Vaatteet on mun aatteet...

  • 98 592
  • 536

sampio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Menestyvin, sympatiat muille hyville.
Oletko trendipelle vai flanellipaitanörtti? Seuraatko trendejä vesi kielellä ja ahdistus sielussa, kun rahat eivät riitä vai säästätkö mieluummin velattomaan autoon ja kuljet samoissa kalsareissa viisvuotiskauden? Miten paljon pukeutuminen merkitsee sinulle? Niin, juuri sinulle. Vai merkitseekö se mitään? Kuuluuko perusjatkoaikalainen siihen suomalaismiehen stereotypiaan, joka jättää huoletta vaateostokset vaimolleen ja keskittyy itse halonhakkuuseen ja lenkkimakkaraan. Näihin, ja moniin muihin perustavanlaatuisiin kysymyksiin eli kyssäreihin saanemme vastauksia tuota pikaa.

Niin, allekirjoittanut aloittakoon olosuhteiden pakosta. Pukeutuminen on minulle tärkeää, sen voin sanoa ja sen on minulle sanoneet muutkin. En kuitenkaan ole trendien perässä juoksija, äärimmäiset virtaukset jäävät usein kokeilematta. Välillä on toki ihan hauskaa ostaa jotain todella trendikästä, jos se vain sopii muuten tyyliini. Se, että olen sinut vaatteen kanssa, on kuitenkin tärkeämpää kuin trendikkyys ja samantapaisesti ajattelee vaimonikin.

Rahaa vaatteisiin menisi vaikka kuinka paljon, jos sitä vain olisi. Viimeisen päälle juppivaatteet ovat jääneet kokeilematta, mutta onneksi suosiotani nauttivista merkeistä Blend sekä Jack&Jones ovat melko edullisia, ja jos rahaa on vähän, niin suuntaan kulkuni kohden Ruotsin lahjaa pukeutuvalle maailmalle.

Vaatteet ovat kuitenkin asia, joiden perusteella en halua luokitella ihmisiä. Jollekin riittää se, että ne peittävät osan kehoa tottaen samalla lämpöä, osalle ne ovat se kuuluisa kusi siellä päässä. Samahan se on minkä tahansa asian kanssa; minulle esimerkiksi riittää normaalit autostereot, monelle muulle ei.

Aika on rahan ohella toinen rajallinen asia elämässäni tällä hetkellä, joten avaan ketjun tällä hivenen sekavalla ja töksähtävällä puheenvuorolla. Tästä eteenpäin: The floor is yours.
 

Annuli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät, Latvija
työni puolesta joudun pukeutumaan ajoittain jakkupukuun, mikä ei ole mieleeni. Hankin suurimman osan vaatteista kirpputorilta ja pyrin pukeutumaan omasta mielestäni mukaviin vaatteisiin. Tämä tarkoittaa usein farkkuja ja jotain paitaa, mutta käytän myös hameita, tosin en mini-sellaisia.

En siis ole trendipelle, enkä muutoinkaan käytä kovinkaan suuria summia vaatteisiin (isäntä saattaisi olla toista mieltä)... Muutoinkin olen tyylilleni uskollinen ja olen oman näköiseni.
 

Euro71

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, olosuhdesyistä HIFK
"Tyyli ennen terveyttä" sanoi entinen tyttöystäväni, mutta itse kuulun juuri päinvastaiseen ryhmittymään. Tyylitietoiset ihmiset ympärilläni kantavat jatkuvasti huolta pukeutumisestani - ja osa sanoo näkevänsä asiasta painajaisiakin :-)

Vaatekaapista vedetään päälle se pusero, joka on pinon päällimmäisenä ja samalla periaatteella valitaan housut. Talviaikaan vaatekaappi tarjoilee läjän villapuseroita ja farkkuja. Kesäaikaan villapuserokasa jätetään rauhaan, mutta farkkuja kulutetaan edelleen.

Vaatemerkkeihin en ole koskaan kiinnittänyt mitään huomiota. Ostan uusia vaatteita lähinnä pakon sanelemana eli siinä vaiheessa, jos farkkujen polvissa olevat reiät alkavat päästää jo turhan paljon viileää ilmaa lävitseen. Tästä syystä ostan usein vaateet "läjissä" eli kun kerran on löytänyt päälleen sopivat farkut, niin ostetaan niitä sitten useampi kerralla :-)
 

varjo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Montreal Canadiens, (Internazionale), Nash&Suns
vaatekaappini sisältö on aikalailla homogeeninen:
samanlaisia paitoja
samanlaisia farkkuja

Eipähän joudu koskaan miettimään mitä päälleen laittaa kun "vaihtoehtoja" ei ole. Intti oli vaatepolitiikkani suhteen parasta aikaa koska en ole koskaan pitänyt vaatteiden ostamisesta(enkä varastamisesta, selvennyksen vuoksi) ja suurin osa sukistani on enemmän tai vähemmän hajalla ja vaatteiden väri alkaa lähentelemään harmaata useitten pesukertojen takia.

Vaatteiden idea on suojata ruumista lämpötilaeroilta ei muuta.

Ainoastaan vaellus ym. rensselit tekevät savunhajuisen poikkeuksen, onneksi sentään eri kaapissa.
 

bisnesman

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Merkkejä joita käytän:
Levi´s (yhdet SOPIVAT farkut)
Diesel (Yhdet farkut)
Calvin Klein ( 1 t-paita)
Versace (1 t-paita)

Loput on sitten neuleita, collegepaitoja, mustia t-paitoja tai punaisia pikeepaitoja, mustia sukkia jne.
En ole muodin orja, mutta verkkarit jne ei todellakaan kuulu tyyliini muualla kuin urheillessa.
 

Tatzka

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Viestin lähetti Annuli
työni puolesta joudun pukeutumaan ajoittain jakkupukuun, mikä ei ole mieleeni. Hankin suurimman osan vaatteista kirpputorilta ja pyrin pukeutumaan omasta mielestäni mukaviin vaatteisiin. Tämä tarkoittaa usein farkkuja ja jotain paitaa, mutta käytän myös hameita, tosin en mini-sellaisia.

En siis ole trendipelle, enkä muutoinkaan käytä kovinkaan suuria summia vaatteisiin (isäntä saattaisi olla toista mieltä)... Muutoinkin olen tyylilleni uskollinen ja olen oman näköiseni.

Jakkupuku, pakkopuku ainakin tieytyillä työpaikoilla. Hankalaksi ovat haukkuneet kaikki naispuoliset tuttuni, ja kukaan ei ole vielä sanonut viihtyvänsä siinä.

No työpaikka pukeutuminen ei ole usein valittavissa ja sen sanelee etiketti. Eli itsekin on jo joutunut totutella, ei niin mukavaan pukeutumiseen. Toisaalta kaikkeen tottuu ja vapaa-ajallaanhan kukin pukeutuu kuten haluaa. Itsellä on vain se ongelma, ettei osaa pukeutua enää perinteisen arkisesti vaan kotonakin on suorat housut ja kauluspaita aina välillä.

Farkkuissa en ole enää pitkään aikaan viihtynyt, vaikka joskus kesäisin niihin käytännön syistä pukeudun. Farkut ovat niin hiostavat ja muutenkin typerän tuntuiset jalassa.

Mielestäni tyylillä ja sillä miten pukkeutuu ei niinkään ole väliä, mutta siisti pukeutuminen antaa hyvä kuvan ihmisestä. Eli puhtaat vaatteet ja kammattu tukka yms ei ainakaan mielestäni suureksi haitaksi ole ;)
 

liverpool

Jäsen
Suosikkijoukkue
EspooBlues & Liverpool
En todellakaan mene trendin mukana, omistan kahdet farkut mustat ja siniset. Jos toiset menee rikki niin ostan samanlaiset halpa farkut uudestaan. Toki pukuja pitää käyttää kun on jotkut suku juhlat yms. Mutten voisi edes ajatella itseäni joissain joujou vaatteissa!
 

BigRedBob

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Florida Panthers, Miami Heat, Trevor Gillies
Man In Black

Pukeudun mustaan. Merkeillä ei ole suurta merkitystä, ei nyt mitään tarjoustalo-osastoa kuitenkaan, vaan laadukkaita, kestäviä vaatteita. Mustia farkkuja, mustia reisitaskuhousuja, mustia t-paitoja, mustia collegeja, mustia kauluspaitoja, mustia takkeja... Jalkinepuolella lenkkareita jos käytän, niin merkin pitää olla Adidas Superstar. Muuten jalassa on yleensä Vagabondin kenkiä, erilaisia malleja.
 

girlzilla

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Ihan suoraan sanottuna, minä olen trendipelle.
Kaipa se kuuluu tähän "massa"-ikääni, eli teini-ikään.
En minä nyt niinkään ihan varsinaisia "merkkivaatteita" moniakaan omista, mutta kyllä sanoisin että minun vaatteeni ovat aika muodikkaita jokainen. Käytän todella usein hameita, nimenomaan polvipituiset farkkuhameet ovat suosikkejani. Vaatteiden sävyt usein tummia, paidat usein suhtkoht kireitä, ja avonaisia. Silti pidän huolta että ne ovat minun tyylisiäni, ja mukavia päällä. Tosin onhan niitä sellaisiakin vaatteita minulla jotka ovat käsittämättömän epämukavia päällä, mutta näyttävät hyvältä.
Ihan rehellisesti sanottuna ei minulla olisi pokkaa mennä yhtään erikoiset vaatteet päällä esimerkiksi kouluun.
Vaatteet ostetaan yleensä joko H&M:stä, Vero Modasta, O.N.L.Y:sta tai jostain muusta teinikaupasta.

Eli siis ei, vaatteet ei ole mun aatteet.
 
Viimeksi muokattu:

Tinde

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Bajen, NY Rangers, Arsenal
Kun joutuu työssään pukeutumaan siisteihin, ei vapaa-ajalla todellakaan halua, eli farkut on must.

Tähänhän perustuu se fakta, että viikonloppuna ravintolassa huomaa heti, että ketkä on duunareita. Niin, juuri siitä hienosta vaatetuksesta ;)
 

Moto

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Oma pukeutumistyylini on oikeastaan aina ollut aika tylsä. Sellaisiin peruskuteisiin, jotka eivät herätä huomiota, olen aina pukeutunut. Pusero ja jonkunlaiset housut, aiemmin suosin farkkuja, mutta viime aikoina olen siirtynyt "tavallisiin housuihin". Siinäpä ne perusvaatteet.

Vaatteiden ostaminen on yksi vastenmielisimpiä asioita, mitä tiedän. Niinpä usein tulee vaatekertaa käytettyä niin kauan kuin mahdollista. Juuri viime viikolla siirsin yhden reippaasti yli 10 vuotta vanhan puseron vihdoin eläkkeelle...

Ja juuri viime viikolla kulutin uusiin vaatteisiin lähes 90 €:a. :mad: VIHAAN vaatteiden ostoa ja sovittamista, tuntuu aina turhalta rahantuhlaukselta, mutta pakko kai sitä joskus on jotain ostaa.

Muutama vuosi sitten suosin Tarjoustaloa, mutta kun kaksi sieltä ostettua puseroa kadottivat värinsä parissa ensimmäisessä pesussa, annoin mokoman halpahallin olla. Nykyään tulee melkeinpä useimmiten Dressmannia käytettyä. Onko ne muka jotenkin tyylikkäämpiä sitten? Kalliimpia ainakin...
 

ms.qvist

Jäsen
Suosikkijoukkue
Red Wings, Хокейний Клуб Донбас
Tunnustan...

Minä ja vaatteiden osto ei sovi laisinkaan yhteen. Inhoan yli kaiken vaatteiden ostamista ja ennen kaikkea niiden sovittamista. Päästäkseni tästä pälkähästä tyydyn ostamaan ensimmäisen minua miellyttävän vaatekerran mikäli se vain hinnaltaan sopii budjettiini. Tosin vaatteille budjetoitu summa on ollut tietyistä syistä johtuen viimeisen vuoden ajan minimaalisen pieni.

Pyrin kuitenkin pukeutumaan siististi olematta kuitenkaan millään muotoa huomiota herättävä, eli vaatetukseni on sitä tavanomaista peruslaatua jollaisen käyttäjä ei erotu massasta millään muotoa. Ylleni on aivan turha yrittää sovittaa värikkäitä kuoseja tms. kauhistuksia, mieluiten pukeudun mustaan tai tummaan.

On kuitenkin vaateparsia joiden käyttöä pyrin välttämään parhaani mukaan. Tennissukkia en aivan hevillä jalkaani laita, enkä mitään tuulipukua päälleni pistä - ainoastaan pyöräillessä sadekelillä pukeudun tällaiseen kahisevaan vedenpitävään "mikrokuitukankaasta" tehtyyn hirvitykseen.

Tärkeintä minulle pukeutumisessa on se, että pidän vaatteista jotka päälläni ovat ja tunnen oloni niissä luontevaksi. (Tämän tähden pukua ei päälläni varmaan koskaan nähdä).

Pukeutumisexpertti

vlad#16
 

Abu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pittsburgh Penguins, Jokerit
Älkäähän nyt, kyllä vaateostoksilla on ihan mukavaa. Muistelkaapa vain sitä aikaa kun äiti valitsi vaatteet ja ne olivat aina ihan tyhmiä ja ihan liian värikkäitä. Aikaa siitä on, mutta ne hirveät hetket ovat edelleen muistissa. Ala-asteen neljä ensimmäistä vuotta käytin samaa takkia joka talvi kun ajattelin ettei kuitenkaan löydy yhtä hyvää. Ja eihän yhtä hyvää sitten lopulta löytynyt, paitsi sitten kun älysivät lätkäistä pojalle rahat käteen ja antaa itse valita vaatteensa. Voi tietysti olla, että muiden äidit eivät ole olleet pojilleen tai tytöilleen yhtä julmia. Epäilen kuitenkin vahvasti kun pienenä tuntui jokaisen vaatteissa olevan jotain haukkumista.

Vaatteiden osto ei ole minulle pakkopullaa, vaikkakin harvemmin vaatteita tulee ostettua. Se taas johtuu taloudellisista syistä. Yritän olla tyylikäs, en trendikäs. Tyylikkyydestähän tietysti kaikilla on oma käsityksensä. Tyylikkyyskään ei tietenkään saa vaatia liikaa rahaa kalliiden tai liikaa vaivaa epämukavien vaatteiden muodossa.

Kaapissani ei ole juuri muita kuin tummia vaatteita. Käytännössähän tummaa ja tyylitöntä ei ole kuin musta pilottitakki. Ja tietysti kaikennäköiset lököhousut ja kalastajahatut. Noita nyt tosin osaa jokainen vähänkin pukeutumisestaan huolehtiva välttää.

Jokaisen pitäisi välittää pukeutumisestaan sen verran, että lenkkarit-verkkarit-pilotti-lippis -yhdistelmät katoaisivat täysin katukuvasta. Liekö mahdotonta? Tietysti nuo paskat housussa-pipo korvilla -tyypitkin saisivat vaihtaa ihmisten vaatteisiin, mutta se on aivan varmasti mahdotonta. Vaatteet on mun aatteet kiteytyy heissä varmastikin parhaiten. Tai paremminkin vaatteet on mun musiikkimaku.

Mieleenpainuvin kokemus muiden pukeutumisesta on ehdottomasti näkemäni noin 50-vuotias nainen. Hänellä oli päällään keltainen tuulitakki, jonka selässä oli kukkia ja teksti "flower power". Alkoi väkisinkin hymyilyttämään.
 

Demon Allbran

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Täydellisessä maailmassa näyttäisin tältä. Harmi vain, että minulta puuttuvat paksusankaiset lasit, lyhyehkö tukka, farkkutakki, vaaleat kengät ja cool nojaamistyyli. :)
 

Liitteet

  • graham.jpg
    graham.jpg
    14,8 KB · kertaa luettu: 1 207

pelimanne

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
En kayta kauheasti rahaa vaatteisiin, vaikka ostan aika tyylikkaita. Valilla teen hyvia loytoja kirppareilta. Mielestani vaatteiden ei tarvitse olla merkkivaatteita, kunhan ovat puhtaita, ja ehjia. Suosin erityisesti neuleita, puuvillahousuja ja kauluspaitoja. Suosikki vaatekauppani on Dressman.
 

jackie

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Vaatteet..

ei aatteet, tarkoitushan on näyttää hyvältä. Se miten siinä onnistun onkin sitten muiden tehtävä. Vaatteita hankin sieltä sun täältä, esimerkeistä käyköön JC, Stockan One Way, Jack&Jones, H&M, Intersport (kengät) etc. Paikalla tai merkillä ei ole väliä, pääasia on että sopii silmään, päälle ja lompakolle. Olen täysin narahtanut valmiiksi kulutettuihin farkkuihin mikä nyt sinänsä on hölmöä, mutta minkäs sitä itselleen mahtaa. Paitavalikoimista löytyy kaikkea, T-paitoja paljon, villapaitoja sekä tietysti kauluspaitoja. Maastotöitä varten on tietysti gore-texia, maastokenkää, kumisaapasta ja metsästystä varten panosvyötä ja asetta..

Pukeutumistyyliä on väkisinkin joutunut muuttamaan kun oikeissa töissä käy, mikä tietysti harmittaa. Vaateostoksilla kulkemista rakastan, rahaa vain saisi olla enemmän. Siinä jää tyttöystäväkin toiseksi kun kaupoissa lähdetään kiertelemään..

Ai niin, hajusteena tietysti käytän Polo Sportia..se tehoaa ;)
 

BigRedBob

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Florida Panthers, Miami Heat, Trevor Gillies
Viestin lähetti Kempes
En pue ikinä päälleni reisitaskuhousuja enkä atk-sandaaleja...
Hei siistii! Minkälaiset ne atk-sandaalit on? Pitää varmaan hankkia...
 

Kempes

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Liverpool
Olen itse it-hommissa ja suuri osa duunikavereista kävelee jotkut sandaalit, merkkiä en tiedä, jalassa josta remmit ovat auki. Lisäksi heillä on jalassa kuluneet farkut, kulahtanut t-paita sekä valkoiset tennissukat. Itse en halua kuulua tähän muottiin.
 

Karrmaz

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Flyers, Lazio, Liverpool
Vaatteitteni väri on musta. Mustat farkut, mustia paitoja jne..Mustat nahka kengät
Nuorempana paidat usein kantoivat suosikkibändieni logoa tms.. mutta nykyään harvemmin.
Yritän välttyä "trendipelle" -leimalta, ja täytyy sanoa, että aika hyvin on vissiin onnistunutkin kun en ole sitä ikänäni kuullut sanottavan minulle. Arkivaatteeni ja "radalla" -vaatteeni eivät paljoa eroa toisistaan.
En myöskään pidä vaateostoksilla maleksimisesta, mutta jos tiedän mitä haen vaatekaupasta, niin silloin ostoksilla käynti on jopa..hmm..siedettävää.
 

Tilatiili

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Metaani CH
Sä voisit olla mun isä!

Alitajuisena periaateenani oli nuorempana näyttää vanhemmalta ja nyt näin liki kokokolmekymppisenä nuoremmalta, eli jalkaan homohousut ja päälle teinipaita. Näin toimien saatan saavuttaa rakkauden yli sukupolvien välisen kuilun.

Peliin mennessäni asetan etusijalle oranssit vaatekappaleet, kuten pipo, huivi, joskus housut. Kyseeseen ei kuitenkaan tule niin sanottu porkkananoranssi sävy.

ATK-sandaaleista kysyttiin; nehän ovat esim. TKK:n käytäviltä tutut mustat tai erityisesti ruskeat remmiviritelmät. Kahdesta kolmeen remmiä kulkee jalkapöydän yli ja virttynyt sukka tursuaa raoista. Itse en myöskään pidä tästä mallista, vaan olen päätynyt kebab-gigolo-versioon, jossa etumusremelit on korvattu yhtenäisellä läystäkkeellä, merkiltään Vagabondit.
 

BigRedBob

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Florida Panthers, Miami Heat, Trevor Gillies
Kempes & Tilatiili

Nyt kun tarkemmin muistelen työ-/koulutuspaikkojani, niin itseasiassa tuo atk-sandaali alkaa kuulostaa ihan tutulta vivahteelta ympäristössäni.
 

Jude

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Roosters U13
Re: Vaatteet..

Viestin lähetti jackie

Ai niin, hajusteena tietysti käytän Polo Sportia..se tehoaa ;)

Polo Sport tappaa myös tässä talossa (ja puutarhassa) :D. Mitä vaatteisiin tulee, käytän sellaisia vaatteita, missä viihdyn. Välillä ne saattavat olla muodissa välillä taas ei. En kuitenkaan osta vaatteita siitä syystä, että ne ovat muodissa.
 

The Hawks

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, FC Jazz, SBS Masku
Oma tyylini on muuttunut jonkin verran tässä vuosien varrella vaikka jätettäisiinkin laskematta yhdeksän kuukauden pätkä jolloin suunnattomasti halusin pitää vihreitä vaatteita. Toivottavasti kaikki tajusivat ettei mua luulla miksikään vähemmistön edustajaksi.

Pienenä kun tuli vielä pelattua kaikkea mahdollista, pääasiassa futista ja kiekkoa niin oli ainakin kesäisin reenien ja pelaamisten jälkeen päällä verkkarit, t-paita ja adidakset. Kengän nauhat oli auki niin kuin kaikilla kiekkoilijoillakin jne.

Nykyään käytän pääasiassa mustia vaatteita, paitoja, housuja ja kengätkin on mustat. En tiedä miksi. Kai se sitten jokin lempiväri on. Ei se mun mielialoista tms. kerro yhtään mitään. Niin joo, porilaisille voin kertoa että en kuulu niihin kavereihin jotka kulkevat pitkä nahkatakki päällä, maiharit jalassa ja tiukat farkut päällä kaupungilla kun lämpötila on +30. Yleensä käyn ostoksilla Dressmanissa tai jossain. Aika vähän käyn kuitenkin vaateostoksilla, yksin en jaksa lähteä koska sen on mun mielestä aika "vittumaista". Kun ei ole nais-ystävääkään niin ei ole asiaankuuluvaa seuraa. Eikä ole äitiä joka toisi vaatteet sovitukseen, enää. Kavereita en halua pyytää mukaan, siitä ei tule sitä eikä mitään muutakaan jos niiden kanssa lähtee. Joskus kun koetaan aika oikeaksi niin mennään meen isän kanssa kauppaan, se on yhtä tylsistynyt vaateostoksiin kuin minäkin.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös