F
Flonaldo
Niin minäkin kannatan. Siihen nähden, että 98 % on jo tehty, asiasta kohkataan 98 % liikaa. Muuttuuko sodankulku jotenkin viisumikiellon myötä? Ei. Onko se jo viikkotolkulla ollut Suomessa ykkösasia Ukrainan sotaan liittyen? On. Täysi lillukanvarsi, mikä on vaan pirun näyttävää ja loistava politiikan kohde.Minä kannatan viisumikieltoja venäläisille siviileille, vaikka en uskokaan heistä yhdenkään suorittaneen murhaa tai raiskausta Ukrainassa.
...tavoitteena on, että nämä alkaisivat laajemmissa määrin kyseenalaistaa Ukrainassa käytävän sodan tarkoitusta ja toivottavasti myös hallintonsa toimet.
En tiedä sitten, että mitä tuo kertoo minusta... Kai minä paha ihminen olen
Sen sijaan että aiheutettaisiin merkittävää haittaa suomalaisille pelottelemalla kaikki, jotta saadaan täysi viisumikielto, jotta... muutetaan koko Venäjän kansan ajattelumallia 180 astetta ja tämä tapahtuisi edes sukupolven aikana.
Siis, kunnioitettava tavoite. Se olisi minun mielestäni myös upeaa, jos Venäjän kansa havahtuisi ja tekisi jotain. Tapahtuuko niin? Tapahtuuko niin jonkun viisumikiellon seurauksena, mikä ylipäänsä ei kohdistu niihin, jotka Putinia kannattavat? (Eivät ne babushkat mihinkään matkusta, vaan liberaalimmat pietarilaiset.)
Mitä jos keskitettäisiin kaikki sama julkisen keskustelun energia siihen, että perusteltaisiin miksi on loogista ja järkevää toimittaa vaikka jokainen Pasi Ukrainalle? Jos tämän sodan päätteeksi lopputulema on, että meidän pitää olla aktiivisesti varuillamme Venäjän tekojen varalta, sen kustannus on luokkaa 25 vuotta x 1 %yks. BKT:sta.
Sen verran tarvitsee siis budjetoida ekstraa Puolustusvoimille. Jos taas lopputulema olisi, että palaamme riskeissä vuoden 2021 tilanteeseen, voimme jossain kohdin säästää sen % per vuosi. Puhutaan miljardeista ja miljardeista - kun taas niiden Pasien (ja minkä tahansa muun Ukrainan tarvitseman sotatarvikkeen) kohdalla ihan kahvirahoista.
Etkä ole paha ihminen, enkä luule että kukaan täällä on. Kaikkien venäläisten rinnastaminen raiskaajiin ja murhaajiin ja sen takia heidän rankaisemisensa sen sijaan on typerää.