää paperiarkkia Moskovassa niin voit saada 15 vuotta linnaa.
Aaltola on valitettavasti ollut kujalla siitä lähtien kun iltapäivälehdet rupesivat voitelemaan hänestä presidenttiehdokasta. Asiantuntija-analyysit ovat vaihtuneet hiljalleen tunteikkaisiin mielipiteenilmauksiin.
Mika Aaltolan presidenttikampanjakin on sitten päättynyt kun vihjaili Prigolla olleen Kremlissä salaliittolaisia. Mika oli yhtä kujalla kuin 99% jatkislaisista.
Yksi hyvä muistutus siitä, ettei Venäjä ole mikään tavallinen valtio. Turha miettiä kaatuuko Putin vai ei. Sillä ei ole oikeastaan väliä. Venäjä on Venäjä, ja siksi meidän on jatkettava sen eristämistä.
Joka tapauksessa tuollainen saa Putinin näyttämään todella heikolta, että häntä pystytään näin kiristämään.
Hän kävi vaan vähän etelämmässä varmistamassa, että hella ei jäänyt viime kerralla päälle. Huomenna taas rivissä uusien kalsareiden kera.Joko muuten Medvedev on uskaltanut avata viestiyhteydet todetakseen, että vallankumous on peruttu. Voi sitten vähin äänin luikkia takaisin kotimaahansa.