Vaatteet on mun aatteet...

  • 98 892
  • 536

teppana

Jäsen
viime aikoina olen alkanut käyttämään Leviksen farkkuja töissä. Täytyy kyllä kehua. Sopivan fiksuja, että niitä voi palavereissa ja asiakastapaamisissa pitää jalassa mutta myös tarpeeksi joustavat ja mukavat että voi tuotannon puolella pitää työhousuina.
 
(1)
  • Tykkää
Reactions: Jupe

Jupe

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK
Korona on vähentänyt vaatteiden tarvetta. Videoneuvottelutkin voi tehdä vain pelkkä paita päällä. :)
Huomaa kyllä että kotikonttorilla vaatteiden tarve on todella pientä. Olen nykykulttuurin uhri mitä tulee normiarkeen, ostan jokusen vaatteen varmasti liikaa.

Paras asu arkeen ja vaikkapa toimistolle on istuvat farkut ja laadukas musta t-paita.
Asiakkaiden eteen sitten kauluksilla tai slimmillä neuleella.
 
Suosikkijoukkue
Pelicans, Karhubasket KEspoo sekä Crocodiles
Korona on vähentänyt vaatteiden tarvetta. Videoneuvottelutkin voi tehdä vain pelkkä paita päällä. :)
Huomaa kyllä että kotikonttorilla vaatteiden tarve on todella pientä. Olen nykykulttuurin uhri mitä tulee normiarkeen, ostan jokusen vaatteen varmasti liikaa.

Paras asu arkeen ja vaikkapa toimistolle on istuvat farkut ja laadukas musta t-paita.
Asiakkaiden eteen sitten kauluksilla tai slimmillä neuleella.
Niin ja jos kääntää kameran niin että ei näy kaulasta alaspäin ei tarvitse etätöissä vaatteita ollenkaan ;)
 
(1)
  • Tykkää
Reactions: Jupe

Jupe

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK
Niin ja jos kääntää kameran niin että ei näy kaulasta alaspäin ei tarvitse etätöissä vaatteita ollenkaan ;)
Toi on totta ja muutenkin tuonut piristystä tylsiin palavereihin kun voi istuskella shortseissa ja takana seinällä näkyy muksun Batman -julisteet. Kliinininen neukkarimiljöö on niin last season.
 

sampio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Menestyvin, sympatiat muille hyville.
Maiharikokemuksia? Kakkoskengiksi talveksi ajattelin katsella joita perusmallisia mustia, esim. Bundeswehr MKIV. Onko kokemuksia noista noin yleisesti laadusta noissa alle satasen kengissä.
 

masa90

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Nhl
Saattaa kuulostaa tyhmältä, mutta miten ihmeessä löytää sopivat "hienot kengät". Esim tämän tyyliset : https://cdna.lystit.com/photos/asos/f49068c7/jack-jones-Brown-Premium-Leather-Derby-Shoes.jpeg (linkki vie kuvaan kengistä)

Kun tuntuu että joko ovat aina liian kapeat tai sitten kärkeen jää tilaa. Kun kyllähän noiden muotoilu toki on erilaista kuin joidenkin tennareiden, mutta silti ihmetyttää kuinka isot "pitäisi" olla. Vai onko mulla jotkut pienet ja leveät jalat sitten noihin verrattuna? ?
 

Tadu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Saattaa kuulostaa tyhmältä, mutta miten ihmeessä löytää sopivat "hienot kengät". Esim tämän tyyliset : https://cdna.lystit.com/photos/asos/f49068c7/jack-jones-Brown-Premium-Leather-Derby-Shoes.jpeg (linkki vie kuvaan kengistä)

Kun tuntuu että joko ovat aina liian kapeat tai sitten kärkeen jää tilaa. Kun kyllähän noiden muotoilu toki on erilaista kuin joidenkin tennareiden, mutta silti ihmetyttää kuinka isot "pitäisi" olla. Vai onko mulla jotkut pienet ja leveät jalat sitten noihin verrattuna? ?
”Kunnon” kenkäkaupoissa pitäisi olla laite, jolla mitataan jalan pituus ja leveys. ”Kunnon” kengissä on sitten ilmaistu onko lesti kapea, normaali vai leveä. Suomessa monella on leveät jalat, itsellänikin.
 

nummenkallio

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Fred Perry on kyllä maailman coolein vaatemerkki. Kaikki brittipopparit pukeutuvat siihen, ja myös Nummis.
 

Jupe

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK
Itse olen viimeisen vuoden aikana yllättävän paljon ostanut arkivaatetta Makialta ja Bille Beinolta, lähinnä erilaisia paitoja sekä muutamat päähineet. Edes joku euro jää Suomeen.

Löytyykö muita samanhenkisiä merkkejä kotimaasta?

Street, sport, casual, jotain tohon suuntaan.
 

Jupe

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK
Mä taas olen kalleellaan tuohon ruotsalaiseen suuntaan. Tiger of Sweden ja J.Lindeberg, paljon sellaista ajatonta siistiä mustaa, ei isoja logoja ja kehtaa käyttää töissäkin. Hyvät farkutkin, oikeastaan molemmilla, Lindebergilla paremmat.

Äsken mainitsemani suomalaiset menee mulla enemmän sinne vapaa-ajan puolelle.
 

SamSpade

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ikurin Vire
Saattaa kuulostaa tyhmältä, mutta miten ihmeessä löytää sopivat "hienot kengät". Esim tämän tyyliset : https://cdna.lystit.com/photos/asos/f49068c7/jack-jones-Brown-Premium-Leather-Derby-Shoes.jpeg (linkki vie kuvaan kengistä)

Kun tuntuu että joko ovat aina liian kapeat tai sitten kärkeen jää tilaa. Kun kyllähän noiden muotoilu toki on erilaista kuin joidenkin tennareiden, mutta silti ihmetyttää kuinka isot "pitäisi" olla. Vai onko mulla jotkut pienet ja leveät jalat sitten noihin verrattuna? ?
Sovittamalla liikkeessä. Jos haluaa oikeasti hyvät niin vaikka Loake 1880 sarjan kengät. Pinkomo myy, samoin muutama muu. 1880 kengät on käsin tehty Briteissä, erittain laadukkaasta nahasta. Jokaisessa kengässä on maininta lestistä, siis onko F vai G (Normaali, vai leveä.) ja lisäksi maininta lestin nimestä, joka kertoo sitten muodon.
 

nummenkallio

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Tulisi nyt joku ja ylpeästi kertoisi pukeutuvansa johonkin Prisman markettimerkkiin. Lidl ei kelpaa, koska niiden lenkkareista tuli cooleja.
 

Veijari

Jäsen
Mä taas olen kalleellaan tuohon ruotsalaiseen suuntaan. Tiger of Sweden ja J.Lindeberg, paljon sellaista ajatonta siistiä mustaa, ei isoja logoja ja kehtaa käyttää töissäkin.
Tykkään myös ko. merkkien rytkyistä, paitsi että suurin osa noiden valikoimista on jotain slim fit-kokoja ja nehän ei tällaiselle lähes satakiloiselle veijarille kertakaikkiaan sovi päälle.
 

Jupe

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK
Tykkään myös ko. merkkien rytkyistä, paitsi että suurin osa noiden valikoimista on jotain slim fit-kokoja ja nehän ei tällaiselle lähes satakiloiselle veijarille kertakaikkiaan sovi päälle.
Totta, on hiukan kallellaan slim fittiin, kun tutustuu malliston koko skaalaan niin sieltä löytyy myös ei niin slimmiä. Ja varsinkin farkuissa "joutuu" ostamaan omaan makuun liian slimmit jotka sitten venyy sopiviksi. Tarkkana saa olla ettei osta mitään strechejä, ne ei veny, pitää olla klassista farkkukangasta. Niistä tulee hyvät.
Ehkä se tyyli on itsellä muuttunut, ostin vuosi sitten jostain tarjouksesta klassikot, 501:set ja en ole käyttänyt kuin kerran. Vyötärö meni jonnekin napaan asti ja lahkeet sikaleveet mun nykyiseen makuun.

Siirryin tähän suomi-ruotsityyliin tuolta jenkkisuunnalta. 5-10v sitten oli ihan liikaa Hilfigeriä, Levistä jne. Alkoi nyppimään varsinkin Hilfigerin punavalkosininen joka vaatteessa, oon käyttänyt lähivuosina niitä vain hallilla. :)
 
Viimeksi muokattu:

Leon

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Stars, Panthers
Itse olen viimeisen vuoden aikana yllättävän paljon ostanut arkivaatetta Makialta ja Bille Beinolta, lähinnä erilaisia paitoja sekä muutamat päähineet. Edes joku euro jää Suomeen.

Löytyykö muita samanhenkisiä merkkejä kotimaasta?

Street, sport, casual, jotain tohon suuntaan.

Ihan paikallinen uusi yrittäjä. Jos siis asuu pääkaupunkiseudulla.
 
(1)
  • Tykkää
Reactions: Jupe
Pistelinko87:ää joskus kutsutaan mieslapseksi kun hän pukeutuu merkkivaatteisiin kuin yläastepoika. GANT ja Tommy Hillfiger ovat Linkon vaatekaapissa tuttuja näkyjä. Kun Linko lähtee huuhtomaan Lukon tappioita yöhön hänellä on yllään kauluspaita, kangashousut ja kalliit tennarit. Kyllähän muoti merkitsee Lingolle paljon. On tyylikästä pukeutaa hienosti ja tuskin kukaan haluaa näyttää juntille muiden silmissä.
 

adolf

Jäsen
Suosikkijoukkue
Leijonat & Haminan Palloilijat
Jotain siistin näköistä flatcapia pitäisi kelien lämmetessä ruveta katselemaan. Tarkemmin en ole vielä katsonut tarjontaa, mutta värin pitäisi olla ruskea.

Pirun tyylikkäitä ja miellyttäviä lakkeja käyttää. Sopii myös monenlaisten kevät- ja kesäasusteiden kanssa käytettäväksi.
 
Minkä väriset speedot Lingolla on? Sekä erityisesti, onko sivupaanelin korkeus mikä? Jokaisen ei-retale tyylin perusta rakennetaan speedoista. Perusratkaisu: punaiset. Kannattaa olla kuitenkin useampaa väriä, niin ei tarvi stadikalle mennä peräkkäisinä päivinä samoissa.

Linko meni nuorempana äitinsä kanssa urheilukauppaan ja siellä katsottiin koulun uimatunneille uusia uikkareita. Myyjä sanoi, että valittevasti haluaamme kokoa ei ole. Linko päästi todella voimakkaan kirouksen, joka järkytti myyjää ja myös Lingon äiti, joten myyjä ehdotti pienempää kokoa.

Seuraavana päivänä nuori Linko käveli altaalle uikkareissa, josta näki kyllä jokaisen muodon varmasti jokainen. Tunnin lopussa uimaopettaja pysäytti Lingon ja sanoi "vuokraa vaikka meiltä ensi kerralla uikkarit, joohan".

Nykyisin kun lähden ulkoiluttamaan sixpackkiäni rannalle niin tulen paikalle uimashortseissa. Punaiset uimashortsit. Ja on muuten oikeaa kokoa!
 

Kauko Viisas

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Tulisi nyt joku ja ylpeästi kertoisi pukeutuvansa johonkin Prisman markettimerkkiin. Lidl ei kelpaa, koska niiden lenkkareista tuli coolej
Just näin - mitään retkua en ole Lidlistä ostanut juurikin tuon takia. Toisaalta meillä ei ole Prismaakaan, että pääsisi oikeasti elvistelemään.

Minun hovihankkijani on Tokmanni, laadukasta ja tyylikästä tuotetta arkeen ja pyhään, mitkä eivät toisaalta poikkea toisistaan mitenkään. Eivätkä tule myyjät selittämään mikä sopii, mikä ei - kaikki sopii, koska mä olen cool.

Vähän aikaa sitten (n. 2-3 vuotta) kävin myös Dressmanilla hakemassa uudet farkut. Tyrkyttivät pillejä koska "sopii sun kropalle", oikeassa olivat, mutta päätin pitää pääni ja ostin sellaiset suorat. Väärä valinta, mutta asiakas on kuitenkin oikeassa vaikka olisi väärässäkin.

On minulla myös lämpöpuku, Hong Kongista ostettu, ei siis räätälin tekemä vaan nykyisestä Rustasta. Paska ostos, raskas eikä kestänyt kuin viitisen vuotta, kun hihansuut sun muut alkoivat rispaantumaan. Vituttaa.

On minulla myös tuulipuku, Helly Hanson - sanooko mitään? Aika cool? Paska ostos sekin. Takki on ihan ok, mutta housut hapertuivat heti 10 vuoden käytön jälkeen. Vituttaa tämäkin.

Onko kokemusta Puuilon tai Motonetin vaatteista?
 

sampio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Menestyvin, sympatiat muille hyville.
Itse olen viimeisen vuoden aikana yllättävän paljon ostanut arkivaatetta Makialta ja Bille Beinolta, lähinnä erilaisia paitoja sekä muutamat päähineet. Edes joku euro jää Suomeen.

Löytyykö muita samanhenkisiä merkkejä kotimaasta?

Street, sport, casual, jotain tohon suuntaan.
Nousu, Taffer ja PUE235 (kyllä, tekstarin sivu 235 on viitteenä) tulee nopeasti mieleen, pipoja valmistaa lisäksi Vai-kø ja Sidoste. Northoutdoor sekä Sasta valmistavat ulkoilu- ja erävaatteita. Osalla tuotanto materiaaleista lähtien suomalaista, osalla materiaali ulkomailta ja valmistus Virossa, mutta vastuullisuus ja kotimainen työ ainakin osaltaan yhdistää kaikkia. Kokemusta löytyy välillisesti kaikista ja varsinkin Tafferin sporttituotteita voin suositella, todella jämäkkää tekoa.

Makia on mulle collareista tämän hetken ykkönen, Tafferin kevyen hupparin ajattelin tilata vielä. Billebeinoakin löytyy, mutta brändi on sen verran jonnehtanut, että en aivan näyttävimpiä printtejä itse pysty ostamaan. T-paidoissa kesäisin menee kyllä hyvin.

Hyvä, että nostit aiheen esille. Itse pyrin ostamaan vaatteeni suomalaisilta valmistajilta mahdollisimman pitkälti, ja hienoa on, että tarjontaa nykyään löytyy katumuodin osalta. Pidetään pienyritykset tältäkin osin pystyssä, tilatkaa kotimaista!
 
(1)
  • Tykkää
Reactions: Jupe

Tadu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Tokihan myös Varusteleka tuottaa osan myytävistä vaatteistaan itse. Jotkut valmistetaan Suomessa, osan Virossa jne. Katutyyliä se ei toki ole, mutta kun Sastakin mainittiin...

Jotain siistin näköistä flatcapia pitäisi kelien lämmetessä ruveta katselemaan. Tarkemmin en ole vielä katsonut tarjontaa, mutta värin pitäisi olla ruskea.

Pirun tyylikkäitä ja miellyttäviä lakkeja käyttää. Sopii myös monenlaisten kevät- ja kesäasusteiden kanssa käytettäväksi.
Stetsoniltahan näitä löytyy. Omani taisi olla tehty tsekeissä, eli ihan länsimaalaista tuotantoa vielä nykyäänkin vaikkakaan ei Made in Usa. Ainakin Pinkomo näitä myy Suomessa.
 

Sonny Burnett

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Voin myöntää että täältä ilmoittautuu yksi tekstiiliurheilija joka tykkää merkkikledjuista ja päivittää garderooppia säännöllisesti. Pitääpä laittaa jossain vaiheessa päivitystä kunha ehtii.
 

smugu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hifk
Mä taas olen kalleellaan tuohon ruotsalaiseen suuntaan. Tiger of Sweden ja J.Lindeberg, paljon sellaista ajatonta siistiä mustaa, ei isoja logoja ja kehtaa käyttää töissäkin. Hyvät farkutkin, oikeastaan molemmilla, Lindebergilla paremmat.

Äsken mainitsemani suomalaiset menee mulla enemmän sinne vapaa-ajan puolelle.
Monenlaisia farkkuja on kaappi täynnä, mutta ainoastaan kahdet farkut on sellaiset, mitä tulee pidettyä päällä. Kummassakin näissä on tiger of swedenin logo. Mielestäni tosi hyvin päälle istuvat ja laadukasta kangasta. Molemmat olen ostanut ehkä 6-vuotta sitten mutta ei silti kalpene uusille. Tähän tietty vaikuttaa myös se, että en pidä farkkuja päivittäin päällä. Aina en edes viikottain.
 
(1)
  • Tykkää
Reactions: Jupe
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös