Väittelyä pikaruokaravintoloista

  • 353 602
  • 1 753

V-G-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна | is
Maistoin Hesen Veke-hampurilaista äsken. Nimenomaan maistoin, 2/3 on edelleen tuossa edessäni ja joutaa roskikseen. Hyi helevetti että oli pahaa.

Edit. Nuo Hesen pahviset pillit on pahinta paskaa koskaan. Niistä vastuussa olevalta taivaspaikka pois välittömästi!
 

Jupe

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK
Fafa's ylivoimainen jos lasketaan pikaruaksi.
 
Maistoin Hesen Veke-hampurilaista äsken. Nimenomaan maistoin, 2/3 on edelleen tuossa edessäni ja joutaa roskikseen. Hyi helevetti että oli pahaa.

Edit. Nuo Hesen pahviset pillit on pahinta paskaa koskaan. Niistä vastuussa olevalta taivaspaikka pois välittömästi!
On siihen ainakin osattu suolaa laittaa lähes tuplasti enemmän kuin tavalliseen juustohampurilaiseen. Siihen se noiden kasvishamppareiden terveellisyys (verrattuna lihaversioon) taitaakin kaatua, kun suolaa pitää tunkea sekaan älyttömät määrät.
 

Jupe

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK
Fafas on jopa Hesburgeria huonompi. Kolme kertaa olen tuolla käynyt eikä yhtään mun makuun.
Makuaistille ei voi mitään. :)
Et ilmeisesti tykkää tuoreista raaka-aineista, chilistä, lihattomista vaihtoehdoista, tuolla mun makuun parhaat falafelit ja rapsakat halloumit. Unohtamatta hummusta ja matbuhaa. Ei oikein kilpailijoita löydy.
 
(1)
  • Tykkää
Reactions: Tadu

Iisoppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, FC Lahti, Lahden Ahkera, LHS
Barot's Burger tulee Lahteen. En tiedä millainen tuo mesta on, en ole koskaan kuullutkaan. Avataan maaliskuussa Renkomäessä...

Maistoin Hesen Veke-hampurilaista äsken.
Minäkin päätin uteliaisuuttani kokeilla tuota. Ainut maku siihen tuli raa'asta (kelta)sipulista jota en voi syödä kun se alkaa koskemaan ylävatsaan. Sämpylän välissä mauton kuiva paneerattu kasvispihvi, mautonta "majoneesia", vähän salaattia ja tomaattisiivu. Ei todellakaan syö toista kertaa...
 
(1)
  • Tykkää
Reactions: V-G-

regularflex

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Fafa's on kyllä laadultaan ihan halpa kopio oikeasta Lähi-idän keittiöstä. Maut puuttuu ja muutenkin kaikki safka on ihan mössö.
 

obi-wan

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hammarby IF, HC Andersen, HC Jatkoaika
Makuaistille ei voi mitään. :)
Et ilmeisesti tykkää tuoreista raaka-aineista, chilistä, lihattomista vaihtoehdoista, tuolla mun makuun parhaat falafelit ja rapsakat halloumit. Unohtamatta hummusta ja matbuhaa. Ei oikein kilpailijoita löydy.

Fafas on ollut jatkuvassa laskusuunnassa siitä lähtien kun lähti laajentamaan isosti S-ryhmän kanssa. Falafelit perus massahuttua kun vielä silloin alkuaikoina ne oli aina tuoretta kamaa.

Ei ole tarvinnut hetkeen asioida.
 
(1)
  • Tykkää
Reactions: V-G-

cottonmouth

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo & Philadelphia Flyers
tuolla mun makuun parhaat falafelit

Fafa's on nykytilassaankin "ihan ok", mutta erityisesti noista falafeleista toista mieltä. Kuivia, epäsymmetrisiä, muffinssivuoassa paistettuja kokkareita ovat omalla kohdalla pääsääntöisesti olleet. Falafel on pikaruoan kovinta timanttia, jos sen tekee hyvin, mutta S-ryhmän paikassa tuo taito on jäänyt opettelematta.

linkki: YouTube
 

DAF

Jäsen
Suosikkijoukkue
se kolmikirjaiminen. PISTI PALLON MAALIIN
Jep, Fafa's on sellainen perus ok. Se, mikä siinä tökkii on ainakin pk-seudulla, ettei se ole kyllä mitään pikaruokaa, vaan safkaa joutuu usein odottamaan varsin pitkään - ja hintatasokin on lähempänä ravintolaruokaa.
 

Footless

Jäsen
Suosikkijoukkue
Toronto Maple Leafs
Ei pitäisi kellekään olla yllätys että Fafasin taso lähti syöksykierteeseen vihreän kortin myötä. En ole pitkään aikaan kyllä käynytkään, kun edellinen visiitti osoitti jo tasonlaskun. Tuon tyylistä jos kaipaa niin käyn mieluummin Levantissa.
 

vetti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, CAR, HIFK (salaa)
Puffaa kun kovasti arvostellaan, mutta tätä
käytän etäpäivänä. Usein.
 

V-G-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна | is
Fafas oli tosiaan erinomainen paikka vielä joskus vuonna 2015, mutta sittemmin annokset ovat pienentyneet ja laatu laskenut melkoisesti. Nykyään en edes harkitse siellä käymistä. Ei tämä tietenkään mikään yllätys ole, kun tietää SOK:n vaikutuksen ravintolaruoalle.
 

Jupe

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK
Kyllä Fafasilla oli pieneen tason laskuun varaakin omasta näkövinkkelistä jos verrataan pikaruokaketjuihin joilla vastaava määrä tai enemmän ravintoloita.
Fafas on edelleen kiitettävä kun nää muut saa multa välttävän arvosanan.

Makuasioita, joutuu kyl aika kauan odottamaan että joku 40 pikaruokalan ketju yltää täällä härmässä tälle tasolle.
 
Viimeksi muokattu:

Tadu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Ihan hyvää se Fafas edelleen on, vaikkakin erityisesti lounasaikana ylihintaista. Kokemusta on Fafasista siitä saakka kun niitä oli vaan se yksi ja ensimmäinen siinä Kurvin lähellä.

Laatu ei ole siellä tippunut kuin ehkä hieman, korkeintaan pikaruoan taso muualla on noussut sinä aikana. Taitaa aika olla kullannut nyt muistot monella, tai sitten makuaisti on kehittynyt, mikä sekin on hyvä asia. Hesburgerin ja Fafasin vertailu nyt on huumoria, mutta tokihan einesmättö majoneesilla valtaosalla kansaa mieluummin alas menee.

Jos Social burger joint lasketaan pikaruoaksi niin se on ykkönen. Jotkut kotipizzan pizzat myös hyviä. Ählämipizzoja ei enää nykyään alas saa. Mäkkärin El Maco ja tuplaQP ovat myös genressään erinomaisia valintoja. Hesestä en ole koskaan hyviä burgereita saanut. Burger King taisi (itsellenikin) ratsastaa sillä ulkomaalaisuudella, koska en ole sieltäkään mitään hyvää Suomessa saanut. Saattaa jopa olla Heseäkin huonompi.
 
(1)
  • Tykkää
Reactions: Jupe

Barcelona

Jäsen
Suosikkijoukkue
Leijonat
Döner Harju Flemarilla tai Citycenterissä on loistava kebab paikka.
Tuli muuten kokeiltua sitten tota Citycentterin Döner Harjua joulukuussa kun olin joululahjaostoksilla ytimessä. Muistin kun kävelin sisään että joku Jatkoajassa oli tätä suositellu. Ihan jees mutta kyllä itselle edelleen se Caloniuksen kadulla olevaan Kebab Café Falafel on se paras paikka saada se taskukebabbi.Jos taas haluaa ranskalaisten kanssa niin sitten kyllä joko Hakenimen Chilli on se paikka. Huomasin että noissa Chilli paikoissa oli taso noussut ja annokset muuttuneet sitten viime käynnin. Olivat yhdessä vaiheessa se vihon viimenen paikka minne olisin menny syömään kebabbia. Fafas on kanssa ihan ok, mutta samaa mieltä niiden hinnoista.

Tuli Burger Kingissä kokeiltua noita niiden kana nugetteja. Oli kyllä niin mauttomia että enpä toiste niitä syö. Mutta edelleen noista kolmesta suuresta ketjusta niillä on parhaat burgerit niin kyllä se tulevaisuudessakin tulee olemaan se paikka minne mennää pikaburgeri syömään. Mäkin taikka Hesen burgereista ei mulla edes lähde kunnolla nälkä, vaan yleensä tunnin päästä saa suunnilleen syödä uudestaan.

Tacojen ystävänä olin aluksi innoissani kun Taco Bell tuli Suomeen. Nyt kun siellä on pari kertaa käynyt niin olen päättänyt että teen sitten mielummin taconi itse. Saa paljon enemmän täytettä tacohin ja sitten kun iskee se ruokailun jälkeinen ähky niin kun on kotona niin siihen sohvalle röhnöttämään on lyhyt matka.
 
Viimeksi muokattu:

Malmi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sympatiat: DIF
Ihan hyvää se Fafas edelleen on, vaikkakin erityisesti lounasaikana ylihintaista. Kokemusta on Fafasista siitä saakka kun niitä oli vaan se yksi ja ensimmäinen siinä Kurvin lähellä.

Mä olen elänyt siinä käsityksessä, että Roban Fafas on se alkuperäinen? Wikipediakin kertoo ensimmäisen ravintolan auenneen 2011 Punavuoreen.
 

Footless

Jäsen
Suosikkijoukkue
Toronto Maple Leafs
Ihan hyvää se Fafas edelleen on, vaikkakin erityisesti lounasaikana ylihintaista. Kokemusta on Fafasista siitä saakka kun niitä oli vaan se yksi ja ensimmäinen siinä Kurvin lähellä.

Laatu ei ole siellä tippunut kuin ehkä hieman, korkeintaan pikaruoan taso muualla on noussut sinä aikana. Taitaa aika olla kullannut nyt muistot monella, tai sitten makuaisti on kehittynyt, mikä sekin on hyvä asia. Hesburgerin ja Fafasin vertailu nyt on huumoria, mutta tokihan einesmättö majoneesilla valtaosalla kansaa mieluummin alas menee.
Tuo Kurvin paikka onkin käsittääkseni alkuperäisessä omistuksessa, suurin osa muista paikoista sitten S-ryhmän pitämiä. Selittänee eron laadussa.
 
Onko kukaan testannut Mäkkärin Pizza Mac -hampurilaista (tai mikä ikinä onkaan)? 2 euroa on tietysti halpa hinta, mutta, jos se on ihan täyttä paskaa, niin parempi jättää väliin.
 

Tadu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Mä olen elänyt siinä käsityksessä, että Roban Fafas on se alkuperäinen? Wikipediakin kertoo ensimmäisen ravintolan auenneen 2011 Punavuoreen.
Jos näin niin nolasinpa itseni lähes täysin.

Tuo Kurvin paikka onkin käsittääkseni alkuperäisessä omistuksessa, suurin osa muista paikoista sitten S-ryhmän pitämiä. Selittänee eron laadussa.
mielenkiintoista. En tiennytkään. Voi pitää paikkansa.

Onko kukaan testannut Mäkkärin Pizza Mac -hampurilaista (tai mikä ikinä onkaan)? 2 euroa on tietysti halpa hinta, mutta, jos se on ihan täyttä paskaa, niin parempi jättää väliin.
On testattu. Mielestäni oli ihan maukas. En tiedä johtuiko eri juustosta vai sämpylästä, mutta ei maistunut ollenkaan mäkkärin hampurilaiselta. Ihan positiivinen yllätys, mutta ei niin hyvä, että ostelisin lisää tarkoituksella. Hyvä vaihtoehto tuplajuustolle toki.
 
Viimeksi muokattu:

V-G-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна | is
Onko kukaan testannut Mäkkärin Pizza Mac -hampurilaista (tai mikä ikinä onkaan)? 2 euroa on tietysti halpa hinta, mutta, jos se on ihan täyttä paskaa, niin parempi jättää väliin.
Se on todellakin yllättävän hyvä ja eritoten maistuu yllättävän paljon pizzalta. Ekan kerran kun maistoin, alkoi hämmentää ja naurattaa samaan aikaan; eihän hampurilaisen nyt kuulu olla tällainen. Mutta siis hyvällä tavalla.
 

finnjewel

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, KooKoo, KPL, Kiovan Dynamo
Jos Hesestä nykyään jotain ostan, niin ainoa vaihtoehto on Kebab-hampurilainen. Aivan kohtuullinen ja chli-majoneesi on ok myös sipulirenkaiden kanssa.
 

MPN

Jäsen
Suosikkijoukkue
Johtaja Virran Dream Team
Se on todellakin yllättävän hyvä ja eritoten maistuu yllättävän paljon pizzalta. Ekan kerran kun maistoin, alkoi hämmentää ja naurattaa samaan aikaan; eihän hampurilaisen nyt kuulu olla tällainen. Mutta siis hyvällä tavalla.
Se perusliha-versio oli juurikin tuollainen, kasvisvaihtoehto oli myös yllättävän hyvä (pitihän sekin nyt testata). Kanalle en oikein lämmennyt.
 

neks0n

Jäsen
Suosikkijoukkue
Los Angeles Kings, Juventus, HIFK, Darts
Puffaa kun kovasti arvostellaan, mutta tätä
käytän etäpäivänä. Usein.
Kerran olen itse käynyt, ja oli kyllä mielestäni niin luokatonta ja mautonta. Pitäisi varmaan antaa uusi mahdollisuus, mutta ensivaikutelmana oli todella huono.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös