Venäjä-suhteissa ei ole vikaa

  • 168 295
  • 2 941
Tila
Viestiketju on suljettu.
Suosikkijoukkue
Venäjä, Lokomotiv Jaroslavl
Viestin lähetti Jani82
Ei taas vastaukset yllättäneet kuten sanoin investoinnit ovat vähentyneet 90-luvun lopun tasosta.

No näytä se tilasto, joka osoittaa että ulkomailta investoitiin Venäjälle enemmän 1990-luvun lopussa kuin esim. vuoden 2004 lopussa.


Viestin lähetti Jani82

Venäjän verotussysteemi ei toimi sitä voi vältellä yllättävänkin hyvin.

Parempaan päin on menty tässäkin.



Viestin lähetti Jani82

Kuten sanoin omiin kokemuksiini Venäjästä, olen vieraillut useammassa venäläiskodissa ja lisäksi tutustunut isoon määrään kuvamateriaalia.
Osan noista voit löytää mm. Ylen arkistoista.

Niin mutta mistä vedit luvun 2/3?
 

mjr

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen maajoukkueet
Viestin lähetti The Original Jags
Saksalaiset tappoivat itärintamalla vähän enemmän kuin muutaman ihmisen, ja siitä huolimatta venäläisten suhtautuminen saksalaisiin poikkeaa melko lailla suomalaisten suhtautumisesta venäläisiin.

Tähän voinee liittyä saksalaisten täydellinen irtisanoutuminen tekemistään rikoksista ja jatkuvat vuolaat anteeksipyynnöt menneisyyden synneistä. Venäjä on nyt Putinin hallinnon johdolla vetänyt takaisin ne vaatimattomatkin uudellentulkinnat joita ensi huumassa tehtiin. Mitään vakavaa tiliä käytännössä yhtä suurista rikoksista kuin mihin Natsi-Saksa syyllistyi, ei Venäjällä ole tehty. Ennen tätä prosessia ei esim. Suomen kannata mitään suuria ystävyysaloitteita historiantulkintojen suhteen tehdä. Myöskin tämä Venäjän virallinen ja väestön laajalti tukema kantaa hyvin pitkälle vaikeuttaa Suomen ja muiden uhriksi joutuneiden maiden kansalaisten asenteiden lieventymistä. No, näin muuten sinun kanssasi ei kenenkään pidä keskustella vakavasti koska et itse keskustele ollenkaan: tosiseikoilla ja argumenteilla on sinulle vain funktionaalinen merkitys, eli päämäärä ratkaisee kunkin väitteen hetkittäisen merkityksen sinulle, ei niiden totuusarvo. Tässä muistutat paljolti ihailemasi valtakunnan johtopiirien ikiaikaista suhtautumista vapaaseen keskusteluun ja tietoon.
 
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko. /HC Tallinna !
Kysymys on historiallisista vääryyksistä, nämä vaikuttavat uutisoitiin ym, asioihin Venäjän olisi jo ajat sitten pitänyt paluttaa Karjala takaisin suomelle, heillä ei ole mitään oikeutta pitää näitä alueita itsellään. Tosin sitä ei varmasti enää monikaan edes halua takaisin, niin ryvettynyt ja likainen se on. Mitä tulee Cryslerin valmistukseen Venäjällä, on se valtava riski kyseiseltä autonvalmistajalta.

Saksalaisilla on hieman enemmän syytä pitää turpansa kiinni kuin suomalaisilla, heillä on omat Hitlerinsä joita ei monikaan halua muistella. Elikkä Saksan ja Suomen vertaaminen on täysin väärin, samoin Venäjän .
 
Viimeksi muokattu:
Suosikkijoukkue
Venäjä, Lokomotiv Jaroslavl
Viestin lähetti veinikretski
Kysymys on historiallisista vääryyksistä, nämä vaikuttavat uutisoitiin ym, asioihin Venäjän olisi jo ajat sitten pitänyt paluttaa Karjala takaisin suomelle, heillä ei ole mitään oikeutta pitää näitä alueita itsellään.

Suomi on itse myöntänyt tämän oikeuden allekirjoittamalla rajasopimuksen viimeksi vuonna 1992. Allekirjoittajina toimivat Suomen demokraattisesti valitut presidentti ja ulkoministeri, ja sopimuksen hyväksyi demokraattisesti valittu eduskunta.

Ei pitäisi olla nokan koputtamista kenelläkään.

Suurin osa suomalaisista ei muuten edes halua karjalaa takaisin.


Viestin lähetti veinikretski

Mitä tulee Cryslerin valmistukseen Venäjällä, on se valtava riski kyseiseltä autonvalmistajalta.

Saman riskin ovat aikaisemmin ottaneet monet muutkin autonvalmistajat, kuten Cadillac ja Toyota. Ehkä heidän kokemuksensa eivät sitten olleetkaan kovin huonoja?

Jos sulla on Microsoftin käyttöjärjestelmä, niin erittäin todennäköisesti käytät myös Venäjällä tehtyjä ohjelmia käyttöjärjestelmässäsi.



Viestin lähetti veinikretski

Saksalaisilla on hieman enemmän syytä pitää turpansa kiinni kuin suomalaisilla, heillä on omat Hitlerinsä joita ei monikaan halua muistella. Elikkä Saksan ja Suomen vertaaminen on täysin väärin, samoin Venäjän .

Niin nythän ei puhuttu saksalaisten suhtautumisesta venäläisiin vaan venäläisten saksalaisiin, jolloin vertailukohta Suomeen ja Venäjään on enemmän kuin pätevä. Tai pätevä sillä erotuksella, että Venäjä ei hyökännyt Saksaan, mutta Suomi kylläkin N:liittoon.
 
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko. /HC Tallinna !
Kirjoittivat kyllä sopimuksen, mitäs muuta he olisivat voineet tehdä ? Tilanne ei olisi muuttunut mihinkään muuhun suuntaan kuin pahempaan, koska Venäläisten kanssa oli varmastikin mahdotonta millään muulla tavalla suhtautua asiaan. Ja varmasti ei Suomalaiset suurelta osin halua Karjalaa takaisin haluasitkos itse että kotiisi kumottaisiin valtava määrä paskaa, jonka sinun täytyisi selvitellä toisten jäljiltä. Hankossakin oli jo tekemistä ennenkuin saatiin kaikki mahorkantumpit korjatua. Vai se olikin niin että Talvisodan syttyessä Suomi hyökkäsi viattoman Neuvostoliiton kimppuun.

Ps. Siivotkoon Karjala ja elvyttäköön edes ennen sotaa olevalle tasolle, ja palutus.
 
Suosikkijoukkue
Venäjä, Lokomotiv Jaroslavl
Viestin lähetti veinikretski
Kirjoittivat kyllä sopimuksen, mitäs muuta he olisivat voineet tehdä ?

No olla kirjoittamatta ja vaatia Karjala takaisin. Tätähän sinä halusit.



Viestin lähetti veinikretski

Ps. Siivotkoon Karjala ja elvyttäköön edes ennen sotaa olevalle tasolle, ja palutus.

Karjalan tasavallan talous on kasvanut siinä missä muidenkin Venäjän osien viime vuosina. Mutta Karjalan palautuksen kannalta tämä on vain haitallista, sillä mitä enemmän alueeseen on sidottu pääomaa, niin sitä vähemmän Venäjä sitä Suomelle luovuttaa. Eihän se halua edes luovuttaa Japanille käytännössä asumattomia Kuriilien saaria, vaikka niiden merkitys on Venäjälle on Karjalaa vähäisempi.
 

Veijari

Jäsen
TOJ:n kirjoituksia on turha lähteä analysoimaan tai kritisoimaan. Ryssä on Ryssä vaikka voissa paistaisi.
 
Suosikkijoukkue
Venäjä, Lokomotiv Jaroslavl
Viestin lähetti Veijari
TOJ:n kirjoituksia on turha lähteä analysoimaan tai kritisoimaan. Ryssä on Ryssä vaikka voissa paistaisi.

Ja sinäkö kykenisit analysointiin ja kritisointiin?
 

Erkka

Jäsen
Suosikkijoukkue
Turkulaiset
Viestin lähetti Special Guest
On kyllä olemassa keino jolla nämä venäläisten lentelyt sinivalkoisessa ilmatilassa saadaan loppumaan - jos vain halutaan. Viime vuosituhannen lopulla Viro kärsi samasta ongelmasta, venäläiset lentelivät Viron yllä kuin kotinavetassaan.

Sitten Viro liittyi Natoon.

Ja katso; kun ilmakehää ilmestyivät valvomaan belgialaiset Nato-hävittäjät niin ryssän ylilennot loppuivat kuin seinään.

Where there's a will, there's a way.

Turhan kärjistetty väite. Täysin totta on, että Venäjä loukkasi Baltian maiden ilmatilaa räikeästi mm. ylilennoilla ennen kuin Nato-hävittäjät aloittivat ilmatilan valvonnan. Vaikka ylilennot ovat tämän jälkeen toisaalta loppuneet, niin tiettävästi venäläiset ovat kuitenkin silti loukanneet Suomen tapaukseen verrattavasti samalla tavalla myös Viron ilmatilaa Natoon liittymisenkin jälkeen. Tämän Suomen tapauksenkin yhteydessä on monesti viitattu samanlaisiin ongelmiin Suomenlahden eteläpuolellä, kuten mm. näissä yhteyksissä:

http://www.hameensanomat.fi/Article.jsp?article=16091&main=22

Ilta-Sanomat osui pääkirjoituksessaan aika tarkkaan siihen, minkä itsekin nostaisin esille Suomen ja Viron ilmatilojen loukkaamisessa ja juuri tästä syystä myös Virolla on ajoittain samaa ongelmaa kuin Suomella:

"Suomen ja Viron ilmatilaa järjestelmällisesti loukanneiden venäläisten tiedustelukoneiden tehtävänä on hankkia tietoja sekä Suomen ilmavoimien että Baltian maiden ilmatilaa turvaavien Nato-koneiden valvontarutiineista, viestiliikenteestä ja ilmavalvonnan muista järjestelmistä. Samalla on varmasti etsitty myös merkkejä Suomen ja Naton mahdollisesta ilmavalvontayhteistyöstä."

http://www.iltasanomat.fi/arkisto/uutinen.asp?folder=%2FP%E4%E4kirjoitukset&pvm=21.5.2005&id=991110

Kalevan pääkirjoituksesta ei käy ilmi Viron ilmatilan loukkausten ajankohtaa, mutta asiayhteyden myötä kyse on tuskin yli vuoden vanhoista tapahtumista:

http://plus.kaleva.fi/cf/juttu.cfm?j=485625

Tässä puolestaan pätkä Hesarin jutusta Naton suorittamasti ilmavalvonnasta. Juuri tähän Special Guest mahdollisesti perusti mielipidettään. Tekstistä ei valitettavasti käy ilmi, paljonko ilmatilan loukkauksia nykyään tapahtuu. Selvää kuitenkin lienee, että tilanteita on ollut.

"Aikaisemmin venäläiskoneet saattoivat lentää jopa suoraan halki Baltian ilmatilan, eikä asiaan voitu puuttua juuri kuin diplomaattiteitse. Nyt Bakkerin hävittäjät ovat tarvittaessa 15 minuutissa ilmassa. "Tällaisissa tilanteissa lennämme sinne, missä tunnistamaton kone havaitaan Baltian ilmatilassa", Bakker sanoo. Hän ei kuitenkaan suostu kertomaan, kuinka usein hälytyksiä on tullut."

Koko artikkeli:

http://www.helsinginsanomat.fi/tuoreet/artikkeli/1101979162256
 

L4E

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauma Luk
Venäläiset taitavat edelleen elää kylmän sodan aikakautta tai ovat muuten vaan jähmettyneet kivikauden tasolle. Edelleen suomalaiselta medialta vaaditaan positiivisempaa asennetta Venäjää käsitteleviin uutisiin aivan kuten neuvostovallan aikanakin ja ilmatilan loukkaukset tietenkin kiistetään näytön puutteen vuoksi(Pitäisi varmaan pudottaa yksi kone alas, jotta varmaa näyttöä olisi tarjolla). Onneksi hallitus ei sentään tyytynyt näihin selittelyihin, vaan vaatii tarkempaa selitystä ilmatilan loukkauksiin.
 

Dieppe

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Viestin lähetti vlad
Vaikka The Original Jags poikkeaakin toiseen ääripäähän massasta, on mielestäni huonoa keskustelua vihjailla hänen kotimaallaan kun kaikki voivat olettaa sen olevan Suomen.

Millä perusteella on huonoa keskustelua arvailla syitä poikkeukselliseen venäjämyönteisyyteen? On hyvä muistaa että TOJ on hyvin vahvasti Venäjän puolella asioissa, joissa en ole kenekään suomalaisen havainnut olevan vastapuolella. Kuten aiemmin kirjoitin, ei kyseessä ole trollaus, vaan arvio, joka ei ole tuulesta temmattu. Olen ihan testin vuoksi kirjoittanut hänestä muutaman viikon "venäläisenä", enkä ole saanut häneltä itseltään asiaan minkäänlaista korjausta. Kysyin asiaa myös YV:nä, enkä saanut tuohonkaan vastausta.

Heitänkin sinulle vlad hypoteettisen kysymyksen: Entäs jos teoriani sattuukin olemaan oikea. Onko silloin Jags osallistunut keskusteluun reilun pelin henkeä mukaillen, kertoessaan olevansa suomalainen ja "unohtanut" kertoa että hän on sitä vain paperilla?

Tässä on TOJ:llä jälleen mahdollisuus korjata tuo minun "virheellinen"??? käsitys. Tietenkin jokainen itse harkitsee tämän jälkeen mihin uskoo.
 
Viimeksi muokattu:
Suosikkijoukkue
Venäjä, Lokomotiv Jaroslavl
Olen maininnut kansallisuuteni täällä aikaisemminkin. En ole venäläinen, eikä minulla ole venäläisiä sukujuuria, vaan kaikki esivanhempani ovat suomalaisia ja Suomessa syntyneitä ainakin neljässä polvessa.

Eiköhän tullut selväksi asia.
 

Vesuri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vyborg Jesters
Viestin lähetti The Original Jags
Olen maininnut kansallisuuteni täällä aikaisemminkin. En ole venäläinen, eikä minulla ole venäläisiä sukujuuria, vaan kaikki esivanhempani ovat suomalaisia ja Suomessa syntyneitä ainakin neljässä polvessa.

Eiköhän tullut selväksi asia.
Tämä tuli selväksi. Sen sijaan epäselväksi on jäänyt milloin vastaat sinulle esitettyihin kysymyksiin. Paikalla olevana voisit tehdä sen vaikka heti.
 
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko. /HC Tallinna !
Viestin lähetti The Original Jags
Olen maininnut kansallisuuteni täällä aikaisemminkin. En ole venäläinen, eikä minulla ole venäläisiä sukujuuria, vaan kaikki esivanhempani ovat suomalaisia ja Suomessa syntyneitä ainakin neljässä polvessa.

Eiköhän tullut selväksi asia.

Voihan nenä, olisin toivonut että Jags on liitovarjolla puolesssa metrissä rajan yli liitänyt desantti, tietokone ja toisessa kädessä kranaatti. ;)

Hyvä vaan että on olemassa ja värittämässä keskusteluja, onhan tämä vapaamaa jonka puolesta on taistelu, mielipide vapaus on hieno asia, eikö vain ;)
 
Viimeksi muokattu:

Ramchester

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Viestin lähetti The Original Jags
Olen maininnut kansallisuuteni täällä aikaisemminkin. En ole venäläinen, eikä minulla ole venäläisiä sukujuuria, vaan kaikki esivanhempani ovat suomalaisia ja Suomessa syntyneitä ainakin neljässä polvessa.

Eiköhän tullut selväksi asia.

Missä ja kenen toimesta sinulle sitten tämä venäjä-propaganda on iskostettu päähäsi? Niin kuin aikaisemmin kirjoitin, tällaisessa fanaattisessa Venäjän ylistämisessa ei olisi mitään uutta muuten mutta tuo sinun uskonnollisuutesi ei oikein taida liittyä pioneerileirien oppivalikoimiin.
 
Viimeksi muokattu:
Suosikkijoukkue
Venäjä, Lokomotiv Jaroslavl
Viestin lähetti Veijo Esso
No sittenhän niitä ei tarvi enää pölliä täältä.

Eikö ne venäläiset nykyään enemmän ostele autoja Suomesta?

Mutta hyvä homma, jos ostavat autonsa jatkossa Venäjältä ja hyödyttävät siten oman maansa kansantaloutta eivätkä russofobisen Suomen :).
 

mjr

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen maajoukkueet
Viestin lähetti The Original Jags
Tai pätevä sillä erotuksella, että Venäjä ei hyökännyt Saksaan, mutta Suomi kylläkin N:liittoon.

Tätä silmitöntä vääristelyä ja tendenssimäisyyttä täällä varmasti riittävästi torjutaan, että pitäisi itse liittyä joka kerta joukkoon. Taannoin sinua opastettiin näissä kysymyksissä suht. vastaansanomattomalla tavalla. Etkä itse asiassa sanonutkaan vastaan vaan vetäydyit koko keskustelusta vähin äänin. Olet ikävä kyllä näissä asioissa Special Guest -luokan suurtrolli, etkä kunnioita vapaan keskustelun ja väittelyn periaatteita. Keskustelu kanssasi on näin ollen ajanhukkaa.
 
Suosikkijoukkue
Venäjä, Lokomotiv Jaroslavl
Viestin lähetti mjr
Tätä silmitöntä vääristelyä ja tendenssimäisyyttä täällä varmasti riittävästi torjutaan, että pitäisi itse liittyä joka kerta joukkoon.

Jatkosodassa Suomi hyökkäsi N:liittoon yhdessä Saksan kanssa. Tämä kai pitäisi olla selvää sinullekin peruskoulun historianopetuksen perusteella.
 

mjr

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen maajoukkueet
Viestin lähetti The Original Jags
Jatkosodassa Suomi hyökkäsi N:liittoon yhdessä Saksan kanssa. Tämä kai pitäisi olla selvää sinullekin peruskoulun historianopetuksen perusteella.

Ja sinulle pitäisi olla selvillä ettei toinen maailmansota alkanut 22.6.1941. Sitä oli muun muassa edeltänyt kesä 1940, jolloin Neuvostoliitto brutaalisti eliminoi Baltian tasavallat, ja jolloin Suomi oli pariin kertaan liikekannallepanon kynnyksellä. Jos Saksa olisi noussut maihin Englannissa olisi Suomi todennäköisesti myös likvidoitu verisen sodan jälkeen. Neuvostoliitto torpedoi myös Suomen ja Ruotsin puolustusliiton haluten pitää Suomen täysin eristettynä. Marraskuussa 1940 Molotov pyysi hyvältä liittolaiseltaan Hitleriltä vapaita käsiä Suomen suhteen. Hitler kieltäytyi. Keväällä 1941 Suomi pelkäsi pitkään että Hitler ja Stalin jatkavat liittoaan uudella Itä-Euroopan jaolla, jossa Suomi jäisi itäisen diktatuurin valtapiiriin. Auswärtiges Amt piti näitä huhuja tietoisesti yllä. Tässä kansallisen olemassaolon jatkuvan uhanalaisuuden ilmapiirissä Suomi liittoutui Saksan kanssa. Kiitos Stalinin.
 

msg

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sopimustekninen verovelka

Oiva

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Viestin lähetti veinikretski
Kysymys on historiallisista vääryyksistä, nämä vaikuttavat uutisoitiin ym, asioihin Venäjän olisi jo ajat sitten pitänyt paluttaa Karjala takaisin suomelle, heillä ei ole mitään oikeutta pitää näitä alueita itsellään.

Vai olisiko sittenkin relevantimpaa puhua siitä, pitäisikö Suomi palauttaa Venäjälle?
 

ms.qvist

Jäsen
Suosikkijoukkue
Red Wings, Хокейний Клуб Донбас
Viestin lähetti Birkku
Millä perusteella on huonoa keskustelua arvailla syitä poikkeukselliseen venäjämyönteisyyteen?

Viittaus The Original Jagsiin venäläisenä vie mielestäni pohjaa pois tältä keskustelulta, sen mitä itse olen hänen kirjoitteluja Jatkoaikaan seurannut olen saanut selkeän kuvan kirjoittajasta joka on venäläismyönteinen mutta ei venäläinen. On myös huomioitavaa, että moni joka väittää The Original Jagsin olevan venäläisen ei vastaavasti tuo keskusteluluun juuri mitään muuta kuin tämän väitteen, heiltä puuttuu tyystin kyky tai halu osallistua keskusteluun muulla tavoin.

Miksi Venäjä kysymyksessä takerrutaan vain The Original Jagsin myönteisiin lausuntoihin, allekirjoittanutkin on kirjoittanut myös positiivisia ja objektiivisia asioita Venäjästä ja venäläisistä - miksi kaikki kohdistavat tuohtumuksensa The Original Jagsiin?

Heitänkin sinulle vlad hypoteettisen kysymyksen: Entäs jos teoriani sattuukin olemaan oikea. Onko silloin Jags osallistunut keskusteluun reilun pelin henkeä mukaillen, kertoessaan olevansa suomalainen ja "unohtanut" kertoa että hän on sitä vain paperilla?

Teoriasi osoittautui ensimerteiltä lähtien vääräksi, joten se siitä .

Miksi muuten pitäisi yleensäkään tietää se mistä kukin kirjoittaa ja mikä hän on kansallisuudeltaan?

Tottahan The Original Jags ei olisi pelannut täysin rehellistä peliä mikäli hän valehtelisi taustoistaan mutta suomalaisvenäläisenä tällainen käytös olisi aivan ymmärrettävää koska niin voimallinen on negatiivinen suhtautuminen Suomessa venäläisiin ettei ole mikään ihme vaikka "kasvottomanakin" kirjoitteleva venäläinen on mielusti joku muu kuin venäläinen - vaikkapa sitten suomalainen jos vaan kielitaito on riittävän hyvä.

vlad.
 

Siniviiva

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät, sympatiat JYP
Viestin lähetti The Original Jags
Jatkosodassa Suomi hyökkäsi N:liittoon yhdessä Saksan kanssa. Tämä kai pitäisi olla selvää sinullekin peruskoulun historianopetuksen perusteella.
Leikkasin jääkaapin oveen leikkeen, kirjoittajana Bisquit Ilta-Sanomista:"Koska Neuvostoliitto oli hyökännyt yksin Suomeen 1939, venäläisen herrasmieskäsityksen mukaan Suomen olisi pitänyt kesällä 1941 tehdä samoin. Sen sijaan luihut suomalaiset lähtivät liikkeelle samaan aikaan kuin saksalaiset, mikä on epistä."

Siinä historiaa pähkinän kuoressa.
 
Suosikkijoukkue
Jokerit, HJK, Kontu ja West Ham
Kansallisuudella ei minusta ole merkitystä näissä jutuissa, TOJ kirjoittaa niin puhdasta suomea, että on elänyt ja kasvanut suomalaisessa ympäristässä ja varmaan on ns. supi-suomalainen.

On minullakin venäläistä verta itsessäni vaarini puolelta. Olen suhtautunut venäläisiin kuten ihan mihin tahansa kansaan, en inhoten enkä haukkuen.Itse olen täysin kulttuurillisesti suomalaisesta perheestä vanhempieni kautta, vaikka geenejä lienee sieltä tai täältä. venäjää osaan ne pakolliset 5 sanaa, kun äitini ei kieltä osaa.

ylipäätänsä nämä ryssä-hurri-somali-vihat ovat minusta typeriä. Joku eri kansallisuuten kuuluva voi käyttäytyä tyhmästi tai kulttuurissa voidaan toimia jollain tavalla. yksilöt ovat sitten eri asia, yleensä kun oppii tuntemaan jonkun, huomaa, että samanlaisia me pohjimmiltaan kaikki olemme.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Tila
Viestiketju on suljettu.
Ylös