Päättyy se jossain vaiheessa. Vai meinaatko että ottaa koko maailman hallintaansa?Mua kyllä vähän epäilyttää että tää ei pääty Putlerille niin kehnosti kuin moni luulee..
En tiedä mitä tarkoitat, mutta eihän tästä pisteestä voi olla kovin hyviä teitä ulos.Mua kyllä vähän epäilyttää että tää ei pääty Putlerille niin kehnosti kuin moni luulee..
Tätä mietin kyllä, et johdolle on uskoteltu miten modernia ja hyvin hoidettua kalusto on, mutta totuus on toinen ja osa armeijaan sijoitetuista rahoista oon mennyt muualle.Olisiko armeijan modernisointiin laitetetuista rahoista mennyt suurin osa jonkun oligarkin taskuun? Paperilla näyttää, että ollaan laitettu kalusto kuntoon, mutta todellisuus onkin sitten jotain ihan muuta?
Valitettavasti oma arvio on samanlainen. Talouspakotteet kyllä purevat ja lujaa, mutta auttaako se niin isoihin muutoksiin mitä täällä toivotaan. Ison riskin on Putin ottanut, mutta niin kauan kun kansalaiset eivät uskalla nousta vastarintaan ja Putinilla riittää Kremlissä tukioita niin mikään ei muutu.Mua kyllä vähän epäilyttää että tää ei pääty Putlerille niin kehnosti kuin moni luulee..
Ei yllättäisi. Kuten siinä hyvällä Venäjäluentovideolla mainittiin, niin venäläiseen mentaliteettiin kuuluu sopiva korruptio, eli on ok varastaa siitä omalta vastuualueelta sopivasti, eli liikaa eikä muilta, mutta sopivasti. Joten varmasti on tuota käynyt. Ja muutenkin laiminlyötö kaluston ylläpitoa käytännössä.Olisiko armeijan modernisointiin laitetetuista rahoista mennyt suurin osa jonkun oligarkin taskuun? Paperilla näyttää, että ollaan laitettu kalusto kuntoon, mutta todellisuus onkin sitten jotain ihan muuta?
En meinaa, mutta Ukraina ei tuota sotaa voita pelkästään puolustamalla. Nyt lienee jo paha tilanne monessa paikkaa. Putin varmaan haluaa myös päästä pakotteista eroon, miten se onnistuu?Päättyy se jossain vaiheessa. Vai meinaatko että ottaa koko maailman hallintaansa?
Niin, mikä sitten on kehnosti. Venäjällä on kohta ostovoima ja taloudelliset mahdollisuudet luokkaa: Varsovan ghetto ja armeija on sitomassa itseään uuteen Afganistaniin. Tarjolla on myös Ukrainan puolustajille länsimaiden, uskallanko sanoa, rajaton ja päättymätön ase- ja materiaalituki ja kuten todettua, Venäjä on täydellinen hylkiö maailmassa. Ja vaikken maailmantaloudesta mitään ymmärräkään, niin kai tämä sivistynyt osa palloa pärjää ilman Venäjääkin jatkossa, energiaomavaraisuus jne.Mua kyllä vähän epäilyttää että tää ei pääty Putlerille niin kehnosti kuin moni luulee..
Eihän tässä ole Putinilla enää kuin hävittävää. Vaikka sotatouhut Ukrainassa etenisikin ja sieltä tulisi ns. "voitto", niin mitä sitten? Nukkehallitus ei ikinä tulisi saavuttamaan Ukrainalaisten luottamusta, ja muun maailman luotto on myöskin jo mennyt. Pakotteet ovat äärettömän kovat ja Venäjä ajautuu "kivikautiselle" ajalle. Jossain vaiheessa kansakin tämän siellä ymmärtää.Mua kyllä vähän epäilyttää että tää ei pääty Putlerille niin kehnosti kuin moni luulee..
Minusta tuossa ei ollut kerrassaan mitään erikoista tai ihmeellistä.
Poistumalla vallasta.Putin varmaan haluaa myös päästä pakotteista eroon, miten se onnistuu?
Valitettavasti oma arvio on samanlainen. Talouspakotteet kyllä purevat ja lujaa, mutta auttaako se niin isoihin muutoksiin mitä täällä toivotaan. Ison riskin on Putin ottanut, mutta niin kauan kun kansalaiset eivät uskalla nousta vastarintaan ja Putinilla riittää Kremlissä tukioita niin mikään ei muutu.
Jep ja jotenkin en usko, että tätä tulee tapahtumaan. Toivottavasti olen väärässä.Poistumalla vallasta.
Tätä mietin kyllä, et johdolle on uskoteltu miten modernia ja hyvin hoidettua kalusto on, mutta totuus on toinen ja osa armeijaan sijoitetuista rahoista oon mennyt muualle.
Ei mitenkään. Putin tulee häviämään tuon sodan, vaikka hän saisi vallattua koko Ukrainan ja liitettyä sen osaksi Venäjää. Venäjä luulee lännen olevan taloudellisesti riippuvaisempi heistä kuin länsi todellisuudessa on. Vaikka lännessäkin talous tulee ottamaan pakotteiden takia isoja iskuja, niin siitä huolimatta länsi pystyy elämään ilman Venäjää. Venäjä tuskin pystyy elämään ilman länttä, vaikka Kiina sen kanssa yhteistyötä suostuisikin tekemään. Siinä vaiheessa, kun Venäjä haluaa jatkaa yhteistyötään lännen kanssa tulee se menettämään kaiken valtaamansa ja todennäköisesti vielä enemmän.En meinaa, mutta Ukraina ei tuota sotaa voita pelkästään puolustamalla. Nyt lienee jo paha tilanne monessa paikkaa. Putin varmaan haluaa myös päästä pakotteista eroon, miten se onnistuu?
Ei. Näin ei sanottu, vaan olet tulkinnut väärin.Kyllä siinä jutusteluissaan oli sellaisiakin lausuntoja jotka omaan korvaan särähtivät ja nostatti kulmakarvoja. Päällimmäisenä spekulointi siitä että onko Ukrainalle avunanto aseiden muodossa hyvä asia, "kun ko. toiminta saattaa pitkittää konfliktia." Ilmeisesti olisi siis parempi olla antamatta aseapua jotta sota loppuisi nopeammin. Vaan ei liene epäselvää että mikä se nopea, "toivottu" lopputulos sitten olisi.
Tätä myös pohdin ja lisäksi kävi mielessä, että tuolla lienee joillakin kohdin - lähempänä Kiovaa - myös sellaisia "suppiloita", joissa tien molemmilla puolilla olisi isoja rakennuksia. Siitä vaan oikeanlaisilla räjähteillä pari itäblokin 15-kerroksista betonikuutiota tonttiin tielle ja alkaa oleen tankeillakin vittumaista körötellä. Tietysti vielä parempi, jos saa katkottua tuota letkaa pienempiin eristysosiin.Eikö tohon saatanan possujunan eteen (vaikka 10 km siitä missä se nyt on ja vielä turvallista) ajatuttaa henkilöautoja, rekkoja, puita jne jne niin että sen raivaaminen muille kuin panssarivaunuille älytön homma. Ehkä siitä panssarit menisi yli mutta huolto jäisi sinne ihmettelemään että toivottavasti siinä 5 l jerrykannussa oli polttoainetta eikä pelkkää vodkaa. Siinä kun rupeat raivaamaan tietä, niin taivaalta dronella kamaa niskaan ja lisää romua edellistenkin eteen, samoin sivulta NLAW jne... tuossa olisi sellainen kasa romua edessä että homma jäisi siihen ja puolet kalustosta taivaantuuliin. Saa toteuttaa!