Äläpä laita sanoja suuhuni. Enhän minä ole siihen tapaukseen ottanut yhtään kantaa, vaan ainoastaan puhunut asiasta yleisellä tasolla.
Otin kantaa vain siihen, että sanoit niin, ettei voimankäyttötilanteessa ole aina aikaa tai mahdollisuutta ruveta katsomaan kohdehenkilön ranteita. Sitä minä pidän huolestuttavana. Tarkastus pitäisi minusta tehdä viimeistään siinä vaiheessa kun henkilö on saatu rauhoitettua ja rautoihin.
No sinä puhuit tässä neljän ihmisen suorittamasta kohdehenkilön kiinniotosta, niin oletin sinun tarkoittavan juuri tätä Ison Omenan keissiä...
edit. Ja kyllä, olen samaa mieltä kanssasi loppuosasta. Siinä vaiheessa, kun henkilö on raudoissa, tilanne helpottuu huomattavasti, ja YLEENSÄ silloin se mahdollisuus viimeistään tulee. Olen ollut kyllä mukana kiinniotossa, jossa meitä oli neljä vartijaa, ja jouduimme kyllä keskittymään siihen kohdehenkilön hallintaan ihan täysillä koko ajan, koska laittoi niin pirusti vastaan.
Aika huolestuttavaa potilaiden turvallisuuden kannalta. Luulisi, että jos neljä henkeä on laittanut kohdehenkilön maahan ja tämän rautoihin, viimeistään siinä kohdassa olisi rannekkeiden tarkastuksen paikka. Jos kyseessä on diabeteskohtaus, ensiavulle alkaa olla jo kiire.