Saul Goodman
Jäsen
- Suosikkijoukkue
- Pekka Virta
Vastasin sinulle jo tuohon:Ja tuokin "hassutteluvastaus" sinulta oli ihan täyttä ymmärtämättömyyttä lajia kohtaan, kun et vissiin tajunnut että tuossa merkitsee ne pelaajat ketkä ovat pelanneet aikaisemmin vastakkain eikä niinkään se milloin ollaan pelattu. Sillä kun ei ole oikeastaan mitään väliä nykypäivään miten joku Federer on pelannut vaikkapa keskikesällä jossain Grand Slamissa, niin se ei merkitse mitään nykyiseen kuntoon jne. Sillä taas on suurikin merkitys miten Nadal ja Federer ovat aikaisemmin pelanneet vastakkain, koska tenniksessä on kyse todella paljon pelaajien pelityyleistä ja miten ne sopivat toisia vastaan ja myös henkisellä puolella on suuri merkitys jos joku pelaaja on sinulle todella vaikea voitettava.
Okei elikkäs katsotaan vielä ne mainitsemasi kymmenen edellisen kohtaamisen kertoimet tuota ennen:Jaa. Minä kun olin käsittänyt että Nadalin taso ollut syöksyssä koko vuoden ja pidemmänkin aikaa kaikenlaisten loukkaantumisen jälkeen. Hävinnyt matseja välillä ties kenelle. Kun taas Federer painaa melkein vanhaan malliin ja hävinnyt lähinnä Djokolle.
Ja sitten kysymys:2014 Nadal 1.57
2013 Nadal 1.30
2013 Nadal 1.28
2013 Nadal 1.20
2013 Nadal 2.10
2012 Nadal 1.66
2012 Nadal 2.50
2011 Nadal 2.75
2011 Nadal 2.75
2011 Nadal 1.36
Jos kerran "nykykunto ei merkitse mitään" niin miksi Nadalin kerroin(3.40) oli isompi kuin kertaakaan viimeiseen viiteen vuoteen ja täysin päälaellaan viimeisen parin vuoden kohtaamisiin verrattuna, vaikka Nadal on vielä viisi vuotta Federeriä nuorempi?
Mahdolliset selitykset:
a) Viimeisen kohtaamisen kotietu on n. 40% yksikköä Federerin hyväksi
b) Miljoonamarkkina oli useamman kymmentä prosenttia väärässä
c) Matsi oli fiksattu ja/tai Nadal ei muuten vain edes yrittänyt voittaa
d) Olet väärässä ja nykykunto+loukkaantumiset merkitsevät sittenkin jotain
Itse ainakin tiedän minkä noista valitsen.