Vaatteet on mun aatteet...

  • 98 853
  • 536

msg

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sopimustekninen verovelka

sampio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Menestyvin, sympatiat muille hyville.
Ruskeita nahlahanskoja olisin vailla. Mielellään saisi olla ohut vuori sisällä, muttei ole pakko. Hästran ja Crudin valikoimista löytyisi kuvien perusteella kivat, mutta olisi vielä kivempi päästä vetämään käteen. Hinta ei ole se juttu, koska nuo ovat loppuelämän hankinta, laatuhanskat siis.

Saapi siis ehdottaa valmistajia. Kotimaisia ei taida olla?

Pipoja sen sijaan suomalaisilta tulee vähän joka tuutista. Tekisi mieleni Myssy-puulaakilta sellainen tilata, vaan yli satanen piposta on vähän paljon. Kotimaisia merinoja on kuitenkin kiva suosia, ne kun on kivoja!

Nyt on talvityyli vahvasti hipsteröitynyt, parka vielä puuttuu.

Edit. Myssyfarmissa jäätiin 60-85 euroon pipoissa, se olikin alpakanvillainen Cria, joka 130 kustansi. Ihan on pipolla hintaa, sano. Mutta pipofetissini ei vain laannu! Vai-køllä on hienoja ja samoin Siperyellow'lla. Tämä esimerkiksi denim-sinisenä: BJÖRN merino wool beanie with bear patch I SUPERYELLOW
 
Viimeksi muokattu:
^

Viime talvena hankin napolilaiset Antonio Murolon hanskat. Oliko nyt Saumasta vai Solosta, en nyt muista varmasti - stadilaisesta kivijalasta joka tapauksessa. Ei mitään näkyviä logoja ym. hölmöä. Ei toki mitkään -30 käsineet.

Eikös se toinen Sauso tee edelleen nahkahanskoja ihan Suomessa?
 

Tadu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Ruskeita nahlahanskoja olisin vailla. Mielellään saisi olla ohut vuori sisällä, muttei ole pakko. Hästran ja Crudin valikoimista löytyisi kuvien perusteella kivat, mutta olisi vielä kivempi päästä vetämään käteen. Hinta ei ole se juttu, koska nuo ovat loppuelämän hankinta, laatuhanskat siis.

Saapi siis ehdottaa valmistajia. Kotimaisia ei taida olla?

Pipoja sen sijaan suomalaisilta tulee vähän joka tuutista. Tekisi mieleni Myssy-puulaakilta sellainen tilata, vaan yli satanen piposta on vähän paljon. Kotimaisia merinoja on kuitenkin kiva suosia, ne kun on kivoja!

Nyt on talvityyli vahvasti hipsteröitynyt, parka vielä puuttuu.
Red Wingin hanskoja on täällä pari paria. Kestänevät varmaan vuosikymmeniä kunhan vähän nahan hoitoainetta silloin tällöin laittaa. Helsingistä löytynee Pinkomosta mahdollisesti.
 

#83WPG

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jets,JYP
Itse omistan Gangsteri kengät jotka naputtaa hyvää ääntä pitkin kolkkoja Winnipegin katuja lumituiskeessa, hatusta on pitänyt luopua koska tuuli on lujaa. Stanley Cup viimaa?
 

sampio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Menestyvin, sympatiat muille hyville.
Toisen Sauson sivuilta löytyi hyviä ehdokkaita ja samoin nuo Red Wingit vaikuttivat hyvältä. Lampaannahka ei iske, vaan peura tai hirvi olisi se juttu ulkonäön osalta ainakin, tiedä sitten, kuinka sopii käteen muuten. Ensi viikolla voisi ihmetellä Helsingissä näitä enemmän.
 

mikse

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Manchester United, Edmonton Oilers
Toisen Sauson sivuilta löytyi hyviä ehdokkaita ja samoin nuo Red Wingit vaikuttivat hyvältä. Lampaannahka ei iske, vaan peura tai hirvi olisi se juttu ulkonäön osalta ainakin, tiedä sitten, kuinka sopii käteen muuten. Ensi viikolla voisi ihmetellä Helsingissä näitä enemmän.
Kannattaa katsoa Töölössä Suutari J Erving. Siellä ovat Red Wingin hanskat tarjouksessa.

 
Viimeksi muokattu:

sampio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Menestyvin, sympatiat muille hyville.
Täytynee tuo Ervingin suutaripaja katsoa muutenkin, koska näyttää myyvän Solovaorin kenkiä. Tytölle on hakusessa laadukkaat kengät kesäkauden ulkopuolelle eli suurimmaksi osaksi vuotta, ja Dr. Martensit oli ensin kohteena. Tuossa hiukan googlailtuani tuli selväksi, että ilmeisesti tuotanto on Aasiassa nykyään ja laatu heikentynyt. Euroopassa valmistetut laatujalkineet siis haussa, mattamustat ja korkealla varrella, saa antaa vinkkejä paikoista. Mielellään sitä tukee jotain yksityistä kivijalkaa, mutta nettikauppa sopii myös, jos hinta on merkittävästi kilpailukykyisempi.
 

ernestipotsi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Talvikengät

Nastoja tai kitkoja ei ole jalkojen alla koskaan ollut, mutta viimeksi eilen liukastuin ja selkä venähti ikävästi. Muutenkin olisi kiva olla kunnolliset kengät jalassa talvella ja pysyä niillä enimmäkseen pystyssä, vaikka se jonkun pettterin mielestä olisikin vähän nynnyä.

Mistään kivijalkakaupasta ei löydy aikuisten kokoisia kenkiä, mutta josko sitä jostain nettikaupasta sitten. Kokemuksia noista pitopohjallisista kengistä? Kannattaako vai onko rahan haaskausta?
 

mikse

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Manchester United, Edmonton Oilers
Talvikengät

Nastoja tai kitkoja ei ole jalkojen alla koskaan ollut, mutta viimeksi eilen liukastuin ja selkä venähti ikävästi. Muutenkin olisi kiva olla kunnolliset kengät jalassa talvella ja pysyä niillä enimmäkseen pystyssä, vaikka se jonkun pettterin mielestä olisikin vähän nynnyä.

Mistään kivijalkakaupasta ei löydy aikuisten kokoisia kenkiä, mutta josko sitä jostain nettikaupasta sitten. Kokemuksia noista pitopohjallisista kengistä? Kannattaako vai onko rahan haaskausta?

Icebugit lienevät passelit tuohon tarkoitukseen. Ulkonäköön tai muuhun käytettävyyteen en ota kantaa ja jos itse olisin vastaavaassa tilanteessa, hankkisin varmaan irroitettavat nastapohjalliset, joita voi sitten käyttää melkein minkä tahansa monojen kanssa.
 

ernestipotsi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Icebugit lienevät passelit tuohon tarkoitukseen. Ulkonäköön tai muuhun käytettävyyteen en ota kantaa ja jos itse olisin vastaavaassa tilanteessa, hankkisin varmaan irroitettavat nastapohjalliset, joita voi sitten käyttää melkein minkä tahansa monojen kanssa.

Ostin kuitenkin pois Haltin kitkat heidän Outlet-myymälästä. 48-kokoisia ei ollut, mutta onneksi löytyi 47, jotka juuri mahtuivat. Tällaisena isomun.....jalkaisena on tottunut siihen, että kengät on ostettava silloin kun sellaiset löytää. Ulkonäön ym suhteen ei voi tällaisessa tilanteessa alkaa nirsoilemaan. Katsotaan nyt tämä talvi, että onko näistä mihinkään.
 

sampio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Menestyvin, sympatiat muille hyville.
Katsotaan nyt tämä talvi, että onko näistä mihinkään.
Urheiluliikkeestä ostin omani viime vuonna ja sellainen neuvo jäi mieleeni, että niillä pitää astua sitten ihan kunnolla, eikä hipsutella. Nastat purevat paremmin liukkaaseen.
 

ernestipotsi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Urheiluliikkeestä ostin omani viime vuonna ja sellainen neuvo jäi mieleeni, että niillä pitää astua sitten ihan kunnolla, eikä hipsutella. Nastat purevat paremmin liukkaaseen.

Nastat toki liukkaalla paremmat, mutta kuten myyjäkin sanoi, niin niillä ei sitten sisätiloissa oikein voi kävellä. Erillisiä "kaupassakäyntikenkiä" en viitsi pitää.

Satakiloisena mun askel on varmasti riittävän painava eikä kävelytyylini ole koskaan ollut mitään hipsuttelua.
 

sampio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Menestyvin, sympatiat muille hyville.
Nastat toki liukkaalla paremmat, mutta kuten myyjäkin sanoi, niin niillä ei sitten sisätiloissa oikein voi kävellä. Erillisiä "kaupassakäyntikenkiä" en viitsi pitää.

