Venäjä hyökkää Ukrainaan

• 11 134 828
  • 65 467

Jäsen
Suosikkijoukkue
Raimon Rakuunat
Nyt kaikki nopeasti hamstraamaan hapankurkkua, kaviaaria ja ööö-ö varmasti täytyy olla vielä jotain muutakin.

Energian osalta voi olla jännät paikat, muuten todennäköisesti kaikkia lähinnä vain naurattaa ja säälittää.
Kaviaaria saa ja on saanut jo jonkin aikaa ihan kotimaisena. Belugasta en ole ihan satavarma, kun ei kuulu omiin päivittäiselintarvikkeisiini.

Dennis

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK

Vaikuttaa vahvasti keksityltä jutulta. Lankaan oli lähinnä tehty kooste erinäisistä twitterin ”huge if true”-huhuista ja (osa)totuuksista ja laitettu ne ukrainalaisen tiedusteluhenkilön nimiin uskottavuuden nimissä. En usko hetkeäkään, että kukaan Ukrainan tiedustelusta kasuaalisti juttelee tilanteesta puhelimessa ulkopuolisen kanssa saati, että ukrainalaiset naureskelisivat vastustajalle, jonka jyrän alle ovat hitaasti mutta varmasti jäämässä. Tai ainakin tuo hymy on hyytymässä, vaikka juttu olisikin totta (muttei ole).

Raid76

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jouka Juhola, Lipiäinen ja Ässien sylkykupit.
Tuo Zelenskyn ilmoitus ettei UA välttämättä hae Nato jäsenyyttä. Niin tuli ensimmäisenä mieleen et otettu käyttöön venäläinen pelikirja (täyttä kusetusta).
Ei se Ukrainan tilanne nyt kuitenkaan kovin häävi ole, kun naapuri on siirtynyt doktriinissaan eteenpäin -> siviilien tappamiseen. Samalla etenee varmasti jollakin tasolla paremmin, mitä uutisista näemme. Kyllä siinä vahvimmallekin kansalle ja johtajalle käy mielessä myönnytykset. Minä en voi häntä siitä arvostella.

Tuplatorkkari

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo, Jets, Red Wings, Bayern
Tuo ei kyllä lisää taas Naton ja USA:n uskottavuutta yhtään, että Yhdysvallat hylkäsi tuon Puolan ehdotuksen Ukrainalle toimitettavista vanhoista Mig-29-hävittäjistä. Siellä jenkit pelkää, että tämä ajaisi heidät ja Naton konfliktin osapuoliksi. Tämä on jälleen kerran juuri sitä mitä Putin haluaa. Venäjä kun tunnetusti pelaa mistään mitään välittämättä täyttä sikaa, niin tässä kohtaa lännen ja Naton pitäisi pelata vastavetona sellaista harmaan alueen peliä. Juurikin tuollaisen hieman vanhentuneen sotilaskaluston toimittaminen olisi sitä parhaimmillaan, jossa ei itse kuitenkaan osallistuta varsinaiseen konfliktiin aivan täysin suorasti.

Vaikka miten romanttisin silmin asiaa haluaisi haavekuvilla tarkastella, niin totuushan on, että ilman ulkopuolista merkittävää aseapua Ukraina joutuu tässä taipumaan liian suuren ylivoiman edessä. Lopputuloksena todennäköisesti on, että Ukraina joutuu tyytymään todella raskaisiin rauhanehtoihin ja mikä jää lopulta koko sopan kokonaiskuvaksi? No se, että Putin sai lopulta väännettyä sen mitä halusi ja kirsikkana Puten kakkua koristaa se ajatus, että Nato ja länsi edelleen merkittävästi pelkäävät sotilaallisesti Venäjää. Tässä yhtälössä on ennen kaikkea se huono puoli, että se ei ainakaan rauhoita tulevaisuuden näkymiä, vaan taas ollaan siinä tilanteessa, että Putin sai mitä halusi ja pitää mielikuvissaan länttä loppujen lopuksi heikkona.
Tämän takia se NATO-jäsenyys tai muut viralliset turvatakuut tarvitaan, että on oikeasti jotain mustaa valkoisella. Joo Suomi on eri asia kuin Ukraina EU:lle, mutta tuntuu että kriiseissä lopulta muut maat ajaa vain oman maansa parasta, jos on riski konfliktista. Karhun hyökätessä päälle moni metsästäjä uhraa koiransa, että selviää itse, vaikka se Rekku rakas olisikin.

Uuhis #97

Jäsen
Suosikkijoukkue
Molomoton TPS, LA Kings, , Newcastle United
Traktorimies perustaa takapihallensa sotamuseon, ja siitä tulee yhtä legendaarinen vierailukohde kuin Tsernobylin alueesta!

John Deeren osakekurssin pitäisi näiden videoiden perusteella nousta kohisten, sopivat peltotöiden lisäksi hyvin muuhunkin.

Sistis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Tuohon hankkeeseen on helppoa lähteä mukaan.

Minulle tuli nyt paha mieli. En pidä pätkääkään Koskenkorvasta. Joudunko nyt epäilemään isänmaallisuuttani?

Mainitaan varmuudeksi, että en pidä vodkastakaan.

Suosikkijoukkue
KK
Kyllä vähän ottaa pattiin tavallisten venäläisten vuoksi, mutta minkäs teet näin on vaan tehtävä, mutta ei se kivalta tunnu, että hinnat lähtevät aivan käsistä ja siitä kärsivät jälleen kerran eniten köyhimmät. Putte ja koirat saavat kyllä tarvittaessa vaikka yksityiskoneella mäkkäriä punkkeriin jos näin haluavat.
Vähän ottaa pattiin tavallisen ukraknalaisen puolesta, mutta mikäs teet näin on vaan tehtävä, mutta eihän se kivalta tunnu, että sota lähti aivan käsistä ja siitä kärsivät jälleen kerran eniten lapset.

Malmi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sympatiat: DIF
En tiennytkään että Suomeen on istutettu sampia. Missä ne lymyilee?

Itäkeskuksen uimahallissa.

Ei vaan. Nopealla googletuksella ainakin Varkaudessa näyttää olevan.

topdog

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hifk
Olin armeijassa B-Mies ja kirjurina kun selkä meni siinä heti alussa. Nyt selkä kondiksessa. Mitä luulette pääsenkö rajalle ampumaan kovilla tarvittaessa vai pitääkö seurata jatkoajasta tilannetta?

pikkuvaimo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Dallas, Puustinen ja NATO
Olin armeijassa B-Mies ja kirjurina kun selkä meni siinä heti alussa. Nyt selkä kondiksessa. Mitä luulette pääsenkö rajalle ampumaan kovilla tarvittaessa vai pitääkö seurata jatkoajasta tilannetta?

Siihen vaikuttaa monikin asia, mutta noilla tiedoilla tuskin ekassa junassa oot.

Luke21

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ukraina
Kaikki halukkaat pääsee sinne keulille, jos tekee tiukkaa, niin potkaise skapparia sinne missä se tuntuu - pääset helikopterilla heti

topdog

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hifk
Siihen vaikuttaa monikin asia, mutta noilla tiedoilla tuskin ekassa junassa oot.
Sellainen juttu kyllä oli että meille b miehillekin järjestettiin ampumista ym koulutusta pari kertaa viikossa iltaisin. Muutenhan sakki oli näitä saunamajureita ja polkupyöräkorjaajia ja letkuspedejä. Tämä siis santahaminassa.

Luke21

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ukraina
Moni asia vaikuttaa, kuten ikä, toimintakyky jne. Tuskin bemarina ekojen joukossa olisit. Itse A-luokan kirjuri, koska polvet leikattiin alokasajan jälkeen, ei minulla ole edes sodan ajan sijoituspaikkaa, saati että olisi kutsuttu 25 vuoteen edes kertaamaan

Suosikkijoukkue
HIFK

Ei perkele nyt päättäkää jotain. Tässä saadaan taas länsi näyttämään pelleltä, kun ei saada asioita sovittua.

Tämä on sellaista päättämättömyyttä mistä pitää päästä eroon. Sitäkin suurempi ongelma on se, että ikäänkuin annetaan mahdollisuus siihen, että jos näin tehdään, niin se voidaan tulkita konfliktiin osallistumiseksi. Pitäisi tehdä selkeämmät määrittelyt ja tulkinnat siitä mikä on tukea ja mikä osallistumista. Muutenkin, se joka määrittelee rajat on kansainvälinen yhteisö ja sen sopimukset, sekä tukea antava taho. Ei missään nimessä se maa, joka tulkitsee pelastavansa Ukrainaa tappamalla Ukrainalaisia.

Tässä pätee se ”anteeksi saa helpommin kuin luvan”. Eli tehdään jotain ja sanotaan että tämä nyt menee näin, että me annetaan kaikki rauta mitä tarvitaan ja opetetaan käyttämään, muttei käytetä itse, raja menee siinä. Putinille pitää vastata ”ime munaa” lähes kaikkeen mitä se sitten kitisee.

Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy