Chip Whitley kirjoitti:
Toki tämä 2. kierroksen varaus Kesleristä on liian vähän, mutta se suurin ongelma syntyy tällä Keslerin sopimuksella palkkakattoon. Keslerin kanssa olisimme erittäin lähellä 44 miljoonan rajaa, ja näin tämä Nonisin 42.5 miljoonan toive ei juuri toteutuisi.
Canucks tulee luultavasti pelaamaan jälleen 21 pelaajan kokoonpanolla, joten palkkatilanne 1.9 miljoonaa ensi kaudesta tienaavan Keslerin kanssa olisi seuraava:
D.Sedin - H. Sedin - Bulis (3.575 X 2 + 1.3)
Naslund - Morrison - Cooke (6 + 3.2 + 1.508)
Pyatt - Chouinard - Kesler (0.7 + 1.1 + 1.9)
Burrows - Santala - Linden (0.5 + 0.45 + 0.8)
Bouck 0.45 tai Schultz 0.45
Hyökkäys yhteensä: 25.058
Ohlund - Bourdon (3.5 + 1.35)
Salo - Mitchell (1.5 + 3.5)
Krajicek - Bieksa (0.625 + 0.525?)
Fitzpatrick 0.525
Puolustus yhteensä: 11.525
Tremblay 0.45?
Luongo - Flaherty (6.75 + 0.45)
Maalivahdit yhteensä: 7.2
- Pois yhden minimipalkkalaisen (0.525 tai 0.45) hinta.
Ellei Bourdon ota paikkaa NHL:stä, joukkueen budjetti on minun laskujeni mukaan noin 42.4 miljoonaa. Mikäli taas ottaa, joukkueen budjetti on jo noin 43.2 miljoonaa. Mutta paljon mielummin minä näkisin Keslerin ylhäällä ja Bourdonin junioreissa kuin Bourdonin NHL:ssä ja Keslerin Flyersissa, jossa jo yhtä Umbergeria tekee ihan riittävän pahaa katsella. Lisäksi Bourdonille on muutenkin mielestäni vielä paras paikka juniorisarjassa isossa roolissa.
Chip Whitley kirjoitti:
Jos kompensaatio olisi tämä jo mainittu 1. kierroksen varaus, en miettisi hetkeäkään mitä tekisin. 2. kierroksen varauksella tämä koko asia tuottaa hiukan enemmän päänvaivaa.
Minä en kyllä vaihtaisi Kesleria ykköskierrokseen. Jos katsoo Canucksin varauksia taaksepäin, niin harvassa ovat ne ensimmäisellä kierroksella varatut hyökkääjät (toisena ja kolmantena omassa ikäluokassaan varattuja Sedinin kaksosia lukuun ottamatta), jotka olisivat olleet Keslerin ikäisinä yhtä isossa roolissa NHL:ssä. Lisäksi Canucksilla on tosiaan ensi kesänä muutenkin jo hyvä tilanne varausten suhteen - sen sijaan nuoria ja lupaavia hyökkääjiä joukkueella ei muita juuri ole.
Mutta etenkin tässä tapauksessa (kun puhutaan "vaan" toisen kierroksen varauksesta), mielestäni pitäisi olla selvää, että Canucks pitää Keslerin.