Satakiloisena mun askel on varmasti riittävän painava eikä kävelytyylini ole koskaan ollut mitään hipsuttelua.
Juu, meinaan siis, että sitä jossain lievässä alamäessä saattaa alitajuisesti vähän arastella askeltaan, kun näkee jäätä, mutta niissäkin pitäisi astua reilusti, jotta nastat ottavat pitoa.
 

nummenkallio

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Anglofilia on puskenut pahasti päälle viime aikoina. Kun autoksi valikoitui Mini, niin vanhat Fred Perryt kaivettiin kaapista ja uutta piti laittaa tilaukseen. Tyyli on nyt määritelty pitkäksi aikaa.
 

Jupe

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK
En ole korona-aikana paljoa shoppaillut.
Mutta lätkäpalstalle mainittakoon että alkuvuodesta kävin ostamassa kaks kassilta Bille Beinoa Hernesaaren varastontyhjennyksestä, ihan laadukkaan ja tyylikkään oloista paitaa, lippistä ja pipoa tuli ostettua mulle ja muksulle. Toki kun hinta oli ovh:sta pois puolet tai enemmän niin sai mielestäni rahoille vastinetta, en täyttä hintaa näistä maksaisi.
 

Schwein

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK
Onkin pitänyt tänne kirjoittaa jo jonkin aikaa. Teen sen nyt, kun ketju oli sopivasti ylhäällä.

Koronakriisi vaikuttaa minun vaatehankintoihini jatkossa. Olen pääosin Suomessa ostanut vaatteeni Brothersilta, joka päätti ilmeisesti kriisin siivittämänä siirtää kokonaan toimintonsa pois Suomesta. Ruotsissa taas työmatkoilla ollessani olen suosinut MQ-vaateketjua, joka meni koronapaskan alettua konkurssiin. Molemmilla ketjuilla olen erityisesti suosinut heidän omia brändejä, jotka ovat minusta olleet oikein hyviä hinta-laatusuhteeltaan.

No, Ruotsissa käydessäni voin edelleen asioida Brothersilla, mutta mistä ostan jatkossa vaatteita täällä Suomessa, en tiedä. Toisaalta etenkin tuon MQ:n konkurssi harmittaa. Jos olisin tiennyt etukäteen, olisin viimeisimmällä työreissullani maaliskuussa hamstrannut kasan t-paitoja.
 

Schwein

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK
Itse asiassa toinen asia vielä. Olen keski-ikäinen laiha läski, jolle on farkut löytyneet usein helposti ihan HM:stä. Kapea malli ja matala vyötärö, jolloin maha jää kivasti siihen päällä eivätkä housut valu. No nyt perkeleen muoti on tehnyt sen, että kaikki näyttävät olevan jotain normaalivyötäröisiä. Onko vinkkejä mistä saisi kapeita matalavyötäröisiä farmareita? Vai pitääkö tässä vaan odottaa että itseäni miellyttävät tulevat uudestaan muotiin joskus 10-20 vuoden kuluttua?
 

Jupe

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK
Yleisellä tasolla kaiken kattavaan vaateasiointiin itselläni on toiminut uskokaa tai älkää Stockmann.
Asun aika lähellä Tapiolan Stoccaa, ja olen tasaisin väliajoin kun hyvät ALE:t päällä käynyt täyttämässä varastot. Ostan mielestäni hyvää laatua halvalla ja saan vielä palveluakin kun halutessa ne mittaa mut kauluspaitaa ja puvun takkiakin varten.
Viimeisimpiä ostoksia.
Panama Jack -kengät -70%
Adidas - kengät Continental pohjalla -70%
Hilfger ja J.Lindeberg farkkuja -50-70 %
T-paitoja, collegeja Makia, Addu, Fila, Ellesse, Samson & Samson -50 -70%
Kauluspaitoja Eton, Stenströms, Olymp, Bosweel -50-70%
SuperDry takki ja paitoja -40-60%

Harmi jos Stoccan toiminta loppuu, ymmärrän toki etten itse sitä parhaalla tavalla kannata kun ostan aina halvalla. :)
En tiedä mistä saisin lähellekään tuota merkki ja mallivalikoimaa, ja palvelua tässä Tapiolan suunnalla. Keskustaan en lähde vaateostoksille, ei toimi mulle kuin kerran vuodessa ehkä.

Netistä ostaminen on ainakin itselle todella hankalaa, yllä mainitutkin vaatteet sovitan aina kopissa ennen ostoa. Ainoa mitä olen netistä ostanut parin vuoden aikana on yhdet kengät ja yhden takin joista halusin tismalleen saman mallin mikä kotoolta jo löytyi.
 

Tadu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Onkin pitänyt tänne kirjoittaa jo jonkin aikaa. Teen sen nyt, kun ketju oli sopivasti ylhäällä.

Koronakriisi vaikuttaa minun vaatehankintoihini jatkossa. Olen pääosin Suomessa ostanut vaatteeni Brothersilta, joka päätti ilmeisesti kriisin siivittämänä siirtää kokonaan toimintonsa pois Suomesta. Ruotsissa taas työmatkoilla ollessani olen suosinut MQ-vaateketjua, joka meni koronapaskan alettua konkurssiin. Molemmilla ketjuilla olen erityisesti suosinut heidän omia brändejä, jotka ovat minusta olleet oikein hyviä hinta-laatusuhteeltaan.

No, Ruotsissa käydessäni voin edelleen asioida Brothersilla, mutta mistä ostan jatkossa vaatteita täällä Suomessa, en tiedä. Toisaalta etenkin tuon MQ:n konkurssi harmittaa. Jos olisin tiennyt etukäteen, olisin viimeisimmällä työreissullani maaliskuussa hamstrannut kasan t-paitoja.
Mielestäni Volt-vaatekauppa on tyylillisesti ja hinnallisesti aika lähellä Brothersia. Sitten Helsingistä löytyy Suitsupply, joka on laadullisesti hieman parempaa ja arvokkaampaa keskittyen enemmän pukumeininkeihin, mutta rennompaakin vaatetta löytyy.

Netistä ostaminen on ainakin itselle todella hankalaa, yllä mainitutkin vaatteet sovitan aina kopissa ennen ostoa. Ainoa mitä olen netistä ostanut parin vuoden aikana on yhdet kengät ja yhden takin joista halusin tismalleen saman mallin mikä kotoolta jo löytyi.
Netistä ostaminen on paljon vähemmän hankalaa kuin kauppaan rahtautuminen. Saa rauhassa kokeilla vaatteita kotona ja paremman kuvan onko jokin vaate hankinnanarvoinen. Palautukset ovat isoilla ketjuilla erittäin helppoja. Enemmän kuluu aikaa ja vaivaa kun rahtautuu vaatekauppoihin.

Jos tilaa jotakin erikoista ulkomailta ilman ilmaisia palautuksia, niin silloin voi maksaa Paypalilla ja periä palautuskulut Paypalilta. Tämä on toki vaivalloisempaa, mutta jos ei tilaa ulkomaiden erikoisliikkeistä, niin eipä sillä väliä.
 

Schwein

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK
Jostain syystä en ole koskaan Voltissa käynyt, vaikka olen tuon periaatteessa noteerannut. Kiitokset vinkistä, @Tadu .
 
(1)
  • Tykkää
Reactions: Tadu

Jupe

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK
Netistä ostaminen on paljon vähemmän hankalaa kuin kauppaan rahtautuminen. Saa rauhassa kokeilla vaatteita kotona ja paremman kuvan onko jokin vaate hankinnanarvoinen. Palautukset ovat isoilla ketjuilla erittäin helppoja. Enemmän kuluu aikaa ja vaivaa kun rahtautuu vaatekauppoihin.
Olen tilannut joskus 10-15 vuotta sitten jo laatikollisiakin frendin kanssa ja niitä soviteltiin, ei sopinut kuin korkeintaan yks kymmenestä paidasta. Ei ole mun juttu tuo verkko-ostaminen vaatteissa, en koe sitä yhtä sujuvaksi kuin esimerkiksi jos olen Tapiolassa muutenkin käymässä ja käyn kävelemässä Stoccan läpi. Välillä ottaa ihan mielellään sen tunnin omaa aikaa ja testailen vaatteita, välillä joutuu jopa kolmea eri kokoa testaamaan ja jos sen teen kaikille eri merkin housuille, paidoille jne niin aika iso laatikko sieltä netistä tulisi ja sitten lähtisi melkein yhtä iso takaisin.

Makuasioita varmasti nämäkin, iso syy tuokin että en koe mitenkään ongelmaksi kävellä sitä Stoccaa läpi katsoen alennukset kun olen muutenkin siellä suunnalla liikkeellä.

Volt on ihan jees ja olen sieltä jotain ostanutkin. Tykkään tyylistä, toimii silloin kun haluat simppeleitä yks värisiä paitoja esimerkiksi. Tai vaikkapa Addua ja Filaa, sellaista siistiä tennari-lookkia.
 

sampio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Menestyvin, sympatiat muille hyville.
Netistä ostaminen on paljon vähemmän hankalaa kuin kauppaan rahtautuminen. Saa rauhassa kokeilla vaatteita kotona ja paremman kuvan onko jokin vaate hankinnanarvoinen. Palautukset ovat isoilla ketjuilla erittäin helppoja. Enemmän kuluu aikaa ja vaivaa kun rahtautuu vaatekauppoihin.
Tosin onhan tuo isojen nettikauppojen pakettirumba aika kestämätöntä ilmaston kannalta ja pienyrittäjyydenkin jossain määrin. En nyt ala ihan hirveästi jeesustelemaan, koska kyllä mä itsekin hyvän tarjouksen hyödynnän, mutta sanotaan nyt varovaisesti näin, että tilaan lähinnä sellaista netistä, joiden koot ja mallit tiedän, ja joissa palautusten mahdollisuus on todella pieni. Myymälöistä sitten vähänkään arveluttavat tai kokonaan uudet tuotteet. No, tämä nyt ei sulle suoranaisesti ollut moraalisaarnana, vaan lähinnä tuli mieleeni tuosta lainaamastani.
---
Olen aika paljon pyrkinyt tilaamaan kotimaisilla firmoilta viime aikoina vaatteita. Varsinkin nyt koronan aikaan on tullut laitettua tilauksia mm. Billebeinolle ja Tafferille pari kertaa, lisäksi Makia, Nousu, Pue365 sekä Vai-kø ovat saaneet rahojani viimeisen vuoden aikana. Jos vain mahdollista, ostan suomalaisen brändin, vaikka maksaisi vähän enemmän. No, nyt parit joggerit nappasin Carlingsista matkaani, ja nää on tehty varmaan jossain hikipajalla lapsia ruoskimalla, mutta aina ei voi voittaa.

Kengistä tilaus pitäisi jaksaa tehdä Feetin lenkkareista ja ehdottomasti ennen Boot Factoryn toiminnan loppumista hommata nämä.
 

finnjewel

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, KooKoo, KPL, Kiovan Dynamo
Voi olla, että toisilla on mukautuvammat jalat kuin toisilla, mutta minä en ainakaan voi kuvitellakaan ostavani kenkiä ilman sovittamista. Al Bundy saa yleensä tuoda kokeiltavaksi vähintään 6-10 paria ennenkuin löytyy sopiva, sellainen joka ei purista tai lonksu/hölsky. Ei aina löydy sittenkään vaan pitää vaihtaa kauppaa.
 
(1)
  • Tykkää
Reactions: Jupe

Bunder

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Coyotes, Thrashers
Kaikista mukavinta olisi kun tarkenisi aina t-paita päällä. Niitä on mukava pitää päällä ja löytää kaupoistakin monenlaisia. T-paitakauden ulkopuolella paitana allekirjoittaneella on lähinnä 3 erinlaista hupparia, joista oikeastaan vain kaksi on suuremmassa käytössä. Mitään tarvetta lisätä valikoimaa ei ole. Tosin harkinnassa on ostaa vuoden sisällä yksi huputon pitkähihainen paita.
Kenkiä löytyy tasan yksi pari, jolla mennään kesät ja talvet. Ongelmaa ei ole tässäkään ollut, vaan nuo kengät menevät ihan hyvin ulkoilussa ja vähän juhlavammassakin tilaisuudessa.
Takkeja sen sijaan löytyy jopa 3. Vielä vuosi sitten oli käytössä vain yksi takki, joka palveli päätakkina vuodesta 2013 asti. Tänään tuo takki siirtyi virallisesti syrjään päätakin roolista ja nykyisin sitä käytetään lähinnä lenkeillä. Nuo kaksi muuta aktiivisesti käytössä olevaa takkia ovat siis tällä hetkellä lämpimämpi talvitakki, sekä sellainen nollakeli/syyskeli takki ja hyvin pärjää.

Uusien vaatteiden ostaminen ja käyttöön ottaminen on aina melko ikävää puuhaa. Vaatteesta riippuen siihen totutteluun ja omaksumiseen menee jokunen päivä aikaa. Joillekkin sukille nyt on ihan sama, mutta esimerkiksi uusia kenkiä tai uuden takin hankkiessa sen joutuu ns. "ajamaan sisään", ennen kuin alkaa tuntumaan luontevalta päällä.
 
Viimeksi muokattu:
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös