Vaatteet on mun aatteet...

  • 98 602
  • 536

sampio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Menestyvin, sympatiat muille hyville.
Alkoholi tappaa bakteerit. Halpaa vodkaa suihkepulloon ja suihkuttelet sitä hieman kohtaan, jolla haju on. Sitten takki tuulettumaan ja kuivumaan. Jos ei auta niin uudestaan. Ei tartte paljoa suihkutella eikä pidä kastella läpimäräksi. Tein tämän yhdelle bleiserille, jonka ostin käytettynä ja vähän röökinhajuisena.
Kiitos, täytyypä kokeilla. Loogista tietenkin, vaan ei aina tule mieleen nämä jutut.
 

sampio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Menestyvin, sympatiat muille hyville.
Ala ja tehtävä sanelee aika paljon tuota pukeutumista, minkä itse kokisin sopivaksi, jos nyt jätetään kaikki sellaiset ilmiselvät ammatit pois, joissa työtehtävä edellyttää tiettyä univormua tms. työasua ja -varusteita. Itse en pukua niin paljon rakasta, että pitäisin sellaista missään tehtävässä, missä ei firmaa edusteta suoraan asiakasrajapinnassa ja tässäkin vielä ala vaikuttaa jonkin verran. En oikein näe kulahtanutta ja huonosti istuvaa pukua sen enemmän uskottavuutta lisäävänä tekijänä, jos vertailukohtana esim. aspa-tehtävissä olisi jokin istuva paitapusero/siisti neule, chinokset ja sopivat kengät. Toisaalta sitten joissain korkeissa virastoissa tai vaikkapa pankeissa ehkä pukulinja on itsestäänselvyys melkein kaikissa tehtävissä paitsi siinä vastaanotossa ja puhelinpalvelussa.

Opena tämä keissi on aika helppo hoitaa, kun duuniin on vaikea pukeutua väärin. Koulun juhlissa olen ollut puku päällä, muutoin mennään ihan sään ja fiiliksen mukaan shortseista chinoksiin ja t-paidasta neuleisiin. Sen verran pidän rajaa, että toki päihteet ja väkivalta eivät kuulu asusteisiin eli panimoiden sinänsä hienot paidat jätän vapaa-ajalleni, samoin kuin jättäisin jotkin bändipaidatkin, jos kyseenalaisimpia omistaisin.
 

mutina

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Chicago Blackhawks, Fife Flyers
Sen verran pidän rajaa, että toki päihteet ja väkivalta eivät kuulu asusteisiin eli panimoiden sinänsä hienot paidat jätän vapaa-ajalleni, samoin kuin jättäisin jotkin bändipaidatkin, jos kyseenalaisimpia omistaisin.
Uteliaisuuttani kysyn: entäs kiekko-, jalkapallo- tai vastaavat paidat?
 

sampio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Menestyvin, sympatiat muille hyville.
Uteliaisuuttani kysyn: entäs kiekko-, jalkapallo- tai vastaavat paidat?
Urheilussa en näe lähtökohtaisesti sellaisia piirteitä, etten voisi fanipaitoihin pukeutua, siis jos jätetään pois pelipaidat, jotka ehkä eivät arkikäytössä niitä tyylikkäimpiä kuitenkaan ole. Replicaan olen kyllä koulun teemapäivinä pari kertaa pukeutunut, t-paitoihin useammankin kerran ihan peruspäivinä. En tosin tiedä, kuinka tarkkaan rehtorit näitä muualla kyttäävät, mutta meillä on pukeutumisessa varsin suuri vapaus.
 

pettter

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Aika marginaalista varmaan toi nörttiscene. Musta ainakin olisi vaikea kuvitella suostuvan hommiin, missä joutuu pitämään pukua päällä.
 

sampio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Menestyvin, sympatiat muille hyville.

Jupe

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK
Pohdiskelen täällä kannattaako farkkuja viedä jonnekin korjattavaksi.
Tilanne on se että himasta ei löydy eikä lähipiiristä konetta/tekijää ja kaapissa useat vielä ihan ok farkut joissa kuitenkin mm taskupussi hajonnut taikka haarusta kulunut puhki. Onko kukaan käyttänyt vastaavissa tapauksissa "ammattiapua"? Ja mitäköhän tuollainen sinällään pikkuhomma maksaisi? Jos vien niin vien useamman kerralla.

_
 

ISH

Jäsen
Suosikkijoukkue
NHL, HIFK, Arsenal
Mikähän vaatemerkki on WA, niin että tuossa A:ssa ei ole poikkiviivaa? Mulla on sellaisen college, eikä ole koskaan ollut niin hyvin mun muotoihin istuvaa paitaa. En muista yhtään mistä tämän olen ostanut, mutta lisää voisin ostaa.

WA
Established in 1996
REG. TRADEMARK
NO. 006827589

Ja paidassa lukee Michigan USA. En onnistunut googlettamaan näillä tiedoilla mitään. Tai sitten tuo viivaton A ei ole A.
 
Viimeksi muokattu:

Tuamas

Jäsen
Mikähän vaatemerkki on WA, niin että tuossa A:ssa ei ole poikkiviivaa? Mulla on sellaisen college, eikä ole koskaan ollut niin hyvin mun muotoihin istuvaa paitaa. En muista yhtään mistä tämän olen ostanut, mutta lisää voisin ostaa.

WA
Established in 1996
REG. TRADEMARK
NO. 006827589

Ja paidassa lukee Michigan USA. En onnistunut googlettamaan näillä tiedoilla mitään. Tai sitten tuo viivaton A ei ole A.

WA action sports näytti olevan merkki, taitaa olla Stadiumin in-house brändi.
 

Red Machine

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Pari kk sitten hommasin ekat raakadenim- farkut. Edwin- merkkiset. Ei voi muuta todeta kuin että oikessahan ne alan hc-kaverit on. Aivan mahtavat jalassa. Kiitellään tässä siis palstaveljeä aiemmista neuvoista, tattis @Action Bronson!

Hupaisaa sinänsä, että samasta(Pinkomo) liikkeestä on tullut jo pitkään haettua kenkiä. Redareista aiemmin tykänneenä olen nykyisin lähinnä Loake-fani. Burfordit maailman parhaita. Harmittavasti Pinkomo sanoi heippa Clarkseille, jotain poistotuotteita sieltä löytyi vielä mutta koot hieman normin ulkopuolella. Tuolta on ainoat oikeat desert bootsitkin poistettu.

Farkuista vielä. Istuvuus siis huoppuluokkaa ja ajatus olisi siirtää mahdollista pesua hamasn tulevaisuuteen. Hyvät vinkit tähänki sai kuten myös tuuletus/pakastus jne. puoleen. Varoittivat että nälkä kasvaa syödessä ja tottavie, tässä kuussa täytynee käväistä katsomassa Levi's Vintage puolta vielä.

Istuvuus ja hieno ulkonäkö erinomaista. Sinänsä itseäni ei mitkään feidit(menikö oikein?) kiinnosta mutta katsotaan nyt silkasta uteliaisuudesta minkälaiset on tullakseen.
 

SamSpade

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ikurin Vire
Hupaisaa sinänsä, että samasta(Pinkomo) liikkeestä on tullut jo pitkään haettua kenkiä. Redareista aiemmin tykänneenä olen nykyisin lähinnä Loake-fani. Burfordit maailman parhaita. Harmittavasti Pinkomo sanoi heippa Clarkseille, jotain poistotuotteita sieltä löytyi vielä mutta koot hieman normin ulkopuolella. Tuolta on ainoat oikeat desert bootsitkin poistettu.
Samassa veneessä, siis kenkien suhteen. 1,5 vuotta sitten ekat Loaken 1880 sarjan kengät, nyt kaapissa 6 paria.
Burford saappaat viininpunaisina ja Dainite pohjilla talvikäytössä, kuten myöskin mustat Chester kengät Dainitella.
Buckingham tummanruskeat ja keskiruskeat nahkapohjilla, Gladstone tummanruskeat ja mustat Islington "munkkikengät" eli soljella.
Muutama Loaken lesti on kuin jalkaani tehty, kun yleensä on vaikea löytää istuvia.
 

adolf

Jäsen
Suosikkijoukkue
Leijonat & Haminan Palloilijat
Nuorilla tytöillä on vissiin muodissa nyt sellaiset puoliksi kainaloihin asti vedettävät farkut.

Rupesin sitten kelaamaan että onko oma pukeutumistyylini nyt juurikaan sen omaperäisempi. Tennaria, farkkua, bleiseriä, t-paitaa, shortsia, kauluspaitaa, bombertakkia yms. Tällä tavallahan miehistä valtaosa pukeutuu.

Pidän että vaatteissa on väriä. Ei mitään räikeää, mutta mustaa en käytä paljoakaan missään. Istuvuus on tärkeää. Ei mitään mittatilauskamaa tarvitse olla mutta huonosti istuvissa vaatteissa on epämiellyttävää kävellä. Hyvin istuvat vaatteet tuo ryhtiä olemukseen.
 

Jupe

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK
Nuorilla tytöillä on vissiin muodissa nyt sellaiset puoliksi kainaloihin asti vedettävät farkut.

Tarkoitatko kasarifarkkuja ja todella korkeita lantioita. Niitähän nyt näkyy paljon, perse on todella iso ja pyöreä niissä, vedetään kapealle vyötärölle saakka. Periaatteessa ihan ok, mutta vaatii kantajaltaankin paljon. Parhaimmalta näyttää kun on vähän mistä ottaa kiinni.

Seuraavaksi tulee varmaan treenisaleille kasari-aerobic asut, niissähän vastaava idea ja miksipä ei tulisi.
JAMIE LEE CURTIS - PERFECT - AEROBIC JAM - YouTube

_
 
Suosikkijoukkue
Suomen suurin ja kaunein
@Red Machine

Ilo saada uusia denimipäitä mukaan ja vielä hienompaa, että nautit olostasi. Edwin on aivan super mitä tulee hintaan ja laatuun. Ostin tänään ED-55 ja ED-39 Red Selvaget. Hatut oli Pinkomossa tarjouksessa joten mukaan tarttui Stetsonin tyylikäs olkifedora.

Kenkiä teki mieli mutta katsellaan toisella kertaa.
 

Red Machine

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Edwin on aivan super mitä tulee hintaan ja laatuun. Ostin tänään ED-55 ja ED-39 Red Selvaget.

Mä päädyin LVC:n 1890:seen. Mahtavat lämpimän sään farkut, todella kevyet 9oz. Henkseliversiona myös varsin tyylikkäät. Seuraavaksi 1947. Naked& Famous myös näytti hyvältä, kunhan ei ole vetoketjua.

Pinkomolla on Iron Heartin helvetin upea selvedge paita mutta hinta vielä aika suolainen joten jääkööt. Kesälomalla sitten täytyy tehdä seuraava käynti.
 

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
Vittu. Upouudet housut mitä joutuu töissä käyttämään meni paskaksi. Kiirehdin kaljakauppaan, joku ihmeellinen terävä reuna oli kassalla ja iso reikä reiteen.

Haluan uudet samanlaiset, mutta nämä tuli sattumalta hankittua ihan toiselta puolelta kaupunkia, kun olin retkellä enkä jaksa mennä sinne uudelleen.

Ketjupaikka eli onko arviota tai jopa tietoa onko vaatekaupoissa pääsääntöisesti samat tuotteet ja voisin kenties sovittamatta napata lähempää uudet?
 

adolf

Jäsen
Suosikkijoukkue
Leijonat & Haminan Palloilijat
Parin kuukauden päästä Lontooseen. Minkälaisissa hinnoissa miesten vapaa-ajan vaatteet liikkuu siellä?
 

JZZ

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Piraattiryhmä, Caps, ManU
Ketjupaikka eli onko arviota tai jopa tietoa onko vaatekaupoissa pääsääntöisesti samat tuotteet ja voisin kenties sovittamatta napata lähempää uudet?
Ketjuissa yleensä on hyvinkin pitkälle samat tuotteet. Sovittaisin kuitenkin aina housut, esim omat vakkarifarkut (Tiger of Swedenin Pistolero) koot vaihtelee +/- tuuman sisällä jonkun verran.
 

JZZ

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Piraattiryhmä, Caps, ManU
Parin kuukauden päästä Lontooseen. Minkälaisissa hinnoissa miesten vapaa-ajan vaatteet liikkuu siellä?
Vähän riippuu siitä missä shoppaat ja mitä merkkejä. Yleisesti ottaen hintataso hiukan Suomea halvempaa, mutta esim kauempana keskustasta olevissa ostoskeskuksissa selvästikin halvempaa. Erityisesti hyvännäköisiä kenkiä tuolta löytyy, ja pääosin erittäin miellyttävään hintaan.
 

Tadu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Parin kuukauden päästä Lontooseen. Minkälaisissa hinnoissa miesten vapaa-ajan vaatteet liikkuu siellä?
Todella halvasta todella kalliiseen. Aika yleinen kysymys. Brittimerkit (Barbour, Loake yms.) ovat Suomea halvempia, mutta muut Suomesta saatavat ovat samoissa hinnoissa. Riippuu omasta tyylistä ja paljon haluaa maksaa, mutta tsekkaisin ainakin ketjuista ne mitä ei Suomesta löydy eli Uniqlo, Mango Men ja vaikka J. Crew. Näistä Uniqloa on taidettu tässäkin ketjussa käsitellä aiemmin. Yksinkertaisia kohtuullisen laadukkaita vaatteita aikuiseen makuun halvalla. Jos on tarve puvulle tai pikkutakille niin hollantilainen Suitsupply on hintalaatusuhteessa ihan ykkönen. Avaavat tosin syksyllä myymälän myös Helsinkiin.
 

sampio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Menestyvin, sympatiat muille hyville.
VittuKetjupaikka eli onko arviota tai jopa tietoa onko vaatekaupoissa pääsääntöisesti samat tuotteet ja voisin kenties sovittamatta napata lähempää uudet?
Kuten tuossa edellä @JZZ sanoikin, pääosin voi luottaa kokojen täsmäävän. Ainakin itse olen netistä tilannut alennuksista hyväksi havaitsemaani farkkumallin samoilla spekseillä nyt kolmet kappaleet ja ovat natsanneet kooltaan. J&J kyseessä. Aivan halvimmista Primark-tyylin paikoista en tosin uskaltaisi ilman kokeilua ostaa mitään.
 

Peltinen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Aivan halvimmista Primark-tyylin paikoista en tosin uskaltaisi ilman kokeilua ostaa mitään.

Primarkilla oli joskus sovituskoppeihin infernaalinen jono joten nappasin 13 euron farkut (taatusti riisipalkalla ompelevan pikkutytön tekemät) ihan säkällä mukaan samoilla tuumamitoilla kuin normi-Leviksiä ostan kun tappio ei olisi ollut suuren suuri jos ei olisi mahtunut. Koko oli ihan oikea.
 

sampio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Menestyvin, sympatiat muille hyville.
Primarkilla oli joskus sovituskoppeihin infernaalinen jono joten nappasin 13 euron farkut (taatusti riisipalkalla ompelevan pikkutytön tekemät) ihan säkällä mukaan samoilla tuumamitoilla kuin normi-Leviksiä ostan kun tappio ei olisi ollut suuren suuri jos ei olisi mahtunut. Koko oli ihan oikea.
Juu, varmasti sieltä hyviä kokoja osuu kohdilleen, itsekin olen varsinkin niitä halpoja Marvel t-paitoja kantanut sieltä kotiin, samoin yhdet todella hyvin istuvat reisarishortsit ovat edelleen kolmen vuoden jälkeen käytössä. Housujen osalta kuitenkin reiteni ovat sen verran paksut, että alaosan vaatetus on pakko testata aina uusien tapauksessa. Tuumat eivät välttämättä kerro mun kohdallani mitään, ellen sitten mallista mene takuuseen.
 

Kheldaur

Jäsen
Suosikkijoukkue
Philadelphia Flyers, Leijonat, (Saipa).
Housuina käytän ainoastaan farkkuja, mielellään sinisiä jos ihmisten ilmoilla olen. Kotona hillun munasillaan tai verkkarit jalassa.
Yläkroppaa peittää julkisilla paikoilla yleensä kauluspaita, kesäisin lämpimillä keleillä t-paita. Viileämmällä kelillä kauluspaita ja takki, yleensä farkkutakki ,taikka nahkainen. Talvisin päällä pilotti, koska on lämmin ja sopii ajatusmaailmaani. Huppareita käytän ainoastaan töissä, koska siellä ovat käteviä, julkisilla paikoilla en sellaisessa kehtaa kulkea. Jalassa pilotin kera aina maiharit, muutoin nahkakengät. Päässä stetsoni keväisin ja syksyisin, kesällä lippalakki tai huivi. Talvella lämmin musta pipo.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös