Pakko kysyä, että mikä konsepti? Puhutaanko nyt alkuperäisen kysyjän viittaamista häistä vai tuolla hääketjussa aivan asiallisesti ja monipuolisella juomavalikoimalla puheena olleesta häätilaisuudesta?
Puhuin yleisellä tasolla. Tässä oli nimittäin puhetta, että häissä tulee noudattaa tiettyä etikettiä jne. ja siksi sellainen lätsä on väärin. Mielestäni se on useimmiten vähän höpöhöpöä, koska häät eivät muutenkaan yleensä ole mitään kovin hienostuneita juhlia. Siellä soittaa joku humppabändi ja juodaan kaljaa, lonkeroa ja siideriä tölkistä, kuten juomakeskustelusta voi huomata. Ja siis hyvä niin, olen mä ollut muunkinlaisissa häissä, esim. sellaisissa, joissa oli vuokrattuna joku kartano Italiasta, juomien osalta runko rakentui samppanjasta ja paikallisista laatuviineistä. Ne juhlat olivat sellaiset, että siellä oli vähän paineita noudattaakin jotakin etikettiä ja olla pukeutumatta urposti. Ei sillä että tyylikkäisiin juhliin mitään Italioita tarvittaisiin.
Samppanjasta pidän kyllä, mutta mieluummin kuitenkin olen häissä koti-Suomessa, pidän päässä urponnäköistä lätsää ja juon kaljaa tölkistä enkä mieti tarkkoja etikettejä. Eli siis urpo se hattu toki on, mutta kuten sanoin, niin ovat usein meidän juhlatkin kaljoineen ja se on ihan kivaa.