Cooke on selvästi Bertuzzia ahkerampi taklaaja ja menee iholle huomattavasti paremmin (tämä tosin johtuu pitkälle kaksikon erilaisista rooleista). Cooke myös taklaa rohkeammin kovemmalla vauhdilla. Menneellä kaudella Cooke olisi sijoittunut koko NHL:n taklauspörssissä viiden parhaan taklaajan joukkoon, mikäli olisi pelannut samalla taklaustahdilla koko kauden. Maalin edessä Bertuzzi on vahvana ja isona pelaajana parempi, mutta Cooke on myös sitkeä pelaaja, jota on vaikea siirtää (nykysäännöillä vielä vaikeampi).Daespoo kirjoitti:1. Cooke ei mitenkään pysty paikkaamaan Bertin aukkoa fyysisyydessä, ei mitenkään. Toki pystyy myöskin vääntämään mutta taklaus- ja maalinedustavoimassa häviää 100-0.
Missään nimessä tämä ei mene 100-0 Bertuzzille, vielä vähemmän menneen kauden otteilla. Bertuzzi oli parhaimmillaan mielestäni liigan paras voimahyökkääjä, mutta menneellä kaudella hän oli kaukana tästä tasosta. Ja me puhumme Canucksin vaihtuvuudesta nimenomaan menneeseen kauteen. Voi olla (ja toivottavasti onkin), että Bertuzzi nousee jälleen Floridassa siihen samaan lentoon, mikä häneltä nähtiin aikanaan Vancouverissa - kuitenkin siihen Buzziin, mikä viime kaudella nähtiin, Cooken ei tarvitse pelata edes normaalipeliään ollakseen joukkueelle hyödyllisempi fyysisessä pelissä.
Minähän kirjoitin edelliseen viestiini jo näiden kahden osalta selvästi, että "Canucks häviää fyysisyydessä selvästi.". Ei tässä ole siis mitään sanaa Krajicekilla.Daespoo kirjoitti:2. Krajicek häviää Allenille fyysisyydessä 100-0 myöskin, tästä ei varmaan kenellekään epäilystä. Allen oli yksi fyysisimpiä peruspakkeja liigassa..
Bulis oli Montrealin hyökkäyksen kolmanneksi ahkerin taklaaja viime kaudella 105 taklauksellaan, Carter on puolestaan vahva, mutta käyttää tätä ominaisuuttaan kiekon suojaamiseen, ei taklauksiin tai muuhun fyysiseen peliin. Carter ei ole mielestäni Bulisia fyysisempi pelaaja, vaan tyypillinen maalintekijä, jota ei näe esimerkiksi kärkikarvauksissa antamassa taklauksia koskaan. Bulis on huomattavasti monipuolisempi hyökkääjä, mutta ei yhtä hyvä tekemään maaleja.Daespoo kirjoitti:3. Bulis > Carter? No ei todellakaan, Bulis ei Habseissa loistanut mitenkään fyysisellä osastolla. Carter on helvetin vahva jässikkä joka käyttää kroppaansa hyvin väännöissä. Buliksen vahvuudet aivan muualla.
Älä sitten allekirjoita. Minä olen nähnyt Mitchellin monta kertaa pelaamassa esimerkiksi Canucksia vastaan Luoteisen pelejä ja esimerkiksi Todd Bertuzzi vihasi pelata häntä vastaan. Kun Mitchellin siirto vahvistui, Vancouverin keskustelupalstat täyttyivät kiitoksista tätä hankintaa kohtaan. Mitchell on selvästi Jovanovskia fyysisempi pelaaja, mutta toisaalta onhan miehillä myös täysin erilaiset roolit.Daespoo kirjoitti:4. Mitchel > Jovanovski? Tätä en myöskään allekirjoita suorilta käsin, Mitchellin kovuutta on mielestäni aika paljon yliarvostettu.
Minä kirjoitan puolestaan pelkästään Canucks-fanina, mutta yritin kyllä olla mahdollisimman puolueeton näkemyksissäni. En sitten tiedä, onko näillä näkemyksillä niin paljon painoarvoa, kun ne tulevat Canucks-fanilta, eivätkä "puolueettomalta tarkkailijalta".Daespoo kirjoitti:Tämä siis "puolueettomana" tarkkailijana.
Olen samaa mieltä siitä, että Marchant, Påhlsson ja Niedermayer ovat hyviä puolustavia hyökkääjiä ja näitä kolmea hyökkääjää vastaan ainoastaan Ryan Kesler pystyy kilpailemaan jotenkin (Cookekin toki, mikäli pelaa kolmosessa). Puhuin kuitenkin joukkueen hyökkäyksen puolustavista pelaajista kokonaisuutena, en niinkään yhden ketjun tai kolmikon osalta.Daespoo kirjoitti:Ducks vs. Canucks, olet pitkälti oikeasssa mutta tuo puolustavien hyökkääjien laatu on asia josta olen jyrkästi eri mieltä. Marchant, Pahlsson ja Niedermayer ovat kaikki loistavia puolustavia hyökkääjiä, mielestäni puhtaasti jarrukentistä puhuttaessa Ducksit vie 100-0 Canuckseja. Jos puhutaan kahdesta hyökkäävästä ketjusta niin siinä taas Canucks on selvästi edellä.