Kyllä, mielenkiintoa kaksosten kanssa jatkamiseen "aina luotettavien" tornihuhujen mukaan olisi, mutta toinen asia onkin sitten se, mihin hintaan Pyatt suostuu Vancouverissa pelaamaan ja millaisen sopimuksen hän haluaa, kun tietää UFA-markkinoiden houkutukset. Pyatt suostui alentamaan palkkaansa tälle kaudelle ja ehkä aikomuksena oli tehdä ansoncarterit, eli pelata yksi hyvä kausi kaksosten ketjussa ja saada tästä tuntuva korotus palkkapussiinsa. Mielelläni minä Pyattin joukkueessa jatkossakin näkisin, mutta en päälle kahden miljoonan hintaan. Tuo kolmen vuoden ja viiden miljoonan yhteishinta tuntuisi kohtuulliselta.Chip Whitley kirjoitti:Pyatt on ilmaissut halunsa palata Vancouveriin useamman vuoden sopimuksella ennen heinäkuuta. Näkisin, että hänelle ja Keslerille sorvataan saman pituiset ja saman arvoiset sopimukset (ehkä 3 vuotta/5 miljoonaa).
Mikäli Green saa jostain muualta päälle 600.000 ansiot UFA-pelaajana, Canucksin ei välttämättä kannata miestä pitää. Mutta tähän en usko (tosin en uskonut Baumerinkaan saavan 2.4 miljoonaa kahdesta kaudesta yhden hyvän kauden jälkeen) ja lisäksi Green tietää itsekin, että hän saa Vigneaultilta NHL-paikan ja tätä ei tule välttämättä tapahtumaan muualla. Minä näkisin siis, että Greenin jatkaminen olisi Vancouverissa selvä asia, mutta voinhan olla tässä väärässäkin.Chip Whitley kirjoitti:Cowan ja Green ovat molemmat kuitenkin UFA ensi kesänä, joten en menisi vannomaan heidän paluutaan joukkueeseen. Onneksi näitä neloskentän pelaajia kuitenkin löytyy markkinoilta, ja Moosestakin, joten jos Green tai Cowan lähtee peliajan/palkan perässä pois Van Citystä, niin korvaajia on suht helppo löytää.
Cowan oli puolestaan waiver-tavaraa ennen Canucks-aikaansa ja hänelle sopivat vähän samat asiat kuin Greeniin; muualta on vaikea kuvitella löytyvän nykyistä isompaa palkkaa ja Canucksilla on nelosessa tarvetta hänenlaiselleen taistelijalle. Cowanin kaltaiselle pelaajalle korvaaja voisi löytyä tosin Rypienista, mikäli hän vain jotenkin onnistuisi pysymään kasassa. Green sen sijaan tuntuu sopivan V:n pelisysteemiin sen verran hyvin, että hänet pitäisin mielelläni mukana vaikka vähän suurempaan (550.000) hintaan.
Toivottavasti ei tule Vancouveriin. Pelaajaa vastaan minulla ei ole mitään suurempaa, vaan syynä on juurikin tuo ensi kauden palkka. Lisäksi Baumerin sopivuutta joukkueeseen voi epäillä, sillä hyökkäysvoimaa Vancouverin pakeilta löytyy mukavasti. Ennemmin minä lähtisin kuitenkin metsästämään fyysisempää pakkia kuin Baumgartner.Chip Whitley kirjoitti:- Nolan Baumgartner re-entry waiversissa. Tästäkö löytyy se Nonisin hakema syvyyspolustaja? Muuten hyvä idea, mutta Baumerin ensi kauden palkka pelottaa.
Anson Carter vaihtoi sitten jälleen maisemaa ja meni Carolinaan. Vaihdossa meni vain vitoskierroksen varaus, mikä kertoo Ansonin tämän hetken kauppa-arvosta jotain. Kuten jo aiemmin kirjoitin, hän olisi ollut kuitenkin minun puolestani tervetullut pelaaja myös Canucksiin, mikäli joukkueen palkkatilanne olisi ollut parempi. Canucks hakee kuitenkin luultavasti sentteriä Keslerin tilalle ja yhtä syvyyspakkia (tai ainakin pitäisi hakea), joten Carterille ei ollut oikein tarvetta (en edelleenkään usko siihen, että Nonis saisi jotakin kautta joukkueen palkat tasan 44 miljoonaan), eikä välttämättä sopivaa roolia. Pyatt olisi tosin voinut siirtyä pelaamaan Näslundin kanssa, mutta ennemmin minä hankkisin tähän ketjuun yhden sentterin, mikäli se on vain mahdollista ja pitäisin Bulisin laidalla.
Viimeksi muokattu: