Lähtökohta pitää olla se, että nuo Venäjältä jäädytetyt varat käytettäisiin Ukrainan hyväksi. Venäjä on itse rikkonut about kaikkia kansainvälisiä sopimuksia, joten ei näissäkään ole syytä mennä niiden kaikkein tarkimpien pilkkujen mukaan ja vielä tulkiten niitäkin terroristivaltion eduksi. Edelleen tähänkin kriiisiin on vain yksi syyllinen ja sen täytyy myös olla korvausvelvollinen aiheuttamastaan tuhosta ja kärsimyksestä. Vapaaehtoisestihan he eivät maksa mitään, mutta nuo jäädytetyt varat olisivat kuitenkin hyvä alku. Kovaan täytyy vastata kovalla myös taloudellisessa mielessä, koska pehmeillä keinoilla ei saavuteta yhtään mitään.
Länsimaiden jäädyttämät Venäjän keskuspankin varat on syytä ohjata Ukrainan käyttöön.
www.is.fi
Kyse on Venäjän keskuspankin valuuttavaroista, joita joukko länsimaita jäädytti pian Venäjän suurhyökkäyksen alettua.
Takavarikkoon ottivat osaa niin sanotun G7-ryhmän maat eli suurten EU-maiden lisäksi Yhdysvallat, Iso Britannia, Kanada ja Japani. Niiden järjestämässä jumissa on arviolta ainakin 300 miljardin dollarin arvosta Venäjän keskuspankkivaroja.
Summa on suuri, mutta Venäjän aiheuttamien aineellisten vahinkojen korjauslasku on vielä suurempi. Arviot sotatuhojen korjauskuluista vaihtelevat jo 500 miljardin dollarin molemmin puolin – ja kasvavat päivä päivältä.
Täsmälleen samaa mieltä. Venäjä on kansallistanut yrityksiä ja vienyt niiden omaisuuksia, sotarikoksista ei nyt ei edes tarvitse mainita, ja kun vielä huomioidaan sekin tosiasia, että maan hallinto on jo vuosia varastanut ja jakanut rahoja keskenään jonka myötä voidaan sanoa kaiken oligarkkirahan olevan ihan muuta kuin itse kovalla työllä ja yritteliäisyydellä hankittua, eli toisen sanoen kansan taskusta varastettua.
Tämä raha tosiaankin -huomioiden kaikki paskavaltion toimet- voidaan siirtää 100% Ukrainan jälleenrakentamiseen. Ei voi olla mitään perusteltua syytä pitää puttelandian kanssa kiinni mistään sopimuksesta, kun samainen valtioa itsessään ei ole noudattunut yhtään mitään lakeja yhtään missään ja valehtelee kaikessa, kaikesta ja kaikkialla sen minkä ikinä kykenee. Ja mikä parasta, muistaa kertoa koko ajan miten tätä kulttuuria haluaa paha länsi tuhota, että moista maata ei tuossa muodossa enää olisi. Sehän kun, vastoin maansa kansalaisten ymmärrystä, olisi parasta mitä heille voisi koskaan tapahtua, mutta huonointa mitä kääpiösialle ja hänen oligarkkiystävilleen voisi tapahtua.
Kun vaan lisäksi löytyisi ymmärrys pakkolunastaa -ilman korvausta tietenkin- kaikki venäläisten omistukset jokaisessa ns. läntisessä maassa, ja pistää noin saatanan oligarkit takaisin sinne kotomaahansa kukkoilemaan.
Kun omiakin rikollisia länsivaltioissa riittää ihan omiksi tarpeiksi, niin ei tarvitse kyllä yhtään lisää niitä idästä, jossa ihmishenki ei merkitse yhtään mitään, jos sen edestä saa edes euron omaan taskuun. Mun puolesta voi ajasta ikuisuuteen jättää paskalandian kaiken kanssakäymisen ulkopuolelle, kunnes itse ovat valmiita asioita maansa sisällä muuttamaan.
Muuten olkoot vaikka auringon sammumiseen saakka siellä keskenään sikiämässä.
Itse olisin kyllä nyt jo niin mulkku, että yhtään venäläistä en läntiseen maahan enää päästäisi, jos ei nyt tosiaankin ole maansa paskoja oloja pakeneva aivoilla varustettu ihminen.
Edit.
Ja unohtui tosiaankin vielä korostaa tässä sitä, että nyt puhutaan nimenomaan porsasmaan keskuspankkirahasta, joten ei ole vähäisintäkään syytä noudattaa mitään kansainvälisiä lakeja, joiden toiminta voidaan olettaa keskittyvän rauhan aikaan, eikä siis tilanteeseen jossa rahojen omistaja tekee jatkuvia sotarikoksia toista valtiota kohtaan. Jokikisen oikeustaju kertonee siitä, että nuo rahat on käytettävä tuhotun maan hyödyksi, kokska järjettömän sodan aloittanut osapuoli on asettanut itsensä vähintäänkin jumalsta seuraavaksi, eikä näin ollen tule koskaan myöntämään syyllisyyttään yhtään mihinkään, eikä siten myöskään koskaan korvaamaan yhtään mitään aiheuttamistaan tuhoista, ellei sitä pakoteta tekemään niin.