Venäjä hyökkää Ukrainaan

  • 10 287 723
  • 62 335

jalperi

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa,sympatiat Itä-Kaakkois-Suomi-Turku akselille
Tunkiolandian selittelyjä. Pelastetaan maailma sodalta aloittamalla sota

The State Duma declared that by attacking Ukraine, they saved the world from a war. Volodin reiterated the Kremlin's narrative of the "inevitability" of the Special Military Operation. According to his imagination, they saved the world from a tragedy that would have definitely occurred."And if it had not been started, the war that would have happened the next day, in a few days, would have plunged the world into a tragedy. This tragedy was prevented. It is very important that everyone has this understanding," he said.
 

Vanha Len

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Boners
Mulla on mennyt tämän sodan kauheudet ja örkkilandian toimet jo niin yli, että alkaa tulemaan synkkiä ajatuksia. Eli jotenkin toivon, että Ukraina iskisi ohjuksilla mordorin johonkin pikkuiseen kylään/kaupunkiin ja antaisi samalla mitalla takaisin. Siviilejä toki menehtyisi mutta tämä on oikeastaan meitsille hämärtynyt. Juu, olen paha ihminen, kun näitä ajattelen. Olen vaan niin saatanan vittuuntunut örkkien tyyliin käydä tätä turhaa sotaa. Oonko nyt ainoa, joka ajattelee näin? Jos olen, niin haen takkini.
 
Suosikkijoukkue
Reilu peli ja Putinin vastaisuus
Mulla on mennyt tämän sodan kauheudet ja örkkilandian toimet jo niin yli, että alkaa tulemaan synkkiä ajatuksia. Eli jotenkin toivon, että Ukraina iskisi ohjuksilla mordorin johonkin pikkuiseen kylään/kaupunkiin ja antaisi samalla mitalla takaisin. Siviilejä toki menehtyisi mutta tämä on oikeastaan meitsille hämärtynyt. Juu, olen paha ihminen, kun näitä ajattelen. Olen vaan niin saatanan vittuuntunut örkkien tyyliin käydä tätä turhaa sotaa. Oonko nyt ainoa, joka ajattelee näin? Jos olen, niin haen takkini.
Tähän en lähtisi, mutta Putinin palatsiin voisi jotain postia lähettää. Samoin tietenkin sillan voisi jo possauttaa vähän pidemmälle huoltotauolle.
 

Kampitus

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Wild, Avalanche
Mulla on mennyt tämän sodan kauheudet ja örkkilandian toimet jo niin yli, että alkaa tulemaan synkkiä ajatuksia. Eli jotenkin toivon, että Ukraina iskisi ohjuksilla mordorin johonkin pikkuiseen kylään/kaupunkiin ja antaisi samalla mitalla takaisin. Siviilejä toki menehtyisi mutta tämä on oikeastaan meitsille hämärtynyt. Juu, olen paha ihminen, kun näitä ajattelen. Olen vaan niin saatanan vittuuntunut örkkien tyyliin käydä tätä turhaa sotaa. Oonko nyt ainoa, joka ajattelee näin? Jos olen, niin haen takkini.
Tällaiset tuntemukset ovat varmasti ihan luonnollisia. Tällaisista toimista on kuitenkin hyvä pidättäytyä, sillä muuten Lännen voi laskea samaan kastiin örkkien kanssa. Sotaa voi olla turhauttavaa käydä eri säännöillä, mutta länsimaiden arvoilta tippuisi pohja, jos alennuttaisiin Venäjän kaltaisiin toimiin. Kyllä minä uskon, että maailma voi muuttua paremmaksi paikaksi ilman ylilyöntejä. En tiedä kuitenkaan kuinka monta sataa vuotta siihen vielä menee, ettei näitä Putineita enää ajatuksineen putkahtele esiin.
 

Vanha Len

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Boners
Tähän en lähtisi, mutta Putinin palatsiin voisi jotain postia lähettää. Samoin tietenkin sillan voisi jo possauttaa vähän pidemmälle huoltotauolle.
Tämähän se ideaali tilanne olisi. Ajattelin tuolla postauksellani vaan sitä, että mordorin ihmiset pitäisi herättää jotenkin tähän siviilien ja viattomien tuhoon, jos itse saisivat samankaltaisen helvetin niskaan. Mutta kuten sanottua, olen äärimmäisen vittuuntunut örkkien toimintaan. Ehkäpä nämä vastareaktiot ovat aiheutuneet tästä.
 

Huerzo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Donnerwetter S.p.A.
Prigozinhan syytteli Venäjän armeijaa siitä, että vetäytyivät puoli kilometriä ja jättivät Wagnerin sivustat täysin avoimeksi.
Twitterissä hänen arveltiin keskittäneen voimansa Bakhmutin _kaupungin_ valtaamiseen ja jättäneen sivustavastuun tarkoituksella muille vain siksi, että sivustan paskat asemat eivät kuitenkaan kestäisi Ukrainan vastahyökkäystä.

Eli brändi edellä - levitellään käsiä kuinka armeija ei saa mitään aikaan, vaikka he niin kovasti yrittävät vallata kaupunkia. Eräänlainen alibisyöttö kaverin lapaan.
 

Neely

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Kings ,Englanti, Blaugrana&C.D. Santa Clara
Länsimaat kuvittelevat kaikenlaista, mutta ei noita hankintaketjuja saada ikinä tilkittyä. Rikollinen on aina askeleen edellä, pienikin riittää.
Putin teki uransa ja nimensä alunperin KGB:ssä ja FSB:ssä hyvin pitkälti pakotetuotteiden hankintaan ja salakuljetukseen liittyen. Kyllä ne murusia saavat aina hankittua jostain.
 

opelix

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, JJK
Kyllä minä uskon, että maailma voi muuttua paremmaksi paikaksi ilman ylilyöntejä. En tiedä kuitenkaan kuinka monta sataa vuotta siihen vielä menee, ettei näitä Putineita enää ajatuksineen putkahtele esiin.

Uskoa aina voi mihin kukin haluaa mutta eiköhän näitä ”Putineja” ole aina ollut niin kauan maan kamaralla kuin ihminen on täällä tallannut ja tulee taatusti olemaan.
 

Euro71

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, olosuhdesyistä HIFK
Vois olla näin kuskina pieni kylmä rinki perseen ympärillä. Vaunu täynnä panssarimiinoja ja ukrainalaiset dronet pörrää ympärillä. No vaunuhan teki Copperfieldit:



Kauan kauan sitten, kun eräällä ampumaleirillä kuskasimme pankulla noin 1000 kg:n verran kovia telamiinoja, mietin siellä takaboksissa miinalaatikoiden välissä että minkähänlainen kraateri jäisi paikalle, jos joku niistä sattuisi ottamaan kipinää. Nyt tiedän.
 

BitterX

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, FC Wacker, Punaportin vapaakaupunki
Tämähän se ideaali tilanne olisi. Ajattelin tuolla postauksellani vaan sitä, että mordorin ihmiset pitäisi herättää jotenkin tähän siviilien ja viattomien tuhoon, jos itse saisivat samankaltaisen helvetin niskaan. Mutta kuten sanottua, olen äärimmäisen vittuuntunut örkkien toimintaan. Ehkäpä nämä vastareaktiot ovat aiheutuneet tästä.

Tässäkin tarkoituksessa terroripommittamisella on hyvin heikko track record.

Esimerkiksi liittoutuneiden kostopommituksesta Dresdeniin toisen maailmansodan lopussa ei ollut kenellekään mitään hyötyä, paitsi Göbbelsille. Tuossa vaiheessa Göbbelsin propagandasta oli jo tylsistynyt terä, ja Dresdenin tarpeeton tuhoaminen putosi hänelle syliin kuin taivaan lahja (sic). Göbbelsin viesti upposi länsilehdistöönkin, ja aiheutti härdellin kansalaisten ja poliitikkojen keskuudessa myös Britanniassa.

Venäjänkin terroripommituksen tarkoituksena on ollut lannistaa ukrainalaiset. Vaikutus on ollut täsmälleen päinvastainen.

Eli hyökkäys Venäjän siviiliväestön kimppuun olisi myös strategisesti umpityhmää. Sillä annettaisiin Putinin propagandalle siivet, tehtäisiin Venäjästä uhria ja aiheutettaisiin mittavaa vahinkoa länsimaiden halussa tukea Ukrainaa.
 

Sistis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Sen takia kannattaisikin lähettää ohjus Putinin miljardipalatsiin Gelendžikissä.
Henkilövahingot pienet, mutta vitutus äärimmäinen.

Tai sitten tuhotaan siltä vain ihan hemmetin paljon sotakalustoa, koska sekin maksimoi varmasti lopulta vitutuksen. Ja jos ei, niin Krimin silta voidaan laskea sotakalustoksi.
 

jalperi

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa,sympatiat Itä-Kaakkois-Suomi-Turku akselille
niin Krimin silta voidaan laskea sotakalustoksi.
No se nyt muutenkin on luvattomasti isoksi osaksi rakennettu Ukrainan maaperälle, niin sen nyt joutaa hävittämäänkin.
Monelta on menny varmaan ohi, mutta myös sillan toinen pää on Ukrainan aluetta 1991 rajojen mukaan
There was a territorial dispute over the ownership of the island between Ukraine and Russia in October 2003. The Russian authorities claimed the 1954 transfer of Crimea to Ukraine had only included the continental parts of Crimea, even though the Tuzla Island had been administratively part of Crimea since 1941.[3]
 

tres11

Jäsen
Suosikkijoukkue
Spåra ja K-Espoo
Hieno homma - ihmettelen vaan, miten tämänkin aselajin kanssa piti toistaa sama koreografia? Oli kyseessä tykit, tankit tai raketit, niin miksi "eskalaatiopelon" hälveneminen per aselaji vie noin vuoden?
Tämmöistä se on, kun länsi vielä itse tätä eskalaatiopelkoa lietsoo eri medioissa jne. Lähdetty heti sodan alusta asti ampumaan itseä jalkaan jollain kuvitteellisilla punaisilla viivoilla joita ei käytännössä ole edes olemassa.
 

Mojo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Buli
Kyllä nyt mahtaa Obamaa ja kaikkia muitakin Venäjän kieltolistalle joutuneita vituttaa, kun heiltä on oikein maahanpääsy evätty. Ei tonne paskatunkioon ole muutenkaan kukaan vähänkään järjissään oleva menossa, joten tämäkin Puten pelleily menee samaan kategoriaan kaikkien muiden sen idioottimaisuuksien kanssa.

Venäjä ilmoitti perjantaina kieltävänsä maahantulon kaikkiaan 500 Yhdysvaltain kansalaiselta vastauksena Yhdysvaltain aiemmin perjantaina asettamiin pakotetoimiin.


– Vastauksena (presidentti Joe) Bidenin hallinnon toistuviin Venäjän-vastaisiin sanktioihin pääsy Venäjän federaation alueelle on estetty 500 Yhdysvaltain kansalaiselta, maan ulkoministeriö ilmoitti.


Venäjä kieltää muun muassa Yhdysvaltain entisen presidentin Barack Obaman pääsyn Venäjälle. Maan nykyinen presidentti Joe Biden ja varapresidentti Kamala Harris ovat olleet kieltolistalla jo viime vuodesta.

Lisäksi myös tv-juontajat Stephen Colbert, Jimmy Kimmel ja Seth Meyers eivät toistaiseksi pääse Venäjälle, kuten ei myöskään toimittaja Rachel Maddow.

Venäjän ilmoitus oli reagointi Yhdysvaltain perjantaina ilmoittamiin pakotetoimiin, joiden piiriin lisättiin noin 300 venäläistä yksityishenkilöä, yhteisöä, alusta ja lentokonetta.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös