Onko? Kenen keskuudessa? Ehkä vasemmisto-kuplassa, mutta se ei mielestäni tee poliitikosta vielä "erittäin suosittua", että on omien keskuudessa ihan ok+.
Mikä tekee Koskelasta valovoimaisen ja karismaattisen?
Vaikea toki määritellä, missä vaiheessa "suosion omien joukossa" voi sanoa kasvaneen riittävän isoksi ollakseen "erittäin suosittua". Jotain kertoo mielestäni se, että jo ensikertalaisena Minja sai kevään 2023 eduskuntavaaleissa yli 10 000 ääntä, jättäen taakseen mm. Pekka Haaviston ja Tuula Haataisen. Instagramissa Minjan voi sanoa olevan suomalaisessa mittakaavassa miltei supertähti, seuraajia kun tätä kirjoittaessa on hänellä peräti 46,6 tuhatta. Edellään suomalaispoliitikoista ainoastaan tasavallan presidentti Alexander Stubb, Sanna Marin ja Li Andersson.
Valovoima ja karismaattisuus ovat yhtä lailla suht abstrakteja käsitteitä ja vaikeasti mitattavissa. Itse olen Minjassa nähnyt paljon molempia ja tietyllä tapaa hänen nopealle nousulleen on nostettava hattua, vaikka monista asioista hänen kanssaan eri mieltä kokoomusäänestäjänä olenkin. Olen nähnyt hänessä paljon samaa, kuin amerikkalaisessa Demokraattien vasemmistoon kuuluvassa, globaalistikin tunnetusta kongressiedustaja Alexandria Ocasio-Cortezissa, eli AOC:ssa.
Voi hyvin olla, että olen jokseenkin yliarvoinut Minjan potentiaalin nousta uudeksi Sanna Mariniksi, vaikka hyvän aikaa hän näytti olevan menossa kohti tähtiä, kuin Nvidian osake. Minja on ollut Vasemmistoliiton puheenjohtajana jo puolitoista kuukautta, eikä toistaiseksi minkään ilmiön hänen ympärilleen voi sanoa syntyneen. Nähtäväksi jää, mitä tuleman pitää.