Venäjä hyökkää Ukrainaan

  • 10 203 091
  • 62 120

Sistis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Tuohon hankkeeseen on helppoa lähteä mukaan.

Minulle tuli nyt paha mieli. En pidä pätkääkään Koskenkorvasta. Joudunko nyt epäilemään isänmaallisuuttani?

Mainitaan varmuudeksi, että en pidä vodkastakaan.
 
Suosikkijoukkue
KK
Kyllä vähän ottaa pattiin tavallisten venäläisten vuoksi, mutta minkäs teet näin on vaan tehtävä, mutta ei se kivalta tunnu, että hinnat lähtevät aivan käsistä ja siitä kärsivät jälleen kerran eniten köyhimmät. Putte ja koirat saavat kyllä tarvittaessa vaikka yksityiskoneella mäkkäriä punkkeriin jos näin haluavat.
Vähän ottaa pattiin tavallisen ukraknalaisen puolesta, mutta mikäs teet näin on vaan tehtävä, mutta eihän se kivalta tunnu, että sota lähti aivan käsistä ja siitä kärsivät jälleen kerran eniten lapset.
 

Malmi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sympatiat: DIF
En tiennytkään että Suomeen on istutettu sampia. Missä ne lymyilee?

Itäkeskuksen uimahallissa.

Ei vaan. Nopealla googletuksella ainakin Varkaudessa näyttää olevan.

 

topdog

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hifk
Olin armeijassa B-Mies ja kirjurina kun selkä meni siinä heti alussa. Nyt selkä kondiksessa. Mitä luulette pääsenkö rajalle ampumaan kovilla tarvittaessa vai pitääkö seurata jatkoajasta tilannetta?
 

pikkuvaimo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Dallas, Puustinen ja NATO
Olin armeijassa B-Mies ja kirjurina kun selkä meni siinä heti alussa. Nyt selkä kondiksessa. Mitä luulette pääsenkö rajalle ampumaan kovilla tarvittaessa vai pitääkö seurata jatkoajasta tilannetta?

Siihen vaikuttaa monikin asia, mutta noilla tiedoilla tuskin ekassa junassa oot.
 

Luke21

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ukraina
Olin armeijassa B-Mies ja kirjurina kun selkä meni siinä heti alussa. Nyt selkä kondiksessa. Mitä luulette pääsenkö rajalle ampumaan kovilla tarvittaessa vai pitääkö seurata jatkoajasta tilannetta?
Kaikki halukkaat pääsee sinne keulille, jos tekee tiukkaa, niin potkaise skapparia sinne missä se tuntuu - pääset helikopterilla heti
 

topdog

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hifk
Siihen vaikuttaa monikin asia, mutta noilla tiedoilla tuskin ekassa junassa oot.
Sellainen juttu kyllä oli että meille b miehillekin järjestettiin ampumista ym koulutusta pari kertaa viikossa iltaisin. Muutenhan sakki oli näitä saunamajureita ja polkupyöräkorjaajia ja letkuspedejä. Tämä siis santahaminassa.
 

Luke21

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ukraina
Siihen vaikuttaa monikin asia, mutta noilla tiedoilla tuskin ekassa junassa oot.
Moni asia vaikuttaa, kuten ikä, toimintakyky jne. Tuskin bemarina ekojen joukossa olisit. Itse A-luokan kirjuri, koska polvet leikattiin alokasajan jälkeen, ei minulla ole edes sodan ajan sijoituspaikkaa, saati että olisi kutsuttu 25 vuoteen edes kertaamaan
 
Suosikkijoukkue
HIFK




Ei perkele nyt päättäkää jotain. Tässä saadaan taas länsi näyttämään pelleltä, kun ei saada asioita sovittua.

Tämä on sellaista päättämättömyyttä mistä pitää päästä eroon. Sitäkin suurempi ongelma on se, että ikäänkuin annetaan mahdollisuus siihen, että jos näin tehdään, niin se voidaan tulkita konfliktiin osallistumiseksi. Pitäisi tehdä selkeämmät määrittelyt ja tulkinnat siitä mikä on tukea ja mikä osallistumista. Muutenkin, se joka määrittelee rajat on kansainvälinen yhteisö ja sen sopimukset, sekä tukea antava taho. Ei missään nimessä se maa, joka tulkitsee pelastavansa Ukrainaa tappamalla Ukrainalaisia.

Tässä pätee se ”anteeksi saa helpommin kuin luvan”. Eli tehdään jotain ja sanotaan että tämä nyt menee näin, että me annetaan kaikki rauta mitä tarvitaan ja opetetaan käyttämään, muttei käytetä itse, raja menee siinä. Putinille pitää vastata ”ime munaa” lähes kaikkeen mitä se sitten kitisee.
 

Hagi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Olin armeijassa B-Mies ja kirjurina kun selkä meni siinä heti alussa. Nyt selkä kondiksessa. Mitä luulette pääsenkö rajalle ampumaan kovilla tarvittaessa vai pitääkö seurata jatkoajasta tilannetta?

Et varmasti heti, mutta täydennysmiehenä kyllä. En tiedä millainen käsitys puolustusvoimilla on reservin tilanteesta, siellä on niitä, jotka palveluksen aikaan olivat kovassa kunnossa ja nyt saattaa oli reilusti ylipainoa ja terveysmurheita. Tai sitten toiseen suuntaan, kuten sinulle.

Varmasti alkuun rajalle lähetään sitä tuoreinta ja parasta voimaa, sekä niitä, ketkä ovat kertausharjoituksissa käyneet lähiaikoina. Muiden miesten ja naisten taistelukyky selviää sitten, kun liikekannallepano on tehty ja ilmoittauduttu. Sitten varmasti katsotaan sopiva rooli kaikille, noin uskoisin tilanteen menevän. Esim. kaupunkien puolustuksessa auttaa jo kun, osaa ampua ja pitää aseman viimeiseen asti.
 

Neely

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Kings ,Englanti, Blaugrana&C.D. Santa Clara
Minulle tuli nyt paha mieli. En pidä pätkääkään Koskenkorvasta. Joudunko nyt epäilemään isänmaallisuuttani?

Mainitaan varmuudeksi, että en pidä vodkastakaan.
Sama vika. En käytä viinaa enää juuri lainkaan. Pitänee keksiä jotain muuta.

Mitä Puolan hävittäjiin tulee niin päästäkää nuo maajussit traktoreineen rajan yli. Kyllä ne kiskoo ne Ukrainaan eikä kenenkään tarvi arkailla asialla.
 

Bulvaani

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans
Tämä on sellaista päättämättömyyttä mistä pitää päästä eroon. Sitäkin suurempi ongelma on se, että ikäänkuin annetaan mahdollisuus siihen, että jos näin tehdään, niin se voidaan tulkita konfliktiin osallistumiseksi. Pitäisi tehdä selkeämmät määrittelyt ja tulkinnat siitä mikä on tukea ja mikä osallistumista...
Mielestäni tähän voisi laittaa kaksi ehtoa. Sotavoimien (sotilaat) lähettämien tarkoittaa osallistumista. NUKE aseistusta ei saa lähettää. Kaikki muu on sallittua. Eli en ymmärrä, miten muun aseistuksen lähettämien on OK, mutta lentokoneiden ei. Sinne vaan kaikki MIG:it mitä irtoaa ja muutama sata panssarivaunua päälle. Alkaisi toppahousuilla puntti väpättää.
 

Creed Bratton

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Mielestäni tähän voisi laittaa kaksi ehtoa. Sotavoimien (sotilaat) lähettämien tarkoittaa osallistumista. NUKE aseistusta ei saa lähettää. Kaikki muu on sallittua. Eli en ymmärrä, miten muun aseistuksen lähettämien on OK, mutta lentokoneiden ei.

Joo mietin kanssa miksi länsimaat edelleen nöyristelevät tuon paskavaltion kanssa. Nuo ihmisjätteet HYÖKKÄSIVÄT toiseen valtioon, lähettävät ohjuksia ja sotilaita vielä toisesta valtiosta (Valko-Venäjä) Ukrainaan ja silti länsimaat pohtivat mitä voidaan Ukrainaan aseistuksen puolelta lähettää.

Paras rys… on kuollut venäläinen. Lisää aseita Ukrainaan länsimaista kiitos.
 
Suosikkijoukkue
Colorado, Toronto, sympatiat Krakenille
Olin armeijassa B-Mies ja kirjurina kun selkä meni siinä heti alussa. Nyt selkä kondiksessa. Mitä luulette pääsenkö rajalle ampumaan kovilla tarvittaessa vai pitääkö seurata jatkoajasta tilannetta?
Jos vuonna 2015 ei tullut kirjeessä tietoa sodanajan sijoituksesta (ja vahvasti veikkaan, että ei tullut), niin ihan heti ei kriisitilanteessa ole hommiin pääsemässä. Jos olet vielä yli kolmekymppinen tai jopa vanhempi, niin seuranta Jatkoajasta on se todennäköisin vaihtoehto siihen asti, että maataan viimeisissä asemissa valtakunnankans... anteeksi eduskuntatalon ympärillä kertasinkojen kanssa.
 

KooPee

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Mielestäni tähän voisi laittaa kaksi ehtoa. Sotavoimien (sotilaat) lähettämien tarkoittaa osallistumista. NUKE aseistusta ei saa lähettää. Kaikki muu on sallittua. Eli en ymmärrä, miten muun aseistuksen lähettämien on OK, mutta lentokoneiden ei. Sinne vaan kaikki MIG:it mitä irtoaa ja muutama sata panssarivaunua päälle. Alkaisi toppahousuilla puntti väpättää.
Nythän rajaksi on asetettu puolustukselliset aseet eli ilma- ja panssarintorjunta. Tankkeja ja lentokoneita voi käyttää hyökkäykseen.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös