Niin ja jos kääntää kameran niin että ei näy kaulasta alaspäin ei tarvitse etätöissä vaatteita ollenkaan ;)Korona on vähentänyt vaatteiden tarvetta. Videoneuvottelutkin voi tehdä vain pelkkä paita päällä. :)
Huomaa kyllä että kotikonttorilla vaatteiden tarve on todella pientä. Olen nykykulttuurin uhri mitä tulee normiarkeen, ostan jokusen vaatteen varmasti liikaa.
Paras asu arkeen ja vaikkapa toimistolle on istuvat farkut ja laadukas musta t-paita.
Asiakkaiden eteen sitten kauluksilla tai slimmillä neuleella.
Niin ja jos kääntää kameran niin että ei näy kaulasta alaspäin ei tarvitse etätöissä vaatteita ollenkaan ;)
Toi on totta ja muutenkin tuonut piristystä tylsiin palavereihin kun voi istuskella shortseissa ja takana seinällä näkyy muksun Batman -julisteet. Kliinininen neukkarimiljöö on niin last season.Niin ja jos kääntää kameran niin että ei näy kaulasta alaspäin ei tarvitse etätöissä vaatteita ollenkaan ;)
”Kunnon” kenkäkaupoissa pitäisi olla laite, jolla mitataan jalan pituus ja leveys. ”Kunnon” kengissä on sitten ilmaistu onko lesti kapea, normaali vai leveä. Suomessa monella on leveät jalat, itsellänikin.Saattaa kuulostaa tyhmältä, mutta miten ihmeessä löytää sopivat "hienot kengät". Esim tämän tyyliset : https://cdna.lystit.com/photos/asos/f49068c7/jack-jones-Brown-Premium-Leather-Derby-Shoes.jpeg (linkki vie kuvaan kengistä)
Kun tuntuu että joko ovat aina liian kapeat tai sitten kärkeen jää tilaa. Kun kyllähän noiden muotoilu toki on erilaista kuin joidenkin tennareiden, mutta silti ihmetyttää kuinka isot "pitäisi" olla. Vai onko mulla jotkut pienet ja leveät jalat sitten noihin verrattuna? ?
Sovittamalla liikkeessä. Jos haluaa oikeasti hyvät niin vaikka Loake 1880 sarjan kengät. Pinkomo myy, samoin muutama muu. 1880 kengät on käsin tehty Briteissä, erittain laadukkaasta nahasta. Jokaisessa kengässä on maininta lestistä, siis onko F vai G (Normaali, vai leveä.) ja lisäksi maininta lestin nimestä, joka kertoo sitten muodon.Saattaa kuulostaa tyhmältä, mutta miten ihmeessä löytää sopivat "hienot kengät". Esim tämän tyyliset : https://cdna.lystit.com/photos/asos/f49068c7/jack-jones-Brown-Premium-Leather-Derby-Shoes.jpeg (linkki vie kuvaan kengistä)
Kun tuntuu että joko ovat aina liian kapeat tai sitten kärkeen jää tilaa. Kun kyllähän noiden muotoilu toki on erilaista kuin joidenkin tennareiden, mutta silti ihmetyttää kuinka isot "pitäisi" olla. Vai onko mulla jotkut pienet ja leveät jalat sitten noihin verrattuna? ?
Tykkään myös ko. merkkien rytkyistä, paitsi että suurin osa noiden valikoimista on jotain slim fit-kokoja ja nehän ei tällaiselle lähes satakiloiselle veijarille kertakaikkiaan sovi päälle.Mä taas olen kalleellaan tuohon ruotsalaiseen suuntaan. Tiger of Sweden ja J.Lindeberg, paljon sellaista ajatonta siistiä mustaa, ei isoja logoja ja kehtaa käyttää töissäkin.
Totta, on hiukan kallellaan slim fittiin, kun tutustuu malliston koko skaalaan niin sieltä löytyy myös ei niin slimmiä. Ja varsinkin farkuissa "joutuu" ostamaan omaan makuun liian slimmit jotka sitten venyy sopiviksi. Tarkkana saa olla ettei osta mitään strechejä, ne ei veny, pitää olla klassista farkkukangasta. Niistä tulee hyvät.Tykkään myös ko. merkkien rytkyistä, paitsi että suurin osa noiden valikoimista on jotain slim fit-kokoja ja nehän ei tällaiselle lähes satakiloiselle veijarille kertakaikkiaan sovi päälle.
Itse olen viimeisen vuoden aikana yllättävän paljon ostanut arkivaatetta Makialta ja Bille Beinolta, lähinnä erilaisia paitoja sekä muutamat päähineet. Edes joku euro jää Suomeen.
Löytyykö muita samanhenkisiä merkkejä kotimaasta?
Street, sport, casual, jotain tohon suuntaan.
Minkä väriset speedot Lingolla on? Sekä erityisesti, onko sivupaanelin korkeus mikä? Jokaisen ei-retale tyylin perusta rakennetaan speedoista. Perusratkaisu: punaiset. Kannattaa olla kuitenkin useampaa väriä, niin ei tarvi stadikalle mennä peräkkäisinä päivinä samoissa.
Just näin - mitään retkua en ole Lidlistä ostanut juurikin tuon takia. Toisaalta meillä ei ole Prismaakaan, että pääsisi oikeasti elvistelemään.Tulisi nyt joku ja ylpeästi kertoisi pukeutuvansa johonkin Prisman markettimerkkiin. Lidl ei kelpaa, koska niiden lenkkareista tuli coolej
On ja Bilteman kans. Biltemassa ei oo tarpeeksi äksiäOnko kokemusta Puuilon tai Motonetin vaatteista?
Nousu, Taffer ja PUE235 (kyllä, tekstarin sivu 235 on viitteenä) tulee nopeasti mieleen, pipoja valmistaa lisäksi Vai-kø ja Sidoste. Northoutdoor sekä Sasta valmistavat ulkoilu- ja erävaatteita. Osalla tuotanto materiaaleista lähtien suomalaista, osalla materiaali ulkomailta ja valmistus Virossa, mutta vastuullisuus ja kotimainen työ ainakin osaltaan yhdistää kaikkia. Kokemusta löytyy välillisesti kaikista ja varsinkin Tafferin sporttituotteita voin suositella, todella jämäkkää tekoa.Itse olen viimeisen vuoden aikana yllättävän paljon ostanut arkivaatetta Makialta ja Bille Beinolta, lähinnä erilaisia paitoja sekä muutamat päähineet. Edes joku euro jää Suomeen.
Löytyykö muita samanhenkisiä merkkejä kotimaasta?
Street, sport, casual, jotain tohon suuntaan.
Stetsoniltahan näitä löytyy. Omani taisi olla tehty tsekeissä, eli ihan länsimaalaista tuotantoa vielä nykyäänkin vaikkakaan ei Made in Usa. Ainakin Pinkomo näitä myy Suomessa.Jotain siistin näköistä flatcapia pitäisi kelien lämmetessä ruveta katselemaan. Tarkemmin en ole vielä katsonut tarjontaa, mutta värin pitäisi olla ruskea.
Pirun tyylikkäitä ja miellyttäviä lakkeja käyttää. Sopii myös monenlaisten kevät- ja kesäasusteiden kanssa käytettäväksi.
Monenlaisia farkkuja on kaappi täynnä, mutta ainoastaan kahdet farkut on sellaiset, mitä tulee pidettyä päällä. Kummassakin näissä on tiger of swedenin logo. Mielestäni tosi hyvin päälle istuvat ja laadukasta kangasta. Molemmat olen ostanut ehkä 6-vuotta sitten mutta ei silti kalpene uusille. Tähän tietty vaikuttaa myös se, että en pidä farkkuja päivittäin päällä. Aina en edes viikottain.Mä taas olen kalleellaan tuohon ruotsalaiseen suuntaan. Tiger of Sweden ja J.Lindeberg, paljon sellaista ajatonta siistiä mustaa, ei isoja logoja ja kehtaa käyttää töissäkin. Hyvät farkutkin, oikeastaan molemmilla, Lindebergilla paremmat.
Äsken mainitsemani suomalaiset menee mulla enemmän sinne vapaa-ajan puolelle.