Ala ja tehtävä sanelee aika paljon tuota pukeutumista, minkä itse kokisin sopivaksi, jos nyt jätetään kaikki sellaiset ilmiselvät ammatit pois, joissa työtehtävä edellyttää tiettyä univormua tms. työasua ja -varusteita. Itse en pukua niin paljon rakasta, että pitäisin sellaista missään tehtävässä, missä ei firmaa edusteta suoraan asiakasrajapinnassa ja tässäkin vielä ala vaikuttaa jonkin verran. En oikein näe kulahtanutta ja huonosti istuvaa pukua sen enemmän uskottavuutta lisäävänä tekijänä, jos vertailukohtana esim. aspa-tehtävissä olisi jokin istuva paitapusero/siisti neule, chinokset ja sopivat kengät. Toisaalta sitten joissain korkeissa virastoissa tai vaikkapa pankeissa ehkä pukulinja on itsestäänselvyys melkein kaikissa tehtävissä paitsi siinä vastaanotossa ja puhelinpalvelussa.
Opena tämä keissi on aika helppo hoitaa, kun duuniin on vaikea pukeutua väärin. Koulun juhlissa olen ollut puku päällä, muutoin mennään ihan sään ja fiiliksen mukaan shortseista chinoksiin ja t-paidasta neuleisiin. Sen verran pidän rajaa, että toki päihteet ja väkivalta eivät kuulu asusteisiin eli panimoiden sinänsä hienot paidat jätän vapaa-ajalleni, samoin kuin jättäisin jotkin bändipaidatkin, jos kyseenalaisimpia omistaisin.