vaikea sanoa miten Lahden Hesburgereissa toimii palvelu verrattuna muihin.
Jäämättä sen enempää kiinni itse pikaruokalaan, monessa paikassa omistajien, ravintolapäälliköiden ja työntekijöiden tilanne vaikuttaa yllättävän paljon asiakkaan kokemukseen. Vaikka kuinka olisi ketjua takana ja ketjun toimintatavat, henkilökunnan asenteella on erittäin paljon vaikutusta asiaan. Kun mennään naama norsun emättimellä, tehdään ihan minimisuoritus ja oppimisen sijaan tehdään mitä sattuu, niin se vaikuttaa yllättävän paljon asiakaskokemukseen. Pari mätää omenaa, vittumainen johto ja esimerkiksi olemattomat edut ja/tai mahdollisuudet, niin ei yllätä jos oma-aloitteisuutta esimerkiksi mainitsemallasi tilauksien ennakkokyselyllä ei ole, ruoka valmistuu kun valmistuu, tavaroita puuttuu ja virheiden kohdalla ei edes pahoitteluja tule.
Itse en ikinä ole missään ravintolassa töissä ollut, mutta nuorempana tuli nykyisen työnantajan leivissä tehtyä töitä ihan kasvotusten asiakkaiden kanssa. Ihan yhteen kertaan ei jäänyt se, kun asiakkaat olivat tyytyväisiä ja kehuivat ihmisten asennetta ja sitä, miten näkivät porukalla olevan kivaa töissä. Ja vastaavaaolen kuullut muilta toimialoilta. En jaksa uskoa, että tilanne olisi toinen pikaruokaravintoloissakaan. Kun sitä tilausta vastaanottavaa vituttaa jokin asia, harvoin se jää huomaamatta. Kun se keittiön puolella oleva kaivaa nenää duunin sijaan, ei sieltä ihan mahtisuoritusta tarvitse odottaa. Ja ihmisiä siellä ravintoloissakin on.
Mutta itse ketjuun, mistä kannattaisi Helsingissä Vallilasta hakea/tilata pizzaa? Onko mikään paikka ns. must-go tai onko mitään kaikesta hinnasta vältettävää? Kallion paikat ovat hyvinkin tuttuja, mutta reilu vuoden asumisen aikana ainut Vallilan pizzakokemus on King Kebabista. Ja tuolla suosin kebabia pizzan sijaan, vertautui se miten tahansa alueen muihin paikkoihin pizzan suhteen. Eihän se Kingin pizza pahaa ollut missään nimessä, mutta olihan se vähän kuin huoralta halauksen hakeminen.