Keskustelun aiheeseen sopien bongasin hetki sitten somesta BilleBeinon meltdown-ilmoituksen ja poistin valkoisen t-paidan, rintataskullisen harmaan kollarin ja ruutuflanellipaidan yhteishintaan 80e. Ei paha ollenkaan. Kaikki tietysti pienillä logoilla ilman tekstiprinttiä, ja saa kai ne logotkin ratkottua pois.
Kelailin tätä valloillaan olevaa logo- ynnä printtikeskustelua siten, että mua ei varsinaisesti ahdista BilleBeino, vaan se isolla loimottava printti, ja se voi yhtälailla olla Adidas, Gant, Tommy Hilfiger tai BilleBeino. Jokainen näistä vie toki eri suuntiin mielikuvissa, mutta itse olen vierastanut esimerkiksi Adidaksen ja Puman isoja logoja huppareissa aina ja Gantin kollarin ohitan yhtälailla, jos rintamuksessa on jokin iso printti brändistä. Nuo nyt vain nopeina esimerkkeinä, pätee muihinkin brändeihin.
Tuosta samanlaisiin vaatteisiin törmäämisestä, paidoista kai siinä yleisimmin on kyse. Housut ei ainakaan itseäni niin paljon haittaa, kengät vielä vähemmin, ellei ole luullut ostaneensa jotain erityisen uniikkeja. Mutta kuvallinen paita on kyllä kieltämättä sellainen, johon törmääminen toisen päällä vie maun koko vaatteesta ainakin hetkeksi. Aika harvoin noita lopulta tapahtuu, varsinkaan nykyään, kun en juuri urheilupaitojakaan käytä liikunnan lisäksi muualla.
Sitten vielä tästä tärkeästä mutta kiintoisasta aiheesta tuo vaatteiden kantaminen. Mun mielestäni se, miten sinut on tyylinsä kanssa ja kuinka vaatteensa kantaa, on lopulta se juttu. Joskus näkee kilometrin päähän, kuinka joku kesähessu on ostanut ekan pukunsa, ja vaikka se sinänsä olisi ihan istuva, tyyppi ei vain osaa olla sinut sen kanssa. Sitten kulman takaa tulee toinen, jolle kokonaisuus istuu trenssitakkia ja salkkua myöten, ja kaveri vieläpä kantaa setin tyylikkäästi. Sama pätee tyylistä riippumatta - kuten tuossa aiemmin kirjoitin, osalle julkimoistakin ne BilleBeinon hupparit ja lippis vain alleviivaavat teennäistä nuorekkutta, ja sitten kauppajonossa saattaa olla joku 50v parrakas äijä, jolle se BB:n t-paita yhtäkkiä sopiikin erinomaisesti. Tai Gantin neule, mikä nyt kelläkin on.