Ketään ei tietenkään tällaiseen velvoiteta. Mielestäni kuitenkin huomattavasti terveempi harrastus kuin trollata Jatkoajan keskustelupalstoilla.
Aiai kun oli nätisti suoraan vastapalloon!
Mukava lukea, että tälläkin palstalla on laadukkaisiin vaatteisiin ja kenkiin perehtyneitä ihmisiä. Itselleni tuottaa mielihyvää kun olen melkein aina huoneen parhaiten pukeutunut mies, vaikka yleensä pukeudun erittäin rennosti enkä ole pukuakaan käyttänyt varmaan vuoteen. Kun vähän ymmärtää perusjuttuja sekä pukeutuu laadukkaisiin vaatteisiin (kengät tärkeimmät) erottuu heti. Toki valtaosaa ihmisistä muiden ihmisten pukeutumiset ei kiinnosta, mutta paljon tulee kehuja ja yleensä ne tulevat kengistä. Laadukkaat nahkakengät ovat sellainen asia johon kannattaa perehtyä.
Joskus löytyy oikeassakin elämässä näitä kirjoittelijoita, joiden mielestä istuva yksinkertainen paita, farkut ja laadukkaat nahkakengät ovat homon merkki. Kertoo ehkä enemmän kyseisen henkilön heikosta itsetunnosta sekä alitajuisesta tarpeesta yrittää tuomita muita ja nostattaa samalla omaa itsetuntoaan.
Raakafarkuista sen verran, että kun laadukasta paksua raakafarkkua koskettaa niin ymmärtää, että se jos mikä on miesten juttu. Alkuun tuntuu, että päällä on jotain kovaa suojakangasta, mutta käytössä housut muovautuvat käyttäjälle ja pehmenevät. Samoin kuin laadukkaat nahkakengätkin. Itselläni taitaa raakafarkkuja olla aktiivisessa käytössä 4 paria: Yhdet mustat ja kolmet siniset. Peukutan myös noita Uniqlon halpoja farkkuja, ovat hintaisekseen todella kelvollisia. Itselläni on yhdet sellaiset käytössä, mutta ovat omaan makuuni niin ohuet, että saavat käyttöä melkein pelkästään kesäisin. Toki ne ovat ihan normaalin paksuiset verrattuna kaupan farkkuihin, eli eivät ne mitään kesäkangasta ole, mutta valitettavasti olen totuttautunut liian laadukkaisiin ja kalliisiin farkkuihin. Toki raakafarkut eivät todellakaan ole kaikkien juttu eikä niiden tarvitsekaan olla. Täysin yhtä tyylikkäästi voi pukeutua tavallisiin farkkuihinkin.
Loaken kengät ovat kyllä hyviä. Mulla kävi Loaken chukkat kääntymässä vuoden ajan, mutta ne eivät jotenkin mun jalkaan toimineet. Aina oli päivän päätteeksi jalat jotenkin kipeät tai väsyneet. Täytyi hyväksyä, että kaikki lestit eivät vaan sovi. Kenkähyllyni suosikit ovat ilman muuta Red Wingin raffit bootsit, jotka ovat talvikäytössä. Aivan mahtavat kengät ja istuvat jalkaan täydellisesti paksujen villasukkien kanssa. Oletan, että näillä mennään seuraavat parikymmentä talvea. Kuukausi sitten hankin kenkähyllyyn espanjalaisen valmistajan
Meerminin tuplamunkit, eli solkikengät kahdella soljella. Oli kyllä järkyttävä sisäänajo sillä toinen jalkani on hieman toista suurempi ja se juuri ja juuri mahtui kenkään, mutta compeedin ja noin kymmenen käyttökerran jälkeen ovat nyt muotoutuneet jalkoihin erinomaisesti. Omasta mielestäni ja mitä olen netistä lukenut, niin vertautuvat hyvin Loaken 1880 -sarjaan vaikka hinnat lähtevät 160 eurosta ylöspäin. Huonona puolena toki on se, että näitä pääsee sovittamaan vain Madridissa. Kun jalassa käy laadukkaat nahkakengät niin sen jälkeen ei ole paluuta eccoihin ja muihin vastaaviin.
Kai tämäkin on tyhmä ja kallis harrastus, mutta näin on valtaosa muistakin harrastuksista.