Venäjä hyökkää Ukrainaan

  • 10 326 536
  • 62 436
Suosikkijoukkue
HIFK




Paljon on tullut taistelijoita. Kunnia heille. 500 Kanukkia, huhhuh.

Tuohan on tyyliin kolmasosa siitä, mitä Venäjällä on vielä jäljellä Ukrainassa. Hirveä määrä.

Uutta Summit Seriesiä pukkaa tai ehkä jopa uusintaversiota Punch-up in Piestany:stä.

Tällaisten uutisten myötä varovainen toivonkipinä hehkuu sen puolesta, että Ukraina saisi ainakin torjuttua invaasion. Voitosta on vielä liian aikaista puhua.
 

tres11

Jäsen
Suosikkijoukkue
Spåra ja K-Espoo
Tällä hetkellä Venäjällä jengi jonottaa mäkkiin ja Ukrainassa jonot suuntautuu pommisuojiin. We call this reilu meininki. Pepsi, Ferrari ja Rolex seuraavina vetäytyjinä Venäjän markkinoilta.
 

Ck

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Toronto Maple Leafs, NHL suomalaiset
Ota ihan iisisti vaan. Suomen ei missään nimessä pidä maksaa lunnaita mutta se voi tulla naaman eteen kun halutaan itse apua mutta sitä ei itse annettu. Sen takia sanoin että se olisi epäreilua tuollaisessa tilanteessa mutta sitten aloit irrota henkseleistäsi ja nähdä omia tulkintojasi.
Toki on reilua, että myös autetaan ja onhan se tässä osoittautunut, että tarvitsemme apua ja on hyvä antaa apua. Silti, lähtökohtaisesti näen, että Suomi ottaa yhden kovimmista iskuista ja silloin olisi reilua, että kerrankin Suomi olisi saajapuolella.

Pelkään vaan, että se menee taas, että me maksamme jotain Italian ja Ranskan olemattomia kuluja kun eivät halua myydä kultavarantojaan.
 

alwahla

Jäsen
Suosikkijoukkue
Flames, Canadiens, Kraken, HIFK




Paljon on tullut taistelijoita. Kunnia heille. 500 Kanukkia, huhhuh.

Elämme todella historiallisia aikoja. Ukrainalle tulvii sekä aseita, varusteita, ruokaa että vieläpä vapaaehtoisia vahvistuksia ja Venäjälle puolestaan toinen toistaan pahempia pakotteita sekä kansainvälisten firmojen poistumisia itänaapurin markkinoilta. Milloin viimeksi Eurooppa (ja muu maailma) on tukenut yhtä eurooppalaista valtiota näin avokätisesti?
 

Sphinx

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Hieno logiikka. "Mieti jos Venäjä laajenisi USA rajoille".

Venäjä on maa. Nato ei.
Onhan tuossa perää kuitenkin. Käytännössä Ukrainassa sotivat vastakkain demokratia ja totalitarismi, jotka ovat kumpikin toistensa pahimmat viholliset. Varmasti olisi jenkeilläkin alkanut pukkaamaan hikeä otsalle, jos kaikki muut maailman maat olisivat liittyneet Varsovan liittoon ja sitten vielä Kanadakin olisi anellut päästä mukaan. Ja kyllähän jenkit vaihtoivatkin esimerkiksi Chileen demokraattisesti valitun sosialistihallinnon tilalle Putinin hallintoa muistuttavan Pinochetin oikeistodiktatuurin juuri tästä syystä, vaikka Chile on maantieteellisesti vielä aika kaukana USA:sta. Eikä tässä USA:n järjestämässä Chilen hallinnonvaihdossa ainakaan yhtään sen helläkätisempiä oltu siviiliväestöä kohtaan kuin mitä rybyt ovat olleet Ukrainassa.

Se mitä ihmettelen on, että miten nämä Haloskat ja muut kommarit ovatkaan aina fanittaneet tuota Putinin hallintoa niin kovasti, vaikka eivät kuitenkaan sitten taas Pinochetin meiningistä niin perustaneet.

Hiukan oudoksuttaa myös se, miksi Putin niin silmittömästi halveksiikaan länsimaita ja demokratiaa, koska käsittääkseni hänen idolinsa ovat Stalin ja Pietari Suuri, ja Pietari Suuri nimenomaan pyrki länsimaistamaan Venäjää ja perusti siksi uuden pääkaupunginkin lännemmäksi. Mutta kaipa kaikenlaisen demokratiakehityksen Putin näkisi Venäjän lopullisena tappiona ja alistumisena lännelle, koska demokratia mielletään nimenomaan länsimaiseksi keksinnöksi. Tietysti nujertamalla demokratian Putin pyrkii myös sementoimaan oman valtansa.

Pääsääntöisesti demokratian ja totalitarismin leviämistavat eroavat siinä, että totalitarismi leviää vain väkivallan avulla, koska vapaasta tahdostaan ihmiset tapaavat valita mieluummin demokratian. Siksi on luonnollista, että totalitarismi taistelee demokratiaa vastaan demokraattisesta viitekehyksestä katsoen järjenvastaisin keinoin, koska "järkevästi" toimiminen johtaisi totalitarismin tuhoon ja korvautumiseen demokratialla.
 

CuJo#31

Jäsen
Suosikkijoukkue
Penguins | HIFK | Leijonat | Les Bleus
Miten monta räkäklimppiä mahtaisi löytyä Putinin ostamasta BigMacista, jos hän menisi sellaisen ostamaan Moskovan keskustasta vaikkapa parin päivän päästä?
Ei taitaisi Putinilla olla hampaita joilla syödä - siis jos itse uskaltautuisi paikalle tekemään tilausta.
 
(1)
  • Tykkää
Reactions: Ck

Ck

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Toronto Maple Leafs, NHL suomalaiset

Elazi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Red Wings
Tämä saunalaulu on jollain tapaa pakotteiden myötä taas ajankohtainen. Näköjään siitä on montaa versiota mutta alla sanat niin kuin itse olen lapsille laulanut:

Siperian lakeus on suuri
Igor siellä lunta lapioi
Igor-raukalla kävi huono tuuri
Uusi tuuli uutta lunta toi HEI!

Olen vanha kolhoosinainen
Ei oo mulla yhtään ystävää
Ei oo mullaa lehmää eikä lammasta
Eikä suussa yhtään hammasta HEI!

Nietu voita, nietu perunoita,
Nietu leipää, nietu makkaraa
Näillä täytyy loppuun asti kestää
viimeisillä palkkarahoilla HEI!

Täältä voi kaivella muita versioita laulusta.
 

V-G-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна | isn't
En tiedä saako aiheella vitsailla vaikka kyseessä onkin ihmishirviö?
Mä tiedän. Kyllä saa. Pää irti vaan.

Sen sijaan noiden rivisotilaiden, etenkin näiden kaalisoppapöydästä revittyjen parikymppisten venäläisten kohtalot kyllä kylmäävät. Ei heillä ole ollut mitään vaihtoehtoja; sinne vain tykinruoaksi Ukrainaa valloittamaan täysin vailla mahdollisuuksia. Heidänkin puolestaan Putin saisi päätyä ylösalaisin johonkin lampputolppaan.
 

Jerppe

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät

Rambokala

Jäsen
Suosikkijoukkue
NHL
Mä tiedän. Kyllä saa. Pää irti vaan.

Sen sijaan noiden rivisotilaiden, etenkin näiden kaalisoppapöydästä revittyjen parikymppisten venäläisten kohtalot kyllä kylmäävät. Ei heillä ole ollut mitään vaihtoehtoja; sinne vain tykinruoaksi Ukrainaa valloittamaan täysin vailla mahdollisuuksia. Heidänkin puolestaan Putin saisi päätyä ylösalaisin johonkin lampputolppaan.
Aika monella on vaihtoehto olla ampumatta siviileitä, mutta niin vain internet on pullollaan kuvia siitä, miten Rybyt päästää viattomia ihan surutta päiviltä.

Sitä olen kummastellut, että mistä ne näitä sekopäitä on armeijaansa niin paljon saanut, kun olen ollut siinä kuvitelmassa että sodassa edes suurin osa sotilaista ei mielellään yritä vihollistaistelijaan osua.
 

Morgoth

Jäsen
Onhan tämä kertakaikkiaan kamala tilanne ja sitä vaan toivoo näkevänsä positiivisia uutisia. Tiedän, että sota ei ole hiljentynyt, mutta tuntuu siltä, että vähän olisi. Ehkä se johtuu siitä, että tähän tilanteeseen on jotenkin jo tottunut vaikka kuulostaa julmalta, mutta ihmismieli on outo.
Ei mitään uutta... (Suomen sotilas)

Hieman hiljaisempi vaihe menossa ja pelottaa mitä tuleman pitää. Hankala uskoa, että mitään positiivista tulee ennen mahdollista rauhaa ja tuleeko edes sen jälkeen. Tämähän voi kestää viikkoja tai kuukausia. Jossakin vaiheessa tähän väkisinkin turtuu. Tuntuu että oma normaali elämä on kovin hankalaa, vaikka olen yrittänyt vähentää tämän seuraamista.
 
(1)
  • Tykkää
Reactions: Ck

V-G-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна | isn't
Aika monella on vaihtoehto olla ampumatta siviileitä, mutta niin vain internet on pullollaan kuvia siitä, miten Rybyt päästää viattomia ihan surutta päiviltä.

Sitä olen kummastellut, että mistä ne näitä sekopäitä on armeijaansa niin paljon saanut, kun olen ollut siinä kuvitelmassa että sodassa edes suurin osa sotilaista ei mielellään yritä vihollistaistelijaan osua.
Sota on valitettavasti tuollaista. Toki kukin sotilas on vastuussa liipaisimestaan, mutta kyllä se todellinen vastuu on sodan- ja valtionjohdolla. Ukrainalaisten siviilien veri on Putinin käsissä.
 

KwutsNI

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK


Aika paljon myöhässä reagoin, mutta tästä tulee vahvasti mieleen aika- ja avaruusagentti Valerian ja albumi Elävät Aseet. Ohessa kuva ranskankielisestä alkuperäisestä. Käännös paikallisen sotaherran repliikistä:
"Ennen kaikkea olen ymmärtänyt, että lopettaakseen sodan Blopikilla, on käytävä sotaa sotaa vastaan."
Mihin Laureline toteaa: "Kiinnostavaa, voitteko vähän avata?"

Nyt kun vain osaisi tästä vääntää jonkun nasevan meemin.

Spoiler:
Sota sotaa vastaan ei lopeta sotaa Blopik-planeetalla.
 

Liitteet

  • IMG-20220301-WA0002.jpg
    IMG-20220301-WA0002.jpg
    229,9 KB · kertaa luettu: 145

Rambokala

Jäsen
Suosikkijoukkue
NHL
Sota on valitettavasti tuollaista. Toki kukin sotilas on vastuussa liipaisimestaan, mutta kyllä se todellinen vastuu on sodan- ja valtionjohdolla. Ukrainalaisten siviilien veri on Putinin käsissä.
Nurembergin oikeudenkäynneissä se jo todettiin, että "seurasin vain käskyjä" ei todellakaan riitä puolustukseksi.

Putin on se suurin syyllinen ja paskaläjä, mutta kuten totesit, vastuu on myös noilla joukoilla jotka surutta pommittaa ja tulittaa siviilejä.
 

Cobol

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomalainen jääkiekko
Varsinkin jos on keskustan edustaja kertonut, niin melkein samalla prosentilla kuin Putinilla se on juuri vastakkainen mitä tapahtuu. Toivotaan parasta, pelätään pahinta.
Katsotaan. Sekin on mahdollista. että jos ei Marinin hallitus saa Suomea NATO:n jäseneksi, seuraava hallitus saattaa joutua käymään kauppaa uudesta massiivisesta elvytyspotista niiden maiden kanssa, jotka ovat a) NATO:n jäseniä ja b) olisivat elvytyspotissa saama puolella.
 
(1)
  • Tykkää
Reactions: LuKi

Andi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jukurit, Tappara




Paljon on tullut taistelijoita. Kunnia heille. 500 Kanukkia, huhhuh.

Tuohan on tyyliin kolmasosa siitä, mitä Venäjällä on vielä jäljellä Ukrainassa. Hirveä määrä.

Nämähän on varmasti hyviä uutisia puolustajien kannalta. Mutta mistä me tiedetään sitten lopulta yhtään kuinka paikkaansa pitäviä nämä yksittäiset uutiset aina ovat? Tämmöinen random-twitteristi, joka ei siis seuraa itse ketään tuossa palvelussa, ihmetteli heti ensimmäisenä tuon profiilikuvakkeen perusteella että mistä kotoinen osuuspankki voi tuollaista tietää..
 

Sako

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Sitä olen kummastellut, että mistä ne näitä sekopäitä on armeijaansa niin paljon saanut, kun olen ollut siinä kuvitelmassa että sodassa edes suurin osa sotilaista ei mielellään yritä vihollistaistelijaan osua.
Voissa paistettavia ohjeistetaan ampumaan siviilejä. Eli korotetaan panoksia.

Joukkojen uudelleen järjestelyn päätyttyä alkaa isot rähinät.
 

molari

Jäsen
Sen sijaan noiden rivisotilaiden, etenkin näiden kaalisoppapöydästä revittyjen parikymppisten venäläisten kohtalot kyllä kylmäävät. Ei heillä ole ollut mitään vaihtoehtoja; sinne vain tykinruoaksi Ukrainaa valloittamaan täysin vailla mahdollisuuksia. Heidänkin puolestaan Putin saisi päätyä ylösalaisin johonkin lampputolppaan.
Suurin osa taitaa olla kuitenkin armeijan jälkeen vapaaehtoisesti sopimuksen tehneitä "palkkasotilaita", se on silloin ammatinvalintakysymys, että voi henki lähteä. Nuo varusmiehet, liki lapset, kyllä sääliksi hieman käy, ilmeisesti vielä enemmistö huoltohommissa ajamassa polttoaine-, ammus-, vast. ajoneuvoja, joita ilmeisesti Ukrainan joukot tuhonneet suhteessa eniten väijytyksissä, ja niissä harvemmin sitten henkiin jäädään, ei siinä paljon armoa anneta tai vankeja oteta.

Tämäkin sota loppuu aikanaan, toivottavasti (luultavasti kyllä valitettavasti) ei siviileitä tappaneiden tuomitseminen jää tapahtumatta. Pataljoonan/prikaatinkomentajasta komentoketjua ylöspäin nämä pitäisi tutkia ja tuomita, sitä ennen ei pakotteita saa purkaa.

PS. mielenkiintoista, että Venäjä ehdottaa tulitaukoa, vaikkei käy sotaa.........
 

Ck

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Toronto Maple Leafs, NHL suomalaiset
Katsotaan. Sekin on mahdollista. että jos ei Marinin hallitus saa Suomea NATO:n jäseneksi, seuraava hallitus saattaa joutua käymään kauppaa uudesta massiivisesta elvytyspotista niiden maiden kanssa, jotka ovat a) NATO:n jäseniä ja b) olisivat elvytyspotissa saama puolella.

Voi tuntua pahalta ja kaikkea sellaista, mutta näin asiat Euroopassa edelleen ovat.
Kuulosta hemmetin kivalta Eurooppalaiselta yhteisöltä, että kiristetään rahaa ja sillä saa suojelua. Cosa nostra meininkiä.
 

Rambokala

Jäsen
Suosikkijoukkue
NHL
Nämähän on varmasti hyviä uutisia puolustajien kannalta. Mutta mistä me tiedetään sitten lopulta yhtään kuinka paikkaansa pitäviä nämä yksittäiset uutiset aina ovat? Tämmöinen random-twitteristi, joka ei siis seuraa itse ketään tuossa palvelussa, ihmetteli heti ensimmäisenä tuon profiilikuvakkeen perusteella että mistä kotoinen osuuspankki voi tuollaista tietää..
Se on totta. Kaikkeen kannattaa suhtautua varautuneesti. Fog of war jne.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös