Näinhän se on. Ukraina taistelee hyvin, mutta jos tämän foorumin viestejä olisi uskominen niin Ukraina olisi voittanut sodan jo kauan, kauan sitten.
Niin mitä viestejä tarkkaan ottaen? Itseltäni on nuo mennyt ohi vaikka aikalailla koko langan olen lukenut. Voisko kyse sittenkin olla luetun ymmärtämisestä? Varmaan joissain viesteissä on voitu noinkin kirjoittaa, mutta kyse voi olla esim. siitä, että A. kirjoittaja ei ollut tosissaan tai B. kirjoittajaa ei kannata ottaa tosissaan.
Ei voida koko keskustelua leimata muutamien viestien takia (joita ei nyt siis vielä ole edes tuotu esille).
Jos sodan haluaisi joskus oikeasti loppuvan, niin näkisin aselevon ja alueiden tämänhetkisten rajojen vakiinnuttamisen olevan se vähiten haitallisin ratkaisu. Onhan se Ukrainaa kohtaan tietenkin perseestä, mutta eipä se alueiden takaisin saaminenkaan kovin realistinen skenaario ole tällä hetkellä. Tämä asemasota jatkuu muuten maailman tappiin saakka.
Päinvastoin, tilanteen jäädyttäminen tähän olisi mielestäni tyhmin mahdollinen ratkaisu. Ukraina ei myöhemmin etene yhtään enempää, jos painetta ei pidetä yllä koko ajan. Sen sijaan venäläiset kyllä yrittäisivät uudestaan, kun ovat saaneet taas valmistautua rauhassa.
Kannattaa tehdä bunkkerirotalle selväksi, että pakotteet ja boikotit jatkuvat niin kauan kuin yksikin Venäjän sotilas on väärässä paikassa.
Ihan kaikkea ei tarvitse saavuttaa tappamalla sotilaita.
Kääpiölle nuo pakotteet ja boikotit on ihan yhtä tyhjän kanssa. Surkea idea mielestäni.
Sanotaanko, että jos katsantokanta asiaan on hiukan kyynisempi kuin ilmeisesti kaikilla muilla,
Sitten kannattaa ehkä vähän tarkastella sitä omaa katsantokantaa. Väitän, että molemmat ääripäät ovat yhtä pihalla kokonaistilanteesta ja asemoit juuri itse itsesi sinne toiseen päähän.
Moneen kertaan on jo pitänyt olla Venäjän luhistumassa, mutta siitä huolimatta homma vaan jatkuu. Eikä heiltä sotilaat mihinkään ole loppumassa, tai Putin ole perääntymässä.
On pitänyt olla luhistumassa? Mitähän tällä edes tarkoitat. Joku toivoi, että venäjä luhistuu vai oli 100 % varma, että niin käy? Taas sama homma, että kannattaako liikaa muodostaa mielipidettä muutamasta viestistä.
Ehkä olen inhorealisti, mutta siihen on vielä pitkä, pitkä matka että ne siitä tulevat takaisin itään päin ainakaan merkittävästi siirtymään.
Itään ei paljoa tarvitse enää mennäkään, enimmäkseen etelään.